Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.02.2008, 0:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3374
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
koło jest twardsze.. :lol: 100%




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 14:06 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
większa prędkość w zakrętach, :roll:
ładniejszy wygląd, ale nie można przesadzić, koło leciutko musi chować się pod błotnik


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 16:56 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No w każdym aucie w zależności od typy napedu a nawet zawieszenia można się spodziewać różnego efektu,jeśli chodzi o prowadzenie.
Generalnie im szerszy rostaw kól to prowadzenie staje się w obszarze krytycznym mniej przewidywalne.
Generalnie też jeśli zmienisz dystanse na jednej osi to wpłynie to na prowadzenie auta - podsterowność lub nadsterowność, jeśli na obu osiach identyczne to balans auta niezmieni się.
No i masz rację dystans (ale większy niż kilka mm) poprzez dłuższe ramię dżwigni spowoduje ,że twordość sprężyny poddana większej sile spowoduje iż auto będze bardziej miekkie.
No i ogólnie jak założysz dystanse na oś przednią to promień skrętu wzrośnie.
Ja osobiście miałem w Carrerze na tylnej osi dystanse po 17 mm i auto wyrażnie gorzej się prowadziło.Seryjne 911 i tak są strojone podsterownie a te dystanse powodowały ,że auto wogóle niechciało skręc ąć.Być może założę na obie osie po 5mm lub tylko na tył 5 mm - i tylko aby poprawić wyglą auta.
Z koleii w Subaru miałem dystanse na obu osiach i też zdjąłem bo auto wogóle niechciało jeżdzić bokiem ... :wink: mało było stabilne ,choć wygląd extra był.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3374
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
co kościół to innaczej dzwonią...u mnie w 911 z przodu dystanse spowodowały zmniejszenie promienia skrętu (5mnm)i po to zostały założone...tył (także 5 mnm) powoduje lepsze trzymanie na zakrętach , tył ma mniejsze tendencje do odjeżdżania..dlaczego wersje turbo są szersze ?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 18:03 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
rychu napisał(a):
co kościół to innaczej dzwonią...u mnie w 911 z przodu dystanse spowodowały zmniejszenie promienia skrętu (5mnm)i po to zostały założone...tył (także 5 mnm) powoduje lepsze trzymanie na zakrętach , tył ma mniejsze tendencje do odjeżdżania..dlaczego wersje turbo są szersze ?


5 mm to niepoczujesz ,promienia skrętu....a dlaczego Milecarek w GT3 dołożył dystanse z przodu i tylko z przodu.. .. a dlaczego GT3 jest wąska z tyłu...pytań jest wiele :wink:




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3374
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
promień skrętu ograniczają ograniczniki, dodając dystans możesz koło skręcić bardziej..z tyłu zdrowy rosądek mówi że jest większe ramie czyli sprężyna będzie uginać się bardziej...tak jednak nie jest - dłuższe ramie powoduje ze sprężyna już jest ugięta bardziej na stojącym aucie i dalej się nie ugina ograniczona swoja charakterystyką - efekt auto stoi niżej i ma mniejszy przechył na zakręcie ...2 x 5 mnm to centymetr i jest to przyrost wyczuwalny...warunek poprawnie ustawiona zbieżnośc...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 19:58 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Szerszy rozstaw kół ma automatycznie większy promień toczenia,może się żle rozumiemy.( eksperyment myślowy- np. dystanse po 1 metr na obu osiach i koła nieograniczone błotnikami - promień skrętu będzie większy o grubośc dystansu czyli o metr)
Pomijamy tu zwiększone opory na kierownicy.Ale jasne,że jak Ci przeszkadzały nieseryjne felgi poprzez ograniczające nadkola to akurat Tobie się promień skrętu mógł nawet zmiejszyć :idea:

Co do twardości to chyba niemasz racji.Ja tak kiedyś czytałem,że należy to dłuższe ramię dżwigni brać pod uwagę i dodatkowo utwardzić zwiechę - i mi się to wydaje logiczne :roll:
( i znowu eksperyment myślowy 10 metrów przedłużymy wachacz i przez taką dżwignię auto będzie się bujać,wogóle siądzie na ziemi chyba...)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2008, 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3374
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
sprężyna ma swój skok i dalej ścisnąć się nie da..jeżeli chcesz dać metrowe dystanse..to takie tylko przerysowanie..generalnie każdy samochód jest inny i i różne są zawieszenia i nie można dać jednoznacznej odpowiedzi..no i nie można przesadzać ,innaczej musimy zmienić sprężyny/różne ilości zwojów- twardośc/i amortyzatory o innej sile tłumienia- innaczej pojedzie 968 z silnikiem z przodu innaczej boxster silnik przed tylną osią i 911 silnik za osią ...pytanie dotyczyło 911 a więc dystanse 5mn do 17 mn w zależności jakie dobierzesz felgi i szerokości opon no i gdzie chcesz jechać w OS czy po torze na czas..no i samemu trzeba spróbować kiedy jest lepiej...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 13:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Ale bez wymiany szpilek wiecej ja 5mm balbym sie zakladac. Nakretka wchodzi jakies 15mm na szpilke wiec nalezy uwazac zeby w czasie jazdy rozstaw nie powiekszyl sie w nieskonczonosc :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 13:39 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 855
a jak nie ma szpilek, tylko śruby ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 15:27 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
spaun napisał(a):
a jak nie ma szpilek, tylko śruby ?
Nie znam budowy Boxstera ale wydaje sie mi to dziwne. Daje to jednak wielkie ulatwienie przy sprawdzaniu roznych felg i dystansow.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 16:47 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
W nowych 911 też są już śruby....

Ogólnie przy dystansach i felgach nie tyle liczy się długośc śruby/szpilki lecz ilośc pełnych obrotów skrętów śruby :idea:
Np. 12x1,5 - minumum 6,5 obrotów = minimum 10 mm
12x1,25- 8 obrotów =minimum 10 mm
14x1,5 minimum 7,5 obrotów.=minimum 11 mm

Jednak niektóre żródła piszą aby było tych obrotów było minimum 11 ście..a wnakretkach "kompozytowych" jak w Porsche to pewnie jeszcze więcej.Porsche daje aprobatę na dystanse 5 mm a nawet 7 mm ,więc wystarczy założyć taki dystans i zobaczyć ile obrotów da się jeszcze zrobić i tyle Porsche dopuszcza jako minimum w swoich autach.(bez zmiany długości śryby/szpilik)
Wydaje mi się ,że to 14 obrotów przy lekkich nakrętakch.(mogę się mylić bo dawno temu sprawdzałem)
Kiedyś czytałem spór o dystanse pochodzące z USA - ponieważ jest tam liczone calach i maszyny robią nie 7 mm ale 7,5 mm - o te 0,5 mm bół spór i na te dystanse Porsche niedało aprobaty!




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.02.2008, 21:09 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3239
ja na przód w yellow dałem 7mm i mam juz dłuzsze szpilki na tyle mam 19mm z tego co pamietam i dystans przykrecany ,co do walorów to ma znaczenie rodzaj auta , ale w tym starym 930 stanowczo poprawiło sie na + w zakrecie ,nie odczułem tez innego skertu ,w 951s nie mam zadnych jest wystarczajaco szeroki , reasumujac gdy nie ma potrzeby to nie robiłbym tego jak niektórzy ze wzgledów wizualnych :roll: ,dla mnie jest to ostatecznosc konieczna ,gdy np jest wiekszy zacisk hamulcowy i et felgi na to niepozwala


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP