Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.04.2023, 13:30 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Czytam fora na ten temat i widać, że niezłe kwiatki się dzieją - człowiek wymieni jedną rzecz, a check engine powraca, i lecą kolejne komponenty.

Wszystko zaczyna się od CEL wyrzuconego przez niesprawną sondę lambda, których są cztery sztuki (przed/za katem na każdy cylinder bank).

Kogo polecacie żeby poprawnie zdiagnozować problem? Czasem mi się włącza check, czasem nie, i tak dalej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.04.2023, 17:03 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Określ jeszcze którą sondę pokazuje jako wadliwą .Jaki to kod błędu . U mnie w 986 co jakiś czas wyskakiwał P0430. Pewnego razu zmieniłem stację tankowania i błędu nie było przez prawie rok. Ostatnio byłem zmuszony dotankować w innej stacji , przejechałem 20 km i check z tym samym numerem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.04.2023, 19:19 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 314
U mnie przy podobnej sytuacji był winien przepływomierz, warto go umyć specjalnym płynem , ja musiałem wymienić na nowy i pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2023, 23:34 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Romcio napisał(a):
Określ jeszcze którą sondę pokazuje jako wadliwą .Jaki to kod błędu . U mnie w 986 co jakiś czas wyskakiwał P0430. Pewnego razu zmieniłem stację tankowania i błędu nie było przez prawie rok. Ostatnio byłem zmuszony dotankować w innej stacji , przejechałem 20 km i check z tym samym numerem.


Mi wyskoczył natychmiast po zatankowaniu benzyny 95... muszę odkopać zdjęcie tego kodu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2023, 14:35 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Romcio napisał(a):
Określ jeszcze którą sondę pokazuje jako wadliwą .Jaki to kod błędu . U mnie w 986 co jakiś czas wyskakiwał P0430. Pewnego razu zmieniłem stację tankowania i błędu nie było przez prawie rok. Ostatnio byłem zmuszony dotankować w innej stacji , przejechałem 20 km i check z tym samym numerem.


Kod błędu P2196. Rząd 1 czujnik 1, "sygnał czujnika O2 przesunięty/zablokowany, mieszanka bogata".

Wyskoczyło chwilę po zatankowaniu 95 na parę km...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2023, 18:43 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Wygląda że na 1 rzędzie cylindrów -BANK1- szwankuje pierwszy czujnik czyli ten przed katem . On odpowiada za ustawienie składu mieszanki -stosunek paliwa do powietrza. Na początek sprawdzić kostki i przewody potem pewnie wymiana sondy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.06.2023, 14:56 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Romcio napisał(a):
Wygląda że na 1 rzędzie cylindrów -BANK1- szwankuje pierwszy czujnik czyli ten przed katem . On odpowiada za ustawienie składu mieszanki -stosunek paliwa do powietrza. Na początek sprawdzić kostki i przewody potem pewnie wymiana sondy.


Tak było. Dałem sondę do wymiany. Check engine ustąpił, normalnie sobie jeździłem, ładniejsza kultura pracy pewnie z powodu normalnej mieszanki.

Pojechałem polatać po górskich trasach, ostro i do odcinki parę razy, zamknąłem obrotomierz, po powrocie wieczorem... check engine. Muszę sprawdzić kod. Może podzieliłem los gościa z Rennlist, który w Caymanie 10 lat temu na gwarancji kolejne błędy jeden po drugim naprawiał, aż ASO założyło ręce i wezwało "Porsche Corporate" czyli centralę.

Ja gwarancji nie mam, więc fajnie byłoby gdyby, tu było jakieś dobrze znane rozwiązanie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2023, 14:04 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Tristan S napisał(a):
Romcio napisał(a):
Wygląda że na 1 rzędzie cylindrów -BANK1- szwankuje pierwszy czujnik czyli ten przed katem . On odpowiada za ustawienie składu mieszanki -stosunek paliwa do powietrza. Na początek sprawdzić kostki i przewody potem pewnie wymiana sondy.


Tak było. Dałem sondę do wymiany. Check engine ustąpił, normalnie sobie jeździłem, ładniejsza kultura pracy pewnie z powodu normalnej mieszanki.

Pojechałem polatać po górskich trasach, ostro i do odcinki parę razy, zamknąłem obrotomierz, po powrocie wieczorem... check engine. Muszę sprawdzić kod. Może podzieliłem los gościa z Rennlist, który w Caymanie 10 lat temu na gwarancji kolejne błędy jeden po drugim naprawiał, aż ASO założyło ręce i wezwało "Porsche Corporate" czyli centralę.

Ja gwarancji nie mam, więc fajnie byłoby gdyby, tu było jakieś dobrze znane rozwiązanie...



Update: wymiana akumulatora który był na wykończeniu magicznie zgasiła światełko CEL :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.09.2023, 18:24 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Żadna magia , odpięcie aku gasi checka, pojeżdzisz i błąd wróci.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2023, 14:49 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Romcio napisał(a):
Żadna magia , odpięcie aku gasi checka, pojeżdzisz i błąd wróci.



Oczywiście - racja. Wrócił, tym razem nie "o2" tylko obniżona wydajność jednego katalizatora, coś takiego.

Pewnie kat do wymiany? Zobaczę jak go dam do warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2023, 16:07 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Może być kilka przyczyn . Pierwsza najtańsza - szwankuje sonda za katem i podaje zły odczyt spalin co powoduje że sterownik wprowadza korekty i gdy korekty przez określony czas wyjeżdżają poza określoną normę wywala błąd. Druga to rzeczywiście zawalony kat który nie oczyszcza spalin i efekt końcowy ten sam. Najgorszy scenariusz to że wtryski przelewają co powoduje złe spalanie oraz złe spaliny + słaby kat zapychany przez to i efekt końcowy ten sam. Co do tej ostatniej wersji nie mam pewności i aż takiej wiedzy mechanicznej ale na logikę katalizator sam bez powodu się nie niszczy , chyba że masz duuuży nalot km. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.10.2023, 19:21 

Dołączył: 20.04.2020
Posty: 68
Romcio napisał(a):
Może być kilka przyczyn . Pierwsza najtańsza - szwankuje sonda za katem i podaje zły odczyt spalin co powoduje że sterownik wprowadza korekty i gdy korekty przez określony czas wyjeżdżają poza określoną normę wywala błąd. Druga to rzeczywiście zawalony kat który nie oczyszcza spalin i efekt końcowy ten sam. Najgorszy scenariusz to że wtryski przelewają co powoduje złe spalanie oraz złe spaliny + słaby kat zapychany przez to i efekt końcowy ten sam. Co do tej ostatniej wersji nie mam pewności i aż takiej wiedzy mechanicznej ale na logikę katalizator sam bez powodu się nie niszczy , chyba że masz duuuży nalot km. HEJ


Wielkie dzięki za szczegółową odpowiedź! Silnik chodzi bardzo ładnie i równo, więc muszę zobaczyć. Cała przygoda zaczęła się prawie rok temu, gdy nalałem parę litrów 95 żeby dojechać...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.10.2023, 16:20 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Ja miałem podobnie .Pisałem na początku ale ja leję cały czas 95.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron