Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.02.2023, 12:06 

Dołączył: 11.01.2021
Posty: 5
Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego Porsche.

Wybór padł na Caymana będzie to auto z rynku wtórnego max 3 letnie.

I teraz zastanawiam się co wybrać 2.0 turbo 2,5 czy 4.0 ?


Ktoś jeździł każdym i może się wypowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2023, 14:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.12.2020
Posty: 53
Nr klubowicza: 705
Napisz jak planujesz używać auta to będzie łatwiej podpowiedzieć.
Jak budżet pozwala to zawsze lepiej mieć więcej mocy niż mniej ;-)

Jak bardziej weekendowo jako zabawka to szukałbym 4.0
Jak daily to chyba bardziej 2.5

Jeździłem każdym na Porsche Experience, więc porównanie mam.




_________________

992 Turbo S Coupe - Daily
991.2 GT3 - Weekend
991.1 Turbo S Coupe - sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2023, 15:17 

Dołączył: 11.01.2021
Posty: 5
To ma być moje daily.
Do biura mam 6km w jedną stronę ;)
Spalanie na pewno nie będzie problemem.

Chciałbym skorzystać z sportowego rodowodu auta i na pewno kilka razy w roku skorzystać z trackday.


W moim założeniu to auto ma sprawiać, że wsiadając do niego mam banan na "mordzie" a wysiadając nie raz się obrócę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2023, 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
4.0 - nic innego w tym aucie na ma sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.02.2023, 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Jak Ciebie stać to bierz 4.0
Ale 2.0 na daily tez jest spoko, jak nie lepsze




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 0:24 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Wydaje mi się, że 2,0l jest zbyt normalny, niestety wręcz nudny już zaledwie po kilku dniach zabawy i pierwotnego zauroczenia…
Jakbym chciał „nowego” Boxstera to albo 981S, albo 718 z silnikiem 4,0l (GTS lub Spyder). 4 cylindry są dobre ale w 356 albo 912…




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 9:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
A ja jeżdżę 4 rok Boxsterem 2.0 i nie uważam go za nudnego
Jako daily sprawdza się super. 4,5s do 100 z sport chrono. A i na torze jest frajda




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 10:12 

Dołączył: 11.01.2021
Posty: 5
Sam też się skłaniam w stronę 4.0 GTS pomimo tego, że budżet który planuje pewnie wyjedzie powyżej pierwotnie zakładanego.
Czy spayder ? Raczej nie. Chyba klimat jeszcze musi się trochę ocieplić na wersję spayder w PL.

Pytanie jeszcze jest apropo PDK.

Kochacie ? Nienawidzicie ?

Szukać manuala bo 4.0 to silnik N/A i wysokie obroty?

Czy ktoś jeździł 4.0 w PDK i manualu ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 10:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Masz racje GTS to zupełnie inna polka cenowa.
Co do skrzyni… tylko PDK.
Manual w 4.0 zabiera osiągi.




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 14:15 

Dołączył: 21.04.2017
Posty: 97
Zabiera osiągi, dodaje zabawy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 16:51 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
unkes napisał(a):
Zabiera osiągi, dodaje zabawy ;)
Co kto lubi




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 17:05 

Dołączył: 11.01.2021
Posty: 5
Właśnie zabiera osiągi dodaje zabawy i czy ten FUN jest zabierany przez PDK?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 17:15 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
moje pierwsze Porsche to był Cayman S i ręczna skrzynia biegów, bo wtedy nie było jeszcze PDK. W tym samym czasie kolega miał Caymana S z tiptronicem i mieliśmy porównanie i on wściekał się na tiptronic.
Jak tylko pojawiło się PDK, to zamieniłem caymana na carrerę s z PDK i nie chciałbym wracać do ręcznej skrzyni (PDK to magia), bo mimo, że jeżdziłem dużo w klubie na róznych torach, to PDK pozwalał mi się skupić na jeździe, torze itp (a po pewnym czasie elektronikę też wyłączałem). Moim zdaniem jeśli nie bywałeś na torach, nie czujesz się mistrzem kierownicy, to PDK jest idealnym rozwiązaniem. plus na codzień też odczujesz, że jest po prostu przyjemniej.
jeśli auto głównie na tor i będziesz tam chciał osiągać nie wiadomo co, to rozważałbym manual...
takie moje 3 grosze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 19:11 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 175
W każdym aucie w garażu mam manual i szczerze powiedziawszy nie wziął bym w 718 2.0 czy 2.5 manuala. Ten silnik nie ma charakteru i zupełnie nie miałem w nim ochoty "bawić" się w miedzygazy dla samej zabawy. Dodatkowo to auto ma bardzo bezpośredni układ kierowniczy i podąża za najmniejszym ruchem ręką. Pdk pasuje do niego dużo bardziej niż manual.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.02.2023, 21:07 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
Siodema napisał(a):
Właśnie zabiera osiągi dodaje zabawy i czy ten FUN jest zabierany przez PDK?
Według mnie nie




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.02.2023, 15:57 

Dołączył: 21.04.2017
Posty: 97
Ja do 2.0 i 2.5 brałbym PDK, świetnie pasuje szczególnie do auta z turbo gdzie jest dużo momentu od dołu. Do 4.0 wziąłbym manual, lepiej mi się zgrywa z silnikiem N/A lubiącym obroty.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.03.2023, 22:01 

Dołączył: 21.09.2021
Posty: 42
Chciałbym tylko dodać, że przeszukując na szybko dostępność około 3 letnich używanych Caymanów to 2,5 nie ma nic, jest tylko 4.0 (chyba że będziesz sprowadzał coś zza granicy, tylko wtedy akcyza pewnie zrobi swoje). A różnica cenowa 2.0 i 4.0 to już nie jest chyba dylemat hmm czy wziąć to czy to, bo to dwie zupełnie inne półki cenowe :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2023, 20:09 

Dołączył: 20.05.2022
Posty: 16
Mialem okazję jezdzic Caymanem 718 2.0 i Boxsterem T 2.0. W szczególności Boxter T zrobił na mnie ogromne wrażenie bo spodziewałem się taczki a okazał się super samochodem zarówno sportowym jak i daily. Jedynym minusem chyba nie do przeskoczenia był silnik który według mnie nie pasuje do tego samochodu i mnie zmęczył po dwóch dniach. Także jakbym miał brać to 4.0. Jeżeli daily to tylko pdk. Tak czy siak udanego zakupu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.03.2023, 22:17 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Tylko GTS 4.0 w PDK - jeśli oczywiście budżet na to pozwala ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.03.2023, 10:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 188
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
Matschke napisał(a):
Tylko GTS 4.0 w PDK - jeśli oczywiście budżet na to pozwala ;)


Mam identyczne zdanie... 300KM to według mnie zdecydowanie za mało, będziesz się męczył z zachipowanymi Passerati w dieslu a manual był dobry w latach 90tych :-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum