Cześć.
Problem myślę dotyczy większości aut 10-15lat+
Rozkręcając osłony cieplne zerwałem kilka wkrętów które je mocują. Z racji temperatury, nakrętki są tu metalowe a nie plastikowe jak te mocujące osłony podwozia. Jak nakrętka jest plastikowa to i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia powłok i korozji...
Wkręty mocujące osłony termiczne u mnie wyglądają tak:
Załącznik:
IMG_3028.jpeg
Odkręcenie wszystkich bez uszkodzenia jest trudne, ja na 12 sztuk zerwałem trzy...
Więc szukam metody naprawy i natrafiłem na nitośruby.... u nas w PL dobrze znane są nitonakrętki, ale nitośrub praktycznie nikt nie stosuje.
Nitośruba występuje jako część zamienna w katalogach porsche.... nr 99919034201
Zdjęcie poglądowe ze strony rosepassion
Załącznik:
6bd717f193e77cdae7926cd2107fe39b.jpeg
Naprawa wygląda tak że ścinasz śrubę do zera, wiercisz otwór, gruntujesz i zaciągasz nitośrubę.
Problemem jest nitownica do zaciągania takich śrub. Nie ma w PL, przynajmniej ja nie znalazłem. Kilka postów znalazłem na forach światowych (np. w UK) że ludzie pożyczają narzędzie z serwisu Porsche.... nie wiem czy w PL to przejdzie.
Ktoś gdzieś napisał że udało mu się dopasować te śruby do nitownicy do nitośrub z gwintem calowym 10/24... więc zamówiłem taką, zobaczymy co przyjdzie.
Załącznik:
61AkpjLmocS._AC_SL1500_.jpg
Link do filmu gdzie gość wymienia wszystkie wkręty -
https://youtu.be/yqh-OaQeydw?si=Ev7v49i-Omj4Fwa0W każdym razie jak wszystko przyjdzie i zadziała to w razie potrzeby służę pomocą i mogę sprzęt pożyczyć w ramach zwykłej klubowej pomocy
A jeśli znacie inne patenty na taką naprawę to dajcie znać