Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.09.2014, 10:57 

Dołączył: 3.07.2014
Posty: 19
Witam, Czy może ktoś ma podobny dźwięk przy porannym rozruchu silnika jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=ZCpPXlo4pyg

Po 1-2 minutach jak się rozgrzeje pracuje już normalnie. Trochę to postukiwanie mnie niepokoi, aczkolwiek czytałem o tym na rennlist i jedni twierdzą, że to normalne inni, że napinacz łańcucha rozrządu znowu inni walczą z tym od kilku lat i nie ma jasnej odpowiedzi, nawet od porsche dealera. Z góry dziękuję za jakiekolwiek uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.09.2014, 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To jest silnik VR6 produkcji VW, może dlatego Porsche nie wie co z nim
zrobić. Proponuje poszukać na forach VW Touarega. Sam niewiele pomogę.
Diagnozowałeś już silnik? Żadnych błędów? Wymieniałeś napinacze?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2014, 7:56 

Dołączył: 3.07.2014
Posty: 19
Błędów nie ma, zresztą jak cała reszta ludzi opisujących podobny przypadek. W zasadzie to nie jest to jakieś uciążliwe, bo trwa ok.1min na zimnym silniku a potem już pracuję idealnie. Z tym napinaczem to przypuszczam, że może być trafne gdyż chyba jest sterowany olejem, a na zimnym jest inna lepkość i właściwości , więc może nie do końca napinać łańćuch. Gdzieś czytałem, ze wystarczy go odkręcić i przykręcić nowy bez zdejmowania obudowy łańcucha, prawda to?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2014, 9:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
tredi napisał(a):
(…) Gdzieś czytałem, ze wystarczy go odkręcić i przykręcić nowy bez zdejmowania obudowy łańcucha, prawda to?


Górny niby tak, dolny raczej nie.
Ogólnie temat ślizgów w tym silniku jest dość istotny - w sensie już po 100 tys. km wypadałoby je wszystkie wymienić (znam przypadek przeskoczenia rozrządu i zmielenia silnika z powodu zużytych ślizgów). Mam na myśli silnik VR6 VW. Nie wiem czy są jakieś istotne różnice z silnikiem stosowanym w Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 10.09.2014, 11:21 

Dołączył: 3.07.2014
Posty: 19
W zasadzie ciężko znaleźć na polskich stronach ten napinacz. Znalazłem za 40$ tutaj: http://www.ecstuning.com/Porsche-2004-C ... ES1444460/
Druga sprawa to obawa żeby niczego nie zepsuć, może któryś z forumowych mechaników podpowie jak go wymienić (jakie narzędzia itp), będę wdzięczny:)

P.S Już w zasadzie znalazłem opis na worshop-manuals.com. Ale czytałem,że np. gość wymienił w 911 i dalej to samo.
Może zacznę od wymiany oleju:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum