Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Swap 3.8 do 987
PostNapisane: 7.12.2024, 20:24 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Skoro rodzina silników M96 i M97 jest plug and play, w głowie urodził mi się pomysł zrobienia takiego chałupniczego RUFa 3400/3800S:

Boxster + 3.8 po remoncie u mądrych ludzi + szpera + może ulepszone chłodzenie.

Może nawet bazą byłby jakiś biedny Boxik z zatartym silnikiem/Motorschaden.

Po ile taki silnik? Ktoś próbował? Widziałem gdzieś na Allegro za 25k :)

Bo prawdziwy RUF 3400 jest rzadki i nie do dostania…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.12.2024, 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Wiem, że to może poziom wyżej, ale ja bym się rozglądał za 987 poliftowym z uszkodzonym silnikiem i wsadził tam mocny (GTS?) silnik z 991. Choć może gts będzie rzadszy, więc 991.1 S byłby najlepszy. Tylko nie jestem pewien czy zwykły (nie S) 987.2 będzie dobrą bazą, bo nie ma standardowo pompy wysokiego ciśnienia.

Wkładaliśmy do Caymana 987.1 silnik właśnie z 991.1 S - było kilka problemów z elektroniką których można uniknąć biorąc za bazę poliftową wersję. No i miałbyś pasującą już skrzynię biegów oraz cały osprzęt silnika z bazy a w tym projekcie trzeba było wszystko dokupić.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2024, 17:44 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Qbak napisał(a):
Wiem, że to może poziom wyżej, ale ja bym się rozglądał za 987 poliftowym z uszkodzonym silnikiem i wsadził tam mocny (GTS?) silnik z 991. Choć może gts będzie rzadszy, więc 991.1 S byłby najlepszy. Tylko nie jestem pewien czy zwykły (nie S) 987.2 będzie dobrą bazą, bo nie ma standardowo pompy wysokiego ciśnienia.

Wkładaliśmy do Caymana 987.1 silnik właśnie z 991.1 S - było kilka problemów z elektroniką których można uniknąć biorąc za bazę poliftową wersję. No i miałbyś pasującą już skrzynię biegów oraz cały osprzęt silnika z bazy a w tym projekcie trzeba było wszystko dokupić.


Nie wiedziałem, że się da. Takie Frankensteiny można kupić albo zrobić u Was?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2024, 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Aktualnie - trzeba pytać Michała, bo nie wiem czy będzie chciał taki projekt brać. To było w 2012 jeżeli dobrze pamiętam. Taki Cayman GT4 przed tym fabrycznym :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2024, 21:06 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 870
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
Jak mowa o Rafała caymanie to tam był silnik z 997.2 GTS




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.12.2024, 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No tak, racja 997.2 i coś mi właśnie ten GTS świtał :) Nie wiem czemu myślałem że to 991.1. W zasadzie największa różnica między tymi silnikami to brak pompy wspomagania w nowszym modelu.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.12.2024, 1:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.11.2020
Posty: 332
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
Czasem mam podobne pomysły, ale wtedy raczej myślę o włożeniu Hondowskiego K20. Trochę przerobionych 996/997 już jest. Silnik lżejszy, mniejszy i z dużymi możliwościami podniesienia mocy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 20:48 

Dołączył: 30.01.2009
Posty: 17
Podepnę się żeby nie zakładać nowego tematu :) a swap do 987.2 z PDK lub uturbienie go? W USA/UK temat dość popularny (chociaż Ci barbarzyńcy wrzucają silniki LS z vette do Caymana...) a u nas praktycznie nie istnieje. Najchętnie przeszczepiłbym 3.8/4.0 ale zostawiajac PDK lub wymieniając w zestawie. Zajmujecie się takim projektami? albo właśnie zaprojektowaniem/wsadzeniem turbo do Kajtka?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum