Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: wczoraj, 9:01 

Dołączył: 25.01.2025
Posty: 5
Kupiłem Panamerę 2011r 4.8 4s i mam pytanie jaki powinno się tam lać olej do silnika i skrzyni biegów (statycznie) bo obecnie mam zalany w silniku olej 5w40 i nie wiem czy to jest ok.
Z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5222
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Do silnika ja bym raczej wybrał 0W40 lub jeżeli masz zamiar częściej wyżej kręcić silnik to 5W50. Do skrzyni FFL3 standardowo, oczywiście z nową miską.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 15:40 

Dołączył: 25.01.2025
Posty: 5
Qbak napisał(a):
Do silnika ja bym raczej wybrał 0W40 lub jeżeli masz zamiar częściej wyżej kręcić silnik to 5W50. Do skrzyni FFL3 standardowo, oczywiście z nową miską.


Z nową miską ? To przy wymianie oleju trzeba ją zmieniać ?

I i może ktoś wie jak sprawdzić w silniku czy mam zamontowane te awaryjne aluminiowe śruby czy już stalowe ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 15:47 

Dołączył: 25.01.2025
Posty: 5
I jeszcze ktoś podpowie ile kupić oleju do silnika a ile do skrzyni przy wymianie statycznej.?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5222
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
W misce jest filtr i jest on sprzedawany tylko razem z miską, choć praktycznie można by go wyjąć. Ja zwykle z miską mam nowe śruby - w zależności od producenta stalowe lub aluminiowe. Jak są poprawnie przykręcone to nigdy problemów nie było. Tak z pamięci aluminiowe 8Nm, stalowe 10Nm.

Przed odkręceniem śrub polej dobrym odrdzewiaczem od góry w tych otworach które są na wylot, pomaga przy odkręcaniu. Jak masz jakieś doświadczenie to będziesz czuł czy idzie czy trzeba cofać i ponawiać lanie odrdzewiacza od góry.

Do silnika zwykle około 9 litrów, więc najlepiej 2x5l.
Do skrzyni podają 9 litrów, ale mi zwykle wchodzi między 10 a 11 litrów.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10 minut temu 

Dołączył: 25.01.2025
Posty: 5
Qbak napisał(a):
W misce jest filtr i jest on sprzedawany tylko razem z miską, choć praktycznie można by go wyjąć. Ja zwykle z miską mam nowe śruby - w zależności od producenta stalowe lub aluminiowe. Jak są poprawnie przykręcone to nigdy problemów nie było. Tak z pamięci aluminiowe 8Nm, stalowe 10Nm.

Przed odkręceniem śrub polej dobrym odrdzewiaczem od góry w tych otworach które są na wylot, pomaga przy odkręcaniu. Jak masz jakieś doświadczenie to będziesz czuł czy idzie czy trzeba cofać i ponawiać lanie odrdzewiacza od góry.

Do silnika zwykle około 9 litrów, więc najlepiej 2x5l.
Do skrzyni podają 9 litrów, ale mi zwykle wchodzi między 10 a 11 litrów.



Super dzięki za info.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum