Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 11:55 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Witam,
Jaki warsztaty polecicie do remontu silnika 964 ?
uszczelnienie - krew się sączy , dymi przy odpaleniu po dłuższym postoju, po rozgrzaniu silnik ma nie całe 1 ciśnienia (upały)
Na pewno trzeba rozebrać go i sprawdzić resztę.
Szukam kogoś sprawdzonego i godnego polecenia.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Call-911.eu -robili mi już kilka sztuk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Tomek, Białykk nick na forum.
Czyli Auto Technika Kędzierzyn-Koźle
Wszystkie moje wiatraki i nie tylko moje serwisuje.
Piotrek od niego mistrz!!!robił remont w mojej 993 3 [a teraz to juz 4 lata w zasadzie] temu i zero oleju, nawet pod lupą :D
Auto dymiło jak Smok Wawelski :)
Polecam zdecydowanie
Bernard




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.12.2023, 20:09 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Dziękuję za wskazówki i namiary na warsztaty.
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 17:25 

Dołączył: 31.07.2020
Posty: 57
Remont mojego robiłem u Ryszarda Radwańskiego w Sułkowie. Z tego jak został wykonany jestem bardzo zadowolony. Od dwóch sezonów nie mam żadnych problemów, zapoceń czy innych rzeczy.
Jeżeli piszesz o tym że trochę dymi po dłuższym postoju, to tym ja osobiście bym się nie przejmował, o ile przestaje. To normalne w boxerach i tak będzie. Mniej lub bardziej ale będzie. Miałem R1200 RT (boxer) i po zimowym postoju dymił jak smok - motocykl z 2017 roku. Moje długo nieużywane 964 też zadymi ale za moment przestaje.
Jak się poci to też nic wielkiego jak dla mnie. Z mojego już w niektórych miejscach kapało i pewnie dalej mógłby jeździć ale to mnie denerwowało.
Ciśnienie, czy ono jest niewłaściwe dla parametrów podanych w dokumentacji serwisowej tj. około 5bar przy 5000obr/min i temperaturze oleju 90stC? 1bar dla bardzo wysokiej temperatury nie jest w mojej ocenie jakimś wielkim dramatem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 20:16 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
MTS1200 napisał(a):
...
Ciśnienie, czy ono jest niewłaściwe dla parametrów podanych w dokumentacji serwisowej tj. około 5bar przy 5000obr/min i temperaturze oleju 90stC? 1bar dla bardzo wysokiej temperatury nie jest w mojej ocenie jakimś wielkim dramatem.

Dokładniej - 2bary przy 3000obr., 3 przy 4tyś, 4 przy 5tyś. to wystarczy.
Wspomnę, że czujnik ciśnienia jest ustawiony na chyba 0.8bara więc to co powyżej jest ok. W najnowszych konstrukcjach jest podobno zawór, który upuszcza ciśnienie na wolnych do 0.8 bara, żeby nie było za wysokie, bo po co ?!
Dziwi mnie takie przekonanie, że na wolnych to najlepiej jak jest 1.5




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 20:42 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
O i coś nowego - dziękuje .
Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 21:09 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
A bierze olej od wymiany do wymiany ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2023, 21:49 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Jacek 911 napisał(a):
O i coś nowego - dziękuje .
Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma.

Więc nie wpędzaj się w koszty na zapas. Od dawna jezdzisz tym autem ?
I jeszcze jedno - prawdę o ciśnieniu powie podpięty czujnik zewnętrzny.
Zdecydowna większość wycieków nie wymaga rozbierania całego silnika !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2023, 11:50 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Jacek 911 napisał(a):
O i coś nowego - dziękuje .
Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma.


Ale dymi na niebiesko czy jakby papieża wybrali na biało?
Bo jak to drugie, to zupełnie normalne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2023, 12:50 

Dołączył: 31.07.2020
Posty: 57
Rafał-El napisał(a):
A bierze olej od wymiany do wymiany ?


W dokumentacji jest jasno podane, że zużycie oleju może wynosić do 1,5l na 1000km więc należy go pomiędzy wymianami sprawdzać i dolewać w razie potrzeby. Oczywiście, że im mniej go zużywa tym lepiej ale żeby to był aż taki oczywisty wyznacznik, zakładając, że zużycie mieści się w granicach podanej normy?

Duke napisał(a):
Ale dymi na niebiesko czy jakby papieża wybrali na biało?
Bo jak to drugie, to zupełnie normalne.


Jedno i drugie jest normalne w konkretnych przypadkach i trzeba zachować zdrowy rozsądek przy ocenie stanu z jakim mamy do czynienia. W 964 jedno jest pewne, biały dym nie jest problemem przedostawania się wody z układu chłodzenia do komory spalania :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2023, 16:25 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Rafał-El napisał(a):
A bierze olej od wymiany do wymiany ?

Tyle co wycieknie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2023, 16:26 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
pdmobil napisał(a):
Jacek 911 napisał(a):
O i coś nowego - dziękuje .
Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma.

Więc nie wpędzaj się w koszty na zapas. Od dawna jezdzisz tym autem ?
I jeszcze jedno - prawdę o ciśnieniu powie podpięty czujnik zewnętrzny.
Zdecydowna większość wycieków nie wymaga rozbierania całego silnika !


OK ale jeden z wycieków jest na łączeniu silnika


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2023, 16:31 

Dołączył: 18.03.2007
Posty: 1375
Stare, zasłyszane...

"Ooo... Cieknie olej... A to dobrze, znaczy że jest..."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.12.2023, 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.11.2020
Posty: 330
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
Podobno Porsche nie gubią oleju tylko znaczą terytorium


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2023, 0:42 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Jacek 911 napisał(a):
.....
OK ale jeden z wycieków jest na łączeniu silnika

Jeżeli z łączenia półkarterów to z pewnością nie największy wyciek, ale najdroższy.
Warto bardzo dokładnie sprawdzić skąd.
Bardzo dokładnie !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2023, 12:03 

Dołączył: 15.11.2012
Posty: 487
Umyłem latem i dokładnie na samym środku puszcza - nie ma tragedii ale jest mokre.
Pytanie / rozebrać i złożyć na uszczelkę czy na - podobno są jakieś specjalne silikony

Pozdrawiam i bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2023, 15:41 

Dołączył: 31.07.2020
Posty: 57
Jest do tego masa uszczelniająca Loctite 5900, nr katalogowy 00004330560. Jak nie ma tragedii to czy jest sens się za to zabierać? To gruba sprawa bo trzeba cały motor rozebrać i gwarantowane jest, że będą wychodziły różne dodatkowe rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum