Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.02.2008, 22:54 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć co daje zastosowanie przekładek dystansowych na kołach w 911? Na stronie Porsche jest podana tylko oczywista oczywistość :D

"Przekładki dystansowe mogą być używane do zwiększenia rozstawu kół (5mm) lub w celu kompensacji odsadzenia koła od piasty (17mm)"

5mm sprzedawane są po 4 szt a 17mm po 2 szt

chciałbym wiedzieć co zastosowanie dystanów tylko na tył lub na wszystkie 4 koła daje w prowadzeniu samochodu?

teoretycznie większy rozstaw kół powinien poprawiać zachowanie auta na zakrętach ale zakładając że koło jest zamocowane na dłuższym ramieniu to auto chyba jest miększe?

generalnie jestem przeciwnikiem montowania różnych wynalazków ale w końcu to jest oferowane fabrycznie przez porsche, więc może warto

z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.02.2008, 0:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
koło jest twardsze.. :lol: 100%




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 14:06 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
większa prędkość w zakrętach, :roll:
ładniejszy wygląd, ale nie można przesadzić, koło leciutko musi chować się pod błotnik


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 16:56 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No w każdym aucie w zależności od typy napedu a nawet zawieszenia można się spodziewać różnego efektu,jeśli chodzi o prowadzenie.
Generalnie im szerszy rostaw kól to prowadzenie staje się w obszarze krytycznym mniej przewidywalne.
Generalnie też jeśli zmienisz dystanse na jednej osi to wpłynie to na prowadzenie auta - podsterowność lub nadsterowność, jeśli na obu osiach identyczne to balans auta niezmieni się.
No i masz rację dystans (ale większy niż kilka mm) poprzez dłuższe ramię dżwigni spowoduje ,że twordość sprężyny poddana większej sile spowoduje iż auto będze bardziej miekkie.
No i ogólnie jak założysz dystanse na oś przednią to promień skrętu wzrośnie.
Ja osobiście miałem w Carrerze na tylnej osi dystanse po 17 mm i auto wyrażnie gorzej się prowadziło.Seryjne 911 i tak są strojone podsterownie a te dystanse powodowały ,że auto wogóle niechciało skręc ąć.Być może założę na obie osie po 5mm lub tylko na tył 5 mm - i tylko aby poprawić wyglą auta.
Z koleii w Subaru miałem dystanse na obu osiach i też zdjąłem bo auto wogóle niechciało jeżdzić bokiem ... :wink: mało było stabilne ,choć wygląd extra był.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 17:24 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
na wyglądzie to mi wcale nie zależy tylko na prowadzeniu auta


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
co kościół to innaczej dzwonią...u mnie w 911 z przodu dystanse spowodowały zmniejszenie promienia skrętu (5mnm)i po to zostały założone...tył (także 5 mnm) powoduje lepsze trzymanie na zakrętach , tył ma mniejsze tendencje do odjeżdżania..dlaczego wersje turbo są szersze ?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 18:03 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
rychu napisał(a):
co kościół to innaczej dzwonią...u mnie w 911 z przodu dystanse spowodowały zmniejszenie promienia skrętu (5mnm)i po to zostały założone...tył (także 5 mnm) powoduje lepsze trzymanie na zakrętach , tył ma mniejsze tendencje do odjeżdżania..dlaczego wersje turbo są szersze ?


5 mm to niepoczujesz ,promienia skrętu....a dlaczego Milecarek w GT3 dołożył dystanse z przodu i tylko z przodu.. .. a dlaczego GT3 jest wąska z tyłu...pytań jest wiele :wink:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
promień skrętu ograniczają ograniczniki, dodając dystans możesz koło skręcić bardziej..z tyłu zdrowy rosądek mówi że jest większe ramie czyli sprężyna będzie uginać się bardziej...tak jednak nie jest - dłuższe ramie powoduje ze sprężyna już jest ugięta bardziej na stojącym aucie i dalej się nie ugina ograniczona swoja charakterystyką - efekt auto stoi niżej i ma mniejszy przechył na zakręcie ...2 x 5 mnm to centymetr i jest to przyrost wyczuwalny...warunek poprawnie ustawiona zbieżnośc...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 19:58 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Szerszy rozstaw kół ma automatycznie większy promień toczenia,może się żle rozumiemy.( eksperyment myślowy- np. dystanse po 1 metr na obu osiach i koła nieograniczone błotnikami - promień skrętu będzie większy o grubośc dystansu czyli o metr)
Pomijamy tu zwiększone opory na kierownicy.Ale jasne,że jak Ci przeszkadzały nieseryjne felgi poprzez ograniczające nadkola to akurat Tobie się promień skrętu mógł nawet zmiejszyć :idea:

Co do twardości to chyba niemasz racji.Ja tak kiedyś czytałem,że należy to dłuższe ramię dżwigni brać pod uwagę i dodatkowo utwardzić zwiechę - i mi się to wydaje logiczne :roll:
( i znowu eksperyment myślowy 10 metrów przedłużymy wachacz i przez taką dżwignię auto będzie się bujać,wogóle siądzie na ziemi chyba...)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
sprężyna ma swój skok i dalej ścisnąć się nie da..jeżeli chcesz dać metrowe dystanse..to takie tylko przerysowanie..generalnie każdy samochód jest inny i i różne są zawieszenia i nie można dać jednoznacznej odpowiedzi..no i nie można przesadzać ,innaczej musimy zmienić sprężyny/różne ilości zwojów- twardośc/i amortyzatory o innej sile tłumienia- innaczej pojedzie 968 z silnikiem z przodu innaczej boxster silnik przed tylną osią i 911 silnik za osią ...pytanie dotyczyło 911 a więc dystanse 5mn do 17 mn w zależności jakie dobierzesz felgi i szerokości opon no i gdzie chcesz jechać w OS czy po torze na czas..no i samemu trzeba spróbować kiedy jest lepiej...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 23:41 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
czyli tak jak wyczytałem w ulotce pewnego leku: "działanie leku nie jest do końca poznane, lecz u znacznej części pacjentów nastąpiła znaczna poprawa" :lol: w takim tazie raczej sobie odpuszcze :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 13:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Ale bez wymiany szpilek wiecej ja 5mm balbym sie zakladac. Nakretka wchodzi jakies 15mm na szpilke wiec nalezy uwazac zeby w czasie jazdy rozstaw nie powiekszyl sie w nieskonczonosc :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 13:39 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
a jak nie ma szpilek, tylko śruby ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 15:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
spaun napisał(a):
a jak nie ma szpilek, tylko śruby ?
Nie znam budowy Boxstera ale wydaje sie mi to dziwne. Daje to jednak wielkie ulatwienie przy sprawdzaniu roznych felg i dystansow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 16:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
W nowych 911 też są już śruby....

Ogólnie przy dystansach i felgach nie tyle liczy się długośc śruby/szpilki lecz ilośc pełnych obrotów skrętów śruby :idea:
Np. 12x1,5 - minumum 6,5 obrotów = minimum 10 mm
12x1,25- 8 obrotów =minimum 10 mm
14x1,5 minimum 7,5 obrotów.=minimum 11 mm

Jednak niektóre żródła piszą aby było tych obrotów było minimum 11 ście..a wnakretkach "kompozytowych" jak w Porsche to pewnie jeszcze więcej.Porsche daje aprobatę na dystanse 5 mm a nawet 7 mm ,więc wystarczy założyć taki dystans i zobaczyć ile obrotów da się jeszcze zrobić i tyle Porsche dopuszcza jako minimum w swoich autach.(bez zmiany długości śryby/szpilik)
Wydaje mi się ,że to 14 obrotów przy lekkich nakrętakch.(mogę się mylić bo dawno temu sprawdzałem)
Kiedyś czytałem spór o dystanse pochodzące z USA - ponieważ jest tam liczone calach i maszyny robią nie 7 mm ale 7,5 mm - o te 0,5 mm bół spór i na te dystanse Porsche niedało aprobaty!




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 21:09 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
ja na przód w yellow dałem 7mm i mam juz dłuzsze szpilki na tyle mam 19mm z tego co pamietam i dystans przykrecany ,co do walorów to ma znaczenie rodzaj auta , ale w tym starym 930 stanowczo poprawiło sie na + w zakrecie ,nie odczułem tez innego skertu ,w 951s nie mam zadnych jest wystarczajaco szeroki , reasumujac gdy nie ma potrzeby to nie robiłbym tego jak niektórzy ze wzgledów wizualnych :roll: ,dla mnie jest to ostatecznosc konieczna ,gdy np jest wiekszy zacisk hamulcowy i et felgi na to niepozwala


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum