Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.04.2025, 22:22 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 406
Tak dla potomnych jak będą szukać . M2 kupione w manualu ale to forum Porsche więc już porównuje. Miało być G87 jest F87 jeszcze takie trochę analogowe ( za rekomendacjami kolegów z tego wątku). Porównanie: Baza 987s MT , rozwinięcie 997s MT . Cayman wypada w tym jako samochód sportowy kompletny wszystko w nim jest na tak ( może moc troszkę mała ale o tym za chwilę). Pozycja za kierownicą, hamulce, prowadzenie,filing , responsywność i przyjemność z jazdy . Praktycznie w każdych warunkach mamy to wszystko. 911 robi to samo ale bardziej ospale ale jak już złapie się z nią kontakt to zapomina się o ciut większej masie i wymiarach . M2 to dzikus. Wady: Pozycja za kierownicą przy MT słaba , ciągle coś muszę przestawiać , a to za blisko za nisko za daleko. Brak hamowania silnikiem to najgorsza jak dla mnie z wad. Hamulce są strasznie agresywne i po przesiadce z Porsche trzeba się przyzwyczaić bo dziwnie jest. Samochód którym jadąc szybko trzeba soją uwagę skupić bardzo mocno na tym co się robi,a na mokrym podwoić. Od najmniejszych prędkości angażujący i dający mnóstwo adrenaliny. Ale zabawki mają to do siebie , że nawet one po jakim czasie potrafią męczyć . Cayman czy 911 tego nie robi. Cieszę się , że go kupiłem. Pozostanie ze mną trochę bo mogę sobie na to pozwolić. Ale gdybym musiał wybierać i zostawić jeden nie kierując się modą, wizerunkiem czy akceptacją otoczenia to został bym z caymanem. 911 fajna ale jakoś cayman mimo że słabszy, wolniejszy dla niektórych brzydszy ale jak dla mnie fajniejszy . A , że tak jest odkryłem porównując roczne przebiegi gdzie caymanem jeździłem o 40 % częściej .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.04.2025, 13:08 

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 690
Dlaczego nie możesz hamować silnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.04.2025, 14:56 

Dołączył: 5.06.2016
Posty: 92
Niepopularna opinia na forum, ale u mnie M3 e92 (V8) > 911 997.1, które także bardzo sobie cenię i uważam za świetny samochód dla kierowcy. BMW w swoich dobrych latach potrafiło zrobić coś co miało sporo charakteru i radowało kierowcę, zawsze mu brakuje historii i polotu w porównaniu do 911, ale nadrabia łobuzerką.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.04.2025, 21:09 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 406
moon48 napisał(a):
Dlaczego nie możesz hamować silnikiem?

Hamowanie silnikiem w m2 wygląda jak spuszczenie gazu na 6 biegu w caymanie . Praktycznie nie zwalnia , koła nie dają oporu. Nawet przy bardzo wysokich obrotach jest to delikatne . Nie wiem może to przypadłość silników turbodoładowanych ? Może wolnossące mają inny stopień sprężania i dają większy opór ? W każdym razie nie ma mowy żeby na wejściu w zakręt przy redukcji spowodować płynięcie tyłu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.04.2025, 21:10 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 406
mariushh napisał(a):
Niepopularna opinia na forum, ale u mnie M3 e92 (V8) > 911 997.1, które także bardzo sobie cenię i uważam za świetny samochód dla kierowcy. BMW w swoich dobrych latach potrafiło zrobić coś co miało sporo charakteru i radowało kierowcę, zawsze mu brakuje historii i polotu w porównaniu do 911, ale nadrabia łobuzerką.

Nie jeździłem, jakoś nie było okazji. Ale dużo dobrego słyszałem o tym V8 choć sam nie przepadam za ósemkami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 10:15 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1651
Ja wiem, że to rzecz subiektywna, ale jak można było zepsuć wygląd drugiej generacji M2... Ona jest paskudna... 🫣
Za to ta pierwsza z wyglądu jest znakomita ! 👍
Nie wiedziałem też, że ta druga aż tak urosła i przytyła. Jestem tym zaskoczony.
No i te ekrany - kolega z filmu trafnie to ujął - analog zawsze będzie piękny i miło będzie na niego patrzeć choćby za 20 lat, natomiast każdy ekran już po chwili staje się po prostu przestarzały i okropny, za każdym rogiem będzie jakiś nowszy, bardziej kolorowy i z kolejnymi gadżetami 🤪🤮


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 10:48 

Dołączył: 5.12.2019
Posty: 406
rafie napisał(a):
Ja wiem, że to rzecz subiektywna, ale jak można było zepsuć wygląd drugiej generacji M2... Ona jest paskudna... 🫣
Za to ta pierwsza z wyglądu jest znakomita ! 👍
Nie wiedziałem też, że ta druga aż tak urosła i przytyła. Jestem tym zaskoczony.
No i te ekrany - kolega z filmu trafnie to ujął - analog zawsze będzie piękny i miło będzie na niego patrzeć choćby za 20 lat, natomiast każdy ekran już po chwili staje się po prostu przestarzały i okropny, za każdym rogiem będzie jakiś nowszy, bardziej kolorowy i z kolejnymi gadżetami 🤪🤮

G87 jest cięższa ale i bardziej cywilna , a z drugiej strony ma większe możliwości zwiększania mocy za śmieszne pieniądze. Jeździ doborze i maskuje tą masę. Przy bezpośrednim porównaniu dopiero widać różnicę na korzyść F ( korzyść oczywiście w kategorii wariat :) . Zaskoczeniem są też opony . Nowa na przedniej osi ma taką szerokość jak stara na tylnej !?!? Stąd ta umiejętność maskowania masy. Natomiast potwierdzam słowa kolegi chyba Tunix-a . Pozycja w manualu jest dziwna, ciężko znaleźć dobre ustawienia względem sprzęgła, kierownicy, pozycji. Konkluzja jest następująca. Porsche nie zastąpi w całości, ale samochód bardzo rozrywkowy który nawet przy niskich prędkościach daje mnóstwo adrenaliny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP