|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Jacek 911
|
Napisane: 18.12.2023, 11:55 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
Witam, Jaki warsztaty polecicie do remontu silnika 964 ? uszczelnienie - krew się sączy , dymi przy odpaleniu po dłuższym postoju, po rozgrzaniu silnik ma nie całe 1 ciśnienia (upały) Na pewno trzeba rozebrać go i sprawdzić resztę. Szukam kogoś sprawdzonego i godnego polecenia. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 18.12.2023, 12:42 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Call-911.eu -robili mi już kilka sztuk
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 18.12.2023, 17:21 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Tomek, Białykk nick na forum. Czyli Auto Technika Kędzierzyn-Koźle Wszystkie moje wiatraki i nie tylko moje serwisuje. Piotrek od niego mistrz!!!robił remont w mojej 993 3 [a teraz to juz 4 lata w zasadzie] temu i zero oleju, nawet pod lupą Auto dymiło jak Smok Wawelski Polecam zdecydowanie Bernard
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 19.12.2023, 20:09 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
Dziękuję za wskazówki i namiary na warsztaty. Pozdrawiam,
|
|
Góra |
|
MTS1200
|
Napisane: 21.12.2023, 17:25 |
|
Dołączył: 31.07.2020 Posty: 57
|
Remont mojego robiłem u Ryszarda Radwańskiego w Sułkowie. Z tego jak został wykonany jestem bardzo zadowolony. Od dwóch sezonów nie mam żadnych problemów, zapoceń czy innych rzeczy. Jeżeli piszesz o tym że trochę dymi po dłuższym postoju, to tym ja osobiście bym się nie przejmował, o ile przestaje. To normalne w boxerach i tak będzie. Mniej lub bardziej ale będzie. Miałem R1200 RT (boxer) i po zimowym postoju dymił jak smok - motocykl z 2017 roku. Moje długo nieużywane 964 też zadymi ale za moment przestaje. Jak się poci to też nic wielkiego jak dla mnie. Z mojego już w niektórych miejscach kapało i pewnie dalej mógłby jeździć ale to mnie denerwowało. Ciśnienie, czy ono jest niewłaściwe dla parametrów podanych w dokumentacji serwisowej tj. około 5bar przy 5000obr/min i temperaturze oleju 90stC? 1bar dla bardzo wysokiej temperatury nie jest w mojej ocenie jakimś wielkim dramatem.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.12.2023, 20:16 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
MTS1200 napisał(a): ... Ciśnienie, czy ono jest niewłaściwe dla parametrów podanych w dokumentacji serwisowej tj. około 5bar przy 5000obr/min i temperaturze oleju 90stC? 1bar dla bardzo wysokiej temperatury nie jest w mojej ocenie jakimś wielkim dramatem. Dokładniej - 2bary przy 3000obr., 3 przy 4tyś, 4 przy 5tyś. to wystarczy. Wspomnę, że czujnik ciśnienia jest ustawiony na chyba 0.8bara więc to co powyżej jest ok. W najnowszych konstrukcjach jest podobno zawór, który upuszcza ciśnienie na wolnych do 0.8 bara, żeby nie było za wysokie, bo po co ?! Dziwi mnie takie przekonanie, że na wolnych to najlepiej jak jest 1.5
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 21.12.2023, 20:42 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
O i coś nowego - dziękuje . Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma.
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 21.12.2023, 21:09 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 254
|
A bierze olej od wymiany do wymiany ?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.12.2023, 21:49 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Jacek 911 napisał(a): O i coś nowego - dziękuje . Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma. Więc nie wpędzaj się w koszty na zapas. Od dawna jezdzisz tym autem ? I jeszcze jedno - prawdę o ciśnieniu powie podpięty czujnik zewnętrzny. Zdecydowna większość wycieków nie wymaga rozbierania całego silnika !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 22.12.2023, 11:50 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Jacek 911 napisał(a): O i coś nowego - dziękuje . Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma. Ale dymi na niebiesko czy jakby papieża wybrali na biało? Bo jak to drugie, to zupełnie normalne.
|
|
Góra |
|
MTS1200
|
Napisane: 22.12.2023, 12:50 |
|
Dołączył: 31.07.2020 Posty: 57
|
Rafał-El napisał(a): A bierze olej od wymiany do wymiany ? W dokumentacji jest jasno podane, że zużycie oleju może wynosić do 1,5l na 1000km więc należy go pomiędzy wymianami sprawdzać i dolewać w razie potrzeby. Oczywiście, że im mniej go zużywa tym lepiej ale żeby to był aż taki oczywisty wyznacznik, zakładając, że zużycie mieści się w granicach podanej normy? Duke napisał(a): Ale dymi na niebiesko czy jakby papieża wybrali na biało? Bo jak to drugie, to zupełnie normalne. Jedno i drugie jest normalne w konkretnych przypadkach i trzeba zachować zdrowy rozsądek przy ocenie stanu z jakim mamy do czynienia. W 964 jedno jest pewne, biały dym nie jest problemem przedostawania się wody z układu chłodzenia do komory spalania
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 22.12.2023, 16:25 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
Rafał-El napisał(a): A bierze olej od wymiany do wymiany ? Tyle co wycieknie
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 22.12.2023, 16:26 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
pdmobil napisał(a): Jacek 911 napisał(a): O i coś nowego - dziękuje . Tak trochę podymi i przestaje ale to po postoju dłuższym a jak jeżdżę codziennie to tego nie ma. Więc nie wpędzaj się w koszty na zapas. Od dawna jezdzisz tym autem ? I jeszcze jedno - prawdę o ciśnieniu powie podpięty czujnik zewnętrzny. Zdecydowna większość wycieków nie wymaga rozbierania całego silnika ! OK ale jeden z wycieków jest na łączeniu silnika
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 22.12.2023, 16:31 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Stare, zasłyszane...
"Ooo... Cieknie olej... A to dobrze, znaczy że jest..."
|
|
Góra |
|
Barti
|
Napisane: 22.12.2023, 18:46 |
|
Dołączył: 27.11.2020 Posty: 330 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
|
Podobno Porsche nie gubią oleju tylko znaczą terytorium
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 23.12.2023, 0:42 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Jacek 911 napisał(a): ..... OK ale jeden z wycieków jest na łączeniu silnika Jeżeli z łączenia półkarterów to z pewnością nie największy wyciek, ale najdroższy. Warto bardzo dokładnie sprawdzić skąd. Bardzo dokładnie !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Jacek 911
|
Napisane: 23.12.2023, 12:03 |
|
Dołączył: 15.11.2012 Posty: 487
|
Umyłem latem i dokładnie na samym środku puszcza - nie ma tragedii ale jest mokre. Pytanie / rozebrać i złożyć na uszczelkę czy na - podobno są jakieś specjalne silikony
Pozdrawiam i bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki
|
|
Góra |
|
MTS1200
|
Napisane: 23.12.2023, 15:41 |
|
Dołączył: 31.07.2020 Posty: 57
|
Jest do tego masa uszczelniająca Loctite 5900, nr katalogowy 00004330560. Jak nie ma tragedii to czy jest sens się za to zabierać? To gruba sprawa bo trzeba cały motor rozebrać i gwarantowane jest, że będą wychodziły różne dodatkowe rzeczy.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|