Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 16.02.2013, 15:59 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Proszę o pomoc.Jak w temacie poszukuję kompletny schemat lub przynajmniej do licznika.Miała miejsce wymiana instalacji kabiny i modułu komfortu-poprzednia się nadpaliła pod deską.Auto pali jeżdzi ale nie działa obrotomierz wskażnik ciśnienia doładowania i wskażnik temperatury.Wydaje mi się że ta nowa wiązka nie do końca pokrywa się z oryginałem.Komunikacja z licznikiem jest ale interface mówi że licznik nie komunikuje się ze skrzynią ani z silnikiem.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2013, 16:44 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Juz sam sobie odpowiedziales na pytanie co jest nie tak.
Trzeba wziac miernik i pomierzyc CANa pomiedzy tymi modulami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2013, 17:01 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Dziękuję za poradę.A moduł komfortu nie wymaga kodowania?


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2013, 17:08 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Co jeśli w taj wymienionej wiązce CANy są na innych pinach.Mój fachowiec mówi że ciężko będzie bez schematu instalacji.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.02.2013, 22:32 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Podesłałem schematy na PW.
Informacje ida przez modul Gateway wiec trzeba pomierzyc wiazke od zegarow do niego. Zakladam, ze reszta pojazdu dziala prawidlowo i inne moduly (np PSM) nie zglaszaja bledu braku komunikacji ze sterownikiem silnika.
W jaki sposob była naprawiana instalacja? Czy byla wymieniona cala wiazka czy bylo cos lepione, sztukowane itd?
Szczerze watpie by szyny komunikacyjne wisialy na innych pinach - wnioskuje wiec ze instalacja byla lepiona.
Moze przy uszkodzeniu instalacji posadziło Cana w zegarach lub module Gateway?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.02.2013, 18:03 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Serdeczne dzięki za schematy.Na pewno się przydadzą bo nie napisałem o wszystkich usterkach na wstępie.Wymieniona była kompletna wiązka kabiny,nic nie było łatane-przy silniku instalacja nie ruszana.Ta wymieniona wiązka nie do końca się pokrywała bo nie było w niej wyjścia na czujnik stopu przy pedale hamulca-podejrzewam że ta wiązka jest z modelu po liftowego .Mój fachowiec jakoś to obszedł i od tamtej pory auto pali normalnie i jeżdzi.Ogólnie były wkładane już trzy liczniki i na każdym to samo bez żadnej różnicy-nie działa wskażnik temperatury silnika-temperatury oleju silnika działa,leży wskażnik doładowania,nie działa obrotomierz nie mrugają kontrolki od kierunków,chociaż te działają, nie wyświetla na jakim biegu jest skrzynia i komputer pokładowy nie reaguje na przycisk w manetce-jest w trybie pokazywania prędkości.Pneumatyka działa ale najniższy poziom można włączyć tylko na postoju po ruszeniu od razu podnosi o jeden poziom i wyświetla alert że coś jest nie tak.Świeci się kontrolka od PSM-chociaż ABS działa i w terenie przyhamowuje koła które się uślizgują. W sterowniku silnika skrzyni i zawieszeniach nie ma błędów.Jest komunikacja z licznikiem ale ten nie komunikuje się ze skrzynią i silnikiem.Dzięki za wszelka pomoc.W środę mam sesje z fachowcem to napiszę czy coś udało mu się zrobić.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.02.2013, 20:49 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Czyli mamy juz pewne kombinacje - wiazka jest z innego modelu. Nie sadze by szyny komunikacyjne byly na innych pinach ale nie dam sobie nic za to uciac - po prostu nie analizowalem nigdy schematow pod tym katem i trzeba to rowniez sprawdzic.
Diagnostyka licznika leci innym kablem bezposrednio z zegarow do zlacza diagnostycznego. Canem ida informacje a nie diagnoza.
Przede wszystkim sprawdzcie modul gateway. Przez niego leci CAN na licznik z reszty sterownikow.
Dajcie znac jak cos uda sie ustalic.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2013, 18:38 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jakies wiesci z frontu? Cos udalo sie ustalic w sprawie usterki?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2013, 22:20 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Na froncie schody.Fachowiec z godzinę się męczył by namierzyć gdzie jest zamontowany moduł Gateway i następną godziną by go wyjąć.Naprawdę ci z Porsche nieżle musieli się nakombinować by umiejscowić go w tak beznadziejnym miejscu.Dla zainteresowanych jest na dyfuzorze z prawej strony masakryczny dostęp już nawet była decyzja o demontowaniu deski ale skończyło się na wyjęciu schowka.Nic nie pomierzył bo miał następnych klientów.Jutro pomiary.Czy jest jakaś metoda na sprawdzenie samego modułu?Coś mi się zdaje że on nie będzie potrafił określić czy sam moduł jest uwalony. Sam nie mam pewności czy ten który jest na aucie jest oryginalny bo wymieniałem też cały kompletny dyfuzor i dzisiaj się zastanawiam czy nie wywaliłem oryginału do śmietnika z uszkodzonym dyfuzorem a ten który jest zamontowany był już przy dyfuzorze który kupiłem-mogło mi się zdawać że to jakiś sterownik do klimy.Obecny ma nr.7L5907530A Jest taki na niemieckim Ebay-u i co mnie niepokoi z modelu 3.2 a nie turbo.Czy gdyby się okazało że jest do wymiany to z Passata b6 o nr.3C0907530A lub Golf VI-1K0907530A?Wydaje mi się że to te same moduły tylko początkowy nr.określa model auta.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2013, 22:34 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2932
Wg PET były dwa nr katalogowe Porsche dla sterownika Gateaway do Porsche Cayenne przed liftem (9PA):
955 610 07 01 dla rocznika 2005
955 610 07 02 dla wszystkich pozostałych aut (bez względu na model silnika) - ten sterownik ma nr VAG
7L5 907 530 A, tak jak tutaj:
http://www.ebay.com/itm/181045251193


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2013, 23:28 

Dołączył: 26.03.2012
Posty: 186
Sebastian !!!

Powalasz/rozwalasz/zawstydzasz/onieśmielasz mnie ( i zapewne nie tylko) swą wielką "Porschakoską" wiedzą :-)

bez iron i ukrytych imperatywów - oczywiście :-)

Pełen SZACUN :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.02.2013, 23:33 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Otworzcie sterownik i obejrzyjcie dokladnie czy ktores male scalaki nie wybuchły. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.02.2013, 13:00 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Trzeba mieć silną psychikę z tymi fachowcami.Nic wczoraj nie zrobił bo zachorował.Otworzyłem moduł Gateway i optycznie wszystko wygląda ok.Dziwna sprawa,datownik na tym module to 17.03.05 a moje auto jest 04r. czyli to nie jest oryginał.Według tego co napisał simprez do mojego rocznika powinien być moduł o nr.955 610 07 02 i taki właśnie zamówiłem na Allegro http://allegro.pl/cayenne-modul-sterown ... 69219.html Może zbyt szybko ale jestem już zmęczony tym autem.Sam wykonałem próbę przy podłączonym Gatewey-u i bez niego.I to właśnie wynik tego doświadczenia skłonił mnie do zamówienia innego.Mianowicie przy podłączonym module wyświetlane są dwa alerty-1warning air suspension.2 warning brake proportioning.-Na żółto po odłączeniu modułu te same alerty na czerwono.Dodatkowo zaświeciły się poduszki ABS czerwony mrugający wykrzyknik i wentylatory chłodnic na maxa.Kolejny termin środa.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.02.2013, 14:53 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Sprawdzaliśmy dzisiaj łączność pomiędzy licznikiem a Gatewayem i komunikacja jest.Po założeniu tego modułu który kupiłem nie ma żadnej różnicy oprócz tego że w błędach wyskakuje niewłaściwe kodowanie sterownika.Ktoś wie jaki jest kod dostępu do CAN GATEWEY i kodowanie do tego auta? Może problem tkwi gdzie indziej? Był wymieniany również moduł Kessy może on wymaga kodowania.Przypominam licznik nie ma komunikacji z silnikiem i skrzynią. A jak by wykonać auto skan to może ktoś to przeanalizuje?Wiem motam się ale sam już nie wiem za co się zabrać.Pomocy plis.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.02.2013, 22:45 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Dziwne...
Az musze przeanalizowac schemat, bo wg tego co piszesz wszystko sie ze soba komunikuje a jednak dane nie przechodza na licznik przez gateway...
Jak sprawdziliscie, ze jest prawidlowa komunikacja miedzy licznikiem a gatewayem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2013, 14:45 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Mówiłem że ten mój fachowiec to nie orzeł pierwszych lotów.Sprawdzał to woltomierzem i mówi że na Canach jest napięcie 2,5V.Nie mam pojęcia czy to prawidłowa metoda.Jutro zrobię auto skan i wrzucę może ktoś coś wydedukuje.A co z kodem dostępu do Gateweya i kodowaniem do tego auta? Może tu tkwi problem?


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.02.2013, 22:17 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Mówiłem że ten mój fachowiec to nie orzeł pierwszych lotów.Sprawdzał to woltomierzem i mówi że na Canach jest napięcie 2,5V


:shock: :idea: :banghead: :angry7: :binky: :confused2: :crazy:

Zabieraj auto jak najszybciej...
2,5V to napiecie spoczynkowe na linii CAN... I to wzgledem masy - to szczatkowa informacja ktora mowi tylko ze nie ma zwarcia na linii wzgledem masy lub zasilania. Jeszcze pytanie czy zmierzyl na jednej, dwoch czy to roznicowe napiecie pomiedzy CAN-H i CAN - L co juz bedzie wskazywac na problem.
Zmierzyl chociaz opornosc czy widac obydwa terminatory???
Miernikiem nie da sie wychwicic komunikacji miedzy sterownikami. Przydalby sie chociaz oscyloskop chociaz i tak to nic nie powie bo nadawac moze jeden sterownik a drugi nie bedzie tego widzial.
Ja nadal twierdze ze brak jest komunikacji miedzy licznikiem a gatewayem a fachowiec niestety nie stwierdzil ze jest inaczej...
Byc moze problem jest gdzie indziej, byc moze problem jest bardziej skomplikowany, ale nawet bledne kodowanie sterownika nie powinno powodowac braku przesylu komunikatow do tak podstawowych jednostek.
Modul prawdopodobnie koduje sie tak by wiedzial jakie moduly sa zainstalowane w aucie a sterownik silnika i licznik jest w kazdym...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2013, 15:27 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Jeśli chodzi o pomiar CAN to ma oscyloskop ale twierdzi że tym wiarygodnie nie sprawdzi czy idą prawidłowe sygnały.Oto jego pomiary różnica pomiędzy CANami od 0.3V do 0,8V. Pierwszy CAN od 2.5V do 3,2V drugi CAN od 2,19 do 2,5V.Zapomniałem wcześniej dodać że jak zakupiłem auto to był uszkodzony kluczyk i jeden ponoć mega mózg z Wrocławia który odpalał mi auto programował mi nowy kluczyk.Teraz wyświetla się komunikat że imo nie działa ale tak naprawdę działa bo dzisiaj wyciągnąłem pestkę z kluczyka i bez niej nawet zapłon nie zaskoczył.Czy jest możliwość że ten pan z Wrocławia wyłączył przy okazji komunikację między licznikiem modułem silnika i skrzynią? Jeszcze jedna rzecz oryginalnie ta wersja auta miała w schowku pomiędzy fotelami wyjście na iPoda usb oraz fabryczna słuchawka telefonu.Pod fotelem moduł do telefonu przez który szły światłowody miedzy innymi do radia.Z powodu wymiany podłokietnika wraz ze schowkiem, w nowo zamontowanym nie było miejsca na tel.i wyjścia na usb i iPada.Teraz nie jest podłączony moduł telefonu a światłowody połączone przejściówką bo inaczej nie grało by radio.Pytanie czy aby przez ten moduł telefonu nie idą jakieś CANy?Dołączam plik z auto skanu na module Gateway który kupiłem-nie ma żadnej różnicy z tym poprzednim oprócz info.że jest nie właściwie zakodowany.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.03.2013, 17:16 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Pomiary CANa ktore opisujesz wygladaja w normie.
Byly robione przy liczniku czy gatewayu?
Zmierzcie jeszcze rezystancje pomiedzy CAN-h i CAN-l. Jesli jest 120R to jest gdzies przerwa na canie - powinna byc ok 60R
Mozna tez sprawdzic czy jest przejscie na przewodach po obu stronach zakonczenia linii - miedzy licznikiem i gatewayem.
Przez modul telefonu mogly isc cany z licznika ale musze zajrzec w schemat.
Slyszalem tez kiedys jedna dosc istotna informacje - ze Porsche nie powinno sie diagnozowac Vagiem bo potrafia sie pousadzac sterowniki - nie wiem ile w tym prawdy. To zaslyszana informacja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.03.2013, 16:44 

Dołączył: 20.03.2011
Posty: 15
Pomiar CANa był robiony przy liczniku.Rezystancja pomiędzy CAN-h i CAN-l jest 66,7 Czyli raczej w normie.Gdzie teraz szukać?? :crybaby:


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum