Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 11:35 

Dołączył: 12.01.2017
Posty: 40
Zastanawiam się nad zrobieniem prawka na kat. A. Czy mając kat. B od kilkunastu lat jest to raczej formalność? Czy ciężko jest zdać? Dodam, że do tej pory jeździłem motocyklami do 125 ccm.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.02.2012
Posty: 1040
Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
dziwne forum wybrales na to pytanie, ale ze motocykle bliskie memu sercu to co tam :)

jak masz faktycznie duże doświadczenie z 125 (czyt. na codzień takim się już jakis czas poruszasz) to raczej nie powinieneś mieć problemów z praktyką - ale egazmin to nie jest formalność - bezpieczna jazda motocyklem wymaga więcej umiejętnosci, uwagi i zaangażowania.

polecam zapisanie się do naprawdę dobrej szkoły nauki gdzie nie tylko nauczą cię do egzaminu ale też faktycznie nauczą sportowej jazdy motocyklem. - sam dopiero po 10 latach posiadania kat.A trafiłem do takiej na dodatkowe szkolenie i dopiero od tego momentu prawdziwa jazda się zaczęła.

tak czy inaczej 125 teraz to świetna opcja sprawdzenia czy to to :)




_________________

Jacek
(911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 15:11 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
jak dostaniemy kolejne pytanie czy "taka" szkoła jest dobra, to już nie będzie dziwne ;-)....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.01.2017, 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.02.2012
Posty: 1040
Lokalizacja: okolice Wwy
Nr klubowicza: 033
...patrz... tego nie przwidzialem - no nic zobaczmy - wiesz że akurat motocykle to ja lubię wiec moge i tu porozmawiac o nich 8)




_________________

Jacek
(911 Carrera 4 Cabriolet, 968 Cabriolet)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2017, 0:57 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 74
1. Zrobiłem uprawnienia w zeszłym roku w Word Katowice i niestety nie jest to taka prosta sprawa. Zaliczyłem kilka podejść po ukończeniu pełnego kursu (oczywiście do praktycznego) i sukces zaliczyłem dopiero po dodatkowym przygotowaniu przez prawdziwego fachowca, który pokazał mi kilka tricków jak pokonać plac manewrowy na Gladiusie nie licząc na przypadek. Także pomny doświadczeń znajdź odpowiednich ludzi, którzy przygotują Cie do egzaminu bo później jeśli planujesz jazdę typowo sportową do niczego Ci się to już nie przyda. Egzamin na mieście to była dla mnie wyjątkowo prosta sprawa.
2. Pokonanie placu manewrowego na 125 a na 700 (kat.A) a tym bardziej topornym Gladiusie to zupełnie inna bajka.
3. Ja też zacząłem od 125. Chociaż jedna z najlepszych w swojej klasie (MT125) po tygodniu mi się znudziła - przeszła w ręcę syna. Wsiadłem na MT-07 i zaskoczka mimo, że z perspektywy oceniam jako bardzo poręczny i łatwy w obsłudze sprzęt, to dobrze, że nic mi nie zrobił - zupełnie inna jazda i wymagania umiejętności. Jeżdżę nim do dzisiaj po mieście. Najlepsze przyszło później: Panigale 899 i 1299 anniversario. Znów poczułem, że na nowo uczę się jeździć. Od tego momentu jazda po asfalcie dla przyjemności (najlepiej torze) skupia się dla mnie wyłącznie do sportowej jazdy na sporcie albo superbike. To jest zupełnie inny level doznań i emocji. Nawet GT3 RS musi ustąpić pola (chyba, że w grę wchodzi Nordschleife :D). Zacząłem też jeździć w terenie na KTM EXC-F 350. Prawdziwy wariat. Dopiero ten zrobił mi krzywdę...
Nic to nie dało jeżdżę dalej - za duże uzależnienie :)
4. Jak zdobędziesz uprawnienia idź do dobrej szkoły najlepiej California superbike school, żeby naprawdę zacząć uczyć się jeździć, po to by zachować większą szansę na życie i zdrowie i mieć z tego prawdziwą frajdę. Jak zejdziesz "na kolano" wszystko zrozumiesz :D
5. Uważaj na internetowe porady w zakresie jazdy na moto - bardzo wielu nawet wieloletnich użytkowników nie ma o tym pojęcia.
6. Powodzenia - jazda po torze na superbike niestety uzależnia bardziej niż Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 13.01.2017, 10:03 
Jeżeli jeździłeś motocyklem na kat. B, to wydaje mi się, że praktyka to formalność.
Gorzej może być z teorią, bo jest trudniej niż kiedyś. Pytań jest więcej, są wielokrotnego wyboru. O ile kiedyś niemal każdy zdawał, o tyle obecnie na 15 osób które wchodzi 2-4 mogą nie zdać. I nie jest to dziwne. Ryć, ale ze zrozumieniem.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.01.2017, 17:31 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 74
pitrex napisał(a):
Jeżeli jeździłeś motocyklem na kat. B, to wydaje mi się, że praktyka to formalność.
Gorzej może być z teorią, bo jest trudniej niż kiedyś. Pytań jest więcej, są wielokrotnego wyboru. O ile kiedyś niemal każdy zdawał, o tyle obecnie na 15 osób które wchodzi 2-4 mogą nie zdać. I nie jest to dziwne. Ryć, ale ze zrozumieniem.


Rozumiem indywidualne preferencje. Natomiast statystycznie jest zupełnie na odwrót. Jeśli ktoś jeździ czymkolwiek to teoria spokojnie do zdania po kilku godzinach nauki przy rozwiązywaniu testów. Z kolei na egzaminach praktycznych (uczestniczyłem w 4 do końca - z racji nazwiska zawsze ostatni) około 40% - 50% osób padało na placu manewrowym. Głównie na ósemce i slalomie wolnym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 12:18 

Dołączył: 29.04.2016
Posty: 157
Koniecznie nauka jazdy na sprzęcie takim samym co jest egzamin. Inaczej będzie ciężko zdać nowicjuszowi 8'ke.
Jak kolega wcześniej pisał, faktycznie jazda na kolano dopiero daje niesamowite przeżycie.
No i jazda na motorze wyczula refleks i spojrzenie na drogę. Dopiero po jeździe motocyklem zauważysz, że 90% ludzi nie potrafią jeździć samochodami.
Mnie te doświadczenia nie raz uratowały przed wypadkiem czy stłuczką - oczywiście nie z mojej winy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.01.2017, 12:47 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 74
Piter86r napisał(a):
Koniecznie nauka jazdy na sprzęcie takim samym co jest egzamin. Inaczej będzie ciężko zdać nowicjuszowi 8'ke.
Jak kolega wcześniej pisał, faktycznie jazda na kolano dopiero daje niesamowite przeżycie.
No i jazda na motorze wyczula refleks i spojrzenie na drogę. Dopiero po jeździe motocyklem zauważysz, że 90% ludzi nie potrafią jeździć samochodami.
Mnie te doświadczenia nie raz uratowały przed wypadkiem czy stłuczką - oczywiście nie z mojej winy :)

:thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.08.2017, 19:06 

Dołączył: 26.02.2010
Posty: 74
Na teorie jest bardzo proste, szybkie, skuteczne rozwiązanie.
W testach przygotowujących są dokładnie te same pytania i odpowiedzi co na egzaminie. Uczysz się przy pomocy komputera max. 5 godzin na pamięć - najszybciej zapamiętać obrazy - i masz 100%.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.08.2017, 12:49 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Ja mam BMW 1200GS. Szkoda ze Porsche nie robi motorów tylko silniki dla innych producentów.
Ja od czerwca do września praktycznie tylko na motorze. W tym roku już ponad 10.000 km a Turbina stoi w garażu i czeka na zimne dni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2017, 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 348
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Powiem tak jezdze scigaczami od lat. Gixeerem 750 i od 2015 Gixeer 1000. Niestety zdarzyla mi sie przypadlosc utraty prawa jazdy za punkty pod koniec ubieglego roku i ponowny egzamin. Wiec wyszedlem z zalozenia ze 5 osemek na placu, wzniesienie i na miasto. Jakze sie zdziwilem ze plac wymaga umiejestnosci (ktory wiekszosc dlugoletnich motocyklistow nie ma). Pozatym Suzuki Gladius (motocykl egzaminacyjny) jest tak "doskonalym" produktem ze po krotkiej produkcji suzuki przestalo go wytwarzac :)
Kwadratowy, kanapa tak wyprofilowana ze wyzszy jezdziec ciezko znajdzie srodek ciezkosci. Podsumowujac......ja zdalem za 4 razem (oblewka zawsze na placu) zazwyczaj na slalomie wolnym no i raz w czasie deszczu w kopercie krecac osemki usliznelo mi przednie kolo na wodzie i gleba.
Wiec powiem tak wykup ze 2-4 godzin na placu na Gladiusie bo zeby tym motkiem objechac plac to trzeba go skladac. Bez pochylenia nie wyrobisz sie ani w garazu ani w slalomie wolnym. Pozatym musisz widziec jak wykonac wszystkie testy bo na poczatku cie zapyta czy warunki egzaminu sa znane.
Ja osobiscie wziolem 2 razy po 25 min na placu egzaminacyjnym gdzie zdawalem (w gdyni jest taka mozliwosc w soboty)
Kazdy plac i ustawienia przeszkod bedzie sie lekko roznic.
Ogolnie proso i latwo nie jest jak przed laty ale czy to naprawde weryfikuje twoje umiejetnosci...... razcej napewno nie

A jesli myslisz o sportowej jezdzie i torowaniu to wszystkie te umiejetnosci najlepiej zapomnij zaraz po egzaminie.
Nauczyc cie jezdzic naprawde moga ludzie ktorzy to potrafia i wiedza jak przekazac i wpoic odpowiednie zachowania.
Pozniej jest przalamanie twojego leku/progu umyslu i autoamtycze ulozenie do zakretu itd.
Ja sie tak naprawde nauczylem jezdzic dopiero po kilku lekcjach z indywidualnych szkolen "NA KOLANIE"- chlopaki z gdyni.
A jak juz zaczniesz latac zakrety torowe na KOLANIE to nie da sie o tym zapomniec i przestac. Niestety zawsze jest tak ze im lepiej idzie tym latwej przesadzic...... czego nie zycze ale jak sie nie przewrocisz to sie nie nauczysz i nie bedziesz wiedzial co to jest. A na torze raczej sie poobijasz.
Ale frajda i satysfakcja jest wieksza niz z latania 911 po torze.
Załącznik:
12496021_10210015778821660_5778466758032858649_o.jpg

Takze powodzenia


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum