Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 17:26 

Dołączył: 21.07.2020
Posty: 6
Witajcie, dopiero co dołączyłem do forum a jestem posiadaczem 944 turbo od zeszłego roku. Oddałem go do przeglądu i naprawy na rozrząd itp ale teraz mam kolejny problem. Nie chcę oddawać go od razu do serwisu gdyż kupując go postanowiłem, że też chce się go "nauczyć" i drobne rzeczy dłubać samemu.

Problem:
Jadę powyżej 140 i nagle traci całkowicie moc. Staje a silnik gaśnie. Po długim kręceniu odpala ale chodzi bardzo zdławiony jakby na jednym cylindrze a po wciśniećiu gazu gaśnie. Po ściągnięciu sprawdziłem pompkę podłączając ją na sztywno poprzez przekaźnik DML (działa). Kupiłem nowy DML i wsadziłem ale nie ma iskry. Przewody sprawdzone i w miarę nowe bo nie mają nawet roku.

Jeżeli ktoś będzie tak miły i pokieruje mnie krok po kroku dzie dalej szukać przyczyny będę bardzo wdzięczny!!!

Nie jestem mechanikiem i do tej pory nie bawiłem się w naprawy także będę wdzięczny za w miarę możliwośći dokładne wskazówki gdzie szukać i jak spradzać

dzięki wielkie
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
wypłucz zbiornik paliwa możliwe, że przy dużym obciążeniu zasysa syf ze zbiornika i zatyka smoka.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 18:04 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Zrobiłbym to co sugeruje Daro i poszedłbym krok dalej . Przedmuchanie przewodów paliwowych , wymiana filtra paliwa -jeśli takowy jest a gdy nie będzie efektu to ciśnienie na listwie i wtryski do weryfikacji. Dawno temu w 924 miałem taki defekt że do pewnych obrotów i prędkości chodził a wyżej go muliło lub gasł - okazał się syf w przewodzie paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 19:23 

Dołączył: 21.07.2020
Posty: 6
Hej,
Dzięki, tylko nie ma iskry i to chyba jest główny proble. Odkręciłem świece i przy kręceniu dostawiałem do masy i nie było.


Paliwo: Jak podłączyłem na sztywno pompkę i odkręciłem świece to była mokra także chyba pompka podaje. On się nie dławił tylko od razu stracił moc. Dziwne tylko, że jak był ciepły to palił (oczywiście chodził jak napisałem jakby nie dostawał paliwa, ale może tu chodzi o to, że np. była delikatna iskra)
Samochodem w tym sezonie przejechałem ok 500km.

dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 19:27 

Dołączył: 21.07.2020
Posty: 6
Tylko tak dla formalności zdjęcie mojej maszynki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 19:49 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
W przypadku 944turbo diagnoza może być bardzo trudna. Tam jest naprawdę sporo czujników i sygnałów, które sterują pracą silnika.
Możliwe, że uszkodził się któryś z 2 komputerów sterujących, jeden od zapłonu (DME), drugi od kontroli doładowania (ale też ma zdaje się wpływ na zapłon - KLR). Ze starości jakieś elementy scalone wewnątrz nich mogły stracić połączenie z płytkami.

Ale najpierw wartałoby sprawdzić sygnał od czujników położenia wału, montowanych z tyłu silnika. Jak nie będzie od nich sygnału, to nie odpalisz auta.

Ściągałeś już manuale?
http://p914-6info.net/944%20Manuals.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 20:05 

Dołączył: 21.07.2020
Posty: 6
Dzięki Simprez

Jeszcze tylko mała uwaga, że po przekręceniu kluczyka doładowanie jest na 1 a wydaje mi się, że wcześniej tak nie było
Może to jednak ten komp
Rozkręce jutro i posprawdzam połączenia, zobaczymy

dzięki, odezwę się


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 20:19 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
Aha - jeszcze jedno pytanie - czy twoje 944 ma fabryczny alarm? Ten, który załącza się przekręcając kluczyk w stacyjce zamontowanej w lewym tylnym błotniku, za drzwiami kierowcy?
Ten alarm też ma własny komputer, który też może odciąć zapłon. Miałem tak w swoim!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2020, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gratulacje świetnego Porsche :)
Problemów może być wiele. Tak jak Simprez napisał, ja też bym zaczął od sprawdzenie czujników położenia wału. Jakbyś szukał instrukcji na YT, to szukaj pod hasłem speed sensor. Może być każde 944 (nawet 924S), jedyna różnica to w S i S2 jest jeden a Ty masz dwie sztuki.

Na którym przewodzie sprawdzałeś iskrę? Jak nie będzie iskry na przewodzie idącym bezpośrednio do świecy, to warto dla pewności sprawdzić na przewodzie wychodzącym bezpośrednio z cewki do kopułki. Jak tam będzie to trzeba zerknąć czy palec się nie odkręcił.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 19:39 

Dołączył: 21.07.2020
Posty: 6
Panowie,
Sprawdziłem oporność speed sensorów a wskazanie było na 0,90xxx, czyli wg youtuba ok. Czy dobrze sprawdzałem i speed sensory zanczy są ok?

Odłączyłem też wtyczkę od kompa i próbowałem coś poszukać na YT, podobno też tak można sprawdzić speedsensory ale nie wiem dokładnie które piny połączyć :(

Prośba i pytania:
- czy dobrze sprawdziłem speed sensory?
- czego szukać dalej

Oczywiście nadal brak iskry

PS. Szukanie usterki sprawia mi coraz większą frajdę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2020, 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
900ohmów jest ok.
Na którym przewodzie sprawdzałeś iskrę?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron