Wstawiam grzeczosciowo auto kolegi.
Z racji konieczności zainwestowania w firmę pod młotek idzie zabawka która towarzyszyła Mi przez ostatnie ponad dwa lata, a konkretnie:
Maserati 4200 wersja GT, czyli 4,2l z rodowodem z Ferrari o mocy katalogowo 390 km, wersja rzadka bo na manualnej skrzyni, ( większość produkcji to była wersja cambiocorsa tj automat ala selespeed z Alfy).
Auta jestem drugim właścicielem, przywiozłem je sam osobiście z Belgii w 2012r, do samochodu mam wszystko to co powinno być tj:
- kpl 2 kluczyków + 2 piloty do fabrycznego alarmu
- code card
- key code ( konieczne do dorobienia kluczyka w ASO)
- kpl książek seriwsowych, gwarancji etc.
Ostatni serwis w Belgii miał miejsce w 2011r ( wszystko od nowości w ASO) , Po sprowadzeniu auto serwisowane było przeze mnie osobiście z racji byłego miejsca pracy (myślę że parę osób z forum kojarzy), co sezon kpl filtrów, olejów etc.
Względem serii zaszło parę zmian, tj:
- zmiana przewodów hamulcowych na oplot z goodridge ( seryjne gumowe tez mam)
- wymiana tłumików końcowych na tłumiki Larini, wersja z przepustnicami, tj jest możliwość regulacji czy auto jest na przelocie czy też nie, tłumiki z dożywotnią gwarancją producenta kosztowały 1,7K GBP, Fv do wglądu.
- wymiana środkowego tłumika na przelotowy x-pipe oraz przemodelowanie frontpipe ( seria jest mocno restrykcyjna), wszystko w MG Motorsport ( seryjny tłumik też mam)
- fabryczny filtr zastąpiony dedykowana wkładką z BMC
- dodatkowe emblematy boczne jak w wersji modelowej 2005
Zamierzony efekt został osiągnięty - auto brzmi obłędnie. Na zamkniętych przepustnicach da się jeździć bez problemu nawet długie trasy.
Auto używane było jako typowe Gran Turismo czyli na wycieczki
w 2014 roku zaliczyło m.in. Chorwację.
Modelowo jest to rocznik 2002, pierwsza rejestracja 2003r, aktualny przebieg 119 k km i powoli rośnie.
Za mojej kadencji w tym roku poza płynami/ filtrami
- Nowy akumulator
- Nowa pierwsza Sonda Lambda ( grzałka w jednej umarła)
W poprzednim sezonie:
- Nowa nagrzewnica ( częsta przypadłość tego modelu , trzeba rozebrać pół auta, będzie spokój na kolejne 10 lat)
Przy 110 k km w ASO zmieniono kpl 4 amorów i sprężyn na nowe ( Wersja skyhook z elektroniczną adaptacją tłumienia w sumie kosztowało to ponad 3K Eur)
Stan ogólnie uważam że jak na 12 letni samochód bardzo dobry, bez rdzy, zadbane, serwisowane, z pełna historią.
Manual czyli bez największej bolączki tego modelu ( skrzynia), druga już jest zrobiona ( nagrzewnica, starą dokładam gratis
)
Cena: 95 000 pln sądzę, że adekwatna do stanu i modyfikacji.
_________________
in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.
Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/