Autor |
Wiadomość |
wierm
|
Napisane: wczoraj, 11:28 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 80
|
profi napisał(a): wierm napisał(a): mps napisał(a): Po Caymanie jazda 911 wcale Ci się może nie spodobać Mam świadomość że silnik położony centralnie w Caymanie ustawia poprzeczkę w kwestii doznań z jazdy bardzo wysoko…, ale mam też nadzieję, że te trzy magiczne litery GTS również zmieniają sporo w kwestii prowadzenia i wrażeń z jazdy 911. W kwestii wrażeń sporo, a w zasadzie wszystko zmienia dopiero seria GT czyli GT3 GT3RS i poza kształtem budy to nie ma nic wspólnego z cywilnymi 911, natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi - owszem fajnymi. I jest to super opcja w Cayenne, Macanie, Panamerze natomiast wśród 911 mylące gdyż zmienia niewiele względem pozostałych - nie jest to GT co oznaczenie mogłoby sugerować. Nie mogę się z Tobą nie zgodzić. Z tym, że przeznaczenie wersji GTS i GT3/GT3RS jest zupełnie inne, a co za tym idzie technologicznie to niewątpliwie przepaść. Odzwierciedla to też cena tych aut
|
|
Góra |
|
~mer
|
Napisane: wczoraj, 12:12 |
|
Dołączył: 13.12.2023 Posty: 15
Nr klubowicza: 969
|
Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca Cytuj: natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi 997.2 to nie tylko różnica wizualna. 1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku. 2. Buda to tak naprawdę 4s. 3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach. 4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające. 5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć. Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 14:22 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 80
|
Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat... Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się
|
|
Góra |
|
evan
|
Napisane: wczoraj, 14:34 |
|
Dołączył: 25.09.2014 Posty: 501
|
wierm napisał(a): Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat... Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się Rzadko bo Rzadko ale na aukcjach w Japonii pojawiaja się GTS-y Ostatnio był 4GTS 997.2
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 14:39 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 80
|
evan napisał(a): wierm napisał(a): Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat... Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się Rzadko bo Rzadko ale na aukcjach w Japonii pojawiaja się GTS-y Ostatnio był 4GTS 997.2 Śledzę to na bieżąco, ale tak jak piszesz, to rzadki okaz...
|
|
Góra |
|
~mer
|
Napisane: wczoraj, 18:04 |
|
Dołączył: 13.12.2023 Posty: 15
Nr klubowicza: 969
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: wczoraj, 18:10 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
|
~mer napisał(a): Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca Cytuj: natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi 997.2 to nie tylko różnica wizualna. 1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku. 2. Buda to tak naprawdę 4s. 3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach. 4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające. 5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć. Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa +1- w 100% się z tym zgadzam. Miałem 997.2 i teraz 991.1 oba PDK, oba tylko tył napęd, nie były to GTS, ale ogólne cechy wydają się podobne. 991 jest większe i to czuć, ma to plusy i minusy. Dzięki większemu rozstawowi osi jest stabilniejsza przy duzych prędkościach na autostradach, ale na torze, czy w ciasnych zakrętach lepiej czuje się 997. Choć masa 991 mimo, że większa jest chyba nawet o parę kg mniejsza. Minimalna róznica, moim zdaniem na korzyść 997 jest w układach kierowniczych- 997 ma hydrauliczny, a 991- elektryczny. 997 jest głośniejsze, bardziej wymagające i szybciej zmęczy W 991 najbardziej męczy jednak oprogramowanie pro eko, w normalnym trybie jest słabsza reakcja na gaz, auto jest lekko zduszone, ma start/stop, który najlepiej wyłączyć. Jednak wszystko zmienia się w trybie sport, jest duża różnica, sport+ to juz całkowicie zmienia 991 w szatana. W 991 chyba lepiej działa PDK- ciszej, mniej gwałtownie. 991 to taki bardziej GT. Podsumowując jak powiedział kiedyś mój znajomy. 991 to lepszy samochód, a 997 to lepsze Porsche, bo lepiej czuć jeszcze gen pierwszj 911.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 18:47 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 80
|
Andruszka napisał(a): ~mer napisał(a): Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca Cytuj: natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi 997.2 to nie tylko różnica wizualna. 1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku. 2. Buda to tak naprawdę 4s. 3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach. 4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające. 5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć. Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa +1- w 100% się z tym zgadzam. Miałem 997.2 i teraz 991.1 oba PDK, oba tylko tył napęd, nie były to GTS, ale ogólne cechy wydają się podobne. 991 jest większe i to czuć, ma to plusy i minusy. Dzięki większemu rozstawowi osi jest stabilniejsza przy duzych prędkościach na autostradach, ale na torze, czy w ciasnych zakrętach lepiej czuje się 997. Choć masa 991 mimo, że większa jest chyba nawet o parę kg mniejsza. Minimalna róznica, moim zdaniem na korzyść 997 jest w układach kierowniczych- 997 ma hydrauliczny, a 991- elektryczny. 997 jest głośniejsze, bardziej wymagające i szybciej zmęczy W 991 najbardziej męczy jednak oprogramowanie pro eko, w normalnym trybie jest słabsza reakcja na gaz, auto jest lekko zduszone, ma start/stop, który najlepiej wyłączyć. Jednak wszystko zmienia się w trybie sport, jest duża różnica, sport+ to juz całkowicie zmienia 991 w szatana. W 991 chyba lepiej działa PDK- ciszej, mniej gwałtownie. 991 to taki bardziej GT. Podsumowując jak powiedział kiedyś mój znajomy. 991 to lepszy samochód, a 997 to lepsze Porsche, bo lepiej czuć jeszcze gen pierwszj 911. Dziękuję Andrzej! Właśnie takich komentarzy/informacji potrzebuję i cenię je najbardziej. Praktyczna ocena wrażeń z jazdy jedną i drugą generacją. Daje mi wyobrażenie jakie są rzeczywiście te samochody i zawsze trochę przybliża do podjęcia decyzji.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: wczoraj, 19:01 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
|
Pamiętaj, że to subiektywna ocena i najlepiej sprawdzić samemu.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
wierm
|
Napisane: wczoraj, 19:08 |
|
Dołączył: 2.07.2020 Posty: 80
|
Wiadomo, że tak , tyle że jestem realistą i szansa że uda mi się przed zakupem pojeździć jednym i drugim autem będzie pewnie niewielka, nie licząc ewentualnej „jazdy próbnej” Więc tym bardziej doceniam opinie tych którzy już swoje km nimi przejeździli, te subiektywne również
|
|
Góra |
|
Mikael
|
Napisane: wczoraj, 22:39 |
|
Dołączył: 11.03.2021 Posty: 50 Lokalizacja: Wyszków / Oslo
Nr klubowicza: 909
|
Małem przez krótki okres 997.2 4GTS, teraz żałuję że Ją oddałem ale było kilka ukrytych wad (lakierniczych) z którymi wtedy nie mogłem się pogodzić. Szukając złotego środka myślę że to połączenie wide body, napędy na 4 koła i miejsce 2+2 jak dla mnie było idealne wizualnie i praktyczne, dźwięk wolnossącej jednostki 3.8 bezcenny, czasem było głośno muszę przyznać i szczerze po trasie 500km trochę szumiało w głowie, nie tak bardzo jak po jeździe 997 GT3 ale podobnie, co do radia i multimediów to zawsze można zmienić na nowszą wersje np z car play, ja osobiście z tego nie korzystam ale każdy lubi co innego, osobiście po 993 widzę tylko 997 nie ujmując 996 ale to już inna bajka, patrząc pod kątem finansowym jest to pierwszy GTS i będzie tylko rósł w cenę gdzie 991 będzie spadać i wiadomo kiedyś może odbije ,nie znam 991 nie jeździłem więc się nie wypowiem ale 997.2 uwielbiam i mogę śmiało polecić.
Reasumując 997.2 4 GTS auto całoroczne i nie jeden track day by zaliczyło, podobnie 2 GTS. Kupując 997 nawet na próbę pojeździsz sezon jak się nie spodoba to zawsze z łatwości sprzedasz i kupisz 991 Poniżej moja ex. Powodzenia w zakupach!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
obecnie w garażu: Porsche 993 4S Porsche 997.2 GT3 G55 AMG M6 E63 Alpina B10 Biturbo
kiedyś to było: 3xE24 2xE30 E28 E30V8Drift X5E53 X5M M3F80 M3E46 M5E34 E23 745i M4G82 M3E92 M5F10 Alpina B12 5.0 964 3.3, 997.2GTS, 997.1GT3
IG. mikael__84
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|