Autor |
Wiadomość |
Arekk
|
Napisane: 21.07.2018, 14:25 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1543
|
Czy ktoś może mi odpowiedzieć przy jakiej temperaturze silnika sprswdza się poziom oleju w 997.2? Podczas odpalenia zimnego silnika i odczekania do czasu możliwości pomiaru mam prawie max. tzn.bez jednej cegiełki.Sytuacja się zmienia gdy samochód ma ok.200 stopni i wtedy pokazuje tylko dwie cegiełki od dołu. Nie wiem czy dolewać zawsze na maxa?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 21.07.2018, 16:25 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1245
|
Hej kolo jakie 200 stopni  Pomiar stanu oleju robi się na zimnym silniku i auto na równym poziomie.Bezpieczniej sprawdzać bagnetem ; ja wskażnik w kabinie traktuję bardziej jako pomiar z grubsza. HEJ
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 21.07.2018, 16:46 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1543
|
Oczywiście. Zapomniałem że to Fahrenheit;),czyli 93c.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 21.07.2018, 17:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5315
|
Romcio, w 997 już nie uświadczysz bagnetu. A na dodatek w poliftowym 997 olej mierzy się na rozgrzanym i pracującym silniku. Dokładnie tak jak w wiatrakach.
Ja bym się opierał na pomiarze zaraz po rozgrzaniu. Tak się mierzy stan oleju po wymianie komputerem serwisowym. Nie będzie źle jak dolejesz do stanu maksymalnego.
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 21.07.2018, 17:47 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1543
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 23.07.2018, 15:55 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1245
|
Sorki wtopa  Nigdy bym nie przypuszczał że nie ma bagnetu. Polegać na kreskach na zegarze to dla mnie byłby trochę stres.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 23.07.2018, 16:30 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2304 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Oj na pracującym silniku to w wiatraku a tak to nagrzany, zgaszony i po minucie robimy pomiar 991 na pewno i w 997 turbo też tak było 
_________________
-http://classic911.pl
|
|
Góra |
|
Grzegorz 66
|
Napisane: 23.07.2018, 16:48 |
|
Dołączył: 4.09.2016 Posty: 291
|
chris napisał(a): Oj na pracującym silniku to w wiatraku a tak to nagrzany, zgaszony i po minucie robimy pomiar 991 na pewno i w 997 turbo też tak było  W 997.2 też na pracujący silniku,na wolnych obrotach,no i nagrzany.
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 5.08.2018, 22:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
 |
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2289 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Panowie, a jak w 996 silnik M96.01 ? Na zimnym, czy rozgrzanym? Różnice są bardzo duże, podobnie mam w Boxsterze - tam też są znaczne różnice. A jaką specyfikację polecacie do tego silnika z przebiegiem ponad 200tyś. km?
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 5.08.2018, 22:22 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5315
|
M96.01,02,03,04,05 na zimnym. Czyli rano przed pierwszym odpaleniem. Oczywiście nie na żadnym krawężniku czy podjeździe 
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 5.08.2018, 23:13 |
|
Członek Zarządu PCP |
 |
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2289 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Qbak napisał(a): M96.01,02,03,04,05 na zimnym. Czyli rano przed pierwszym odpaleniem. Oczywiście nie na żadnym krawężniku czy podjeździe  Dzięki, ale jeszcze jedno pytanie. Na zimnym poziom jest ok tzn połowa na bagnecie (i wyswietlaczu), po dosyć dynamicznym przejeździe auto jest tankowane i przy odpalaniu wyświetlacz zaczyna migać z poziomem poniżej minimum. To normalne, czy utrzymywać poziom bliżej maksimum, by nie dochodziło do takich sytuacji? 5w40, czy może lepiej 10w60? Ostatnie dni są bardzo gorące, a zimą auto raczej stoi w garażu i sporadycznie go opuszcza - tylko jak jest sucho. Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 5.08.2018, 23:49 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5315
|
Rozgrzany olej też musi mieć chwilę żeby spłynąć do miski, szczególnie w silniku typu boxer. Tak przy okazji, czas pomiaru w różnych warunkach rozgrzania silnika masz inny czy zawsze te kilka sekund?
Ja bym trzymał bliżej maksimum gdybym miał 996.
Lepkość oleju - to już indywidualna sprawa. Do jazdy na co dzień ja bym zalewał to co polecamy i zadaje się niedługo też Porsche będzie polecało do tej generacji, czyli 5W50.
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 6.08.2018, 8:12 |
|
Członek Zarządu PCP |
 |
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2289 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Cześć, komputer odmierza czas do pomiaru, czasami kilka sekund, kilka minut, z czasami nawet 48-50 minut. Doczytałem w oryginalnej instrukcji o tym zużyciu oleju i sposobie pomiaru.   Natomiast ciekawe jest to, że nigdzie nie podają jakiej klasy ma to być olej - widać w 1997r jak drukowali książeczkę to woleli tego tematu nie poruszać  Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam ============ 944/993/996T/957/970986/996http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 6.08.2018, 9:15 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1543
|
W 997 mierzymy na rozgrzanym silniku ale po odczekaniu(wyłączeniu)na ok.10minut.Najlepiej po tankowaniu ,no i oczywiście na prostej.
U mnie po 3tys.spalił jeden segment.Zastanawiam się czy nie zmienić oleju z castrola który w każdym moim samochodzie miał tendencje do spalania na millersa lub liqui moly
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 6.08.2018, 20:17 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1245
|
Zmień na Mobila 5w50 i będziesz spokojny w takie upały jakie teraz mamy i zimą też nie będzie problemu.Polecam z praktyki nie z teorii.HEJ
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 6.08.2018, 22:30 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1598 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Ja mam aktualnie zalane wszystkie 3 Prosiaki (poza Cayenne) Millersem CFS 10W50 NT+. Odpadł problem ew. dolewek - mam jedną bańkę 5l. Inna sprawa, że na razie nie było takiej potrzeby - ale przebiegi niewielkie.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Chilli_W
|
Napisane: 18.08.2025, 13:08 |
|
Dołączył: 16.07.2025 Posty: 10
|
W moim turbo 997.1 jest informacja na komputerze pokładowym, że silnik do pomiaru ma pozostać włączony (czyli inaczej niż niektórzy tu piszą, że na wyłączonym). Mam natomiast problem z wypoziomowaniem auta. Gdy stoi na płaskiej powierzchni często pojawia się zapis "Vehicles must be level". To dziwne, bo stoi on na płaskim. Czasem jednak udaj się go zmierzyć w innymi miejscu, gdzie nie jestem już tak pewny czy jest to faktycznie poziom.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.08.2025, 18:24 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5315
|
Może masz turbo?
Kwestia wypoziomowania - chyba trzeba czujniki w psm przekalibrować, bo raczej nie ma innej informacji o tym jak stoi auto.
|
|
Góra |
|
pawelgl3
|
Napisane: 18.08.2025, 22:04 |
|
Dołączył: 28.07.2025 Posty: 26
|
Chilli_W napisał / odpowiedział na wątek który utknął w 2018r jakby co. PS Zazwyczaj robi się tak, t.zn., projektuje, że do sprawdzania miarką / bagnetem silnik powinno sie wyłączyć i odczekać przysłowiowe 5 minut aż olej ścieknie i dopiero dokonać pomiaru. Przy czujnikach elektronicznych silnik powinien pracować aby odczyt był poprawny.
|
|
Góra |
|
pawelgl3
|
Napisane: 2.09.2025, 23:08 |
|
Dołączył: 28.07.2025 Posty: 26
|
I też jeszcze dodam dla bagnetowców (i elektroników zresztą też), że tak się zazwyczaj projektuje/odznacza zakres minimum i maximum, że od minimum do maximum jest 1 litr. Żeby łatwo było się zorientować jaki jest stan w zakresie.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum klubowego
Przyklejone
English information
Ostatnie posty forum PCP
|