Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 14:25 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Czy ktoś może mi odpowiedzieć przy jakiej temperaturze silnika sprswdza się poziom oleju w 997.2?
Podczas odpalenia zimnego silnika i odczekania do czasu możliwości pomiaru mam prawie max. tzn.bez jednej cegiełki.Sytuacja się zmienia gdy samochód ma ok.200 stopni i wtedy pokazuje tylko dwie cegiełki od dołu.
Nie wiem czy dolewać zawsze na maxa?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 16:25 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Hej kolo jakie 200 stopni :shock: Pomiar stanu oleju robi się na zimnym silniku i auto na równym poziomie.Bezpieczniej sprawdzać bagnetem ; ja wskażnik w kabinie traktuję bardziej jako pomiar z grubsza. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 16:46 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Oczywiście.
Zapomniałem że to Fahrenheit;),czyli 93c.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 17:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Romcio, w 997 już nie uświadczysz bagnetu. A na dodatek w poliftowym 997
olej mierzy się na rozgrzanym i pracującym silniku. Dokładnie tak jak
w wiatrakach.

Ja bym się opierał na pomiarze zaraz po rozgrzaniu. Tak się mierzy stan
oleju po wymianie komputerem serwisowym. Nie będzie źle jak dolejesz do
stanu maksymalnego.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2018, 17:47 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Dzięki Qbak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2018, 15:55 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Sorki wtopa :oops: Nigdy bym nie przypuszczał że nie ma bagnetu. Polegać na kreskach na zegarze to dla mnie byłby trochę stres.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2018, 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Oj na pracującym silniku to w wiatraku a tak to nagrzany, zgaszony i po minucie robimy pomiar 991 na pewno i w 997 turbo też tak było :D




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.07.2018, 16:48 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
chris napisał(a):
Oj na pracującym silniku to w wiatraku a tak to nagrzany, zgaszony i po minucie robimy pomiar 991 na pewno i w 997 turbo też tak było :D

W 997.2 też na pracujący silniku,na wolnych obrotach,no i nagrzany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 22:19 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Panowie, a jak w 996 silnik M96.01 ? Na zimnym, czy rozgrzanym?
Różnice są bardzo duże, podobnie mam w Boxsterze - tam też są znaczne różnice.
A jaką specyfikację polecacie do tego silnika z przebiegiem ponad 200tyś. km?




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
M96.01,02,03,04,05 na zimnym. Czyli rano przed pierwszym odpaleniem.
Oczywiście nie na żadnym krawężniku czy podjeździe :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 23:13 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Qbak napisał(a):
M96.01,02,03,04,05 na zimnym. Czyli rano przed pierwszym odpaleniem.
Oczywiście nie na żadnym krawężniku czy podjeździe :)


Dzięki, ale jeszcze jedno pytanie.
Na zimnym poziom jest ok tzn połowa na bagnecie (i wyswietlaczu), po dosyć dynamicznym przejeździe auto jest tankowane i przy odpalaniu wyświetlacz zaczyna migać z poziomem poniżej minimum. To normalne, czy utrzymywać poziom bliżej maksimum, by nie dochodziło do takich sytuacji?

5w40, czy może lepiej 10w60?
Ostatnie dni są bardzo gorące, a zimą auto raczej stoi w garażu i sporadycznie go opuszcza - tylko jak jest sucho.


Wysłane z Commodore C64




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.08.2018, 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Rozgrzany olej też musi mieć chwilę żeby spłynąć do miski, szczególnie
w silniku typu boxer. Tak przy okazji, czas pomiaru w różnych warunkach
rozgrzania silnika masz inny czy zawsze te kilka sekund?

Ja bym trzymał bliżej maksimum gdybym miał 996.

Lepkość oleju - to już indywidualna sprawa. Do jazdy na co dzień ja
bym zalewał to co polecamy i zadaje się niedługo też Porsche będzie
polecało do tej generacji, czyli 5W50.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 8:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Cześć,
komputer odmierza czas do pomiaru, czasami kilka sekund, kilka minut, z czasami nawet 48-50 minut.

Doczytałem w oryginalnej instrukcji o tym zużyciu oleju i sposobie pomiaru.

Obrazek

Obrazek

Natomiast ciekawe jest to, że nigdzie nie podają jakiej klasy ma to być olej - widać w 1997r jak drukowali książeczkę to woleli tego tematu nie poruszać ;)


Wysłane z Commodore C64




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 9:15 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
W 997 mierzymy na rozgrzanym silniku ale po odczekaniu(wyłączeniu)na ok.10minut.Najlepiej po tankowaniu ,no i oczywiście na prostej.

U mnie po 3tys.spalił jeden segment.Zastanawiam się czy nie zmienić oleju z castrola który w każdym moim samochodzie miał tendencje do spalania na millersa lub liqui moly


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 20:17 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Zmień na Mobila 5w50 i będziesz spokojny w takie upały jakie teraz mamy i zimą też nie będzie problemu.Polecam z praktyki nie z teorii.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.08.2018, 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Ja mam aktualnie zalane wszystkie 3 Prosiaki (poza Cayenne) Millersem CFS 10W50 NT+.
Odpadł problem ew. dolewek - mam jedną bańkę 5l. Inna sprawa, że na razie nie było takiej potrzeby - ale przebiegi niewielkie.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum