Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 8.02.2025, 18:35 

Joined: 5.12.2019
Posts: 407
Jakoś tak mi się spodobała nową m2 i jeszcze w manualu. Dostałem dobrą cenę na zakup ale jakoś mam wrażenie że to nie jest samochód który mógłbym trzymać np 5-7 lat . Z drugiej strony samochód kompletny na co dzień i na tor w rozsądnych pieniądzach który da emocje . Są solidne , nie mają słabych punktów. Utrata wartości przez pierwsze 5 lat też nie jest jakoś miażdżąca. Tylko nie wiem skąd takie przekonanie, że np cayman GT byłby lepszy ? Tylko czy cayman GT z przebiegiem 100 tys nadal będzie trzymał cenę ? Może ktoś z forumowiczów ma podobne zestawienie i coś podpowie . Dodam , że mam jeszcze inne dziwolągi , ale chciałem coś bardziej do codziennego tyrania ale żeby można było pedałem gazu regulować uśmiech .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.02.2025, 20:30 

Joined: 1.01.2015
Posts: 1049
Mam M2 F87 i M3 G80. Całościowo to są mega fajne auta. M2 G87 jeździłem - również jest super fajne, może poza niepasującym wyświetlaczem ale człowiek się szybko przyzwyczaja. Porównujesz do Caymana GT - na torze na 100% będzie fajniejszy - lżejszy, precyzyjniejszy, bardziej wrażeniowy. Na codzień BMW naprawdę daje sporo frajdy, zwłaszcza RWD choć trochę innego rodzaju niż Porsche. Ma też pewne przewagi - jest trochę wygodniej, trochę ciszej widać trochę lepiej, momentu bardzo dużo.

Mała uwaga - gdybyś zdecydował się torowo użytkować M2 lub M3 serii G to w nadkolach masz przesłony kanałów chłodzących hamulce, które trzeba wyjąć. Zadaniem przesłon jest ograniczenie wody padającej na tarczę w deszczu ale na torze należy je wyjąć by zwiększyć skuteczność chłodzenia. BMW M wypuściło PDFa z instrukcją użytkowania torowego i tam to wypatrzyłem.

Więc nie pomogę jeśli potrzebujesz krytyki. Kupuj - takchi aut za jakiś czas nie będzie :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.02.2025, 22:03 

Joined: 5.12.2019
Posts: 407
Więc nie pomogę jeśli potrzebujesz krytyki. Kupuj - takchi aut za jakiś czas nie będzie :)[/quote]

No nie pomagasz :) ambicje torowe już zaspokojone , teraz raczej na codzienne przyjemności z obowiązkami stawiam. To samo myślę , że za chwilę przejdzie tsunami i wymiecie generatory uśmiechu.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.02.2025, 22:12 

Joined: 1.01.2015
Posts: 1049
To może trochę jednak wrzucę. Nie wiem dlaczego ale choć w Porsche zdecydowanie wolę manuale to w autach BMW jakoś bardziej pasują mi automaty. Nie wiem do końca dlaczego tak jest. Mam teorię, że to z powodu charakterystyki silników. Porsche stara się robić je bardziej liniowe, nawet nowe starają się ukryć doładowanie. BMW są bardziej brutalne, ewidentnie czujesz że jedziesz autem z turbo. Sugeruję więc przejażdżkę M2 auto. Zwróć uwagę, że jeśli w trybie auto zmienisz bieg dźwignią zamiast manetką to skrzynia nie wróci do trybu automatycznego.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.02.2025, 23:08 

Joined: 21.04.2017
Posts: 106
U mnie co prawda "jedynie" G42 M240i RWD na daily, ale mam bezpośrednie porównanie do Caymana GT4, którego użytkuję weekendowo i na torze.

BMW jest dużo lepsze na co dzień, wygodniejsze, automat, lepszy tech, dużo lepiej wyciszone, nie przyciera wszędzie dziobem, ma sensowne siedzenia z tyłu i przyzwoity bagażnik pod 400 litrów. Można bez zmęczenia strzelić sporą trasę, w środku jest bardzo cicho i auto pali tyle co nic. Można też włączyć tryb sport plus i się pobawić w huligana.

Jazda Porsche to za to specjalne wydarzenie za każdym razem gdy do niego wsiadasz, w górach czy jeździe typowo zabawowej BMW dla mnie nie ma podejścia. Ryk silnika N/A za plecami, genialny manual, karbonowe kubły, kontrola trakcji pozwalająca iść bokiem z każdego ronda, czucie przodu, dużo lepszy układ kierowniczy, wszystko to powoduje że zapominasz o pewnych niewygodach ;)

Do zabawy zdecydowanie GT4. Do jazdy codziennej czy miejskiej zdecydowanie BMW. I tak jak przedmówca o ile w GT4 manual bardzo pasuje, to do BMW brałbym tylko automat.

Na daily może jeszcze rozważ innego Caymana niż GT4, te auta mają głównie sens jeśli planujesz torowanie. Taki Boxster/Cayman GTS 4.0 też by na pewno dał radę w codziennym kręceniu się wkoło komina.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.02.2025, 12:23 

Joined: 17.01.2009
Posts: 200
Jako jedno auto zdecydowanie m2, 4 miejsca, na torze też fun. Ale jeśli mówimy o weekendowym, daily z doskoku, to ciężko przebić gt4. M2 jest też kilkaset kilogramów cieższe, zupelne inne warażenia z jazdy z silnikiem centralnym. Lepiej utrzymać wartość. Wszystko wg mnie sprowadzą się czy to jest jedyne auto czy nie.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.02.2025, 0:29 

Joined: 31.05.2019
Posts: 463
G87 jest genialnym autem. Niesamowicie szybkie i z ogromnym potencjałem na więcej, kontrola trakcji torowa też działa fantastycznie i to jest duży plus w porównaniu do poprzedniczki. Na mokrym na Cup2 da się całkiem szybko jeździć. Nie da się tego auta porównać do 240i. Jak nie jeździłeś eMkami F serii to też raczej nie będziesz marudził na ZF’a - choć obiektywnie do jazdy daily lepiej działa w innych sytuacjach brakuje DCT. Jedyne co dla mnie jest trudne do przejścia to tablet, ale M3/4 też w lci dostały niestety - ale znam ludzi dla których to jest mocna strona tego auta. Jak ktoś nie wozi dzieciaków codziennie M2 jest mega opcją w innym wypadku bierz G80


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.02.2025, 15:53 

Joined: 9.09.2023
Posts: 10
Mówiąc bardzo z grubsza - większość BMW M, od serii F i dalej mają bardziej brutalny charakter, czy też nawet w kierunku "attention car" jak mowa o ich zachowaniu i tendencji do nerwowości, o ironio jeszcze bardziej na trybach MDM niż nawet na TCS OFF.

Jeśli chodzi o dzienny użytek i żeby mieć frajdę z jazdy, jeśli lubisz taką typową zrywność i żeby w miarę rozsądnie pobawić się tyłem, M2 będzie fajną opcją. Jeśli natomiast czerpiesz więcej frajdy z typowo płynnej i wyścigowej jazdy i trzymania prędkości w zakrętach, co poniekąd może być w jakimś mniemaniu "nudniejszą" jazdą, zdecydowanie tutaj wygrywają Porsche. Seria G i tak jest dużo bardziej stabilna i wyważona względem serii F, która właśnie potrafi sprawić swoje psikusy na torze, oraz pod kątem samych właściwości jezdnych i jeszcze jak mowa o wadze, nie przejmowałbym się tym ile waży M2. Można jednak się przejąć jak miałbyś spojrzeć na zużycie opon i hamulców w ramach torowania ;)

No i jak mowa o użytku torowym, praktycznie we wszystkich BMW M trzeba ingerować w hamulce, aby to miało ręce i nogi i nie działa to tak jak w 911 i Caymanach, jednak czytam, że tutaj mowa bardziej o standardowej jeździe. Nie wierzę jednak, że M2 nie będzie kusiło na jakiś trackday :mrgreen:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.02.2025, 20:40 

Joined: 5.12.2019
Posts: 407
Bardzo dziękuję za wszystkie głosy naprawdę dużo mi dają. Już spróbowałem m2 w automacie. Jestem naprawdę zaskoczony tym jak działa zawieszenie w trybie normalnym i torowym . Nie czuć tej masy przynajmniej na drodze względem F. Ma tor jeśli się wybiorę to tylko dla dla zabawy , czasy mnie nie interesują. I jednak manual. Mimo mocy tego samochodu chciałbym mieć manualną skrzynię biegów a tak jak kolega napisał po okresie gwarancji na pewno podniosę moc. Jedyna rzecz której się obawiam to wytrzymałość skrzyni biegów manualnej. Automat udowodnił że wytrzymuje dużo większe moce.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.02.2025, 20:44 

Joined: 5.12.2019
Posts: 407
Wiecie czego nie mogę sobie odmówić w manualnej skrzyni biegów ? Kiedy dojeżdżasz do zakrętu przy umiejętnym wbiciu odpowiedniego biegu w dół samochód łagodnie nastawia tył w kierunku jazdy. I nie chodzi tu o drift kiedy odpalamy moc szycie zakrętu tylko dojazd do szczytu zakrętu.Nie wiem czy w automacie da się to zrobić.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.02.2025, 9:01 
User avatar

Joined: 18.05.2022
Posts: 240
Location: Bydgoszcz
Club number: 804
Jako zagorzały fan BMW od ponad 20 lat...posiadacz i użytkownik paru modeli M...po potestowaniu M2....stwierdzam IMHO że sportowe coupe Porsche prowadzi się wszędzie lepiej...A na torze to jest różnica klasy albo i dwóch na korzyść marki którą rozsmakowuję się dopiero od paru lat.

O wątpliwej "urodzie" nie dyskutuję ale samochód sportowy ważący ponad 1800kg ?? No way, man...




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.02.2025, 12:13 

Joined: 21.04.2017
Posts: 106
Co do manuala to wydaje mi się, że podobny efekt do tego co piszesz możesz uzyskać łopatkami w trybie ręcznym. Nawet na odcięciu nie przebije biegu w górę ;)

Ja jeszcze wrzucę inny pomysł - Alpine A110. Jeśli nie jeździłeś polecam jazdę próbną, chętnie bym takie przygarnął ale już trochę dużo tych coupe jak na rodzinę z dwójką dzieci.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.02.2025, 13:35 

Joined: 5.12.2019
Posts: 407
unkes wrote:
Co do manuala to wydaje mi się, że podobny efekt do tego co piszesz możesz uzyskać łopatkami w trybie ręcznym. Nawet na odcięciu nie przebije biegu w górę ;)

Tak z tym że mi chodziło dokładnie odwrotny efekt. Przy dojeździe do szczytu zakrętu przy zrzucenu 2-3 biegi w dół i łagodnym puszczeniu sprzęgła następuje, płynięcie tyłu w kierunku przeciwnym do skrętu. Taka odwrotność driftu ( przepraszam ogarniętych tematem łamanymi określeniami ;). Podobny efekt występuje na motocyklu przy jeździe torowej. Udaje się to uzyskać przy automacie jednak jest to gwałtowne ( brak kompensacji sprzęgła) . Bardziej torowi będą wiedzieć o co chodzi


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.02.2025, 14:40 

Joined: 27.12.2017
Posts: 729
Wamet wrote:

O wątpliwej "urodzie" nie dyskutuję ale samochód sportowy ważący ponad 1800kg ?? No way, man...


M2 według normy WLTP (pełny bak + 75KG kierowca) ze standardowym wyposażeniem waży 1780KG.

Nowe Turbo S według tych samych norm waży 1715kg. Dodaj opcje, typu sunroof (30KG?) i mamy prawie to samo.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.02.2025, 15:40 
User avatar

Joined: 18.05.2022
Posts: 240
Location: Bydgoszcz
Club number: 804
Johnny wrote:
Wamet wrote:

O wątpliwej "urodzie" nie dyskutuję ale samochód sportowy ważący ponad 1800kg ?? No way, man...


M2 według normy WLTP (pełny bak + 75KG kierowca) ze standardowym wyposażeniem waży 1780KG.

Nowe Turbo S według tych samych norm waży 1715kg. Dodaj opcje, typu sunroof (30KG?) i mamy prawie to samo.


No niestety Benia pomimo mojej miłości do tej marki mija się z prawdą jeśli chodzi o kg (jak to prawie każda kobieta :-)...Ważyłem gotową do jazdy i pokazało plus 1,8 tony...Turbo S jeśli chodzi o wyposażenie to jest Mercedes S klasy, niezrównana trakcja wynika z ciężkiego AWD...a i tak waga pokazała ponad 100kg mniej.. No i co to za porównanie M2 ze szczytem drabiny rozwojowej w 911 Porsche ??? Odpowiednik M2 to Cayman...co najmniej 200kg lżejszy

Kocham BMW całym serduchem....ale Porsche jest po prostu lepszym samochodem sportowym....poza ceną ;-)




_________________

Darek

Porsche 911 Turbo S (991.2)
Porsche 911 S (997.1)
BMW M6 (E63)
BMW M3 (F80)
BMW M3 (E46)
BMW X6M (E71)
BMW 550i (F10)
BMW 850i (E31)
SL500 (R230)
Brera 3.2JTS Q4
Coupe Turbo 2.0 16V
Corvette LS1 V8


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.02.2025, 18:02 

Joined: 31.05.2019
Posts: 463
Wamet wrote:
szczytem drabiny rozwojowej w 911 Porsche ??? Odpowiednik M2 to Cayman...co najmniej 200kg lżejszy

Porsche jest po prostu lepszym samochodem sportowym....poza ceną ;-)



Gust jak 4 litery. Nawet pomijając cenę wszystkie stwierdzenia co jest szczytem w 911 i 718 vs M2 są prawdziwe z Twojej perspektywy a z innej… 😉

A biorąc cenę pod uwagę - nowe M2 poniżej 300 brutto się kupuje bez większego problemu. Trudno w tej kwocie o bardziej wszechstronne i kompetentne w prowadzeniu auto 💪


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 11.02.2025, 23:05 

Joined: 5.12.2019
Posts: 407
A biorąc cenę pod uwagę - nowe M2 poniżej 300 brutto [/quote]
23 manual - 285 , 24 manual - 295 podobna konf. 6 lat gwarancji i 4 serwis. Manual teraz z dopłatą tak się porobiło :). No ciężko o tym nie myśleć... W tym budżecie wchodzi cayman GTS prawie 10 letni. Tak czy siak Wasze głosy dały mi do myślenia. Dzięki


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.02.2025, 0:55 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1595
Location: Kraków
Club number: 078
Mam wielki sentyment do małego BMW i po 2-letniej przygodzie z 135i coupe ciągle mnie ciągnie żeby wrócić.
Poprzednia M2 była świetna, widuję takową niemal codziennie u mnie na parkingu i zawsze powoduje uśmiech na twarzy. Niestety nowa M2 estetycznie póki co jest dla mnie nie do przyjęcia - ten przód odrzuca mnie od pierwszego zetknięcia. Ale z bobrem miałem podobnie a teraz nawet mogę na niego spokojnie patrzeć.

Teraz trochę z innej strony. M2 w RWD to jest taka typowo weekendowa letnia zabawka. Na daily IMHO jednak średnia opcja. No może jak się mieszka w płaskopolsce to jeszcze jakoś ujdzie ale jeżdżenie jakimkolwiek mocnym RWD (300+ KM) w zimie po terenach podgórskich/górskich to problematyczna sprawa (7 lat jeździłem więc wiem). Gdybym miał wybierać w chwili obecnej takie typowe niezawodne i wszedobylskie daily to chyba jednak wziąłbym 240 w xdrive.

I pewnie żałował że to nie M2 (ech te problemy pierwszego świata)...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.02.2025, 13:23 

Joined: 31.05.2019
Posts: 463
piterson wrote:
Mam wielki sentyment do małego BMW i po 2-letniej przygodzie z 135i coupe ciągle mnie ciągnie żeby wrócić.
Poprzednia M2 była świetna, widuję takową niemal codziennie u mnie na parkingu i zawsze powoduje uśmiech na twarzy. Niestety nowa M2 estetycznie póki co jest dla mnie nie do przyjęcia - ten przód odrzuca mnie od pierwszego zetknięcia. Ale z bobrem miałem podobnie a teraz nawet mogę na niego spokojnie patrzeć.

Teraz trochę z innej strony. M2 w RWD to jest taka typowo weekendowa letnia zabawka. Na daily IMHO jednak średnia opcja. No może jak się mieszka w płaskopolsce to jeszcze jakoś ujdzie ale jeżdżenie jakimkolwiek mocnym RWD (300+ KM) w zimie po terenach podgórskich/górskich to problematyczna sprawa (7 lat jeździłem więc wiem). Gdybym miał wybierać w chwili obecnej takie typowe niezawodne i wszedobylskie daily to chyba jednak wziąłbym 240 w xdrive.

I pewnie żałował że to nie M2 (ech te problemy pierwszego świata)...



Wracaj Piotrek nie pożałujesz. ;) F87 jest cudowne i mi też bardziej leży F od G, ale w fajnym kolorze ja już jestem po adaptacji i opatrzeniu się z tym modelem. :lol:
Oczywiście masz racje z rwd vs awd - ale od czasów E82 sporo się zmieniło. Bezdyskusyjnie 240 z xdrive jest sprawniejsza w każdych warunkach i nigdy rwd nie da na śniegu przy podjeździe takiej trakcji, ale od F serii - a w G jeszcze bardziej tryby jazdy pod kątem optymalnej trakcji w śniegu (plus charakter ZF'a VS Getrag) sprawiły, że da się z tym żyć. Dobra zimówka to must have. Jeszcze w M2 masz dyfry aktywne ale ze szperą - w 135i miałeś otwarty dyfer który hamulcami imitował lsd.

Najlepiej się przejechać i ocenić, autor dostał chyba wystarczająco cudzych wizji żeby teraz samemu się przekonać :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 15.02.2025, 17:41 

Joined: 1.01.2015
Posts: 1049
M2 w górach daje radę :)

https://www.youtube.com/watch?v=1scoPcav4OA


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP