Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 10:47 

Dołączył: 19.02.2016
Posty: 8
Witam

Poprosiłbym Was o podanie faktycznego spalania modeli Cayenne po lifcie z silnikami benzynowymi. Chciałbym zweryfikować, którą wersję silnikową będę w stanie napoić, bez wdawania się w romans z brzydką córką właściciela stacji paliw koło mojego domu ;) Robię przebiegi w okolicach 17 tysięcy rocznie, głównie małe trasy. Czasy, gdy zdałem prawo jazdy i miałem jeszcze naście lat już dawno minęły, więc nie ruszam z każdego skrzyżowania z piskiem opon, a potem but w podłodze 1 - 2 - 3 aż do odcięcia obrotów, ale i tak lubię jeździć dynamicznie ;) Zresztą raczej nie po to kupuje się takie auto, żeby uprawiać eko-driving, a diesel jest za słaby. Nawet jak zdarza mi się jechać autostradami, to raczej "ciut" powyżej dopuszczalnych ograniczeń prędkości, a nie 90.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 14:17 

Dołączył: 9.03.2015
Posty: 32
Ja mam poliftowego Cayenne S i nie pamiętam dokładnie ile spala ale przy jeździe po mieście przyjąłem sobie przelicznik 1zł na kilometr.

pozdrawiam,
Marek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 14:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
16-20 l/100 km przy w miare normalnej jezdzie - dotyczy wiekszosci silnikow benzynowych. Bylo o tym sporo na forum. Diesel 10-12. Jesli potrzebujesz mocy, a myslisz o spalaniu, to najlepszy jest diesel S (4.2 litra).




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 17:53 

Dołączył: 19.02.2016
Posty: 8
kofcio napisał(a):
Ja mam poliftowego Cayenne S i nie pamiętam dokładnie ile spala ale przy jeździe po mieście przyjąłem sobie przelicznik 1zł na kilometr.

Tak też obstawiałem, choć po cichu liczyłem, że może trochę mniej :(
Powiedz mi jeszcze, to spalanie to przy jakim stylu jazdy. Przyjmijmy skalę 1-10. Poniżej moje subiektywne wyjaśnienia odnośnie skali ;)

1 - wypychasz auto ze zgaszonym silnikiem ze skrzyżowania i wskakujesz jak się już toczy,
3 - spod świateł lewym (lub prawym) pasem "biorą Cię" lanosy 1.4,
5 - jeździsz jak normalny człowiek, do 4 tyś obrotów,
8 - często lubisz przycisnąć gaz w podłogę, najmocniejsze 2.0 TDI nie będzie Ci w kaszę dmuchać
10 - strzałka obrotomierza na czerwonym polu, to Twój znak rozpoznawczy


BT napisał(a):
16-20 l/100 km przy w miare normalnej jezdzie - dotyczy wiekszosci silnikow benzynowych.

Większości, czyli GTS będzie palił podobnie, co Turbo, czy np 6 litrów więcej?


BT napisał(a):
Bylo o tym sporo na forum.

Szukałem, nie znalazłem za wyjątkiem pojedynczych wtrąceń forumowiczów. Większość o spalaniu diesli.

BT napisał(a):
...to najlepszy jest diesel S (4.2 litra).

Wiem, ale dostępny dopiero w drugiej generacji, a nic chciałbym jednak wydawać więcej niż 100k na auto (ceny takich to min. 150k). Poza tym, diesle chyba niezbyt lubią jazdę na krótkich odcinkach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 18:57 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Na krotkim odcinku benzyna tez ci wiecej spali.. U mnie co prawda 3,2 ale wychodzi 13 w trasie i 16-17 miasto i nie licz na mniej przy benzynie..


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 22:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Cayenne GTS na trasie do Lipska 16/100, 3.0d 10/100. Jazda z ta sama predkoscia.

Jesli patrzysz na spalanie, to bierz diesel, chyba ze zagazujesz benzyne (na tym sie nie znam i nie bede probowac).




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 22:09 

Dołączył: 7.03.2015
Posty: 186
Cytuj:
Tak też obstawiałem, choć po cichu liczyłem, że może trochę mniej :(
Powiedz mi jeszcze, to spalanie to przy jakim stylu jazdy. Przyjmijmy skalę 1-10. Poniżej moje subiektywne wyjaśnienia odnośnie skali ;)

1 - wypychasz auto ze zgaszonym silnikiem ze skrzyżowania i wskakujesz jak się już toczy,
3 - spod świateł lewym (lub prawym) pasem "biorą Cię" lanosy 1.4,
5 - jeździsz jak normalny człowiek, do 4 tyś obrotów,
8 - często lubisz przycisnąć gaz w podłogę, najmocniejsze 2.0 TDI nie będzie Ci w kaszę dmuchać
10 - strzałka obrotomierza na czerwonym polu, to Twój znak rozpoznawczy


Raczej nie licz na to, że będziesz przyjemnie zaskoczony ilością spalanego paliwa. Styl jazdy może mieć tylko wpływ na to, że spalisz jeszcze więcej niż zakładasz. Jak widzę, próbujesz sobie wmówić, że da się oszczędzić, jak tylko będziesz uważał z gazem - zapomnij. Poza tym bez sensu kupować auto z wielkim silnikiem po to aby broń boże nie wcisnąć czasem trochę w gaz. Są na forum też pomysły aby zagazować auto (osobiście sobie tego nie wyobrażam), ale to być może jedyny sposób na trochę tańsze paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.02.2016, 22:23 

Dołączył: 9.03.2015
Posty: 32
Wydaje mi się, że jeżdżę jak normalny człowiek, czyli 5 na Twojej skali. Lubię ruszyć żwawiej ze skrzyżowania ale nie ścigam się z innymi na światłach. Jak widzę, że ktoś postawił sobie za punkt honoru żeby być przede mną to automatycznie odpuszczam.
Dodatkowo ja robię raczej krótkie odcinki po parę kilometrów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.02.2016, 2:34 

Dołączył: 19.02.2016
Posty: 8
sebkub napisał(a):
Jak widzę, próbujesz sobie wmówić, że da się oszczędzić, jak tylko będziesz uważał z gazem - zapomnij.

Nie zrozumieliśmy się. Ja wiem, że nie będę uważał z gazem i to budzi moje obawy odnośnie spalania :D Obecnie jeżdżę Audi Allroad 2.7 biturbo (w końcu pojawi się słowo Allroad na tym forum, nawet dwa razy w jednym zdaniu :D), który pali 17 po mieście, więc taka wartość jest dla mnie do zaakceptowania. Natomiast nie chciałbym, żeby to było powyżej 20. Autostradą jadąc po swojemu 200 też nie bardzo zaoszczędzę.

sebkub napisał(a):
Poza tym bez sensu kupować auto z wielkim silnikiem po to aby broń boże nie wcisnąć czasem trochę w gaz.

I tu się z Tobą całkowicie zgadzam. Dlatego zastanawiam się tylko nad 4.8 a nie dieslem, który jest dla mnie za wolny. Na mojej skali obstawiałby siebie w okolicach 7-8, ale zaznaczam, że z TDI się nie ścigam (chyba, że naprawdę prowokują) ;)

sebkub napisał(a):
Są na forum też pomysły aby zagazować auto (osobiście sobie tego nie wyobrażam), ale to być może jedyny sposób na trochę tańsze paliwo.

Wiem, sam zacząłem od takiego pytania, ale dałem sobie spokój. Zostaję przy benzynie.

kofcio napisał(a):
Wydaje mi się, że jeżdżę jak normalny człowiek, czyli 5 na Twojej skali.

Dziękuję za odpowiedź.

BT napisał(a):
Cayenne GTS na trasie do Lipska 16/100, 3.0d 10/100. Jazda z ta sama predkoscia.

Czyli jaka była ta prędkość, jeżeli można spytać? Niemiecka trasa, więc będziesz mógł się przyznać ;)



Jeszcze w kwestii wyjaśnienia. Nie szukałbym takiego auta jak Porsche, gdybym nie był przygotowany na potencjalnie bardzo wysokie koszty eksploatacji i przyjmuję to na klatę. W Allroadzie, w przeciągu ostatnich 2-3 lat, zmieniłem komplet miechów i amortyzatorów za ponad 10k (ori z serwisu), przy czym obecnie całe auto jest warte max 25k. Pomimo tego i tak nie kupię innego auta niż z pneumatycznym zawieszeniem. Do silnika leję co 10k Motula po 35 zł/l, wahacze wstawiam lemfordera, opony tylko nowe (ostatnio 2200 za letnie). Uwierzcie mi, to też nie jest tanie auto w utrzymaniu. Pewnie Cayenne jest w stanie je przebić, jednak mam nadzieję, że jeżeli już, to nie o wiele :)

Domyślam się, że czasami możecie mieć dość pytań typu, a ile to mi będzie palić?, a ile to mnie będzie kosztować?, a za ile kupię najtańszy zamiennik? itp, zadawanych często przez ludzi, którzy myślą, że przesiądą się ze swojej Ibizy 1,9 tdi do Porsche i jedynym dodatkowym kosztem będzie spalanie większe o 2 litry na setkę (bez obrazy, dla posiadaczy Seatów, sam miałem takiego :)). Jednak nie traktujcie mnie protekcjonalnie, myśląc, że uciułałem trochę pieniążków z prezentów gwiazdkowych, trochę pożyczyłem od szwagra, a trochę wyzbierałem z fontanny na rynku i chcę sobie kupić "znaczek na masce" do kozakowania pod remizą. Obecnie tankuję za ponad 1000 miesięcznie i nie narzekam, jak będę musiał płacić 1500, to dalej będę miał na chleb i masło co ranek (a sklep jest koło remizy, więc nawet jak bym nie miał to po niego podjadę ;P). Nie znaczy to jednak, że nie liczę się z pieniędzmi. Stąd moje pytanie o spalanie, bo czasami człowiek musi sobie pewne rzeczy odpuścić. Dlatego też chciałbym poznać różnicę pomiędzy spalaniem GTS, a Turbo, czy Turbo S bo jak nie będzie duża, to będę rozważał zakup Turbo.

P.S. Jak ktoś chce się zamienić z Cayenne na mega fajnego Allroada z wymienioną całą pneumatyką to czekam na propozycje ;) :D

P.S.2 Pomimo mojego przydługiego wywodu powyżej nie poczułem się urażony i nie posądzam Was o protekcjonalizm, po prostu lubię sobie pożartować czasami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.04.2016, 23:16 

Dołączył: 1.03.2016
Posty: 18
Od niedawna cieszę się jazdą Cayenne GTS z 2008 r. Głównie jeżdżę po mieście, niewielkie dystanse i te 20 litrów musisz liczyć. Trasa do 150 km/h jakieś 14-16 litrów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2016, 6:57 

Dołączył: 27.06.2015
Posty: 56
Cayenne S 2008r - średnio w trasie 13l / 100km. Mój rekord na dystansie 120km w trasie - 11,1 l/100km - jazda w Twojej skali to 5.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2016, 12:06 

Dołączył: 22.04.2016
Posty: 3
Mam cayenne 4.5 S przedliftowego i powiem CI ze spalanie zalezne od stylu jazdy. U mnie wyniki oscylują w granicach
Miasto od 16 do nawet 23
Trasa od 14 do 21
Niestety cayenne lubi dużo wypić
Dopasowywując się do twoje skali jestem i na 5 i na 8


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.04.2016, 23:44 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 100
To pytanie z cyklu "ile pali? i odpowiedzi...ile wlejesz" mój przedliftowy pali 20l w mieście i 12 na trasie jak jadę do 100km/h.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.09.2016, 9:12 

Dołączył: 1.03.2016
Posty: 18
Ja mam GTSa i w mieście rzadko wychodzi poniżej 20 l. Zaznaczam, że robię krótkie odcinki. Gdy jeżdżę więcej udaje się zejść do ok. 18-19 l Wszystko zależy od stylu jazdy. Dla przykładu podam, że w trasie z nogą wbitą do podłogi spalił mi 25-26 l.
Założenie 1 zł na każdy kilometr jest jak najbardziej na miejscu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.09.2016, 13:01 

Dołączył: 5.10.2008
Posty: 109
Lokalizacja: mazowiecki
Nr klubowicza: 163
Też mam GTS w mieście max 16.5 l trasa 100-120 11.5 nawet mniej tak jak podają sprawdziłem na odcinku 100 km spalił poniżej 11 l 140-180 14.5 max
pozdrawiam.




_________________

Cayenne GTS 21
991 S 13


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2016, 20:02 

Dołączył: 11.08.2013
Posty: 160
tomi1967 napisał(a):
Też mam GTS w mieście max 16.5 l trasa 100-120 11.5 nawet mniej tak jak podają sprawdziłem na odcinku 100 km spalił poniżej 11 l 140-180 14.5 max
pozdrawiam.


Chyba masz silnik 3,6 z turbo...

Ja mam GTS 4,8 405KM 2009r i spalanie na poziomie 20l/100 km przy prędkościach około 130-160 km/h.
Raz komputer pokazał 16l/100 km, ale to jazda 80 km/h!!! czyli bez sensu...
Przy "bucie" większym (gdy hamulce już robią się słabawe) spalanie 25l-30l/100km i więcej jest realne jak najbardziej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron