Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26.08.2008, 16:17 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Może mam tylko 924, ale nie odważyłbym się tankować na stacjach
przy hiper i supermarketach. Neste też do nich zaliczam. ;)

Sam tankuje (od miesiąca) na Bliskiej, ale to akurat nie ma znaczenia
jak się ta stacja nazywa, bo pół roku wcześniej była to Petrochemia
jeszcze. Po prostu wiem, że tam jest taka jak z rozlewni ;)
No i akurat jest najtaniej w mieście :D

100 oktanowej jeszcze nie próbowałem, ale kiedyś przyjdzie pora :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 20:24 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Moze i ja wtrace swoje 3 grosze. Mam w 924 komputer silnika stand-alone z wystrojonymi 2 mapami - soft i hard. Mapa soft jest bazowana na typowo seryjnych ustawieniach silnika i jakie bym nie wlal paliwo jedzie tak samo -95...100 okt. Mapa hard jest strojona wylacznie na paliwie V-power 100 i tylko na takim paliwie auto chce na niej jechac - zalanie zwyklego 95 na jakiejkolwiek stacji powoduje ze pojawia sie spalanie stukowe. Moj wniosek jest taki ze kiedy auto jest seryjne nie ma znaczenia jakim paliwem go zalejemy - jedzie tak samo - pomijam jakosc paliwa. Lanie "setki" ma sens tylko wtedy gdy mamy do tego przystosowany silnik lub co najmniej sterowanie silnika. Dodam wiecej - im bardziej oktanowe jest paliwo tym ma mniejsza kalorycznosc co oznacza na zwyklym silniku spadek osiagow - potwierdzone wykresami na hamowni ktore mozna znalezc na stronach grabowskiego. Za to silnik wystrojony pod "setke" to rakieta - jest zdecydowanie mocniejszy ze wzgledu na wczesniejszy zaplon co wymaga lepszego paliwa. Kalorycznosc jest z nawiazka rekompensowana przez "ostrzejsze" zestrojenie silnika. Moim zdaniem roznice wynikaja z jakosci paliwa a nie jego liczby oktanowej czego rowniez doswiadczylem tankujac 95 na szelu(celowo tak napisalem) mialem zdecydowanie mniejsze spalanie stukowe na sportowej mapie niz na paliwie z orłem gdzie kazde wcisniecie gazu powodowalo nieprzyjemne pukanie w silniku. Na zwyklej mapie bez roznicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 20:52 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 21:35 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
zgadzam się z Michałem - moje skromne doświadczenie mnie nauczyło, że najlepiej jest zestroić silnik na paliwo 100oktanowe - wtedy jest ogień! miałem w taki sposób ustawionego chipa u Tkackiego - była diametralna różnica. jednakże nigdy nie odważyłem się na mapie "sport" (na sztywnej mapie - pod 100oktanówkę) jechać na 95, czasem byłem zmuszony tankować 98 (bo akurat szela nie było w pobliżu), wprawdzie stuków z silnika nie było, jednakże osiągi były wyczuwalnie gorsze od vpower racing 100okt.

Moja rada? dowiedz się, na jakie paliwo jest zestrojone Twoje auto (z tego co słyszałem w niektórych modelach Porsche bodajże szwajcarskiej wersji silniki były przystosowane do paliwa wyżej-niż-98-oktanowego), a potem poszukaj tunerów (profesjonalnych), którzy by się tym zajęli (i nie kupuj paków DIY, bo często zapewnienia producentów nie mają nic wspólnego z rzeczywistością), i koniecznie skorzystaj dwukrotnie (przed i po) z hamowni (tej samej, gdyż czasem różnica mocy i momentu mogą równać się błędowi pomiarowemu hamowni) aby sprawdzić różnicę mocy i momentu.

Życzę powodzenia i koniecznie nas informuj o przebiegu dalszych testów :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 21:49 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 22:00 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
A ja zachodziłem w głowę co jest przyczyną spalania stukowego....nawet doświadczony mechanik nie podpowiedział że może chodzić o kiepskie paliwo.

Jak kupiłem auto z 1/3 paliwa w zbiorniku, było słychać nieciekawe odgłosy, później zacząłem tankować 98 verva i po niedługim czasie uspokoiły się odgłosy, myślałem że to związane z tym, że auto długo stało i potrzebowało tzw. przepalenia.... a jak czytam ten wątek to okazuje się że to była wina paliwa.

100-ki jeszcze nie testowałem, ale zrobię to w najbliższym czasie... :lol:




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 22:02 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
[admin: usunięto] napisał(a):
Moj model prawdopodobnie jest na 98 octany zestrojony bo to 1994 rocznik wiec wtedy nie bylo 100 oktanowek....


w moim starym 924S z 86 roku była wtyczka na moda (dla wersji szwajcarskiej), także bym z Tobą polemizował :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 22:10 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 22:14 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
nie znam się dobrze, ale o ile dobrze wiem, słyszałem coś w tym stylu: "paliwo 100oktanowe często ma mniej oktanów, niektórzy nawet twierdzą że to normalne 98 po prostu wzbogacone o te jakieś dodatki. Tankując vpower racing przy zestrojeniu kompa na 100okt może je traktować jako 100oktanówkę, z tego też wynika, że komputer zestrojony na 98 oktanów będzie to traktować jako 98oktanówkę wzbogaconą o dodatki" :) także zarówno przy zestrojeniu na 100 jak i 98 zobaczysz różnicę. Ale nie zmienia to postaci rzeczy że komputer, który jest zestrojony dokładnie pod 100oktanową benzynę (tak zestrojony, jak np. sobie zrobił Michał928), będzie miał osiągi jeszcze lepsze...
Myślę, że tutaj rady powinieneś sięgnąć u wyżej wymienionego Tkackiego - on wie lepiej, zwłaszcza w odniesieniu do 993.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26.08.2008, 22:18 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2008, 10:41 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
a ja nigdy nie biorę na poważnie oznaczeń na dystrybutorze bo jesteśmy w Polsce :( zdarzyło mi się już zatankować ze 2 razy syfu na markowej stacji.

zauważyłem że "na zachodzie" auto pali mniej ale w osiągach nie ma jakiejś znaczącej różnicy, chociaż spalanie też trudno porównać bo są przecież inne warunki do jazdy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2008, 12:23 

Dołączył: 20.03.2007
Posty: 457
otóż to koledzy... u nas jest jakas chora akcja na paliwa...takie srakie i owakie...a w Irlandii, gdzie samochody są naogół 2,3 letnie są na stacji tylko 2 dystrybutory diesel i bezołowiowa... czy Bentley czy Porsche...czy starlet wszyscy na równi tankują z jednego pistoletu ale tu nikt nie dolewa gówna ( za przeproszeniem ) do ropy... :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2008, 14:15 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Ostatnio zatankowałem na Chorwacji w podłym miejscu z braku innej możliwości 95 oktan do 911 - i naprawdę było to czuć,mniejsza moc i nawet kilka razy się krztusiło.Potem zatankowałem 98 oktan i wyrażnie lepiej szło ale bez rewelacji.Wreszcie na Słoweni zatankowałem pełen bak chyba 98 lub 100 oktan i nagle niebo a ziemia :shock: (może jednak to poprzednie było marne)

Ale najważniejsze info :!: Zapłaciłem za każdy litr najlepszej benzyny (było kilka rodzajów) 1.15 Euro :idea: Była to najdroższa benzyna na stacji...........................................ech czuję ,że nas Orlen i Płock w butelkę nabijają.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27.08.2008, 15:35 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2008, 9:34 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
Moje odczucia odnosnie stacji:

na orlenach verva wmiare daje rady, jednak po zalaniu vpowera znikają drgania na silniku.

jak wiadomo w oktanach chodzi o moment spalania, za czym idzie mozliwosc wyprzedzenia zaplonu, ale to silnik musi byc troche przystosowany itd itp

wiec jak w kiazce jest napisane lac 98 to lac 98 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2008, 20:43 
[admin: usunięto]


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
   
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum