Autor |
Wiadomość |
Siodema
|
Napisane: 15.02.2023, 12:06 |
|
Dołączył: 11.01.2021 Posty: 5
|
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego Porsche.
Wybór padł na Caymana będzie to auto z rynku wtórnego max 3 letnie.
I teraz zastanawiam się co wybrać 2.0 turbo 2,5 czy 4.0 ?
Ktoś jeździł każdym i może się wypowiedzieć?
|
|
Góra |
|
pablo3333
|
Napisane: 15.02.2023, 14:41 |
|
Dołączył: 6.12.2020 Posty: 53
Nr klubowicza: 705
|
Napisz jak planujesz używać auta to będzie łatwiej podpowiedzieć. Jak budżet pozwala to zawsze lepiej mieć więcej mocy niż mniej Jak bardziej weekendowo jako zabawka to szukałbym 4.0 Jak daily to chyba bardziej 2.5 Jeździłem każdym na Porsche Experience, więc porównanie mam.
_________________
992 Turbo S Coupe - Daily 991.2 GT3 - Weekend 991.1 Turbo S Coupe - sprzedane
|
|
Góra |
|
Siodema
|
Napisane: 15.02.2023, 15:17 |
|
Dołączył: 11.01.2021 Posty: 5
|
To ma być moje daily. Do biura mam 6km w jedną stronę Spalanie na pewno nie będzie problemem. Chciałbym skorzystać z sportowego rodowodu auta i na pewno kilka razy w roku skorzystać z trackday. W moim założeniu to auto ma sprawiać, że wsiadając do niego mam banan na "mordzie" a wysiadając nie raz się obrócę.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 15.02.2023, 16:38 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
4.0 - nic innego w tym aucie na ma sensu.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 15.02.2023, 21:33 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Jak Ciebie stać to bierz 4.0 Ale 2.0 na daily tez jest spoko, jak nie lepsze
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 16.02.2023, 0:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Wydaje mi się, że 2,0l jest zbyt normalny, niestety wręcz nudny już zaledwie po kilku dniach zabawy i pierwotnego zauroczenia… Jakbym chciał „nowego” Boxstera to albo 981S, albo 718 z silnikiem 4,0l (GTS lub Spyder). 4 cylindry są dobre ale w 356 albo 912…
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 16.02.2023, 9:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
A ja jeżdżę 4 rok Boxsterem 2.0 i nie uważam go za nudnego Jako daily sprawdza się super. 4,5s do 100 z sport chrono. A i na torze jest frajda
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Siodema
|
Napisane: 16.02.2023, 10:12 |
|
Dołączył: 11.01.2021 Posty: 5
|
Sam też się skłaniam w stronę 4.0 GTS pomimo tego, że budżet który planuje pewnie wyjedzie powyżej pierwotnie zakładanego. Czy spayder ? Raczej nie. Chyba klimat jeszcze musi się trochę ocieplić na wersję spayder w PL.
Pytanie jeszcze jest apropo PDK.
Kochacie ? Nienawidzicie ?
Szukać manuala bo 4.0 to silnik N/A i wysokie obroty?
Czy ktoś jeździł 4.0 w PDK i manualu ?
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 16.02.2023, 10:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Masz racje GTS to zupełnie inna polka cenowa. Co do skrzyni… tylko PDK. Manual w 4.0 zabiera osiągi.
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
unkes
|
Napisane: 16.02.2023, 14:15 |
|
Dołączył: 21.04.2017 Posty: 97
|
Zabiera osiągi, dodaje zabawy
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 16.02.2023, 16:51 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
unkes napisał(a): Zabiera osiągi, dodaje zabawy Co kto lubi
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
Siodema
|
Napisane: 16.02.2023, 17:05 |
|
Dołączył: 11.01.2021 Posty: 5
|
Właśnie zabiera osiągi dodaje zabawy i czy ten FUN jest zabierany przez PDK?
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 16.02.2023, 17:15 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
moje pierwsze Porsche to był Cayman S i ręczna skrzynia biegów, bo wtedy nie było jeszcze PDK. W tym samym czasie kolega miał Caymana S z tiptronicem i mieliśmy porównanie i on wściekał się na tiptronic. Jak tylko pojawiło się PDK, to zamieniłem caymana na carrerę s z PDK i nie chciałbym wracać do ręcznej skrzyni (PDK to magia), bo mimo, że jeżdziłem dużo w klubie na róznych torach, to PDK pozwalał mi się skupić na jeździe, torze itp (a po pewnym czasie elektronikę też wyłączałem). Moim zdaniem jeśli nie bywałeś na torach, nie czujesz się mistrzem kierownicy, to PDK jest idealnym rozwiązaniem. plus na codzień też odczujesz, że jest po prostu przyjemniej. jeśli auto głównie na tor i będziesz tam chciał osiągać nie wiadomo co, to rozważałbym manual... takie moje 3 grosze.
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 16.02.2023, 19:11 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
W każdym aucie w garażu mam manual i szczerze powiedziawszy nie wziął bym w 718 2.0 czy 2.5 manuala. Ten silnik nie ma charakteru i zupełnie nie miałem w nim ochoty "bawić" się w miedzygazy dla samej zabawy. Dodatkowo to auto ma bardzo bezpośredni układ kierowniczy i podąża za najmniejszym ruchem ręką. Pdk pasuje do niego dużo bardziej niż manual.
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 16.02.2023, 21:07 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
Siodema napisał(a): Właśnie zabiera osiągi dodaje zabawy i czy ten FUN jest zabierany przez PDK? Według mnie nie
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
unkes
|
Napisane: 17.02.2023, 15:57 |
|
Dołączył: 21.04.2017 Posty: 97
|
Ja do 2.0 i 2.5 brałbym PDK, świetnie pasuje szczególnie do auta z turbo gdzie jest dużo momentu od dołu. Do 4.0 wziąłbym manual, lepiej mi się zgrywa z silnikiem N/A lubiącym obroty.
|
|
Góra |
|
Matmiz
|
Napisane: 1.03.2023, 22:01 |
|
Dołączył: 21.09.2021 Posty: 42
|
Chciałbym tylko dodać, że przeszukując na szybko dostępność około 3 letnich używanych Caymanów to 2,5 nie ma nic, jest tylko 4.0 (chyba że będziesz sprowadzał coś zza granicy, tylko wtedy akcyza pewnie zrobi swoje). A różnica cenowa 2.0 i 4.0 to już nie jest chyba dylemat hmm czy wziąć to czy to, bo to dwie zupełnie inne półki cenowe
|
|
Góra |
|
Baks
|
Napisane: 6.03.2023, 20:09 |
|
Dołączył: 20.05.2022 Posty: 16
|
Mialem okazję jezdzic Caymanem 718 2.0 i Boxsterem T 2.0. W szczególności Boxter T zrobił na mnie ogromne wrażenie bo spodziewałem się taczki a okazał się super samochodem zarówno sportowym jak i daily. Jedynym minusem chyba nie do przeskoczenia był silnik który według mnie nie pasuje do tego samochodu i mnie zmęczył po dwóch dniach. Także jakbym miał brać to 4.0. Jeżeli daily to tylko pdk. Tak czy siak udanego zakupu
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 6.03.2023, 22:17 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Tylko GTS 4.0 w PDK - jeśli oczywiście budżet na to pozwala
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
Wamet
|
Napisane: 7.03.2023, 10:54 |
|
Dołączył: 18.05.2022 Posty: 188 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
|
Matschke napisał(a): Tylko GTS 4.0 w PDK - jeśli oczywiście budżet na to pozwala Mam identyczne zdanie... 300KM to według mnie zdecydowanie za mało, będziesz się męczył z zachipowanymi Passerati w dieslu a manual był dobry w latach 90tych
_________________
Darek
Porsche 911 Turbo S (991.2) Porsche 911 S (997.1) BMW M6 (E63) BMW M3 (F80) BMW M3 (E46) BMW X6M (E71) BMW 550i (F10) BMW 850i (E31) SL500 (R230) Brera 3.2JTS Q4 Coupe Turbo 2.0 16V Corvette LS1 V8
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|