Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.11.2021, 15:42 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Jest okazja wyjątkowego wozu w skali planety.

356 SC w kolorze srebrnym w orginalnej specyfikacji GT Carrera.
Auto jest matching z silnikiem 95 koni i fabrycznym zestawem Leichtbau.

Posiada ALUMINIOWE maski i drzwi które daja 100 kg mniej masy.

Prowadze ożywioną dyskusje od kilku dni z najwiekszymi historycznymi specami od 356 i na razie dokopaliśmy sie do info, że takich aut bylo 4 szt lub 6 na Świecie
Nawet Carrera GT, ktora kosztuje miliony byla bardziej popularna.

Wiec jest to biały kruk.
Auto bez dramatów blacharskich. Raz malowane. Full kompletne.
90k eur.

Orginalnie zamowione w niemczech. Drugi wlasciciel w USA.
Teraz auto wrócilo do EU.

Jezeli ktoś chce miec prawdziwego rarytasa to to jest to :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2021, 15:50 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Male video o historii modelu SC i Carrera gt
Tu też jest mowa że są ponoć 4 egzemplarze. Ale źrodła mówią różnie..

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=zl10OK3jJ40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2021, 16:04 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 85
Jak super okazja to dlaczego pan nie kupuje?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2021, 16:22 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Zott1 napisał(a):
Jak super okazja to dlaczego pan nie kupuje?



Bo sam mam kilka innych. Choć chetnie bym zamienil sie własnie na to.

Nie prowadze komisu. Po prostu poleciłem coś wyjątkowego.
To wszystko.

Czekam na pytanie czemu tak drogo..
i dlaczego w świeto niedpodległości cena jest w Euro.. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2021, 18:34 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
No naprawde…. kusisz Marek żeby zapytac




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 8:03 

Dołączył: 22.08.2019
Posty: 42
Wybaczcie może amatorskie zdanie, ale w ogóle o modelu 356 (jak pewnie większość miłośników marki Porsche z mojego pokolenia) dowiedziałem się cokolwiek więcej z gry NFS Porsche z 2000 roku.
Oczywiście 356 od 356C różniło się sporo, ale jakoś nawet te ostatnie 356 to było (w grze) takim "Garbusem" przy pierwszym 901/911.
I w związku z powyższym zastanawiam się, czy jest w ogóle sens płacić ogromne pieniądze za limitowane ultra wersje 356, jeśli w zasadzie każde nawet najpopularniejsze 356 będzie robiło ogromne WOW na każdym zlocie, na którym się pojawi?
Jaki tu jest mój tok myślenia: nawet najlepsze 356 są dziś autami ... wolnymi, w przeciwieństwie do 911 np RS z '73, które od zwykłego 911 z '73 jest zupełnie inne - jak dziś GT3 od Carrery. Także jakbym miał kupić 356 lub 356 w super wersji albo wczesne 911 i 911 w super wersji to wybrałbym zwykłe 356 i super 911.
A jak Wy na to patrzycie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 10:45 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Zgadzam się 911 w każdej postaci to ikona a 356 było tanim autem dla ludu.Co innego takie 911RS albo Turbo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 11:22 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 175
broneq napisał(a):
Także jakbym miał kupić 356 lub 356 w super wersji albo wczesne 911 i 911 w super wersji to wybrałbym zwykłe 356 i super 911.
A jak Wy na to patrzycie?


Pełna zgoda, ale są ludzie którzy nie muszą wybierać :) Ja niestety do nich nie należę ale lubię często zmieniać auta żeby próbować nowych rzeczy, myślę że też znajdą się ludzie którzy pojeździli kilkoma/kilkunastoma modelami 911, zostawili to co im się najbardziej podoba i szukają nowych doświadczeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 14:28 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 292
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
964coupe napisał(a):
Zgadzam się 911 w każdej postaci to ikona a 356 było tanim autem dla ludu.Co innego takie 911RS albo Turbo.


356 było kilkukrotnie droższe od innych aut dla ludu.
Porsche wtedy jak i dziś nie było tanim pojazdem.

Marko nie wiem po co wrzucasz tego typu oferty skoro nikt w Polsce nie kupuje i tak aut które wrzucasz na forum?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 17:59 

Dołączył: 21.02.2017
Posty: 6
arek classic napisał(a):
964coupe napisał(a):
Zgadzam się 911 w każdej postaci to ikona a 356 było tanim autem dla ludu.Co innego takie 911RS albo Turbo.


356 było kilkukrotnie droższe od innych aut dla ludu.
Porsche wtedy jak i dziś nie było tanim pojazdem.

Marko nie wiem po co wrzucasz tego typu oferty skoro nikt w Polsce nie kupuje i tak aut które wrzucasz na forum?


Dlaczego tak twierdzisz?
Kupiłem osobiście od Marko trzy auta


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Marek cywilizuje polski rynek, na którym każdy kupujący posiada wiedzę absolutną.
I niech wrzuca jak najwięcej, przynajmniej wielu z nas się czegoś nauczy.
A przy okazji ktoś coś fajnego kupi…może?




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 19:55 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
berni500 napisał(a):
Marek cywilizuje polski rynek, na którym każdy kupujący posiada wiedzę absolutną...


Haha ale mnie połechtałeś..
Czuje sie jak kustosz od garbusów...
Teraz to dopiero mnie nikt nie polubi.. :D

Hmmm ..
Zastanawiam sie jak mądrze odpowiedziec na argumenty dotyczące sensu niektórych zabytkowych aut i mam wrażenie, że chyba tu, na tym forum poniosłem porażkę.



Najczęsciej polemika pochodzi od ludzi, którzy takowymi klasykami sie nie zajmują i starają sie zawsze podważyć sensowność kolekcji lub cen aut, których ja nie ustalam.



Rynek ustala swoje i kolekcjonerzy.



Choć tlumaczyłem to tu wiele razy, sprobuje jeszcze raz.


Są 3 kategorie kupowania aut “zabytkowych”.


1. Inwestycja

2. Auto marzeń

3. Auto kolekcjonerskie



…lub kombinacja powyższych punktów w dowolnej konfiguracji.



Tak jak Turbo 930 nie jest żadnym kolekcjonerskim wozem, bo bylo ich “tylko” 20 tyś. Jest to bardziej auto marzeń , wóz z plakatu czy gumy do żucia.

Tak jak Ferrari Testarossa. 
To wozy zapychające ogloszenia klasyków swoją pospolitościa.
Wiecej było chyba już tylko Jaguarow E czy Mercedesow 124 :D 



Auta kolekcjonerskie, a mówie o wyjątkowych seriach idacych w dziesiątki czy setki egzemplarzy, to auta wyjątkowe dla świata ludzi, ktorzy nie rozpatrują czy to jest wolniejsze czy szybsze od Turbo czy RS.



Idąc tokiem mocy, co ma powiedzieć posiadacz RS Leichtbau z 73 roku, którego wartośc jest szacowana na 6 mln złotych przy Golfie 6 w leasingu w Dieslu, który ma 20 koni więcej. 
A jak wytnie przepływomierz i u Rycha Zdzicha zrobi sobie chip z Allegro za 100 zl to 50 koni wieciej.


Nie mówiąc o Passcie.

Bo w Passacie jest klima i wieksze felgi.. Wiec jest lepszy niż RS.



To znaczy że Golf TDI to lepsza inwestycja?


To że Golf to auto marzen wielu to rozumiem, ale czy to inwestycja czy kolekcja to już jest dyskusyjne :D

Sa tacy co kupują auta po to by na nie patrzeć i są tacy co chcą mieć coś wyjątkowego w skali kraju lub Świata.
Są tacy, co jezdzą wozami wartymi fortune na co dzien i tacy którym szkoda wyjechać Boxsterem w deszcz. 



Nie ma sensu ględzić godzinami, kto ma racje, bo każdy ma na to inny pogląd i inne obsesje.


Tymczasem obsesje jedno, a rynek drugie.



Powracając do do meritum Porsche zabytkowych, historia niektórych modeli kreuje egzemplarze, które potrafią być niezwykle cenne ze względu na swoją wyjątkowość. 

I wielu kolekcjonerów własnie o to walczy.



Nie rozpatruje sie wtedy głupich tabelek ile to ma do setki, czy ile pali i czy jest gorsze od 964 albo czegoś powszechnego.



Przykladem jest chociażby 911 wczesnej serii, ktore kosztuje miliony ( mowa o roczniku 64) a jest beznadziejne pod wzgledem silnika, karoserii i naszpikowane jest bledami, ktore fabryka niwelowala nastepne 5 lat..


Kazdy kolekcjoner dałby sie pokroic za egzemplarz prawdziwego 901.
Kwota jest drugorzędna.

Tak jak za znaczek Muritiusa z 1864 r, mimo że jest żle wydrukowany :D



Akapitu, ze Porsche 356 było autem dla ludu nie skomentuje, bo to jest typowy wpis pt. nie wiem ale sie wypowiem.

Porsche 356 bylo w 1963 roku 1.5 raza droższe od Jaguara E.



Internet zniesie dziś każdy wpis.



Porsche 356 Alu jest sprzedane.

Jest na to 3 chętnych od zaraz. 


Ja sie spóźniłem 
:(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 20:10 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Marek ,zgadzam się ale jedziesz po turbo (miałeś?)idę o zakład że gdybyś miał akurat na sprzedaż to bronił jak niepodległości niczym carrere SC targa którą wystawiłeś w super cenie w Poznaniu,notabene sprzedałeś?
Argumenty jej zajebistości już posiałeś na wszystkie strony świata;) Turbo zawsze od carrery było (delikatnie mówiąc) lepsze.
Sorry😉


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 20:32 

Dołączył: 25.12.2018
Posty: 452
Arekk napisał(a):
Marek ,zgadzam się ale jedziesz po turbo (miałeś?)idę o zakład że gdybyś miał akurat na sprzedaż to bronił jak niepodległości niczym carrere SC targa którą wystawiłeś w super cenie w Poznaniu,notabene sprzedałeś?
Argumenty jej zajebistości już posiałeś na wszystkie strony świata;) Turbo zawsze od carrery było (delikatnie mówiąc) lepsze.
Sorry😉



Wogóle nie jade po żadnym Turbo .
Po co te podziały ?

Nadzinterpretowaleś jakoś moje wynurzenia.
Turbo ma swoich zwolennikow i nic mi do tego.

Podważam tylko tezę że to jest jakiś kolekcjonerski rarytas.
Nic co było wyprodukowane w ilości 20 tyś sztuk nie będzie rarytasem.
Nic wiecej nie napisalem.

Moja Carrera to nie jest żaden rarytas także.
I nie lubie tego wozu, co zawsze podkreślałem, tak jak całej linii G modelu.

Tylko dlatego go sprzedaje, co nie umniejsza faktu, ze dla kogoś kto szuka G50 to bedzie cudo..

Tak jak wcześniej wspomniałem, każdy ma swojego faworyta i to jest super, bo jakby wszyscy uwielbiali to samo to dopiero byloby nudno :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 20:36 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Właśnie o to chodzi!!Każdy lubi co innego.Zauważyłem tylko że jedziesz po turbo jak po łysej kobyle a to normalne porsche,tyle że turbo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 20:43 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Faktycznie w tym wątku nie pisałeś nic ale mówiłeś wielokrotnie że nie cierpisz turbo.Dla mnie to samochód jak każda carrera tylko że po dociśnięcia gazu czuć różnicę.Nic więcej.No może trochę szersza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
e tam - marko bardziej jedzie po Boxsterach ! :D :wink:
Ale i tak Go lubię i szanuję i zawsze z chęcią czytam propozycje kolejnych ciekawych kąsków wyszperanych gdzieś na świecie.
Jak Daro napisał, zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć / nauczyć.
Fajny ten Alu 356, też bym kupił ! :D




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 22:10 

Dołączył: 12.01.2016
Posty: 308
Nr klubowicza: 465
Chciałem kupić żeby się bez problemu załapać na kolejny zlot klasyków ale niestety się sprzedało... :banghead:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 22:47 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 85
Ale co chciałeś kupić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.11.2021, 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Budzik, ja Cię proszę…. :lol:




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum