Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Zakup 997 2006 z silnikiem 3.8
warto 78%  78%  [ 7 ]
nie warto 22%  22%  [ 2 ]
Liczba głosów : 9
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.09.2015, 7:49 

Dołączył: 7.09.2015
Posty: 4
Witam

Interesuje mnie zakup 911 i mam ofertę na wersję z silnikiem 3.8 355 KM. Auto z roku 2006 przebieg w okolicach 100 000 km.

Czytałem, że silniki 3.8 są dość awaryjne, czy brać więc pod uwagę auto z takim silnikiem?

Auto będzie służyło do weekendowych przejażdżek.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2015, 8:05 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Zrobić dobry przegląd przedzakupowy i... kupić albo nie :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2015, 11:09 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Żaden ze mnie mechanik i znawca tematu ale o ile kojarzę, problemem 3,8 w 997 gen 1, nie jest usterkowość tylko brak suchej miski olejowej. A to może powodować usterki jeśli auto jest mocno eksploatowane na torze, w szczególności przy użyciu opon o wybitnej przyczepności (slick, semi slick).
W zakrętach, podczas hamowania - tam gdzie opona i kierowca są w stanie wygenerować spore - poziome przeciążenie, smarowanie silnika może nie być optymalne.

Tyle wiem ja.
Jeśli auta nie będziesz katował to nie ma się co psuć.

A do katowania, trzeba kupić porządne auto przewidziane do tego: GT2, GT3, GT4.
Nowe silniki, od 997.2 mają suchą miskę olejową.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2015, 12:00 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Jerzy napisał(a):
Żaden ze mnie mechanik i znawca tematu ale o ile kojarzę, problemem 3,8 w 997 gen 1, nie jest usterkowość tylko brak suchej miski olejowej. A to może powodować usterki jeśli auto jest mocno eksploatowane na torze, w szczególności przy użyciu opon o wybitnej przyczepności (slick, semi slick).
W zakrętach, podczas hamowania - tam gdzie opona i kierowca są w stanie wygenerować spore - poziome przeciążenie, smarowanie silnika może nie być optymalne.

Tyle wiem ja.
Jeśli auta nie będziesz katował to nie ma się co psuć.

A do katowania, trzeba kupić porządne auto przewidziane do tego: GT2, GT3, GT4.
Nowe silniki, od 997.2 mają suchą miskę olejową.


Otóż chyba nie jest to takie proste do wytłumaczenia.
Z tego co czytałem (był chyba ostatnio wrzucany skan artykułu, chyba autorstwa Petera Morgana?) to problemy z silnikami 3.8 nie wynikają tylko z ich upalania (choćby sporadycznego). Usterki występują również w autach, które były użytkowane praktycznie wyłącznie do jazdy miejskiej, a toru to nawet na ekranie PCM nie widziały ;)
Potencjalna przyczyna - naprężenia termiczne i/lub problemy z dostatecznym smarowaniem. Dlaczego? 3.8 to praktycznie graniczne rozwiercenie jednostki, która wywodzi się jeszcze z czasów 996/986 i która służyła jako podstawa dla 2.5 w Boxsterach. Zwężenie kanałów wodnych przy jednoczesnym zwiększeniu powierzchni cylindra po której powinien być rozprowadzony film oleju. Do tego praca na krótkich dystansach i w krótkich odstępach czasowych (parę km / kilkanaście min).
Tak zapamiętałem sens artykułu. Ponoć tiptroniki są nawet bardziej narażone na awarię (niedostateczne smarowanie przy niskich obrotach).
Jak coś pokićkałem to będę wdzięczny za sprostowanie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2015, 12:51 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Ja się nie czuję kompetentny w temacie ale od dawna się mówi, że palenie papierosów jest zbawienne dla kondycji auta - bo więcej czasu się spędza przy chodzącym silniku...
Tylko znowu dyskusje czy palić na zewnątrz: silnik pracuje - auto stoi, czy jednak spokojnie w środku: silnik pracuje - i spokojnie jedziemy.
Skłaniam się ku drugiej opcji, szczególnie jak pada :-), a przy okazji smarowanie jest bardziej równomierne.
Polecam w tym przypadku cygara, zapach przyjemniejszy i jeszcze dłużej to zajmuje.
U mnie to już niestety odpada bo najczęściej jeżdże z synem, więc jak jest wyjazd do sklepu czy McDonalda, to jedziemy dookoła.
Start/stop wyłączam bo nie wierzę, że nie ma to wpływu na żywotność silnika




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2015, 21:15 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2015, 10:24 

Dołączył: 28.07.2012
Posty: 335
takie może mały OT, ale ja zwykle jeżdżę do 3-4 tys obr, wskazówka temp. dobija na sztorc, to jeszcze z 10-15 min normalnej jazdy i wtedy można ostrzej pojeździć..czyli suma sumarum jakieś pół gdoziny normalnej jazdy, zanim pedał w podłogę, przynajmniej ja tak robię i chyba tak z każdym autem sportowym powinno się tak postępować, a nie 5-10 min od startu i dzida :banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2015, 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Bartek1987 napisał(a):
takie może mały OT, ale ja zwykle jeżdżę do 3-4 tys obr, wskazówka temp. dobija na sztorc, to jeszcze z 10-15 min normalnej jazdy i wtedy można ostrzej pojeździć..czyli suma sumarum jakieś pół gdoziny normalnej jazdy, zanim pedał w podłogę, przynajmniej ja tak robię i chyba tak z każdym autem sportowym powinno się tak postępować, a nie 5-10 min od startu i dzida :banghead:


Ale weź wytrzymaj te 30 minut :twisted:
Ja zawsze sobie obiecuję - tym razem spokojnie.
A chwilę potem - no cóż, miało być jak nigdy a wyszło jak zawsze :mrgreen:

BTW normalną temperaturę oleju mam dopiero gdy parkuję auto w pracy - a to 12 km przez miasto.


Co do pytania o 3.8 - ja z tego dokładnie dylematu raczej przeskoczę ten silnik (choć aktualnie rzeczywiście ceny są zachęcające i stosunkowo łatwo znaleźć coś sensownego).




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2015, 9:46 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
kryman28 napisał(a):
Witam

Interesuje mnie zakup 911 i mam ofertę na wersję z silnikiem 3.8 355 KM. Auto z roku 2006 przebieg w okolicach 100 000 km.

Czytałem, że silniki 3.8 są dość awaryjne, czy brać więc pod uwagę auto z takim silnikiem?

Auto będzie służyło do weekendowych przejażdżek.

Pozdrawiam


Mam ten silnik, póki co żadnych problemów, przebieg 75 tyś km,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2015, 10:31 

Dołączył: 28.07.2012
Posty: 335
piterson napisał(a):
Bartek1987 napisał(a):
takie może mały OT, ale ja zwykle jeżdżę do 3-4 tys obr, wskazówka temp. dobija na sztorc, to jeszcze z 10-15 min normalnej jazdy i wtedy można ostrzej pojeździć..czyli suma sumarum jakieś pół gdoziny normalnej jazdy, zanim pedał w podłogę, przynajmniej ja tak robię i chyba tak z każdym autem sportowym powinno się tak postępować, a nie 5-10 min od startu i dzida :banghead:


Ale weź wytrzymaj te 30 minut :twisted:
Ja zawsze sobie obiecuję - tym razem spokojnie.
A chwilę potem - no cóż, miało być jak nigdy a wyszło jak zawsze :mrgreen:

BTW normalną temperaturę oleju mam dopiero gdy parkuję auto w pracy - a to 12 km przez miasto.


Co do pytania o 3.8 - ja z tego dokładnie dylematu raczej przeskoczę ten silnik (choć aktualnie rzeczywiście ceny są zachęcające i stosunkowo łatwo znaleźć coś sensownego).



Piterson, w pełni się z Tobą zgadzam, czasem człowiek wręcz nawet musi przycisnąć :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum