Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: wczoraj, 11:28 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 82
profi napisał(a):
wierm napisał(a):
mps napisał(a):
Po Caymanie jazda 911 wcale Ci się może nie spodobać :)


Mam świadomość że silnik położony centralnie w Caymanie ustawia poprzeczkę w kwestii doznań z jazdy bardzo wysoko…, ale mam też nadzieję, że te trzy magiczne litery GTS również zmieniają sporo w kwestii prowadzenia i wrażeń z jazdy 911.



W kwestii wrażeń sporo, a w zasadzie wszystko zmienia dopiero seria GT czyli GT3 GT3RS i poza kształtem budy to nie ma nic wspólnego z cywilnymi 911, natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi - owszem fajnymi. I jest to super opcja w Cayenne, Macanie, Panamerze natomiast wśród 911 mylące gdyż zmienia niewiele względem pozostałych - nie jest to GT co oznaczenie mogłoby sugerować.


Nie mogę się z Tobą nie zgodzić. Z tym, że przeznaczenie wersji GTS i GT3/GT3RS jest zupełnie inne, a co za tym idzie technologicznie to niewątpliwie przepaść. Odzwierciedla to też cena tych aut :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 12:12 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 16
Nr klubowicza: 969
Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca

Cytuj:
natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi


997.2 to nie tylko różnica wizualna.
1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku.
2. Buda to tak naprawdę 4s.
3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach.
4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające.
5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć.

Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś :)

Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:22 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 82
Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat...

Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:34 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 501
wierm napisał(a):
Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat...

Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się :lol:

Rzadko bo Rzadko ale na aukcjach w Japonii pojawiaja się GTS-y Ostatnio był 4GTS 997.2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:39 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 82
evan napisał(a):
wierm napisał(a):
Dziękuję za opinię mer. To by się pokrywało dokładnie z tym czego dowiedziałem się o modelu 997.2 GTS, zmieniony układ dolotowy, wide body, hydraulika wspomagania kierownicy i PDK, który mimo iż jest pierwszej generacji to deklasuje poprzedni automat...

Faktycznie, znalezienie czegoś godnego uwagi będzie niełatwe, ale nie poddaję się :lol:

Rzadko bo Rzadko ale na aukcjach w Japonii pojawiaja się GTS-y Ostatnio był 4GTS 997.2


Śledzę to na bieżąco, ale tak jak piszesz, to rzadki okaz... 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:04 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 16
Nr klubowicza: 969
https://www.facebook.com/share/p/14Xjcs6QMR/?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:10 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
~mer napisał(a):
Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca

Cytuj:
natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi


997.2 to nie tylko różnica wizualna.
1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku.
2. Buda to tak naprawdę 4s.
3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach.
4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające.
5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć.

Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś :)

Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa ;)


+1- w 100% się z tym zgadzam.
Miałem 997.2 i teraz 991.1 oba PDK, oba tylko tył napęd, nie były to GTS, ale ogólne cechy wydają się podobne. 991 jest większe i to czuć, ma to plusy i minusy. Dzięki większemu rozstawowi osi jest stabilniejsza przy duzych prędkościach na autostradach, ale na torze, czy w ciasnych zakrętach lepiej czuje się 997. Choć masa 991 mimo, że większa jest chyba nawet o parę kg mniejsza. Minimalna róznica, moim zdaniem na korzyść 997 jest w układach kierowniczych- 997 ma hydrauliczny, a 991- elektryczny. 997 jest głośniejsze, bardziej wymagające i szybciej zmęczy W 991 najbardziej męczy jednak oprogramowanie pro eko, w normalnym trybie jest słabsza reakcja na gaz, auto jest lekko zduszone, ma start/stop, który najlepiej wyłączyć. Jednak wszystko zmienia się w trybie sport, jest duża różnica, sport+ to juz całkowicie zmienia 991 w szatana. W 991 chyba lepiej działa PDK- ciszej, mniej gwałtownie. 991 to taki bardziej GT.
Podsumowując jak powiedział kiedyś mój znajomy. 991 to lepszy samochód, a 997 to lepsze Porsche, bo lepiej czuć jeszcze gen pierwszj 911.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 18:47 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 82
Andruszka napisał(a):
~mer napisał(a):
Noooo niee - @profi Twoja opinia w konktekście jest zupełnie krzywdząca

Cytuj:
natomiast GTS jest mylące w swojej nazwie gdyż to cywilny wóz, z paroma dodatkami głównie wizualnymi


997.2 to nie tylko różnica wizualna.
1. Silnik - silnik bardzo podobny do vagowskich FSI - technicznie bardzo pancerny. Na tle 997.1 to zupełnie inna konstrukcja i porównywanie ich do jak porównywanie banana do jabłka. Na tle w ogóle nowszych jednostek - istotną zmianą jest układ dolotowy - te 408 koni musieli z czegoś wziąć, w efekcie kolektor ma parę innych gratów w środku.
2. Buda to tak naprawdę 4s.
3. Obniżone zawieszenie - pomijając pakiet Sport. Mając do tego napęd tylko na tył, dostajemy auto, które może nie "zupełnie", ale znacznie stabilniej się prowadzi, niż wersja S - jest jednocześnie sztywniejszy niż turbo (trochę kanapa tak serio mówiąc). Nie jest to gt3, ale bardzo fajna platforma do zabawy na krętych drogach.
4. Zależnie od tego, czego op szuka - ale w 997 można się bardziej spocić, niż w 991 - zmiana układy kierowniczego ma tutaj kolosalne znaczenie, zwłaszcza kiedy dociskamy auto do granic swoich możliwości. Jest znacznie bardziej wymagające.
5. Tak, dzieci i zakupy też można tym przewieźć.

Tak w ogóle po przeczytaniu PROFI Twoich postów - mam bardzo subiektywne wrażenie, że w tych swoich "długich wywodach" trochę przesadziłeś :)

Ja bym widział inny problem - znalezienie starszego GTS'a to jednak nie jest turbo łatwa sprawa ;)


+1- w 100% się z tym zgadzam.
Miałem 997.2 i teraz 991.1 oba PDK, oba tylko tył napęd, nie były to GTS, ale ogólne cechy wydają się podobne. 991 jest większe i to czuć, ma to plusy i minusy. Dzięki większemu rozstawowi osi jest stabilniejsza przy duzych prędkościach na autostradach, ale na torze, czy w ciasnych zakrętach lepiej czuje się 997. Choć masa 991 mimo, że większa jest chyba nawet o parę kg mniejsza. Minimalna róznica, moim zdaniem na korzyść 997 jest w układach kierowniczych- 997 ma hydrauliczny, a 991- elektryczny. 997 jest głośniejsze, bardziej wymagające i szybciej zmęczy W 991 najbardziej męczy jednak oprogramowanie pro eko, w normalnym trybie jest słabsza reakcja na gaz, auto jest lekko zduszone, ma start/stop, który najlepiej wyłączyć. Jednak wszystko zmienia się w trybie sport, jest duża różnica, sport+ to juz całkowicie zmienia 991 w szatana. W 991 chyba lepiej działa PDK- ciszej, mniej gwałtownie. 991 to taki bardziej GT.
Podsumowując jak powiedział kiedyś mój znajomy. 991 to lepszy samochód, a 997 to lepsze Porsche, bo lepiej czuć jeszcze gen pierwszj 911.


Dziękuję Andrzej!
Właśnie takich komentarzy/informacji potrzebuję i cenię je najbardziej. Praktyczna ocena wrażeń z jazdy jedną i drugą generacją. Daje mi wyobrażenie jakie są rzeczywiście te samochody i zawsze trochę przybliża do podjęcia decyzji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 19:01 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
Pamiętaj, że to subiektywna ocena i najlepiej sprawdzić samemu. :wink:




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 19:08 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 82
Wiadomo, że tak :) , tyle że jestem realistą i szansa że uda mi się przed zakupem pojeździć jednym i drugim autem będzie pewnie niewielka, nie licząc ewentualnej „jazdy próbnej” :?
Więc tym bardziej doceniam opinie tych którzy już swoje km nimi przejeździli, te subiektywne również :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.03.2021
Posty: 50
Lokalizacja: Wyszków / Oslo
Nr klubowicza: 909
Małem przez krótki okres 997.2 4GTS, teraz żałuję że Ją oddałem ale było kilka ukrytych wad (lakierniczych) z którymi wtedy nie mogłem się pogodzić. Szukając złotego środka myślę że to połączenie wide body, napędy na 4 koła i miejsce 2+2 jak dla mnie było idealne wizualnie i praktyczne, dźwięk wolnossącej jednostki 3.8 bezcenny, czasem było głośno muszę przyznać i szczerze po trasie 500km trochę szumiało w głowie, nie tak bardzo jak po jeździe 997 GT3 ale podobnie, co do radia i multimediów to zawsze można zmienić na nowszą wersje np z car play, ja osobiście z tego nie korzystam ale każdy lubi co innego, osobiście po 993 widzę tylko 997 nie ujmując 996 ale to już inna bajka, patrząc pod kątem finansowym jest to pierwszy GTS i będzie tylko rósł w cenę gdzie 991 będzie spadać i wiadomo kiedyś może odbije ,nie znam 991 nie jeździłem więc się nie wypowiem ale 997.2 uwielbiam i mogę śmiało polecić.

Reasumując 997.2 4 GTS auto całoroczne i nie jeden track day by zaliczyło, podobnie 2 GTS. Kupując 997 nawet na próbę pojeździsz sezon jak się nie spodoba to zawsze z łatwości sprzedasz i kupisz 991
Poniżej moja ex.
Powodzenia w zakupach!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

obecnie w garażu:
Porsche 993 4S
Porsche 997.2 GT3
G55 AMG
M6 E63
Alpina B10 Biturbo

kiedyś to było:
3xE24 2xE30 E28 E30V8Drift
X5E53 X5M M3F80 M3E46 M5E34
E23 745i M4G82 M3E92 M5F10 Alpina B12 5.0
964 3.3, 997.2GTS, 997.1GT3

IG. mikael__84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 0:01 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 82
Mikael napisał(a):
Małem przez krótki okres 997.2 4GTS, teraz żałuję że Ją oddałem ale było kilka ukrytych wad (lakierniczych) z którymi wtedy nie mogłem się pogodzić. Szukając złotego środka myślę że to połączenie wide body, napędy na 4 koła i miejsce 2+2 jak dla mnie było idealne wizualnie i praktyczne, dźwięk wolnossącej jednostki 3.8 bezcenny, czasem było głośno muszę przyznać i szczerze po trasie 500km trochę szumiało w głowie, nie tak bardzo jak po jeździe 997 GT3 ale podobnie, co do radia i multimediów to zawsze można zmienić na nowszą wersje np z car play, ja osobiście z tego nie korzystam ale każdy lubi co innego, osobiście po 993 widzę tylko 997 nie ujmując 996 ale to już inna bajka, patrząc pod kątem finansowym jest to pierwszy GTS i będzie tylko rósł w cenę gdzie 991 będzie spadać i wiadomo kiedyś może odbije ,nie znam 991 nie jeździłem więc się nie wypowiem ale 997.2 uwielbiam i mogę śmiało polecić.

Reasumując 997.2 4 GTS auto całoroczne i nie jeden track day by zaliczyło, podobnie 2 GTS. Kupując 997 nawet na próbę pojeździsz sezon jak się nie spodoba to zawsze z łatwości sprzedasz i kupisz 991
Poniżej moja ex.
Powodzenia w zakupach!


Przyznaję, że Twoja opinia pokrywa się bardzo z moimi wyobrażeniami na temat tej generacji. Może nie jest najlepiej wyciszona, ale przecież o to też chodzi w tego typu samochodach, żeby go słyszeć i…. słuchać😃
Obejrzałem zdjęcia Twojej ex kilka razy i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że tego właśnie szukam, piękna linia, wide body, ma po prostu to coś…
Dziękuję za Twoją opinię i pozdrawiam!

Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 9:40 

Dołączył: 11.10.2021
Posty: 108
Lokalizacja: Bełchatów
Nr klubowicza: 760
pmka napisał(a):
Silniki wolnossące w 997.2 to inna konstrukcja niż w 997.1
Tak samo środek jest lepiej wykonany w 997.2
Niesprawiedliwe jest wydawanie opinii o 997.2 na podstawie doświadczeń z 997.1

Wolnossące silniki w 997.2 uchodzą za bezawaryjną konstrukcję.

Znam kilka osób, które po kilku latach użytkowania przesiadły się z 991 do 997.2 i sobie chwalą...


Przemek ja nawet znam kogoś kto zamienił 992 na 997 :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 11:05 

Dołączył: 13.12.2023
Posty: 16
Nr klubowicza: 969
Jak będziesz się chciał przewieźć "starym" GTS`em - wpadnij do Wrocka, ogarnie się jakąś kawę :)
Niestety bez PDK :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:02 

Dołączył: 2.07.2020
Posty: 82
~mer napisał(a):
Jak będziesz się chciał przewieźć "starym" GTS`em - wpadnij do Wrocka, ogarnie się jakąś kawę :)
Niestety bez PDK :P


Poważnie :lol: ? Z ogromną przyjemnością skorzystam z tej propozycji, we Wrocku bywam często, więc może się to udać :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 201
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
karup napisał(a):
pmka napisał(a):
Silniki wolnossące w 997.2 to inna konstrukcja niż w 997.1
Tak samo środek jest lepiej wykonany w 997.2
Niesprawiedliwe jest wydawanie opinii o 997.2 na podstawie doświadczeń z 997.1

Wolnossące silniki w 997.2 uchodzą za bezawaryjną konstrukcję.

Znam kilka osób, które po kilku latach użytkowania przesiadły się z 991 do 997.2 i sobie chwalą...


Przemek ja nawet znam kogoś kto zamienił 992 na 997 :D


Kamil, o sprzedaży 992 to wiemy...ale że kupiłeś 997 w zamian to nie dałeś znać :wink:




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:38 

Dołączył: 11.10.2021
Posty: 108
Lokalizacja: Bełchatów
Nr klubowicza: 760
Znam Twoją opinie odnośnie takiego dealu i wolałem się nie narażać…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 201
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
karup napisał(a):
Znam Twoją opinie odnośnie takiego dealu i wolałem się nie narażać…


Hmm...997 to bardzo fajna, malutka, wrzeszcząca, analogowa 911ka...Mam taką też w garażu, z dużą przyjemnością wietrzę trzy razy w roku...Ale to jest stary samochód, koniec kropka...Jednego "klasyka/strucla" przecież już masz :wink:

P.S.
Mata mi cohones urwie za tą opinię ale co tam, zima jest, trzeba rozgrzać atmosferę :P




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 13:24 

Dołączył: 17.09.2022
Posty: 187
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
Wamet napisał(a):
Kamil, o sprzedaży 992 to wiemy...ale że kupiłeś 997 w zamian to nie dałeś znać :wink:

I to jeszcze jakie 997.2 - bardzo szybkie!


Wamet napisał(a):
P.S.
Mata mi cohones urwie za tą opinię ale co tam, zima jest, trzeba rozgrzać atmosferę :P

Parafrazując wcześniejszą wypowiedź.
992 to lepszy samochód, a 997.2 to lepsze Porsche.




_________________

Przemek
40 years of 911 No. 0719


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 201
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
pmka napisał(a):
Wamet napisał(a):
Kamil, o sprzedaży 992 to wiemy...ale że kupiłeś 997 w zamian to nie dałeś znać :wink:

I to jeszcze jakie 997.2 - bardzo szybkie!


Wamet napisał(a):
P.S.
Mata mi cohones urwie za tą opinię ale co tam, zima jest, trzeba rozgrzać atmosferę :P

Parafrazując wcześniejszą wypowiedź.
992 to lepszy samochód, a 997.2 to lepsze Porsche.


Jeśli to 997 Turbo to jesteś usprawiedliwiony Kamil...Dawaj fotki z Vmax w drodze do domu...popraw nam wszystkim humorek bo za oknem pogoda depresyjna... 8)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum