Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.03.2023, 23:18 

Dołączył: 26.01.2023
Posty: 2
Miałem podobny dylemat.

2.0 zapomnij jeśli masz doświadczenie z szybkimi autami. Jest po prostu za wolny , kompletnie zero emocji.

Kupiłem 2,5 GTS 2019 akurat mi się trafił z niskim przebiegiem ,salon Pl i pięknie skonfigurowany (nie golas:) heh. Jest już ok ale dużo do życzenia pozostawia dźwięk a nic nie mogę zdłubać , bo gwarancja.:( no i jest to 2,5T a nie wolnossący 4.0.

2,5 GTS podstawa ale zalecam 4.0 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2023, 9:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
A ja nadal bede uważał ze jako daily 2.0 jest super. Ze sport chrono przyspiesza w 4,5s, super się prowadzi, nie mówiąc już o spalaniu
Nawet z obniżonym zawieszeniem jest komfortowy.
Owszem dźwięk silnika tak jak w 2,5 nigdy nie będzie ekscytujący.
Ale tez cena tego auta to prawie połowa 4,0.




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2023, 10:00 

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 722
4,5s to za wolne auto? Może to nie Turbo S, ale nie przesadzajmy…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 10:14 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Pomijając już fakt ze 4.5 to nie jest wcale wolno to przecież przyspieszenie nie jest jedynym wyznacznikiem emocji … zwłaszcza w przypadku Caymana .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 12:23 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 498
nikt chyba nie napisał ze silniki 2.0 turbo dłubią się nawet do 500-600KM i to wcale nie kosztuje nie wiadomo ile, po takim tuningu nawet 4.0 nie ma z takim autem zadnych szans...turbo hybryda ok 4-5 tys, wtryski, intercooler, pompa paliwa i mamy stabilne 400-450KM za jakies 20-30 tys zł. te silniki znoszą i 500 bez kucia, wieksze turbo, kilka kolejnych tysięcy zł i pęka 500KM. Myślę ze za 40 tys zł mozna mieć 500KM z takiego 2.0Turbo, i będzie to niezawodne auto z 3 programami, delikatnie zrobionym na 400KM na daily, 450KM mocniej i 500full na paliwie 98 albo z lekkim dodatkiem metanolu. Takie kity są dostępne w necie i ten silnik jest mega znany bo golfów R na 500KM jezdzi multum. PS chyba ze czegos nie wiem i to nie jest silnik VW 2.0Turbo...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 13:02 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
To nie jest silnik VW z Golfa R. Też tak myślałem, ale to jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy typu bokser, o pojemności skokowej 2,0 l. Ale dłubać się pewnie da


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 17:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Tomrider napisał(a):
To nie jest silnik VW z Golfa R. Też tak myślałem, ale to jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy typu bokser, o pojemności skokowej 2,0 l. Ale dłubać się pewnie da
Oj da się. Jeden z klubowiczów mil takiego czarnego Caymana zrobionego na ponad 400KM z wymieniona turbina




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2023, 16:57 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 498
no to jest odpowiedz, ja polecam hybryde turbo w firmie Perun, mam takie w swojej 911 i od 2 lat jazda bezawaryjna, zrobić stabilne 400KM i będzie to latać tak jak 4.0 albo nawet i szybciej bo moment nM będzie większy niż w wolnossaku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2023, 0:56 

Dołączył: 24.05.2021
Posty: 49
Seb napisał(a):
Tomrider napisał(a):
To nie jest silnik VW z Golfa R. Też tak myślałem, ale to jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy typu bokser, o pojemności skokowej 2,0 l. Ale dłubać się pewnie da
Oj da się. Jeden z klubowiczów mil takiego czarnego Caymana zrobionego na ponad 400KM z wymieniona turbina


Powiem więcej - za ok 3 tys (!) dostaniesz bardzo dobry program w renomowanym warsztacie, który bez modyfikacji mechanicznych daje 360-370KM. Jeśli w takim mikrusie to jest za mało na daily, to albo ktoś jest niebezpieczny dla otoczenia, albo to dyskusja w stylu kto ma większego siusiaka... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 14:45 

Dołączył: dzisiaj
Posty: 2
krótki i "pierwszy" forumowy komentarz po zaledwie tysiącu km z silnikiem 2.0 w Boxsterze:
jeśli tylko jest taka możliwość to zachęcam każdego do przejażdżki przed wyborem... ja "już" wiem, że niczego tu nie brakuje jeśli auto użytkuje się klasycznie drogowo nawet jeśli to dynamicznie-drogowo. A mam poczucie, że rozumiem mocne auta bo przerabiałem ich wiele zarówno te "szybkie" do setki, jak i te z "dużymi" pojemnościami, także te z "mocnym" niutonem czy z "dużą" Vmax.
Być może zmienię zdanie po kilku kolejnych tysiącach km ale nie sądzę: ten silnik jest istotnie powyżej moich pierwotnych wyobrażeń/oczekiwań.
Nie, nie chwalę bo mam (użytkuję równolegle dużo mocniejsze) - staram się o względny obiektywizm w relacji pojemność/moc/oczekiwania a to jak w praktyce ten wóz jeździ, a właściwie jest napędzany,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 16:43 

Dołączył: 1.12.2024
Posty: 14
stanwojenny napisał(a):
krótki i "pierwszy" forumowy komentarz po zaledwie tysiącu km z silnikiem 2.0 w Boxsterze:
jeśli tylko jest taka możliwość to zachęcam każdego do przejażdżki przed wyborem... ja "już" wiem, że niczego tu nie brakuje jeśli auto użytkuje się klasycznie drogowo nawet jeśli to dynamicznie-drogowo. A mam poczucie, że rozumiem mocne auta bo przerabiałem ich wiele zarówno te "szybkie" do setki, jak i te z "dużymi" pojemnościami, także te z "mocnym" niutonem czy z "dużą" Vmax.
Być może zmienię zdanie po kilku kolejnych tysiącach km ale nie sądzę: ten silnik jest istotnie powyżej moich pierwotnych wyobrażeń/oczekiwań.
Nie, nie chwalę bo mam (użytkuję równolegle dużo mocniejsze) - staram się o względny obiektywizm w relacji pojemność/moc/oczekiwania a to jak w praktyce ten wóz jeździ, a właściwie jest napędzany,



W pełni zgadzam się z Twoim zdaniem bo również mam 718 Boxstera 2.0 i podoba mi się bardzo bo tani do codziennej jazdy, mocny i dobry.

Niestety to forum lubi tylko 911 z dowolnym silnikiem. Nie wiem dlaczego bo ja od zawsze unikam starych samochodów uważając, że stare to jest dobre wino i skrzypce a na nowe 992 szkoda mi kasy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25 minut temu 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Ja również uważam ze 2.0t w boxie czy caymanie jest idealny na jazdę na co dzień czy do turystyki.
Pali naprawdę mało a na torze jest znacznie szybsze od większości 911 do 997 włącznie.

Idealny zestaw to 3 porschaki wg mnie :

turystyka - 718 2.0 lub 2.5

klasyczna (zloty) linia i w miarę nowoczesny - 996 (idealnie turbo)

do "kopania oponki " w garażu - 930

:)




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 718 2.0T `17
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron