|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Frano
|
Napisane: 14.02.2025, 14:31 |
|
Dołączył: 6.06.2023 Posty: 17
|
Cześć,
Mam problem ze skrzynią PDK w Porsche Macan 2.0 (2019, 130 tys. km).
Błąd pojawia się wyłącznie w określonych warunkach: • Auto stoi kilka dni, zimny silnik. • Przy wyjeżdżaniu z parkingu podziemnego, na podjeździe pojawia się szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2 bieg, po czym wyskakuje błąd skrzyni. • Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu błąd znika, ale sytuacja powtórzyła się kilka razy. I aktualnie świeci się pomarańczowy check engine.
Co zostało już zrobione? • Ostatnia wymiana oleju w skrzyni była przy 120 tys. km, zgodnie z zaleceniami. • Przy poprzednim wystąpieniu błędu serwis usunął go i zalecił standardową wymianę oleju w PDK, ale nie znaleziono wtedy konkretnych uszkodzeń.
Moje pytanie: 1. Czy ktoś miał podobny przypadek i zna możliwe przyczyny? 2. Możecie polecić sprawdzony serwis PDK w Warszawie? • Dotychczas korzystałem z VCentrum, ale mam wrażenie, że przez duży ruch jakość usług ostatnio zaczyna spadać...
Dzięki za wszelkie wskazówki! 🚗💨
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 15.02.2025, 11:52 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5245 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Czy to była pierwsza wymiana oleju w tej skrzyni? Ile filtrów było wymienione? Ja zalecam wymianę obydwu, choć jest dużo więcej przy tym pracy.
Czy był sprawdzany / wymieniany olej w skrzynce rozdzielczej? Czy wymiana była zrobione zgodnie z procedurą? Nie jest to bezpodstawne pytanie, bo wiele osób wlewa olej standardowo przez otwór rewizyjny, a trzeba trzecim otworem od góry.
Jaki jest błąd w silniku i skrzyni? Czasem inny błąd ma wpływ na błędne działanie skrzyni. Nie twierdzę że tutaj tak jest, ale spotkałem już takie przypadki.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Frano
|
Napisane: 16.02.2025, 14:26 |
|
Dołączył: 6.06.2023 Posty: 17
|
Dzięki za wskazówki, myślę, że te pytania musze zadać w serwisie. Zajadę do nich i dopytam o to.
Z tego co wiem, to pierwsza wymiana oleju była robiona właśnie przy 120 tyś km. Wcześniej wymieniałem też w skrzynce. ok 90 tyś km.
W jaki sposób to zrobili, tego nie wiem, zaufałem, że prawidłowo.
Błąd jaki się najpierw pokazał podczas podjeżdżania na wjazd, zmiana z 1 na 2 bieg. "Possible R gear fault Driving permitted" Aktualnie wyskakuje za każdym razem klasyk: "Engine control fault Consult a workshop Driving permitted"
Zastanawiam się czy jest sens podjechać z tym do ASO, żeby nie zapłacić milionów. Polecasz jakiś serwis w WWA?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 16.02.2025, 14:41 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5245 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
OK, ten błąd już dużo mówi. Pamiętam taki przypadek z tym samym błędem. Skończyło się na remoncie skrzyni, ale co dokładnie było wymienione nie wiem. Naprawiał to serwis który zajmuje się tylko skrzyniami, ale niestety już nie działa - zmarł właściciel.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Frano
|
Napisane: 16.02.2025, 14:47 |
|
Dołączył: 6.06.2023 Posty: 17
|
Rozumiem, dzięki za wsparcie.
Dodam, że aktualnie skrzynia pracuje prawidłowo, jedynie sporadycznie pojawił się ten błąd z tym szarpnięciem. Natomiast domyślam się, że nie zwiastuje to niczego dobrego...
Szukam. takim razie serwisu, który ogarnie temat.
Dzięki!
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|