Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Prąd rozruchu
PostNapisane: 2.11.2009, 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Czy ktoś wie jaki prąd rozruchowy jest potrzebny do odpalenia 944 2.5? Czy 200A wystarczy?

Chyba nie muszę tłumaczyć po co jest to potrzebne :twisted:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.11.2009, 20:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Hmm..wydaje mi się ,że jednak nie.
Ja mam najmniejszy Bosch silver 42 Ah, z prądem 380 A rozruchowym.
Olej syntetyk ale gęsty 15 W 50 i tak przy + 20 stopniach w lecie odpali po 10 dniach ,przy plus 10 stopniach odpali po 4 dnich z trudem.
( oba powyżej po 100% naładowaniu z prostownika)
Niby 2,5 jest nieco mniejszy i masz mniej gęsty syntetyk ale może być mało te 200 A.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.11.2009, 21:32 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2916
a baku nie chcesz zmniejszyc? ;) mozna dolewac po kazdym odcinku ...
co do pytania to opowiedzi oczywiscie nie znam. powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.11.2009, 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
[quote="yoshi"]a baku nie chcesz zmniejszyc? ;) mozna dolewac po kazdym odcinku ... [quote]

Każda, nawet najbardziej szalona opcja jest brana pod uwagę. Chciałbym jeszcze solidnie zejść z wagą ;)
Bak w 944 jest plastikowy więc ubytek wagi byłby niewielki. Inna sprawa że wtedy można efektywniej wykorzystać małą ilość paliwa bo w normalnym baku przy pozostających 10-15 litrach mogą być problemy przy dużych przeciążeniach. Taka np 30 litrówka byłaby super (tylko te ceny...)




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.11.2009, 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
jurek968 napisał(a):
Hmm..wydaje mi się ,że jednak nie.
Ja mam najmniejszy Bosch silver 42 Ah, z prądem 380 A rozruchowym.
Olej syntetyk ale gęsty 15 W 50 i tak przy + 20 stopniach w lecie odpali po 10 dniach ,przy plus 10 stopniach odpali po 4 dnich z trudem.
( oba powyżej po 100% naładowaniu z prostownika)
Niby 2,5 jest nieco mniejszy i masz mniej gęsty syntetyk ale może być mało te 200 A.


Mam ten sam akumulator, ten sam olej i odpala zawsze bez najmniejszego problemu, nawet po 2 miesiącach stania (inna sprawa ze używam odcięcia aku). Muszę wypożyczyć jakiś mały żelowy akumulator na próbę.
Albo bez kombinowania coś z oferty firmy Odyssey, np: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=3055




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.11.2009, 12:52 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
piterson napisał(a):
Albo bez kombinowania coś z oferty firmy Odyssey......]


Maciek w swoim Evo ma takie ustrojstwo. Malutkie. Nie pamietam firmy ale byłem zaskoczony, jak jest sprawne. Prąd rozruchu jest kosmiczny.
Auto miało włączone odbiorniki prądu prze kilka h (dłubanie w instalacji elektr.), na zgaszonym silniku, a pomimo to odpalało wściekle kręcąc rozrusznikiem. I to wszystko z aku o wielkości 3 puszek po coli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.11.2009, 22:54 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
A myślałeś o wymianie alternatora na wariant Sports Package?
90/1260 A/W zamiast standardowych 115/1610 - ciekawe ile się różnią masą :lol:
Wg tego samego pakietu akumulator był dostępny z pojemnością 36Ah zamiast 50Ah lub 63Ah


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2009, 18:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
simprez napisał(a):
A myślałeś o wymianie alternatora na wariant Sports Package?


Tak jak pisałem wszelakie opcje są brane pod uwagę (mam już wstępne rozeznanie tematu - Nissan). Tylko że ja będę miał pakiet Ultra Sports Package. Minimalizm stosowany :twisted:

Jeszcze gdyby się pozbyć tych ciężkich wałków balansujących. Dlaczego "dry sump" jest taki drogi...?




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2009, 20:00 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Piterson: moze zostaw sama rame i silnik, a reszte wywal. Bedzie najlzej ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: ak
PostNapisane: 4.11.2009, 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
w sumie to juz plynie do mnie

6kg :)
600 Amp

http://tiny.pl/hxx1v




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: ak
PostNapisane: 4.11.2009, 22:15 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Duc748 napisał(a):
w sumie to juz plynie do mnie

6kg :)
600 Amp

http://tiny.pl/hxx1v


Ja pierniczę :lol: "Originally used to start fighter aircraft engines and to withstand the shock and vibration experienced in combat aircraft"




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2009, 22:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Tak, duc zamontuje silnik porsche do samolotu - bedzie najszybszy na torze, nad nim i poza nim :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2009, 23:27 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
wampir napisał(a):
Tak, duc zamontuje silnik porsche do samolotu - bedzie najszybszy na torze, nad nim i poza nim :twisted:


Może nie wiesz....ale 6cyl bokser chłodzony powietrzem z Porsche w odpowieniej konfiguracji miał homologację i był używany w lotnictwie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2009, 23:37 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
TKacki napisał(a):
Może nie wiesz....ale 6cyl bokser chłodzony powietrzem z Porsche w odpowieniej konfiguracji miał homologację i był używany w lotnictwie.


Wiem Tomku, to byl zart :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2009, 23:49 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
W sumie aku od moto powinno też dać radę, np YTX12-BS. Malutkie, 4 kg i prąd w przypadku dobrych producentów to ok. 200 A


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.11.2009, 10:26 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Przed tegorocznymi Żubrami zmieniłem wydech na seryjny - czyli pozbawiłem auto kilku koników i Nm, a dołożyłem kilkanaście kg.....ale za to miałem ciepło w nogi !!!!!!! i uznałem to za najważniejsze przygotowanie do startu - mając w pamięci bolące zimno z ub. roku ( z chorobowymi następstwami). Daję słowo - gdy jest ciepło inaczej się jeżdzi, lepsza koncentracja itd....bez kilku par skarpetek i ciepłych kalesonów lepiej się operuje pedałami ...no i lżej !!!
No i fakt - zgoliłem wąsy - po tym zabiegu jest (mi) rzeczywiście lżej :lol:
A akumulator mam zwykły 45Ah - 400A :lol:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: prezent
PostNapisane: 25.12.2009, 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
przegladajac forum
cos dla kolegow z poludnia
:)
moze pod choinke za rok ( 1900 Euro :))
litowo jonowy 6 kg - 18 Ah


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: prezent
PostNapisane: 26.12.2009, 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Duc748 napisał(a):
przegladajac forum
cos dla kolegow z poludnia
:)
moze pod choinke za rok ( 1900 Euro :))
litowo jonowy 6 kg - 18 Ah


cacuszko!

Ale cena - :shock:




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum