Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Przygoda z 928S
PostNapisane: 11.07.2017, 23:03 

Dołączył: 8.07.2017
Posty: 26
Jako że zaczynam przygodę z Porsche, postanowiłem założyć ten wątek, w którym będę dzielił procesem przywracania samochodu do stanu używalności.
Tak jak już wcześniej pisałem, kupiłem samochód na pełnym spontanie, ale tak mi się spodobał, że nie potrafiłem się mu oprzeć. Samochód został wyprodukowany na 15 grudnia 85r na rynek US. W Kalifornii pokonał (podobno) niespełna 110000 mil, a od wielu lat nie był używany.
Stan samochodu:
To co jest bardzo pozytywne, to samochód praktycznie nie ma rdzy. Ma jakąś naprawę na przednim błotniku i drzwiach. Wnętrze też w przyzwoitym stanie.
Wady:
Bardzo zniszczony słońcem lakier, na dachu całkowity brak lakieru, silnik pracuje nierówno - chyba nie pracują wszystkie cylindry, wycieki oleju z silnika - najprawdopodobniej z uszczelki misy olejowej.

Założyłem sobie taką kolejność działań na najbliższy rok:
1. Sprawdzenie ciśnienia sprężania w cylindrach,
2. Uszczelnienie układu podciśnieniowego,
3. Wymianę świec, przewodów zapłonowych,
4. Serwis aparatów zapłonowych,
5. Wymiana rozrządu,
6. Uszczelnienie silnika, wymiana oleju silnikowego, filtra oleju i powietrza.
7. Uszczelnienie układu hydraulicznego skrzyni biegów (kapie olej na łączeniu węży do chłodnicy oleju)
8 wymiana oleju i filtra skrzyni biegów.

Pytanie czy taka kolejność jest rozsądna? No i jakich kosztów części mam się spodziewać?
Będę wdzięczny za każdą informację, która pozwoli mi nie wydać więcej niż to konieczne na części.

Odrębna sprawa, to samochód posiada rozbieżność w VINie. na 3 pozycjach różnią się znaki. Czy wie ktoś jak jest ścieżka rejestracji takich przypadków ze stanów?
Pozdrawiam
Łukasz


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 11:51 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
Gratuluję nabytku i życzę wiele frajdy z renowacji i rychłego użytkowania!
Z tego co widzę, i o ile się nie mylę, to nabyłeś 928 w rzadkiej wersji S3, z silnikiem 32V - odmiennym od wcześniejszych 16v w 928S, ale różnym również od nowszych 32V w S4.
Najlepiej zorientowanym w tym modelu użytkownikiem jest czerni: http://924.pl/forum/viewthread.php?foru ... rowstart=0

Ze swojej strony zalecam:
- dokładną inspekcję przewodów paliwowych!
- cierpliwe samodokształcanie się przy pomocy fabrycznych manuali i poradnikow bądź oddanie auta w ręce renomowanego warsztatu!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 12:37 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 175
Nr klubowicza: 619
Załatw sobie dostęp do fiszek z numerami części do twojego modelu, żeby nie poruszać się po omacku. Ja to bym go najpierw choćby prowizorycznie przepolerował - widać, że auto w świetnym stanie (gratulacje), jak się będzie błyszczeć to będzie ci się milej przy nim pracowało. Z jakiego regionu jesteś?




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 12:45 

Dołączył: 8.07.2017
Posty: 26
Poletka niestety nic nie da. W wielu miejscach jest już wytarte do aluminium. Ja mieszkam teraz pod Krakowem, ale auto "zdeponowałem" w rodzinnym garażu na Lubelszczyźnie. W sierpniu planuje urlop to będę mógł sobie z nim trochę poobcować.
Kolego simprez dzięki za pomysł z układem paliwowym. Chyba by można wyciągnąć bak i pozbyć się brudów, które się pewnie nagromadziły w nim przez te lata.
Dokumentacje powoli zbieram. Dzięki uprzejmości kolegi z tego forum już trochę mam. Gdybyście mieli jakieś miejsca z których można było by pobrać coś ciekawego to ja chętnie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 15:20 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Simprezowi chodzilo bardziej o przewody ktore jak zaczna puszczac paliwo to moze skonczyc sie grillem ;)
Ale on juz cos wie na ten temat..

Fajne auto choc rzadkosc tej wersji nie wrozy kosztow renowacji na poziomie mniejszym niz 2 z przodu..

A auto przywiez pod Krakow bo mamy tu dobrych fachowcow a i na spotkanie jakies zapraszamy..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 16:37 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2933
ano:
- pękają przewody (nie u mnie)
- pękają listwy (u mnie)
- przeciekają wtryskiwacze (u mnie)
Ogólnie przegląd stanu układu paliwowego w 30-letnim transaxlu to konieczność!
Manuale w pdf chyba jakieś mam, jakby co mogę przegrać na nośnik elektroniczny :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 21:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5053
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Co do numeru VIN to rozbieżność pomiędzy tym co masz w amerykańskich papierach a co jest na oryginalnej "niemieckiej" tabliczce znamionowej to standard. Amerykanie nadawali swoje numery VIN, które powinny być umieszczone na naklejce w progu drzwi oraz na aluminiowej tabliczce na podszybiu (pionowy słupek od strony kierowcy). Sprawdź czy masz te oznaczenia i czy te numery są zgodnie z tym co masz w papierach. Jeżeli tak to nie ma problemu z rejestracją choć na corocznych przeglądach technicznych (jeżeli nie zarejestrujesz na zabytek) będziesz musiał diagnoście tłumaczyć :-)
Jeżeli nie masz naklejkę dorobisz w CarBone.pl a tabliczkę pewnie też u jakiegoś fachowca (może nawet w firmie, o której wspomniałem wcześniej)...




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 22:30 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Powiem więcej, dwa VINy były nadawane w fabryce. Wszystkie nadwozia "z urzędu" miały numer europejski, z ZZZ, a potem, gdy auto miało iść do US to "dodawali" numer na US. Najlepiej chyba zamówić w ASO certyfikat dla auta i pokazać diagnoście.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.07.2017, 4:27 

Dołączył: 8.07.2017
Posty: 26
VIN w papierach zbieżny jest z vinem z naklejki w drzwiach i na szybie, tak wiec jest chyba dobrze.
Czy ktoś z Was kiedyś załatwiał taki certyfikat w ASO? Ewentualnie czy "mamy" swojego człowieka w którymś z ASO?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.07.2017, 14:19 

Dołączył: 19.05.2016
Posty: 39
witam mam nawet identyczna wersje silnikowa znaczy s3 ...
moj aktualnie doprowadzony do porzadku tez po kilkunastoletniej przerwie w urzytkowaniu ...
1. czyszczenie baku paliwa
2. sprawdzenie ukladu paliwowego
3. podcisnienia ( u mnie ruki niektore byly mocno sparciale )
jak masz automat to zmien olej w skrzyni


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.07.2017, 23:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5053
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
Wookash82 napisał(a):
VIN w papierach zbieżny jest z vinem z naklejki w drzwiach i na szybie, tak wiec jest chyba dobrze.
Czy ktoś z Was kiedyś załatwiał taki certyfikat w ASO? Ewentualnie czy "mamy" swojego człowieka w którymś z ASO?


Jeżeli masz kogoś w USA to najlepiej zamówić "Porsche Certificate of Authenticity" w Porsche North America na miejscu w Stanach. Musisz podać numer VIN oraz numer silnika i skrzyni (w tej chwili potwierdzają podobno to co im podasz a nie wysyłają info o numerach wszystkich elementów na podstawie tylko VIN'u - by co sprytniejsi nie nabijali właściwych numerów przy klasycznych, znacznie bardziej wartościowych egzemplarzach...).
Jest znacznie taniej niż w Polsce (120$ vs. 1.500PLN) i ładniej (certyfikat na czerpanym papierze w ładnej teczce vs. wydruk na kartce z drukarki) ale wysyłają tylko na adres amerykański (stąd musisz mieć kogoś w Stanach).




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum