Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.03.2023, 23:18 

Dołączył: 26.01.2023
Posty: 2
Miałem podobny dylemat.

2.0 zapomnij jeśli masz doświadczenie z szybkimi autami. Jest po prostu za wolny , kompletnie zero emocji.

Kupiłem 2,5 GTS 2019 akurat mi się trafił z niskim przebiegiem ,salon Pl i pięknie skonfigurowany (nie golas:) heh. Jest już ok ale dużo do życzenia pozostawia dźwięk a nic nie mogę zdłubać , bo gwarancja.:( no i jest to 2,5T a nie wolnossący 4.0.

2,5 GTS podstawa ale zalecam 4.0 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2023, 9:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 832
Nr klubowicza: 667
A ja nadal bede uważał ze jako daily 2.0 jest super. Ze sport chrono przyspiesza w 4,5s, super się prowadzi, nie mówiąc już o spalaniu
Nawet z obniżonym zawieszeniem jest komfortowy.
Owszem dźwięk silnika tak jak w 2,5 nigdy nie będzie ekscytujący.
Ale tez cena tego auta to prawie połowa 4,0.




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.03.2023, 10:00 

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 722
4,5s to za wolne auto? Może to nie Turbo S, ale nie przesadzajmy…


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 10:14 

Dołączył: 5.03.2016
Posty: 227
Pomijając już fakt ze 4.5 to nie jest wcale wolno to przecież przyspieszenie nie jest jedynym wyznacznikiem emocji … zwłaszcza w przypadku Caymana .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 12:23 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 498
nikt chyba nie napisał ze silniki 2.0 turbo dłubią się nawet do 500-600KM i to wcale nie kosztuje nie wiadomo ile, po takim tuningu nawet 4.0 nie ma z takim autem zadnych szans...turbo hybryda ok 4-5 tys, wtryski, intercooler, pompa paliwa i mamy stabilne 400-450KM za jakies 20-30 tys zł. te silniki znoszą i 500 bez kucia, wieksze turbo, kilka kolejnych tysięcy zł i pęka 500KM. Myślę ze za 40 tys zł mozna mieć 500KM z takiego 2.0Turbo, i będzie to niezawodne auto z 3 programami, delikatnie zrobionym na 400KM na daily, 450KM mocniej i 500full na paliwie 98 albo z lekkim dodatkiem metanolu. Takie kity są dostępne w necie i ten silnik jest mega znany bo golfów R na 500KM jezdzi multum. PS chyba ze czegos nie wiem i to nie jest silnik VW 2.0Turbo...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 13:02 

Dołączył: 28.07.2016
Posty: 214
To nie jest silnik VW z Golfa R. Też tak myślałem, ale to jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy typu bokser, o pojemności skokowej 2,0 l. Ale dłubać się pewnie da


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2023, 17:14 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 832
Nr klubowicza: 667
Tomrider napisał(a):
To nie jest silnik VW z Golfa R. Też tak myślałem, ale to jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy typu bokser, o pojemności skokowej 2,0 l. Ale dłubać się pewnie da
Oj da się. Jeden z klubowiczów mil takiego czarnego Caymana zrobionego na ponad 400KM z wymieniona turbina




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2023, 16:57 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 498
no to jest odpowiedz, ja polecam hybryde turbo w firmie Perun, mam takie w swojej 911 i od 2 lat jazda bezawaryjna, zrobić stabilne 400KM i będzie to latać tak jak 4.0 albo nawet i szybciej bo moment nM będzie większy niż w wolnossaku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2023, 0:56 

Dołączył: 24.05.2021
Posty: 49
Seb napisał(a):
Tomrider napisał(a):
To nie jest silnik VW z Golfa R. Też tak myślałem, ale to jest 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy typu bokser, o pojemności skokowej 2,0 l. Ale dłubać się pewnie da
Oj da się. Jeden z klubowiczów mil takiego czarnego Caymana zrobionego na ponad 400KM z wymieniona turbina


Powiem więcej - za ok 3 tys (!) dostaniesz bardzo dobry program w renomowanym warsztacie, który bez modyfikacji mechanicznych daje 360-370KM. Jeśli w takim mikrusie to jest za mało na daily, to albo ktoś jest niebezpieczny dla otoczenia, albo to dyskusja w stylu kto ma większego siusiaka... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2025, 14:45 

Dołączył: 12.03.2025
Posty: 2
krótki i "pierwszy" forumowy komentarz po zaledwie tysiącu km z silnikiem 2.0 w Boxsterze:
jeśli tylko jest taka możliwość to zachęcam każdego do przejażdżki przed wyborem... ja "już" wiem, że niczego tu nie brakuje jeśli auto użytkuje się klasycznie drogowo nawet jeśli to dynamicznie-drogowo. A mam poczucie, że rozumiem mocne auta bo przerabiałem ich wiele zarówno te "szybkie" do setki, jak i te z "dużymi" pojemnościami, także te z "mocnym" niutonem czy z "dużą" Vmax.
Być może zmienię zdanie po kilku kolejnych tysiącach km ale nie sądzę: ten silnik jest istotnie powyżej moich pierwotnych wyobrażeń/oczekiwań.
Nie, nie chwalę bo mam (użytkuję równolegle dużo mocniejsze) - staram się o względny obiektywizm w relacji pojemność/moc/oczekiwania a to jak w praktyce ten wóz jeździ, a właściwie jest napędzany,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2025, 16:43 

Dołączył: 1.12.2024
Posty: 14
stanwojenny napisał(a):
krótki i "pierwszy" forumowy komentarz po zaledwie tysiącu km z silnikiem 2.0 w Boxsterze:
jeśli tylko jest taka możliwość to zachęcam każdego do przejażdżki przed wyborem... ja "już" wiem, że niczego tu nie brakuje jeśli auto użytkuje się klasycznie drogowo nawet jeśli to dynamicznie-drogowo. A mam poczucie, że rozumiem mocne auta bo przerabiałem ich wiele zarówno te "szybkie" do setki, jak i te z "dużymi" pojemnościami, także te z "mocnym" niutonem czy z "dużą" Vmax.
Być może zmienię zdanie po kilku kolejnych tysiącach km ale nie sądzę: ten silnik jest istotnie powyżej moich pierwotnych wyobrażeń/oczekiwań.
Nie, nie chwalę bo mam (użytkuję równolegle dużo mocniejsze) - staram się o względny obiektywizm w relacji pojemność/moc/oczekiwania a to jak w praktyce ten wóz jeździ, a właściwie jest napędzany,



W pełni zgadzam się z Twoim zdaniem bo również mam 718 Boxstera 2.0 i podoba mi się bardzo bo tani do codziennej jazdy, mocny i dobry.

Niestety to forum lubi tylko 911 z dowolnym silnikiem. Nie wiem dlaczego bo ja od zawsze unikam starych samochodów uważając, że stare to jest dobre wino i skrzypce a na nowe 992 szkoda mi kasy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.03.2025, 19:32 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 299
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Ja również uważam ze 2.0t w boxie czy caymanie jest idealny na jazdę na co dzień czy do turystyki.
Pali naprawdę mało a na torze jest znacznie szybsze od większości 911 do 997 włącznie.

Idealny zestaw to 3 porschaki wg mnie :

turystyka - 718 2.0 lub 2.5

klasyczna (zloty) linia i w miarę nowoczesny - 996 (idealnie turbo)

do "kopania oponki " w garażu - 930

:)




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 718 2.0T `17
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 20:16 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 87
A ja Wam wrzucę łyżkę dziegciu do tej Waszej beczki miodu: nie znacie się :mrgreen:
Jedyny słuszny silnik do każdej 718/911 to 4 litry ale wyłącznie te z GT3... :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 21:04 

Dołączył: 21.03.2016
Posty: 56
Nr klubowicza: 472
Ja mam zwykłego Caymana 2,0 ze zrobionym programem na PB98 371KM.
Ze sport chrono, PDK i na felgach 20 jeździ naprawdę spoko, dobrze się prowadzi i jakąś tam frajdę z jazdy daje.
Wiadomo, że 4 litry byłyby fajniejsze ale to zupełnie inny pułap cenowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 24.01.2014
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych
Nr klubowicza: 942
Dla większości użytkowników dróg którzy nie są profesjonalnymi kierowcami rajdowymi to przyspieszenie takiego 2.0 ze sport chrono i tak będzie lepsze niż gdyby wsadzić ich do 4.0 z manualem, gdzie pewnie nie zbliżą się do czasów deklarowanych w katalogu z wielu względów.
Nie widzę sensu demonizowania osiągów 2.0,gdyż nie są tak znowu diametralnie różne od 4.0, przez fakt uturbienia i mniejszej masy,przynajmniej gdy mówimy o normalnej eksploatacji, a nie sporze akademickim gdzie porównuje się dane z dokładnością do ułamkowychczęści sekundy.

Dźwięk 2.0 - kolejne pozytywne zaskoczenie, przynajmniej dla mnie jako posiadacza (wersja bez GPF), a wcześniej miałem między innymi kilka aut z V8, jedno V6 i parę rzędowych szóstek. To trzeba doświadczyć i ocenić samodzielnie.

W 2.0 zakres spalania przy normalnej eksploatacji na 98oktanowym paliwie to 6-10 litrów, gdzie na prawdę zapakowanie dwóch osób z plecakami i kabinówkami oraz zrobienie trasy Wrocław-Kołobrzeg przy zachowaniu przepisowych prędkości to spalanie poniżej 7 litrów.

718stki z jednostkami 2.0, czy tam 2.5, a B6 to tak różne światy w wielu aspektach, a począwszy od płaszczyzny finansowej że ciężko je porównać.




_________________

Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3

Garaż:
982C - MY18 718 Cayman


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 9:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.05.2022
Posty: 219
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 804
E tam...ten silniczek to pasuje do większej kosiarki a nie do Porsche..

Nawet fryzjer by się nie obejrzał IMHO...

"" JEBAĆ BIEDĘ !!! "" (cyt. Rafał P.)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 11:02 

Dołączył: 28.07.2018
Posty: 7
Cember666 napisał(a):
Dla większości użytkowników dróg którzy nie są profesjonalnymi kierowcami rajdowymi to przyspieszenie takiego 2.0 ze sport chrono i tak będzie lepsze niż gdyby wsadzić ich do 4.0 z manualem, gdzie pewnie nie zbliżą się do czasów deklarowanych w katalogu z wielu względów.
Nie widzę sensu demonizowania osiągów 2.0,gdyż nie są tak znowu diametralnie różne od 4.0, przez fakt uturbienia i mniejszej masy,przynajmniej gdy mówimy o normalnej eksploatacji, a nie sporze akademickim gdzie porównuje się dane z dokładnością do ułamkowychczęści sekundy.

Dźwięk 2.0 - kolejne pozytywne zaskoczenie, przynajmniej dla mnie jako posiadacza (wersja bez GPF), a wcześniej miałem między innymi kilka aut z V8, jedno V6 i parę rzędowych szóstek. To trzeba doświadczyć i ocenić samodzielnie.

W 2.0 zakres spalania przy normalnej eksploatacji na 98oktanowym paliwie to 6-10 litrów, gdzie na prawdę zapakowanie dwóch osób z plecakami i kabinówkami oraz zrobienie trasy Wrocław-Kołobrzeg przy zachowaniu przepisowych prędkości to spalanie poniżej 7 litrów.

718stki z jednostkami 2.0, czy tam 2.5, a B6 to tak różne światy w wielu aspektach, a począwszy od płaszczyzny finansowej że ciężko je porównać.


Zgadzam się w pełni z Cember666. Dla zwykłej turystyki samochodowej już te 2.0 jest w zupełności wystarczające i nie rozumiem narracji niektórych "tylko jak największe motory z jak największą mocą". Faktem jest, że może promil kierowców potrafi w pełni skorzystać z potencjału najmocniejszych jednostek. Dla zwykłej osoby, która chce mieć frajdę z jazdy takim Boxsterem, czy Caymanem 300 KM i 2.0 będzie aż nadto na co dzień i od święta. Sam w swoim garażu mam zarówno Panamerę GTS gdzie te 500 KM i tak nie wykorzystuję na co dzień, bardziej cieszę się dźwiękiem i satysfakcją posiadania V8, póki jeszcze są w sprzedaży, ale mam też bazowego Macana, gdzie codzienna jazda jest również przyjemna i auto jest sprawniejsze od 90% innych użytkowników dróg zarówno wokół komina jak i w trasie do Włoch chociażby. Najważniejsze, żeby auto odpowiadało potrzebie właściciela a nie aby imponować komukolwiek, bo wtedy nie realizujemy marzenia, tylko wpadamy w pułapkę "wanna be" konsumpcjonizmu, gdzie wydajemy swoje zarobione pieniądze na rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebujemy, żeby być odbieranym jako fajniejszy/atrakcyjniejszy itp. No bez sensu :)

Patrzcie na swoje potrzeby. One i tak będą ewoluowały w czasie ;) I ostatnia rzecz, to tylko samochody, które zawsze można sprzedać i wymienić na inne zgodne z naszymi aktualnymi preferencjami, czy możliwościami.

Pozdrowienia!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:03 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 959
:swieca:
Emcebre napisał(a):
Cember666 napisał(a):
Dla większości użytkowników dróg którzy nie są profesjonalnymi kierowcami rajdowymi to przyspieszenie takiego 2.0 ze sport chrono i tak będzie lepsze niż gdyby wsadzić ich do 4.0 z manualem, gdzie pewnie nie zbliżą się do czasów deklarowanych w katalogu z wielu względów.
Nie widzę sensu demonizowania osiągów 2.0,gdyż nie są tak znowu diametralnie różne od 4.0, przez fakt uturbienia i mniejszej masy,przynajmniej gdy mówimy o normalnej eksploatacji, a nie sporze akademickim gdzie porównuje się dane z dokładnością do ułamkowychczęści sekundy.

Dźwięk 2.0 - kolejne pozytywne zaskoczenie, przynajmniej dla mnie jako posiadacza (wersja bez GPF), a wcześniej miałem między innymi kilka aut z V8, jedno V6 i parę rzędowych szóstek. To trzeba doświadczyć i ocenić samodzielnie.

W 2.0 zakres spalania przy normalnej eksploatacji na 98oktanowym paliwie to 6-10 litrów, gdzie na prawdę zapakowanie dwóch osób z plecakami i kabinówkami oraz zrobienie trasy Wrocław-Kołobrzeg przy zachowaniu przepisowych prędkości to spalanie poniżej 7 litrów.

718stki z jednostkami 2.0, czy tam 2.5, a B6 to tak różne światy w wielu aspektach, a począwszy od płaszczyzny finansowej że ciężko je porównać.


Zgadzam się w pełni z Cember666. Dla zwykłej turystyki samochodowej już te 2.0 jest w zupełności wystarczające i nie rozumiem narracji niektórych "tylko jak największe motory z jak największą mocą". Faktem jest, że może promil kierowców potrafi w pełni skorzystać z potencjału najmocniejszych jednostek. Dla zwykłej osoby, która chce mieć frajdę z jazdy takim Boxsterem, czy Caymanem 300 KM i 2.0 będzie aż nadto na co dzień i od święta. Sam w swoim garażu mam zarówno Panamerę GTS gdzie te 500 KM i tak nie wykorzystuję na co dzień, bardziej cieszę się dźwiękiem i satysfakcją posiadania V8, póki jeszcze są w sprzedaży, ale mam też bazowego Macana, gdzie codzienna jazda jest również przyjemna i auto jest sprawniejsze od 90% innych użytkowników dróg zarówno wokół komina jak i w trasie do Włoch chociażby. Najważniejsze, żeby auto odpowiadało potrzebie właściciela a nie aby imponować komukolwiek, bo wtedy nie realizujemy marzenia, tylko wpadamy w pułapkę "wanna be" konsumpcjonizmu, gdzie wydajemy swoje zarobione pieniądze na rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebujemy, żeby być odbieranym jako fajniejszy/atrakcyjniejszy itp. No bez sensu :)

Patrzcie na swoje potrzeby. One i tak będą ewoluowały w czasie ;) I ostatnia rzecz, to tylko samochody, które zawsze można sprzedać i wymienić na inne zgodne z naszymi aktualnymi preferencjami, czy możliwościami.

Pozdrowienia!
+1 x100 !! ŚWIĘTE SŁOWA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 832
Nr klubowicza: 667
profi napisał(a):
A ja Wam wrzucę łyżkę dziegciu do tej Waszej beczki miodu: nie znacie się :mrgreen:
Jedyny słuszny silnik do każdej 718/911 to 4 litry ale wyłącznie te z GT3... :D
To w przypadku 718 wychodzi RS którym nie da się jeździć na co dzień




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: dzisiaj, 12:47 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 832
Nr klubowicza: 667
Wamet napisał(a):
E tam...ten silniczek to pasuje do większej kosiarki a nie do Porsche..

Nawet fryzjer by się nie obejrzał IMHO...

"" JEBAĆ BIEDĘ !!! "" (cyt. Rafał P.)
Jak będzie czerwony lub inny ciekawy kolor to każdy się obejrzy




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum