Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.04.2024, 22:07 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Hej,

Mam pytanie, potrzebuje zakupić drugi zestaw czujników ciśnienia opon TPMS (do zimówek) bo do letnich posiadam oryginalny (mają numer 7PP907275F).

Czy wystarczy zakupić komplet oryginalnych czujników z takim samym numerem, czyli 7PP907275F i czy one automatycznie się dostosują (lub może wystarczy wykonać jakieś proste czynności), czy jednak będzie trzeba je jakoś dopisać/adaptować za pomoca jakiegoś programu (nie wiem typu PIWIS lub innego?).

Porsche Panamera, rocznik 2013 (czyli model 970).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2024, 0:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nie musisz nic robić. Zakładasz nowe i auto uczy się gdzie który jest.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2024, 10:32 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Qbak dziękuje za odpowiedź.


Czyli patrzeć tylko żeby miały ten sam numer na czujniku (czyli u mnie 7PP907275F) i nie ma to znaczenia, że będą np, od zupełnie innego auta, np. innego modelu Porsche lub nawet innej marki?

Sory, że tak szczegółowo doytuje, ale przed zakupem wolę się upewnić, bo numer 7PP907275F będzie na czujniku ten sam, ale przecież każdy czujnik ma inny numer ID, czy to nie będzie przeszkadzało? Czy ten numer ID z każdego oryginalnego czujnika nie jest zapisany w pamięci komputera i jeżeli włoże czujniki z innymi numerami ID to nie będzie ich trzeba dopisać/adaptować w komputerze auta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.04.2024, 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Zobacz jakie opcje masz w zegarach auta. Tam wszystko ustawiasz i auto wie że musi się nauczyć nowych czujników (i ich miejsca w aucie), bo założyłeś akurat zimowe lub letnie felgi.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2024, 15:55 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Na zegarach ustawia się praktycznie tylko wielkość opon i czy zima/lato/całoroczne.

Qbak, czyli nie ma to znaczenia, że te nowe czujniki będą od innego modelu Porsche lub auta innej marki i wystarczy, że będą miały ten sam numer (co w działającym zestawie czujników), czyli w moim przypadku 5Q0907275B ?
I nie trzeba dopisywać w komputerze auta nowych numerów ID z tych nowych czujników? Tylko wystarczy na zegarach ustawić wilekość opon i wybrać czy zimna/lato i komputer sam je rozpozna?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.04.2024, 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Wygląda to mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=Zl5jvoWDjdE
https://www.youtube.com/watch?v=fMETwFjQf9I
Czasem uczenie nowych czujników zajmuje chwilę więcej.

Co do samego czujnika. Jeżeli ktoś Ci dobiera te części to zdaj się na niego. Jeżeli robisz to samemu, to dobieraj po numerze vin. Ja tak robię jeżeli szukam jakiejś części. Czujniki pewnie pasują do wielu marek, ale ja trzymałbym się numeru vin jednak. Chyba że jesteś w 100% pewien że dokładnie o tym numerze masz czujnik w kole.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.04.2024, 0:12 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Wydaje mi się (ale mogę sie mylić) na filmikach które pokazujesz najprawdopodobniej są czujniki ciśnienia których numery ID były już wcześniej zapisane/zaprogramowane (np. przez ASO lub kogoś kto ma odpowiedni program) do pamięci komputera i wystarczy jedynie ustawić wielkość opon oraz ustawić czy zima/lato/całosezonowe i działają.

Natomiast wydaje mi się, że jeżeli kupisz nowe czujniki (nawet w ASO) TO I TAK ASO (lub ktoś kto ma odpowiedni program) musi podpiąć komputer do auta i zapisać/zaprogramować numery ID tych nowych czujników.

Ja sam nie mam pewności bo nigdy tego nie robiłem, a tym bardziej w Porsche może być inaczej dlatego też pytam bo może ktoś już to robił i wie na 100% jak to ma być.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.04.2024, 8:19 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 692
klonowanie czujników.
tester czyta kod starego czujnika i wgrywa do nowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.04.2024, 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2304
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Tak jak napisał Ci wcześniej Kuba, jeżeli masz oryginalne czujniki, albo już zakodowane nie musisz nic więcej robić. W Porsche przy każdym kole masz antenę, która wykrywa czujnik i się z nim komunikuje. System sam powinien sobie wszystko ustawić, czasami potrzebne jest wybranie w kompie rodzaju opon, żeby system rozpoczął procedurę przyuczania ( powinien pojawić się komunikat system learning )


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.04.2024, 11:28 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Pimi, tak dokładnie można zakupić zamienniki i wykonać klony i nad tym się własnie alternatywnie zastanawiam, tylko myślałem, że być może jest tak jak napisał Qbak, że kupujesz oryginały z odpowiednim numerem, montujesz i tylko ustawiasz na zagarach wielkość opon i ustawiasz zima/lato/całoroczne i gotowe (czyli nie musisz już dopisywać/programować numerów ID tych nowych czujników w ASO lub u kogoś kto ma odpowiedni program).

Bo oryginały tańsze od zamienników:
Oryginały kosztują ~350zł
https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisn ... c8e4b7a690

Zamienniki ~480zł
https://allegro.pl/oferta/czujniki-tpms ... offer-link


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.04.2024, 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ten zamiennik to jest słaby zamiennik... Jakiś noname.
Dobry zmaiennik to Huf, Hella, Bosch... czyli to jest oryginał ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2024, 13:31 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Qbak i Gumis :)

Dziękuje za informacje, tylko dalej nie wszystko rozumiem :)


Po numerze VIN u mnie w aucie oryginalne czujniki ciśnienia mają mieć numer 5Q0907275B (i jeden działający zestaw takich czujników mam w aucie).

Chce zakupić drugi zestaw czujników (na koła zimowe) i są w niskich cenach (czyli około 350zł za 4 sztuki) oryginalne czujniki z takim samym numerem jak posiadam aktualnie w aucie, czyli 5Q0907275B. Te czujniki o tym numerze są m.in. do Porsche, ale także do Skody, VW itd.

Moje pytanie: czy te czujniki po zamontowaniu i ustawieniu na zegarach wielkości opony i ustawieniu lato/zima/całoroczne bedą działały w aucie (czyli same się "przyuczą" i po czasie zgaśnie kontrolka od ciśnienia opon), CZY trzeba je za pomocą komputera "dopisać" w komputerze auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2024, 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Auto nauczy się samo nowych czujników jeżeli będą dobrze dobrane. Ktoś kto Ci je sprzeda wie co robi. W 1% przypadków jest problem i trzeba dopisać je ręcznie. Jak kupisz oryginalne to będą miały numery ID przyczepione. Zapisz sobie który numer na które koło poszedł, będzie prościej w razie czego przypisać je potem.

Jest sporo filmów w necie oprócz tych które podrzuciłem. Zobacz że praktycznie nikt nie ma problemu. Jeżeli teraz system działa i kupisz właściwe czujniki to nie ma szans żeby nie działały.

Zwróć uwagę że na początku tematu podałeś inny numer który miał być do Ciebie pasujący po numerze VIN. I katalogowo to mi bardziej tamten pasuje.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2024, 11:43 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Qbak,

Tak, do mnie te oryginalne czujniki mają numer 5Q0907275F (chyba przez pomyłkę napisałem 5Q0907275B, czyli z literką B na końcu).
Kupie więc nowe oryginalne z numerem 5Q0907275F i dam znać czy się same "przyuczyły" w aucie, czy jestem w tym 1% (i będzie trzeba jechać do kogoś z odpowiednim programem, żeby je dopisać do komputera samochodu).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.04.2024, 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja pisałem o tym numerze 7PP907275F




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.06.2024, 12:49 

Dołączył: 15.12.2023
Posty: 10
Qbak, Gumis mieliście racje, dziękuję bardzo za pomoc.
Rzeczywiście zakupiłem oryginalne czujniki firmy Huf o numerze 7PP907275F (czyli takie jak miałem oryginalnie/pierwotnie w aucie), założyłem je do kół, następnie w komputerze auta ustawiłem jedynie rozmiar opon i czy zima/lato, przejechałem kilka kilometrów i te czujniki się "przyuczyły" i zgasła kontrolka od czujnika ciśnienia opon, więc nic więcej nie musiałem robić i nie musiałem jechać np. do ASO w celu ich programowania lub "dopisania" w komputerze auta. Raz jeszcze dziękuję Wam za pomocne odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.06.2024, 19:32 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 692
super, że się wszystko udało.
żeby uściślić, to sterownik "przyuczył" się nowych czujników 🙂


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:33 

Dołączył: 5.10.2024
Posty: 4
Dodam pytanie żeby nie otwierać nowego wątku:

Do Panamery polift z USA, kupiłem zestaw kół z Panamery przedlift i TPMS nie były rozpoznane. W wulkanizacji powiedzieli, że nie są w stanie nic zrobić z tymi czujnikami, więc założył nowe i sklonowali dane ze starego zestawu do nowego.

Czy kupione czujniki od Panamery przedlift powinny być automatycznie rozpoznane (tak jak było wyżej sugerowane) czy nie ze względu na to, że inne auto czy inny model (przed/polift) ewentualnie częstotliwość?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2304
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Jeżeli poprawnie sklonowali, to powinno się samo przyuczyć.
Ale te czujniki (albo cały system) są dosyć „wredne” i czasami nie chcą współpracować nawet oryginalne.
Czasami pomaga nie robienie klonów tylko zakodowanie ich normalną procedurą.




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum