Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: wczoraj, 11:28 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 80
profi napisał(a):
wierm napisał(a):
mps napisał(a):
Po Caymanie jazda 911 wcale Ci się może nie spodobać :)


Mam świadomość że silnik położony centralnie w Caymanie ustawia poprzeczkę w kwestii doznań z jazdy bardzo wysoko…, ale mam też nadzieję, że te trzy magiczne litery GTS również zmieniają sporo w kwestii prowadzenia i wrażeń z jazdy 911.



W kwestii wrażeń sporo, a w zasadzie wszystko zmienia dopiero seria GT czyli GT3 GT3RS i poza kształtem budy to nie ma nic wspólnego z cywilnymi 911, natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi - owszem fajnymi. I jest to super opcja w Cayenne, Macanie, Panamerze natomiast wśród 911 mylące gdyż zmienia niewiele względem pozostałych - nie jest to GT co oznaczenie mogłoby sugerować.


Nie mogę się z Tobą nie zgodzić. Z tym, że przeznaczenie wersji GTS i GT3/GT3RS jest zupełnie inne, a co za tym idzie technologicznie to niewątpliwie przepaść. Odzwierciedla to też cena tych aut :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 12:12 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 15
Nr klubowicza: 969
Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca

Cytuj:
natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi


997.2 to nie tylko różnica wizualna.
1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku.
2. Buda to tak naprawdę 4s.
3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach.
4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające.
5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć.

Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś :)

Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:22 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 80
Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat...

Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:34 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 501
wierm napisał(a):
Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat...

Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się :lol:

Rzadko bo Rzadko ale na aukcjach w Japonii pojawiaja się GTS-y Ostatnio był 4GTS 997.2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:39 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 80
evan napisał(a):
wierm napisał(a):
Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat...

Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się :lol:

Rzadko bo Rzadko ale na aukcjach w Japonii pojawiaja się GTS-y Ostatnio był 4GTS 997.2


Śledzę to na bieżąco, ale tak jak piszesz, to rzadki okaz... 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:04 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 15
Nr klubowicza: 969
https://www.facebook.com/share/p/14Xjcs6QMR/?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:10 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
~mer napisał(a):
Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca

Cytuj:
natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi


997.2 to nie tylko różnica wizualna.
1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku.
2. Buda to tak naprawdę 4s.
3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach.
4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające.
5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć.

Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś :)

Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa ;)


+1- w 100% się z tym zgadzam.
Miałem 997.2 i teraz 991.1 oba PDK, oba tylko tył napęd, nie były to GTS, ale ogólne cechy wydają się podobne. 991 jest większe i to czuć, ma to plusy i minusy. Dzięki większemu rozstawowi osi jest stabilniejsza przy duzych prędkościach na autostradach, ale na torze, czy w ciasnych zakrętach lepiej czuje się 997. Choć masa 991 mimo, że większa jest chyba nawet o parę kg mniejsza. Minimalna róznica, moim zdaniem na korzyść 997 jest w układach kierowniczych- 997 ma hydrauliczny, a 991- elektryczny. 997 jest głośniejsze, bardziej wymagające i szybciej zmęczy W 991 najbardziej męczy jednak oprogramowanie pro eko, w normalnym trybie jest słabsza reakcja na gaz, auto jest lekko zduszone, ma start/stop, który najlepiej wyłączyć. Jednak wszystko zmienia się w trybie sport, jest duża różnica, sport+ to juz całkowicie zmienia 991 w szatana. W 991 chyba lepiej działa PDK- ciszej, mniej gwałtownie. 991 to taki bardziej GT.
Podsumowując jak powiedział kiedyś mój znajomy. 991 to lepszy samochód, a 997 to lepsze Porsche, bo lepiej czuć jeszcze gen pierwszj 911.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:47 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 80
Andruszka napisał(a):
~mer napisał(a):
Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca

Cytuj:
natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi


997.2 to nie tylko różnica wizualna.
1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku.
2. Buda to tak naprawdę 4s.
3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach.
4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające.
5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć.

Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś :)

Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa ;)


+1- w 100% się z tym zgadzam.
Miałem 997.2 i teraz 991.1 oba PDK, oba tylko tył napęd, nie były to GTS, ale ogólne cechy wydają się podobne. 991 jest większe i to czuć, ma to plusy i minusy. Dzięki większemu rozstawowi osi jest stabilniejsza przy duzych prędkościach na autostradach, ale na torze, czy w ciasnych zakrętach lepiej czuje się 997. Choć masa 991 mimo, że większa jest chyba nawet o parę kg mniejsza. Minimalna róznica, moim zdaniem na korzyść 997 jest w układach kierowniczych- 997 ma hydrauliczny, a 991- elektryczny. 997 jest głośniejsze, bardziej wymagające i szybciej zmęczy W 991 najbardziej męczy jednak oprogramowanie pro eko, w normalnym trybie jest słabsza reakcja na gaz, auto jest lekko zduszone, ma start/stop, który najlepiej wyłączyć. Jednak wszystko zmienia się w trybie sport, jest duża różnica, sport+ to juz całkowicie zmienia 991 w szatana. W 991 chyba lepiej działa PDK- ciszej, mniej gwałtownie. 991 to taki bardziej GT.
Podsumowując jak powiedział kiedyś mój znajomy. 991 to lepszy samochód, a 997 to lepsze Porsche, bo lepiej czuć jeszcze gen pierwszj 911.


Dziękuję Andrzej!
Właśnie takich komentarzy/informacji potrzebuję i cenię je najbardziej. Praktyczna ocena wrażeń z jazdy jedną i drugą generacją. Daje mi wyobrażenie jakie są rzeczywiście te samochody i zawsze trochę przybliża do podjęcia decyzji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 19:01 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
Pamiętaj, że to subiektywna ocena i najlepiej sprawdzić samemu. :wink:




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 19:08 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 80
Wiadomo, że tak :) , tyle że jestem realistą i szansa że uda mi się przed zakupem pojeździć jednym i drugim autem będzie pewnie niewielka, nie licząc ewentualnej „jazdy próbnej” :?
Więc tym bardziej doceniam opinie tych którzy już swoje km nimi przejeździli, te subiektywne również :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.03.2021
Posty: 50
Lokalizacja: Wyszków / Oslo
Nr klubowicza: 909
Małem przez krótki okres 997.2 4GTS, teraz żałuję że Ją oddałem ale było kilka ukrytych wad (lakierniczych) z którymi wtedy nie mogłem się pogodzić. Szukając złotego środka myślę że to połączenie wide body, napędy na 4 koła i miejsce 2+2 jak dla mnie było idealne wizualnie i praktyczne, dźwięk wolnossącej jednostki 3.8 bezcenny, czasem było głośno muszę przyznać i szczerze po trasie 500km trochę szumiało w głowie, nie tak bardzo jak po jeździe 997 GT3 ale podobnie, co do radia i multimediów to zawsze można zmienić na nowszą wersje np z car play, ja osobiście z tego nie korzystam ale każdy lubi co innego, osobiście po 993 widzę tylko 997 nie ujmując 996 ale to już inna bajka, patrząc pod kątem finansowym jest to pierwszy GTS i będzie tylko rósł w cenę gdzie 991 będzie spadać i wiadomo kiedyś może odbije ,nie znam 991 nie jeździłem więc się nie wypowiem ale 997.2 uwielbiam i mogę śmiało polecić.

Reasumując 997.2 4 GTS auto całoroczne i nie jeden track day by zaliczyło, podobnie 2 GTS. Kupując 997 nawet na próbę pojeździsz sezon jak się nie spodoba to zawsze z łatwości sprzedasz i kupisz 991
Poniżej moja ex.
Powodzenia w zakupach!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

obecnie w garażu:
Porsche 993 4S
Porsche 997.2 GT3
G55 AMG
M6 E63
Alpina B10 Biturbo

kiedyś to było:
3xE24 2xE30 E28 E30V8Drift
X5E53 X5M M3F80 M3E46 M5E34
E23 745i M4G82 M3E92 M5F10 Alpina B12 5.0
964 3.3, 997.2GTS, 997.1GT3

IG. mikael__84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum