Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.04.2025, 22:44 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2214
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Pytanie jak w tytule.
Czy ktoś z forumowiczów przerabiał Cayenne 955/957 na lekki off-road, tzn. na szutry, łąki, pola, plaże?

Od czego zacząć?
Jaką wersję auta kupić jako bazę?
Na ile sensownie (i czy w ogóle to robić?) go podnieść?
Jakie felgi i opony?
Pytań jest wiele.

10 lat temu kupiłem moje pierwsze Porsche. Na tym forum :)
Teraz czas na klasę heavy :)

Z tego co widzę, to popularne są zestawy z Eurowise (dosyć drogie), ale również pojawiają się produkcji litewskiej, a nawet polskiej.




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/970
986/996


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2025, 14:18 

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 876
Jestem po researchu w tym temacie - moje wnioski były takie:
- 3,2 albo 3,6 (jeżeli chcesz gazować to 3,2 ze względu na wtrysk)
- szukać wersji z zawieszeniem klasycznym, nie pneumatycznym

Trzeba zwrócić uwagę na budę bo lubią skubańce gnić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2025, 13:32 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 271
Żeby wjechać do lasu to nie trzeba cayenne przerabiać.
Ale przerobionym do Włoch już nie pojedziesz, tzn pojedziesz ale bez komfortu.
Druga rzecz, to czym starszy tym na końcu będzie droższy. Optymalna wersja teraz to 2 generacja polift .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.04.2025, 16:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2214
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Mikołaj napisał(a):
Jestem po researchu w tym temacie - moje wnioski były takie:
- 3,2 albo 3,6 (jeżeli chcesz gazować to 3,2 ze względu na wtrysk)
- szukać wersji z zawieszeniem klasycznym, nie pneumatycznym

Trzeba zwrócić uwagę na budę bo lubią skubańce gnić.


Gniją przednie błotniki przy progach - nawet jak tego nie widać, to i tak dotyczy to 95% - sprawdziłem już kilka egzemplarzy.

Najbardziej myślę o wersji 957 3.6. z pneumatyką. Taką zalecają "ludzie z branży" ze względu na kompromis mocy/wagi przodu/komfortu na asfalcie/awaryjności/jakości napędów.
Koszt dźwignięcia w wersji w pneumatyką jest wyższy o jakieś 500-1500 zł, a daje duży komfort na normalnej drodze. Ponadto dzisiaj jej ewentualna naprawa jest już bardzo dobrze rozpoznana i nie kosztuje fortunę. Ale nie jestem ortodoksem w tym zakresie - wszystko zależy od egzemplarza jaki się trafi :)

Mam już namierzonego człowieka, który dwa takie zbudował na swojej wersji lifta Eurowise'a 2", ale są jeszcze zestawy robione na Litwie.

Jestem w kontakcie z polskim przedstawicielem Eurowise, ale chyba na początek jak kupię to trochę poznam auto, a na jesień/może w lecie ewentualnie zdecyduję się na lift.

Rafał, generację II szkoda w teren - to na dzisiaj bezsensowny wydatek byłby, a auto ma już nieco mniej przydatne rozwiązania w zakresie napędów w terenie. Generacja I ma ogromną liczbę części i modów do wzięcia od ręki :)




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/970
986/996


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP