Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.07.2025, 11:49 

Dołączył: 28.07.2025
Posty: 6
Dzień dobry.
Przeleciałem wiele wątków, również zagranicznych, ponieważ mam takiego typu problem jak w tytule, ale żaden z przeczytanych nie kończy się podaniem konretnego rozwiązania.
A mianowicie: kupiłem swoje Cayenne z nie działającym układem paliwowym z instalacją Prince II (nie da rady wymusić startu na LPG) i odpalaniem na plaka. Kupiłem dwie nowe pompy paliwa, nasiedziałem się w celu przeszukania forów w celu prawidłowego podłączenia pomp między sobą w zbiorniku i na początku to działało. Jednak gdzieś tak od miesiąca najpierw zauważyłem że jak odpalałem to jakby nie gadał na wszystkich garach i po chwili gasł. Obciach gdziekolwiek. Nie ważne czy tankowanie czy po prostu zatrzymanie. Zwalałem to na karb zagazowywania się lini paliwa w pierścieniu wtryskiwaczy po jeździe na gazie. Jednak przyszedł dzień gdy zaszalałem na S-ce i do stacji trzeba było dojechać na benie i wtedy stwierdziłem że na benzynie mieszanka jest uboga (częsty podgląd na apce MaxiEcu 3.0). Niby sondy przed katami oscylowały około 1,5V a za napięcie często leżało na zerze, zwłaszcza poniżej około 2000 obrotów i czkawki przy dodawaniu gazu. Powyżej jakby dotawał dodatkowego powera. Sprawdziłem szczelności przewodów dolotowych, choć myślałem że nie potrzebnie ponieważ na LPG nie ma żadnych problemów. Jedzie tak jak powinien. Przypomniałem sobie w jednym z postów o sprawdzeniu pomp paliwa żeby sprwdzić przez wyjęcie bezpiecznika nr 14, czyli od lewej pompy, tej za kierowcą. I jakież moje zdumienie - auto pracuje tak jak ma pracować. Z powrotem jedzie od dołu na benzynie a nie po przekroczeniu 2000 obrotów. I teraz pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi w dotychczas przeczytanych postach - padła nowa (około 7 miesięczna) pompa paliwa?
I pytanie odatkowe - nie mając jak sprawdzić ciśnienia i wydajności pomp paliwa w obecnych warunkach, jest jakiś softwarowy sposób, ale bez Piwisa, na pomiar napięć czy prądów na pompy paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2025, 16:10 

Dołączył: 28.07.2025
Posty: 6
Nie widzę opcji dodawania lub edycji istniejącego postu, więc w ten sposób.
Właśnie wróciłem od auta. Pompka chodzi i podaje. Chyba trzeba pomyśleć o regulatorze ciśnienia paliwa. Bo jak chodzi prawa to jest Ok ale jak dołączam lewą to nagle robi się ubogo za katalizatorami. Takie kolejne spostrzeżenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.07.2025, 18:05 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5311
Ja bym zaczął od zmierzenia ciśnienia na listwie. Wymieniłeś filtr paliwa? Mało danych o aucie podałeś. Cayenne 1 to kilka różnych silników. Pewnie chodzi o 4,5 ale warto doprecyzować.

Po sprawdzeniu ciśnienia na listwie dobrałbym się do podłączeń przewodów w baku i sprawdziłbym czy żaden nie pękł. Przy okazji ten filtr paliwa jeżeli nie zrobiłeś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2025, 4:43 

Dołączył: 28.07.2025
Posty: 6
Cześć.
Dzięki. Filtr wymieniony niecały rok temu przy zakupie obu, nowych, pomp. Pompy jak się okazało obie pracują. I teraz - na dwóch spaliny pokazuje MaxiEcu ubogie a na prawej chodzi jak powinien. Kurczę, chwilowo nie mam jak sprawdzić tego ciśnienia paliwa. A w podpisie mam ustawione Cayenne 4.5 turbo. Nie wiem czemu się nie wkleja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 20:11 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1228
Z tego co się orientuję to prawa pompa tylko odpala i po ok 15 sek jej rolę przejmuje lewa . Lewa tłoczy przez filtr i regulator do listwy a prawa robi przepompowywanie do lewej komory zbiornika. Dlatego jeśli z lewą pompą lub regulatorem coś nie tak to po wyjęciu bezpiecznika lewej system chodzi cały czas na prawej . Awaryjnie ok ale to paliwo idzie chyba bez filtrowania. Do sprawdzenia lewa pompa , szczelność założenia filtra =jeśli to wkład. regulator po prawej stronie , ewentualnie szczelność węży i złączek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 22:02 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5311
Nie ma opcji żeby paliwo szło nie przez filtr. Zawsze idzie przez filtr.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 22:32 

Dołączył: 28.07.2025
Posty: 6
Ciekawa teoria Romcio której do tej pory nigdzie, na żadnych forach nie znalazłem. Problemem jest fakt że nikt nie wie tak do końca, a przynajmniej nie chce tego wyjawić, jaki jest algorytm sterowania pompami przez DDE. Według połączeń i wiadomości z innych forów, ja sobie wykoncypowałem, że w normalnym trybie pracy, obie pompy powinny pracować na szynę paliwa i na przetłaczanie między komorami zbiornika przez inżektory, i na pewno jak napisał Qbak, zawsze, każde wydane paliwo ze zbiornika przechodzi przez filtr. Taki układ połączeń przewodów.
Rzeczywiście, jak uruchomiłem samochód pierwszy raz na nowych pompach, to lewa chodziła jak dla mnie niemiłosiernie za głośno. Teraz jej już nie słyszę. Ale wczoraj jak podniosłem siedziska tylnej kanapy to słychać obie pompy na biegu jałowym (też wskazówka, która obala Twoje wiadomości, że prawa tylko do rozruchu a później lewa, bo chodziły obie na biegu jałowym), ale lewa już nie tak głośno jak na początku.
Ja zacząłem obstawiać, nie mogąc na ten czas sprawdzić ciśnienia na listwie, regulator ciśnienia, że się może przyciął. Ale może muszę dokładniej sprawdzić lewą pompę.
Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP









cron