Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 14:25 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Czy ktoś może mi odpowiedzieć przy jakiej temperaturze silnika sprswdza się poziom oleju w 997.2?
Podczas odpalenia zimnego silnika i odczekania do czasu możliwości pomiaru mam prawie max. tzn.bez jednej cegiełki.Sytuacja się zmienia gdy samochód ma ok.200 stopni i wtedy pokazuje tylko dwie cegiełki od dołu.
Nie wiem czy dolewać zawsze na maxa?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 16:25 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1212
Hej kolo jakie 200 stopni :shock: Pomiar stanu oleju robi się na zimnym silniku i auto na równym poziomie.Bezpieczniej sprawdzać bagnetem ; ja wskażnik w kabinie traktuję bardziej jako pomiar z grubsza. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 16:46 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Oczywiście.
Zapomniałem że to Fahrenheit;),czyli 93c.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 17:29 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5252
Romcio, w 997 już nie uświadczysz bagnetu. A na dodatek w poliftowym 997
olej mierzy się na rozgrzanym i pracującym silniku. Dokładnie tak jak
w wiatrakach.

Ja bym się opierał na pomiarze zaraz po rozgrzaniu. Tak się mierzy stan
oleju po wymianie komputerem serwisowym. Nie będzie źle jak dolejesz do
stanu maksymalnego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 17:47 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Dzięki Qbak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2018, 15:55 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1212
Sorki wtopa :oops: Nigdy bym nie przypuszczał że nie ma bagnetu. Polegać na kreskach na zegarze to dla mnie byłby trochę stres.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2018, 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2290
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Oj na pracującym silniku to w wiatraku a tak to nagrzany, zgaszony i po minucie robimy pomiar 991 na pewno i w 997 turbo też tak było :D




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2018, 16:48 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 289
chris napisał(a):
Oj na pracującym silniku to w wiatraku a tak to nagrzany, zgaszony i po minucie robimy pomiar 991 na pewno i w 997 turbo też tak było :D

W 997.2 też na pracujący silniku,na wolnych obrotach,no i nagrzany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 22:19 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2144
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Panowie, a jak w 996 silnik M96.01 ? Na zimnym, czy rozgrzanym?
Różnice są bardzo duże, podobnie mam w Boxsterze - tam też są znaczne różnice.
A jaką specyfikację polecacie do tego silnika z przebiegiem ponad 200tyś. km?




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 22:22 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5252
M96.01,02,03,04,05 na zimnym. Czyli rano przed pierwszym odpaleniem.
Oczywiście nie na żadnym krawężniku czy podjeździe :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 23:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2144
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Qbak napisał(a):
M96.01,02,03,04,05 na zimnym. Czyli rano przed pierwszym odpaleniem.
Oczywiście nie na żadnym krawężniku czy podjeździe :)


Dzięki, ale jeszcze jedno pytanie.
Na zimnym poziom jest ok tzn połowa na bagnecie (i wyswietlaczu), po dosyć dynamicznym przejeździe auto jest tankowane i przy odpalaniu wyświetlacz zaczyna migać z poziomem poniżej minimum. To normalne, czy utrzymywać poziom bliżej maksimum, by nie dochodziło do takich sytuacji?

5w40, czy może lepiej 10w60?
Ostatnie dni są bardzo gorące, a zimą auto raczej stoi w garażu i sporadycznie go opuszcza - tylko jak jest sucho.


Wysłane z Commodore C64




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 23:49 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5252
Rozgrzany olej też musi mieć chwilę żeby spłynąć do miski, szczególnie
w silniku typu boxer. Tak przy okazji, czas pomiaru w różnych warunkach
rozgrzania silnika masz inny czy zawsze te kilka sekund?

Ja bym trzymał bliżej maksimum gdybym miał 996.

Lepkość oleju - to już indywidualna sprawa. Do jazdy na co dzień ja
bym zalewał to co polecamy i zadaje się niedługo też Porsche będzie
polecało do tej generacji, czyli 5W50.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 8:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2144
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Cześć,
komputer odmierza czas do pomiaru, czasami kilka sekund, kilka minut, z czasami nawet 48-50 minut.

Doczytałem w oryginalnej instrukcji o tym zużyciu oleju i sposobie pomiaru.

Obrazek

Obrazek

Natomiast ciekawe jest to, że nigdzie nie podają jakiej klasy ma to być olej - widać w 1997r jak drukowali książeczkę to woleli tego tematu nie poruszać ;)


Wysłane z Commodore C64




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 9:15 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
W 997 mierzymy na rozgrzanym silniku ale po odczekaniu(wyłączeniu)na ok.10minut.Najlepiej po tankowaniu ,no i oczywiście na prostej.

U mnie po 3tys.spalił jeden segment.Zastanawiam się czy nie zmienić oleju z castrola który w każdym moim samochodzie miał tendencje do spalania na millersa lub liqui moly


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 20:17 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1212
Zmień na Mobila 5w50 i będziesz spokojny w takie upały jakie teraz mamy i zimą też nie będzie problemu.Polecam z praktyki nie z teorii.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 22:30 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1595
Ja mam aktualnie zalane wszystkie 3 Prosiaki (poza Cayenne) Millersem CFS 10W50 NT+.
Odpadł problem ew. dolewek - mam jedną bańkę 5l. Inna sprawa, że na razie nie było takiej potrzeby - ale przebiegi niewielkie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum