Mówiłem że ten mój fachowiec to nie orzeł pierwszych lotów.Sprawdzał to woltomierzem i mówi że na Canach jest napięcie 2,5V
Zabieraj auto jak najszybciej...
2,5V to napiecie spoczynkowe na linii CAN... I to wzgledem masy - to szczatkowa informacja ktora mowi tylko ze nie ma zwarcia na linii wzgledem masy lub zasilania. Jeszcze pytanie czy zmierzyl na jednej, dwoch czy to roznicowe napiecie pomiedzy CAN-H i CAN - L co juz bedzie wskazywac na problem.
Zmierzyl chociaz opornosc czy widac obydwa terminatory???
Miernikiem nie da sie wychwicic komunikacji miedzy sterownikami. Przydalby sie chociaz oscyloskop chociaz i tak to nic nie powie bo nadawac moze jeden sterownik a drugi nie bedzie tego widzial.
Ja nadal twierdze ze brak jest komunikacji miedzy licznikiem a gatewayem a fachowiec niestety nie stwierdzil ze jest inaczej...
Byc moze problem jest gdzie indziej, byc moze problem jest bardziej skomplikowany, ale nawet bledne kodowanie sterownika nie powinno powodowac braku przesylu komunikatow do tak podstawowych jednostek.
Modul prawdopodobnie koduje sie tak by wiedzial jakie moduly sa zainstalowane w aucie a sterownik silnika i licznik jest w kazdym...