Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.03.2019, 9:30 

Dołączył: 9.03.2019
Posty: 4
Witam wszystkich uzytkownikow. Od jakiegos roku brykam sobie moim Cayenne 4.5 340 KM z 2005 i bylo wszystko ok puki CHECK ENGINE się nie pojawil !!! Mianowicie jak w tytule notorycznie wyskakuja bledy z nie wypalami na jednej czesci silnika, jakies 1.5 roku temu rzekomo wszystkie cewki i swiece byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela. Osobiście wymieniłem jedna cewke na nowa lecz wciaż pojawia sie blad na cylindrze ...Silnik nie pracuje rowno szczegolnie rano zaraz po odpaleniu, czuc jak trzesie... po chwili i dodaniu gazu jak by rowno pracowal lecz po kazdym odpaleniu drży !

P2189
P0300
P0305
P0306
P0307
P0308

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak sie do tego zabrać ? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.03.2019, 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
A czy ta jedna cewka wyglądała na mocno używaną czy była w miarę
świeżą? Jeżeli była nówka sztuka (półtoraroczna) to ja bym poszedł
dalej i obejrzał świecę zapłonową na tym cylindrze. Jeżeli też będzie
to wyglądało jak by była wymieniana, to dalej trzeba zajrzeć endoskopem
w cylindry. Być może gładzie cylindrów są już zniszczone.

Z błędów wynika, że wypada cała jedna strona. Może jakiś problem
z wiązką? Warto sprawdzić przy okazji jak bardzo rozrząd jest
przestawiony.

Powodzenia :) Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało, może będę
w stanie pomóc.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.03.2019, 22:11 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
A jeśli nie ceweczki to masz stary problem z odkurzaczem, czyli rozciągnięty już łańcuszek rozrządu ślizgający się po wytartych już nieco ślizgach. Zmieniły się kąty rozrządu i na zimno chodzi jak sieczkarnia, na ciepło jako tako, chociaż na wolnych nieco trzęsie. Dobra wiadomość jest taka, że podobno po dobrym ustawieniu rozrządu problem mija. No, na jakiś czas przynajmniej. Też mnie to czeka, rozglądam się za blokadami wałków żeby sobie zrobić samemu.

M.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2019, 1:10 

Dołączył: 23.11.2013
Posty: 20
Zapraszam na Facebooku na grupę porsche cayenne polska, znam na pamięć silnik m48, na pewno Ci pomogę, zaczniemy od sprawdzenia rozrządu, vcds bloki pomiarowe silnika, grupa 020 podaj wartości zobaczyny jak rozrząd. Na wypadanie zapłonu nie tylko świece i cewki maja wpływ, cały dolot i wydech również. Podam inny przykład: miałem błąd napinacza rozrządu po stronie pasażera. Po wymianie złącza elastycznego wydechu błąd wyparował.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.03.2019, 11:38 

Dołączył: 29.11.2016
Posty: 116
Tak tak... Dolot i 'odlot' zdecydowanie się liczą. Tanio i bez komputera możesz zrobić sobie test kompresji. Jak będą duże różnice, to masz przyczynę nierównej pracy na dłoni. Potem próba olejowa, i jeśli się rezultat niewiele się zmieni, to lucky you, być może tylko zrobisz zawory. A jeśli wynik podskoczy to niestety prawdopodobny jest remoncik jednostki...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2019, 22:06 

Dołączył: 9.03.2019
Posty: 4
Witam ponownie.
Zebrałem więcej informacji o moim Cayenne ( przebieg 156000 km). Mianowicie dzwoniłem do poprzedniego własciciela co dokladnie robil w aucie i twierdzi ze mial problem z misfire i glowica byla robiona, gniazda tez. Wyslal rachunek potwierdzeniem czesci i robocizny (prawie £4000 moge podeslac). Z rachunku wynika ze bylo kupione 8 dolotowych i 8 wylotowych, czyli jedna strona, nie byl w stanie powiedziec ktora...
zauważyłem takze maly wyciek oleju z pokrywy rozrzadu silnika ...
teraz gdy jest cieplo silnik nie trzesie, odpala i chodzi ladnie lecz po przejechaniu jakis 200 km czasem mniej, czasem wiecej blad powraca ale nie wplywa to na prace silnika.
Prosze o podpowiedz jak sie do tego zabrac bo fura smiga ale jak Check Engine zablyscie to mi cisnienie skacze :evil:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum