Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.11.2021, 22:50 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
Witam.
Miała być 911, ale budżet nie pozwoli na więcej niż 996 lub wczesne 997, albo inaczej - budżet można nagiąć, ale żona przyzwyczaiła się do "nowoczesnego" auta i "analogowe" 996 jej nie podeszło :cry: :cry: :cry:
... i na tapecie pojawił się Macan...

I teraz,
1: diesel czy benzyna ? (niższe spalanie vs ten mega dźwięk)
2: jak benzyna to raczej "s" - ale czy to nie jest ten sam motor co w Panamerze , w którym urywają się szpilki w rozrządzie ?

Podpowiedzcie coś co pomoże podjąć decyzję...

Budżet to ok 150-180 tys, przebieg - celował bym nie wyżej niż 120 tys km...

PS: "musi mieć" - czujniki i kamerę cofania, el, szyby i lusterka, automat, i najlepiej bezkluczykowy dostęp... dobrze jak by miał trzymanie lini i martwe pole...

Z góry dzięki.

Michał

PS2 - ogłoszenia z 911 podsyłam żonie , ot tak przypadkiem... ale chyba nic to już nie da...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2021, 22:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Nie wiem jak silniki w Macan, ale w Panamera temat ukrywających się śrub dotyczył roczników 2009-2011. Dużo z tych samochodów ma wymienione w 2012 (i później) silniki w ASO na wolne od tej wady.

Diesel jak masz trasy powyżej 20-25km w jedną stronę codziennie. Inaczej kupiłbym tylko benzynę.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2021, 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 25.08.2015
Posty: 192
Nr klubowicza: 267
Skoro ona nie chce kupić 911 to po co szukasz dla niej taki ersatz ?




_________________

Pozdrawiam
Robson 997


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2021, 23:02 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
admax - widzisz, nie przekonałęm żony do 996 :cry:
Robson 997 - widzisz, sprzedaję auto, którym żona jeździ + dokładam drugie tyle by kupić coś "nowego". Na siłę nie będę jej uszczęśliwiał - chce SUVa , to będzie suv - ale musi być porsche :-)
MA to być auto do codziennego użytku i po mieście - i 911 jej nie podeszła : za niska, za ciasna - zalety auta uznała za wady :roll: i zrozum tu kobietę.
A, że to co planuję dołożyć do budżetu po sprzedaży auta nie starczy na 911 - bo była myśl: zostawić to czym jeździ a za to co mam dorzucić kupić 911 - nie, nie starczy.. Nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko... Już nawet była opcja Boxstera... ale nie, albo 911, albo suv...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2021, 23:17 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
GaMic, ja bym brał tylko benzynę - diesel jest fajny w traktorze.
2.0 ma słabe osiągi (mam na myśli odczucia), ale jest stosunkowo tanie i mało pali.
GTS to optymalna wersja, ale podobno spalanie jest podchodzące pod 20l/100km.

Najlepiej samemu sprawdzić i zobaczyć co Ci i Żonie najlepiej leży.

Mi np. bardzo pasuje tiptronic w mojej 993, ale sporo osób pisze że to daremna skrzynia i zamula auto ;)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.11.2021, 23:42 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
adamax - mierzę w "S" - koleg ma i dźwięk mnie powala !!! Czekam bo jak znajdzie chwilę i uda się nam zgrać terminy - zrobi mi i żonie prezentację, drugi znajomy ma 2.0 - też po świętach mamy się przymierzyć - ale szczerze 2.0 - za mały do tak ciężkiego auta.

A diesel - nie przeszkadza mi, zwłaszcza w suvie, w ogóle uważam, że diesel jest idealny do tego typu aut, mocny, a kieszeni nie zruinuje...

A co do automatu - moja lepsza połowa już tak się przyzwyczaiła, że innej skrzyni już nie chce...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2021, 9:37 

Dołączył: 19.04.2019
Posty: 174
Co do spalania to z tymi 20 litrami to przesada, chyba że cały czas się jeździ z nogą w podłodze. Ja mam turbo i w mieście pali mi 14-15 a średnia z 20 tys. Jest 13,4 większość w mieście no i jazda normalna beż szaleństw.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.11.2021, 10:30 

Dołączył: 3.10.2016
Posty: 64
Mam Macana 2.0 :)
oczywiście wolałbym S lub GTS, ale to inne pieniądze.
podsumowując 5 miesięcy jazdy tym autem to tragedii nie ma z osiągami.
A przesiadłem się z dosyć szybkiego auta. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2021, 1:32 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
alpin, a możesz napisać, jakie masz spalanie ?
Oglądam wszelkie testy Macanów i usłyszałem też, że hamulce za słabe do tak ciężkiego auta... ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2021, 10:33 

Dołączył: 2.12.2010
Posty: 531
Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
Macan S
miasto:
spokojna jazda 13 l
dynamiczna jazda 16 l

autostrada:
140 km/h 13 l
trochę szybciej :twisted: 17 l

Na hamulce nie narzekam.




_________________

Marcin
było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallic
jest: Macan S i Boxster 718
http://WWW.AURAN.PL
http://WWW.MISSALA.PL
Perfumeria Quality Gdańsk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2021, 20:47 

Dołączył: 25.09.2009
Posty: 43
Macan S
ostatnie 4200 km. średnie spalanie 13,8.Głównie Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2021, 9:53 

Dołączył: 3.10.2016
Posty: 64
GaMic napisał(a):
alpin, a możesz napisać, jakie masz spalanie ?
Oglądam wszelkie testy Macanów i usłyszałem też, że hamulce za słabe do tak ciężkiego auta... ?



Od początku mam średnie 10L.
Ale praktycznie nie jeżdżę po ścisłym centrum.
Hamulce dają radę, jedynie co mnie wkurza to skrzypienie hamulców w trakcie jazdy w korku(delikatnie popuszczanie pedału i naciskanie).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2021, 11:43 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 218
SD na przestrzeni 60 tyś km spalanie 7,8 . Glownie Warszawa, ale w jedną stronę spokojne 25km , autostrada i 140 - 9l. Spokojna jazda poza miastem 6,5. Ale kto by na to patrzył, Ma palić ile chce, oby był fun :)
Charakterystyka silnika mi się bardzo podoba, ale dotychczas też jeździłem ropniakami, więc ....
Czekam na elektryka w skórze Macana.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2021, 12:37 

Dołączył: 19.04.2019
Posty: 174
Nie wiem jak Ty robisz że pali Tobie 6,5 litra. Napewo jeździsz macanem :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2021, 0:02 

Dołączył: 15.09.2014
Posty: 312
i dalej nic nie wiem, oprócz tego, że trochę ogłoszeń z "S"kami poznikało i wybór się zmniejszył... :?

Pilczyłem "z grubsza i na szybko" przy założeniach " 3 lata, 20 tys rocznie, spalanie: DTI - 8/100, 2.0 - 10/100, S 13/100

w rok tdi: 9600 , 2.0: 12000, S: 15600
w 3 lata: tdi: 28800 , 2.0: 36000, S: 46800...

i bądź tu człowieku mądry... takie nawet fajne "wakacje" pomiędzy tdi a S... 8)

No to jeszcze jedno pytanie: diesel (wiem , dobry do ciągnika tudzież dostawczaka) - czy to jest ten słynny 3,0 tdi z VAG z rozrządem zaprojektowanym przez sadystę? (od grodzi) ? czy ten sam (raczej tak ale wolę dopytać) występuje w Cayenne 2 ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.11.2021, 20:49 

Dołączył: 30.04.2020
Posty: 39
Bierz spokojnie Macana S diesel. Swietne wrazenia z jazdy, lepszy dól niz w S benzynowym. Osobiscie uwazam ze idealnie ten silnik z pdk pasuje to Macana.
S benzynowe wydawalo mi sie ospałe, za to fajnie brzmialo. To i tak nie bedzie auto sportowe tylko dobrze sie prowadzacy SUV.
3.0 tdi Jest to silnik z rozrzadem z tylu, natomiast jego wymiana jest chyba kolo 180-200tkm dopiero. Mam podobny w moim daily A7 i jest super. Mocny, elastyczny tylko brakuje mi w nim wlasnie pdk zamiast tiptronica:)

pozdr!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2021, 1:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
A ja kupując Macana przymierzałem się właśnie do SDiesla i jeździłem nawet takim modelem zrobionym na ok 300KM. I kurcze jakoś mi nie spasowało to auto. No ale ja skażony jestem V8 i ten 3.0 V6 kompletnie mi nie leży - ani osiągami ani brzmieniem.

GTS jest ok, tylko trzeba pamiętać, ze Porsche po aferach emisyjnych "zarżnęło" silniki w SUVach i po aktualizacjach oprogramowania obroty w miejskiej jeździe w trybie auto nie przekraczają 1500 rpm. 70 km/h na 7 biegu to norma (w benzynie!). Na szczęście PDK reaguje bardzo szybko no i zawsze jest jeszcze tryb ręczny + łopatki. Nie rozumiem tego kompletnie bo auto mimo tych zabiegów i tak pali sporo (50% wyższe niż w dieslu).

Koniecznie przejedź się jednym i drugim. SDiesel wiadomo dużo rozsądniejszy ale czy o to w tym aucie chodzi? O ile w Cayenne jestem fanem SDiesla to do Macana benzyna IMHO bardziej pasuje.

Budżet - obawiam się że na ładne auto może braknąć. Macany okrutnie trzymają cenę i kilkuletnie auto bezwypadkowe z małym przebiegiem kosztuje podobnie co nowy "golas".




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2021, 11:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Dla mnie przy wyborze Cayenne/ Macan istotnym kryterium jest minimalny przebieg roczny, przy 20/25 tyś rocznie - auto na codzień - D/SD ma większy sens - choćby zasięgi (Ja robię rocznie dużo więcej- 40-55tyś.). Jeżeli sporo mniej chcesz jeździć, to oczywiście lepsza benzyna S/GTS - brzmienie silnika i większa frajda z jazdy, no i bliżej charakterystyki sportowych modeli Porsche.
A dla frajdy to jednak 911/Cayman/Boxster.




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.11.2021, 11:30 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
stach napisał(a):
Dla mnie przy wyborze Cayenne/ Macan istotnym kryterium jest minimalny przebieg roczny, przy 20/25 tyś rocznie - auto na codzień - D/SD ma większy sens - choćby zasięgi (Ja robię rocznie dużo więcej- 40-55tyś.). Jeżeli sporo mniej chcesz jeździć, to oczywiście lepsza benzyna S/GTS - brzmienie silnika i większa frajda z jazdy, no i bliżej charakterystyki sportowych modeli Porsche.
A dla frajdy to jednak 911/Cayman/Boxster.


+1 W 100% się zgadzam.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron