Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.10.2019, 13:18 

Dołączył: 6.10.2019
Posty: 6
Cześć Panowie
Jestem nowy na forum, od 9 lat siedzę w BMW i dotarłem do M3 E92 (zawias Bilstein Wydech Eiss Race Dolot ogólnie auto które daje fun o to tylko chodzi) i dalej nie widzę alternatywy, kocham wolnossące motory więc nie bardzo chce iść w M4 M2 Cometition itd. Kolega ma GT3 911.2 przejechałem się kilka razy i brak mi słów auto marzeń ... no ale cena wiadomo poza zasięgiem dla 28 latka. Pare dni temu mialem okazje przejechać się Caymanem 2.7 275 koni i zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie jeżeli chodzi o pozycje za kierownicą prowadzenie ogólnie odczucia z jazdy które daje namiastkę tego co czułem w GT3. Mocowo wypada słabo M3 zjada go na śniadanie ale dziś przeglądałem sobie Caymana S i GTS który ma wolnossący 6 cyl. motor i przeglądałem sobie różne fora w USA i 40-50 HP do tych aut można dołożyć., wydech, dolot, program. Nie chciał bym robić downgrade z M3 e92 bo auto jest genialne uwielbiam je ale Porsche ma to coś co mnie ciągnie do tej marki i gdyby mialo 360-380 hp przy masie na pusto 1320 kg to nie powinno być wolniejsze od mojego M3. Interesuje mnie tylko auto z PDK wolnossące do 250k. Napewno w takim caymanie robił bym wydech dolot program sprężyny Piloty 4S zderzak od GT4 przedni boczne wloty i wysoki spoiler ala GT4. Ma to byś weekendowy dzikus. Co myslicie o moim pomysle ?? Jak ogólnie te silniki sie spisują ?? bo Porsche słynie z bezawaryjności. Czekam na Wasze sugestie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2019, 14:17 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Z tymi dodatkowymi końmi do 3.4 to nie jest tak różowo. Kiedyś trochę googlowałem i znalazłem tylko kilka przypadków gdy ktoś w tych samych warunkach zrobił pomiar przed i po modach na tej samej hamowni. We wszystkich nie było tak różowo jak miało być. Więc nie nastawiałbym się, że zrobisz 360 ps z tego silnika tanim kosztem. Z drugiej strony auto jest lżejsze niż E92, więc pewnie wolniejsze będzie głównie przy dużych prędkościach.

Choć piszesz, że nie lubisz turbo spróbuj 718. Silniki Porsche mają inną charakterystykę niż doładowane BMW - przy tej samej pojemności mają większą średnicę cylindra a mniejszy skok tłoka i dlatego moc rozwijają równiej i ona rośnie prawie do odcinki, co jest bliższe charakterystyce N/A. Mam M2C i 911T, jeździłem 718 wszystkimi wersjami - uturbienie w Porsche ma inny charakter niż w BMW.

Co nie zmienia faktu, że silniki N/A mają swój urok i gdybyś znalazł 981 S lub GTS to będzie to fajne auto. Generacja 987 ma moim zdaniem gorszą skrzynię PDK i dla mnie ona trochę za bardzo szarpała w jeździe miejskiej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2019, 15:40 

Dołączył: 6.10.2019
Posty: 6
tunix napisał(a):
Z tymi dodatkowymi końmi do 3.4 to nie jest tak różowo. Kiedyś trochę googlowałem i znalazłem tylko kilka przypadków gdy ktoś w tych samych warunkach zrobił pomiar przed i po modach na tej samej hamowni. We wszystkich nie było tak różowo jak miało być. Więc nie nastawiałbym się, że zrobisz 360 ps z tego silnika tanim kosztem. Z drugiej strony auto jest lżejsze niż E92, więc pewnie wolniejsze będzie głównie przy dużych prędkościach.

Choć piszesz, że nie lubisz turbo spróbuj 718. Silniki Porsche mają inną charakterystykę niż doładowane BMW - przy tej samej pojemności mają większą średnicę cylindra a mniejszy skok tłoka i dlatego moc rozwijają równiej i ona rośnie prawie do odcinki, co jest bliższe charakterystyce N/A. Mam M2C i 911T, jeździłem 718 wszystkimi wersjami - uturbienie w Porsche ma inny charakter niż w BMW.

Co nie zmienia faktu, że silniki N/A mają swój urok i gdybyś znalazł 981 S lub GTS to będzie to fajne auto. Generacja 987 ma moim zdaniem gorszą skrzynię PDK i dla mnie ona trochę za bardzo szarpała w jeździe miejskiej.

A co mylisz o M2 Comp ?? Bo byłem praktycznie na 100% nastawiony, że pójde właśnie w to
bo porbiona na 550-580 to potwór, prowadzeniem podobno nie odstaje od GTS co o tym myślisz ?? Jeżeli Chodzi o doładowane vs N/A to raczej chodzi mi o dźwięk niż o samą charakterystyke GT3 tak drze morde że oddał bym wszystko żeby móc tego słuchać a 3.4 z dobrym wydechem ma dzwiek podobny. M3 V8 też drze się pięknie ale chciałbym sprobowac coś innego :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2019, 15:54 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Saper1008 napisał(a):
A co mylisz o M2 Comp ?? Bo byłem praktycznie na 100% nastawiony, że pójde właśnie w to bo porbiona na 550-580 to potwór, prowadzeniem podobno nie odstaje od GTS co o tym myślisz ?? Jeżeli Chodzi o doładowane vs N/A to raczej chodzi mi o dźwięk niż o samą charakterystyke GT3 tak drze morde że oddał bym wszystko żeby móc tego słuchać a 3.4 z dobrym wydechem ma dzwiek podobny. M3 V8 też drze się pięknie ale chciałbym sprobowac coś innego :)


Sądzę, że to jest zupełnie inne auto niż Cayman czy 911 :) Zwiększanie mocy w M2C mija się z celem, to auto ma deficyty trakcji. Prowadzenia nie porównasz z GTS bo auta mają inny rozkład masy. Nie da się ich w ogóle porównać. M2C daje frajdę z czego innego, Cayman lub 911ka z czego innego. Na pewno Porsche daję więcej frajdy gdy jedziesz spokojnie. W M2C fun jest jedynie gdy ciśniesz. Co kto lubi :)

Może to głupie, że napiszę to na tym forum ale przejedź się jeszcze BMW sprzedawanym jako Toyota Supra :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2019, 20:00 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Z tego co napisałeś,to w zupełności wystarczy Ci 997.2 carrera s. Mam e92 po lifcie i 997 i uwierz mi,jak z emki przesiądziesz się do carrery,to na trzy lata wystarczy Ci wrażeń, które dają:moc,prowadzenie i dźwięk. Tylko o komforcie M-3 zapomnij😉.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2019, 12:19 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
@tunix
Czy ty jeździsz może żółtą 911T po Poznaniu?

Ja mam M2 LCI w manualu. Zrobiłem wydech Remusa i zawieszenie MPSS (KW v3 od BMW), całość ca. 400HP z N55 - brzmi fantastycznie i dynamicznie też jest super (jeszcze nie udało mi się znaleźć podsterowności).
Tak jak tunix mówi, mimo że wrzuciłem szersze PS4S i mimo zawieszenia to brakuje trakcji, szczególnie z miejsca. Jedynie jak pojadę na Tor Poznań to czuje, że mógłbym mieć więcej mocy. Główny problem w tym aucie i M2C jest waga - szczególnie czuć to na dohamowaniach.

Jeździłem 981 Caymanem S też na torze Poznań i to jest zupełnie inny feeling auta. Ciężko to opisać ale precyzja i czucie każdego rogu w aucie daje niesamowitą pewność.
M2 daje super fun bo możesz lecieć bokiem przy małych prędkościach ale też mieć precyzję na szybkich odcinkach. Cayman jest jak skalpel - precyzja, feedback i lekkość.
Sam szukam 911T/981GTS ale w manualu, co jest walką z wiatrakami bo wszystko jest zamawiane w PDKu w Polsce i ciężko coś z drugiej ręki dostać.

Biję się z myślami czy nie wziąć 718 GT4/Spydera ale mam jedno miejsce na auto na razie a te auta na dialy stracą swój urok. Chciałbym się załapać na silnik NA jeszcze zanim wymrą i ponoć ma być coś między 718 GTS i GT4 jako 718 Touring z silnikiem NA6 w przyszłym roku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2019, 18:54 

Dołączył: 6.10.2019
Posty: 6
Grzegorz 66 napisał(a):
Z tego co napisałeś,to w zupełności wystarczy Ci 997.2 carrera s. Mam e92 po lifcie i 997 i uwierz mi,jak z emki przesiądziesz się do carrery,to na trzy lata wystarczy Ci wrażeń, które dają:moc,prowadzenie i dźwięk. Tylko o komforcie M-3 zapomnij😉.
997.2 nie podoba mi się niestety chciałbym coś świeższego dlatego myśle o Caymanie lub właśnie M2C ciężki dylemat ... Najlatwiej było by kupić GT3 :angel4:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2019, 18:58 

Dołączył: 6.10.2019
Posty: 6
strzela napisał(a):
@tunix
Czy ty jeździsz może żółtą 911T po Poznaniu?

Ja mam M2 LCI w manualu. Zrobiłem wydech Remusa i zawieszenie MPSS (KW v3 od BMW), całość ca. 400HP z N55 - brzmi fantastycznie i dynamicznie też jest super (jeszcze nie udało mi się znaleźć podsterowności).
Tak jak tunix mówi, mimo że wrzuciłem szersze PS4S i mimo zawieszenia to brakuje trakcji, szczególnie z miejsca. Jedynie jak pojadę na Tor Poznań to czuje, że mógłbym mieć więcej mocy. Główny problem w tym aucie i M2C jest waga - szczególnie czuć to na dohamowaniach.

Jeździłem 981 Caymanem S też na torze Poznań i to jest zupełnie inny feeling auta. Ciężko to opisać ale precyzja i czucie każdego rogu w aucie daje niesamowitą pewność.
M2 daje super fun bo możesz lecieć bokiem przy małych prędkościach ale też mieć precyzję na szybkich odcinkach. Cayman jest jak skalpel - precyzja, feedback i lekkość.
Sam szukam 911T/981GTS ale w manualu, co jest walką z wiatrakami bo wszystko jest zamawiane w PDKu w Polsce i ciężko coś z drugiej ręki dostać.

Biję się z myślami czy nie wziąć 718 GT4/Spydera ale mam jedno miejsce na auto na razie a te auta na dialy stracą swój urok. Chciałbym się załapać na silnik NA jeszcze zanim wymrą i ponoć ma być coś między 718 GTS i GT4 jako 718 Touring z silnikiem NA6 w przyszłym roku.

Ogólnie M2 a M2C jest duża różnica, podobno w porównaniu do np. M4 trakcja jest dużo lepsza, nie latam po torze więc waga nie przeszkadzała by mi aż tak szczególnie, że moje M3 też jak dla mnie się bardzo dobrze prowadzi z tym że mam Bilsteina Dambtronic pewnie też jest zasługa zawieszenia. Porsche jest bardziej precyzyjne, podoba mi się bardzo pozycja i to poczucie fajna alternatywa też jest Cayman GT4 ale wole skrzynie PDK niż ręczną :x a takiej w GT4 nie było.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2019, 19:25 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
strzela napisał(a):
@tunix
Czy ty jeździsz może żółtą 911T po Poznaniu?



Nie, w życiu na Poznaniu nie byłem :)

M2C ma większe kłopoty z trakcją niż M2 LCI. Silnik jest bardzo brutalny. Mi się bardziej podobała charakterystyka N55.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2019, 22:08 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Saper1008 napisał(a):
Grzegorz 66 napisał(a):
Z tego co napisałeś,to w zupełności wystarczy Ci 997.2 carrera s. Mam e92 po lifcie i 997 i uwierz mi,jak z emki przesiądziesz się do carrery,to na trzy lata wystarczy Ci wrażeń, które dają:moc,prowadzenie i dźwięk. Tylko o komforcie M-3 zapomnij😉.
997.2 nie podoba mi się niestety chciałbym coś świeższego dlatego myśle o Caymanie lub właśnie M2C ciężki dylemat ... Najlatwiej było by kupić GT3 :angel4:

No tak. Napisałeś,że najłatwiej byłoby kupić GT3,tylko chcesz,żeby to było do 250000.Albo chodziło Ci o EURO,albo sobie żartujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2019, 0:38 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
Saper1008 napisał(a):
Grzegorz 66 napisał(a):
Z tego co napisałeś,to w zupełności wystarczy Ci 997.2 carrera s. Mam e92 po lifcie i 997 i uwierz mi,jak z emki przesiądziesz się do carrery,to na trzy lata wystarczy Ci wrażeń, które dają:moc,prowadzenie i dźwięk. Tylko o komforcie M-3 zapomnij😉.
997.2 nie podoba mi się niestety chciałbym coś świeższego dlatego myśle o Caymanie lub właśnie M2C ciężki dylemat ... Najlatwiej było by kupić GT3 :angel4:


Dzisiaj z ciekawości odwiedziłem PC Poznań i akurat jak już miałem odjeżdżać, przyjechał na lawecie czarny 718 Spyder... Ponoć jedyna sztuka na ten rok i akurat jak tam byłem... Przeznaczenie? :D
A i dostałem potwierdzenie, że będzie od kolejnego MY (2021?) Cayman GT4RS (z PDK?) i coś pomiędzy wersją GTS i GT4/Spyderem o (nie aż tak) enigmatycznej nazwie Boxster 6/Cayman 6 czyli wsadzą do nich NA6 - to może na to poczekasz (i będziesz miał PDK)?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2019, 15:11 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
strzela napisał(a):
Sam szukam 911T/981GTS ale w manualu, co jest walką z wiatrakami bo wszystko jest zamawiane w PDKu w Polsce i ciężko coś z drugiej ręki dostać.


Mówisz i masz :)

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 73ae75f6e9


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2019, 23:07 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
tunix napisał(a):
strzela napisał(a):
Sam szukam 911T/981GTS ale w manualu, co jest walką z wiatrakami bo wszystko jest zamawiane w PDKu w Polsce i ciężko coś z drugiej ręki dostać.


Mówisz i masz :)

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 73ae75f6e9


WOW super :) , ale musiałbym kogoś na swoje M2 znaleźć. Tak to dopiero Czerwiec 2020 najwcześniej, może wytrzyma do kolejnego sezonu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.10.2019, 7:34 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
strzela napisał(a):
tunix napisał(a):
strzela napisał(a):
Sam szukam 911T/981GTS ale w manualu, co jest walką z wiatrakami bo wszystko jest zamawiane w PDKu w Polsce i ciężko coś z drugiej ręki dostać.


Mówisz i masz :)

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 73ae75f6e9


WOW super :) , ale musiałbym kogoś na swoje M2 znaleźć. Tak to dopiero Czerwiec 2020 najwcześniej, może wytrzyma do kolejnego sezonu.

To po co ta walka z wiatrakami?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.10.2019, 14:31 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
Grzegorz 66 napisał(a):
strzela napisał(a):
tunix napisał(a):
strzela napisał(a):
Sam szukam 911T/981GTS ale w manualu, co jest walką z wiatrakami bo wszystko jest zamawiane w PDKu w Polsce i ciężko coś z drugiej ręki dostać.


Mówisz i masz :)

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... 73ae75f6e9


WOW super :) , ale musiałbym kogoś na swoje M2 znaleźć. Tak to dopiero Czerwiec 2020 najwcześniej, może wytrzyma do kolejnego sezonu.

To po co ta walka z wiatrakami?


Po to, że jak mam wydać 500k to chce mieć auto najbardziej zbliżone do swoich preferencji, a przez ostatnie pół roku takiego nie znalazłem - to jest pierwsza sztuka jaką widzę w manualu. Nie widzę też sensu w kupowaniu auta na gwałt po sezonie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.10.2019, 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Jeśli kupować to tylko po sezonie... :wink:
A sprzedawać przed :D




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2019, 13:40 

Dołączył: 6.10.2019
Posty: 6
Panowie, czytam i czytam i doszedłem chyba do wniosku, że dołoże 50k do budżetu i bede szukał 911 991 Carrera S 3.8 z PDK, tylko nie wiem czy szukać całego auta (rozmawiałem z KIMBEXEM za ładną sztuke 300k) czy lepiej może pomyśleć o uszkodzonym lekko 991.2 3.0T z USA i zrobić go na 480 hp :D 991.1 ladniej brzmi 991.2 lepiej jedzie ... Druga sprawa jak wyglądają koszty utrzymania takiej 911 przy np. mojej obecnej M3 E92 i czy te auta mają jakieś wady jak w M3 np. Panewki, nastawniki przepustnic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2019, 12:02 

Dołączył: 26.04.2017
Posty: 24
Witam :) Dwa tygodnie temu kupiłem 991.1 Carrera GTS i jestem zachwycony. Silnik, jazda i wnętrze bajka. Auto pochodzi z US (po kosmetycznej szkodzie), w PL od 2017.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.12.2019, 22:29 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 46
Saper1008 napisał(a):
Panowie, czytam i czytam i doszedłem chyba do wniosku, że dołoże 50k do budżetu i bede szukał 911 991 Carrera S 3.8 z PDK, tylko nie wiem czy szukać całego auta (rozmawiałem z KIMBEXEM za ładną sztuke 300k) czy lepiej może pomyśleć o uszkodzonym lekko 991.2 3.0T z USA i zrobić go na 480 hp :D 991.1 ladniej brzmi 991.2 lepiej jedzie ... Druga sprawa jak wyglądają koszty utrzymania takiej 911 przy np. mojej obecnej M3 E92 i czy te auta mają jakieś wady jak w M3 np. Panewki, nastawniki przepustnic.



Nie wiem jak z kosztami utrzymania M3 wcześniej jeździłem seria 4 coupe ale koszty w Porsche są zdecydowanie wyższe: 1. ubezpieczenie musisz liczyć na okolice 15 tyś, przeglądy około 5 tyś - Porsche każe sobie płacić za sprawdzenie np. klaksonu. Oczywiście jeśli nie będziesz przedłużał gwarancji możesz pominąć pełen zakres przeglądu w ASO i wykonywać tylko elementy obowiązkowe (olej, filtry, itp). Jeśli chcesz gwarancję to przeglądy tylko i wyłączeni wymagane przez Porsche + dodatkowy koszt 8 tyś / 2 lata.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.01.2020, 11:47 

Dołączył: 14.02.2019
Posty: 54
piosurf napisał(a):
Saper1008 napisał(a):
Panowie, czytam i czytam i doszedłem chyba do wniosku, że dołoże 50k do budżetu i bede szukał 911 991 Carrera S 3.8 z PDK, tylko nie wiem czy szukać całego auta (rozmawiałem z KIMBEXEM za ładną sztuke 300k) czy lepiej może pomyśleć o uszkodzonym lekko 991.2 3.0T z USA i zrobić go na 480 hp :D 991.1 ladniej brzmi 991.2 lepiej jedzie ... Druga sprawa jak wyglądają koszty utrzymania takiej 911 przy np. mojej obecnej M3 E92 i czy te auta mają jakieś wady jak w M3 np. Panewki, nastawniki przepustnic.



Nie wiem jak z kosztami utrzymania M3 wcześniej jeździłem seria 4 coupe ale koszty w Porsche są zdecydowanie wyższe: 1. ubezpieczenie musisz liczyć na okolice 15 tyś, przeglądy około 5 tyś - Porsche każe sobie płacić za sprawdzenie np. klaksonu. Oczywiście jeśli nie będziesz przedłużał gwarancji możesz pominąć pełen zakres przeglądu w ASO i wykonywać tylko elementy obowiązkowe (olej, filtry, itp). Jeśli chcesz gwarancję to przeglądy tylko i wyłączeni wymagane przez Porsche + dodatkowy koszt 8 tyś / 2 lata.


Gwarancja na 2 lata to koszt Ok 12 tys


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum