Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.09.2019, 20:10 

Dołączył: 21.01.2018
Posty: 127
Witam,
mam pytanie do użytkowników C1.

Potrzebuję w ciągu kilku miesięcy kupić auto rodzinne. Myślałem żeby kupić C1 po 2008r ale powiem otwarcie boje się takiego zakupu [fajnie by było bo miałbym już dwa Prosiaczki ;)]:
1. Spalanie - ogromne, nie mam firmy więc po kieszeni na pewno czuć [a robię tak średnio ok 30tys/rok]. Czy jest sens takie auto gazować? Jakie są koszty spalania itp;
2. Ew. może Diesel ale diesle to moim zdaniem same kłopoty - jak to jest wg Was?
3. Czy w ogóle jest sens kupować tak wiekowego suwa jako rodzinne auto na co dzień, czy raczej dać sobie spokój i kupić jakiegoś np niedrogie kombi..?

C2 - nie wchodzi w rachubę bo drogi poza tym jak bym miał kupić C2 to wolałbym kombi szrota za grosze, a za resztę kupić 911 - ale i tak poza zasięgiem :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.09.2019, 21:55 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 684
Bierz tylko diesla do takich przebiegów. Same zalety. Ta silniki robią bez problemu po 300-400tys w różnych Audi (w Cayenne chyba nikt tyle nie przejechał).

Poza syfiącym się zaworem EGR (można wyłączyć programowo, aby błędami nie sypał) to te silniki nie mają większych problemów. No i palą 9.5l w mieście, 8l w trasie, przy przyzwoitych osiągach.

Mój po programie ma 305KM i ciągnie jak pociąg. 150kkm w zasadzie trouble free (poza tym EGRem i sensorem EGT za chyba 200zł).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.10.2019, 11:31 

Dołączył: 21.01.2018
Posty: 127
Dziękuję za info :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.10.2019, 16:48 

Dołączył: 15.07.2014
Posty: 105
Diesel jest na prawdę ok. Trzeba tylko przyzwyczaić się do dźwięku silnika na postoju i podczas wolnej jazdy. W dwa lata 40tys. kilometrów i zero problemów - tylko oleje i filtry. W przyszłym roku będę prawdopodobnie sprzedawał bo chcę C2 oczywiście też w dieslu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.10.2019, 7:52 

Dołączył: 26.12.2011
Posty: 88
Również polecam wersje diesel, paradoksalnie najmniej problemową.
Cayenne z 2008 jest już na bezpośrednim wtrysku co utrudnia (i czyni mniej opłacalnym) montaż LPG.
Ja rozważałem 955 + LPG, później 957 diesel, a skończyłem z 958 diesel - duża zasługa w tym Elberotha i jego pozytywnych opinii :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum