|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
[admin: usunięto]
|
Napisane: 26.08.2008, 16:17 |
|
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 26.08.2008, 18:31 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Może mam tylko 924, ale nie odważyłbym się tankować na stacjach
przy hiper i supermarketach. Neste też do nich zaliczam.
Sam tankuje (od miesiąca) na Bliskiej, ale to akurat nie ma znaczenia
jak się ta stacja nazywa, bo pół roku wcześniej była to Petrochemia
jeszcze. Po prostu wiem, że tam jest taka jak z rozlewni
No i akurat jest najtaniej w mieście
100 oktanowej jeszcze nie próbowałem, ale kiedyś przyjdzie pora
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 26.08.2008, 20:24 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Moze i ja wtrace swoje 3 grosze. Mam w 924 komputer silnika stand-alone z wystrojonymi 2 mapami - soft i hard. Mapa soft jest bazowana na typowo seryjnych ustawieniach silnika i jakie bym nie wlal paliwo jedzie tak samo -95...100 okt. Mapa hard jest strojona wylacznie na paliwie V-power 100 i tylko na takim paliwie auto chce na niej jechac - zalanie zwyklego 95 na jakiejkolwiek stacji powoduje ze pojawia sie spalanie stukowe. Moj wniosek jest taki ze kiedy auto jest seryjne nie ma znaczenia jakim paliwem go zalejemy - jedzie tak samo - pomijam jakosc paliwa. Lanie "setki" ma sens tylko wtedy gdy mamy do tego przystosowany silnik lub co najmniej sterowanie silnika. Dodam wiecej - im bardziej oktanowe jest paliwo tym ma mniejsza kalorycznosc co oznacza na zwyklym silniku spadek osiagow - potwierdzone wykresami na hamowni ktore mozna znalezc na stronach grabowskiego. Za to silnik wystrojony pod "setke" to rakieta - jest zdecydowanie mocniejszy ze wzgledu na wczesniejszy zaplon co wymaga lepszego paliwa. Kalorycznosc jest z nawiazka rekompensowana przez "ostrzejsze" zestrojenie silnika. Moim zdaniem roznice wynikaja z jakosci paliwa a nie jego liczby oktanowej czego rowniez doswiadczylem tankujac 95 na szelu(celowo tak napisalem) mialem zdecydowanie mniejsze spalanie stukowe na sportowej mapie niz na paliwie z orłem gdzie kazde wcisniecie gazu powodowalo nieprzyjemne pukanie w silniku. Na zwyklej mapie bez roznicy.
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 26.08.2008, 20:52 |
|
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 26.08.2008, 21:35 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
zgadzam się z Michałem - moje skromne doświadczenie mnie nauczyło, że najlepiej jest zestroić silnik na paliwo 100oktanowe - wtedy jest ogień! miałem w taki sposób ustawionego chipa u Tkackiego - była diametralna różnica. jednakże nigdy nie odważyłem się na mapie "sport" (na sztywnej mapie - pod 100oktanówkę) jechać na 95, czasem byłem zmuszony tankować 98 (bo akurat szela nie było w pobliżu), wprawdzie stuków z silnika nie było, jednakże osiągi były wyczuwalnie gorsze od vpower racing 100okt.
Moja rada? dowiedz się, na jakie paliwo jest zestrojone Twoje auto (z tego co słyszałem w niektórych modelach Porsche bodajże szwajcarskiej wersji silniki były przystosowane do paliwa wyżej-niż-98-oktanowego), a potem poszukaj tunerów (profesjonalnych), którzy by się tym zajęli (i nie kupuj paków DIY, bo często zapewnienia producentów nie mają nic wspólnego z rzeczywistością), i koniecznie skorzystaj dwukrotnie (przed i po) z hamowni (tej samej, gdyż czasem różnica mocy i momentu mogą równać się błędowi pomiarowemu hamowni) aby sprawdzić różnicę mocy i momentu.
Życzę powodzenia i koniecznie nas informuj o przebiegu dalszych testów
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 26.08.2008, 21:49 |
|
|
|
Góra |
|
marcin.m
|
Napisane: 26.08.2008, 22:00 |
|
Prezes PCP, Cz. Honorowy |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2711 Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
|
A ja zachodziłem w głowę co jest przyczyną spalania stukowego....nawet doświadczony mechanik nie podpowiedział że może chodzić o kiepskie paliwo.
Jak kupiłem auto z 1/3 paliwa w zbiorniku, było słychać nieciekawe odgłosy, później zacząłem tankować 98 verva i po niedługim czasie uspokoiły się odgłosy, myślałem że to związane z tym, że auto długo stało i potrzebowało tzw. przepalenia.... a jak czytam ten wątek to okazuje się że to była wina paliwa.
100-ki jeszcze nie testowałem, ale zrobię to w najbliższym czasie...
_________________ były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S, będzie: 981 GTS?
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 26.08.2008, 22:02 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
[admin: usunięto] napisał(a): Moj model prawdopodobnie jest na 98 octany zestrojony bo to 1994 rocznik wiec wtedy nie bylo 100 oktanowek....
w moim starym 924S z 86 roku była wtyczka na moda (dla wersji szwajcarskiej), także bym z Tobą polemizował
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 26.08.2008, 22:10 |
|
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 26.08.2008, 22:14 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
nie znam się dobrze, ale o ile dobrze wiem, słyszałem coś w tym stylu: "paliwo 100oktanowe często ma mniej oktanów, niektórzy nawet twierdzą że to normalne 98 po prostu wzbogacone o te jakieś dodatki. Tankując vpower racing przy zestrojeniu kompa na 100okt może je traktować jako 100oktanówkę, z tego też wynika, że komputer zestrojony na 98 oktanów będzie to traktować jako 98oktanówkę wzbogaconą o dodatki" także zarówno przy zestrojeniu na 100 jak i 98 zobaczysz różnicę. Ale nie zmienia to postaci rzeczy że komputer, który jest zestrojony dokładnie pod 100oktanową benzynę (tak zestrojony, jak np. sobie zrobił Michał928), będzie miał osiągi jeszcze lepsze...
Myślę, że tutaj rady powinieneś sięgnąć u wyżej wymienionego Tkackiego - on wie lepiej, zwłaszcza w odniesieniu do 993.
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 26.08.2008, 22:18 |
|
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 27.08.2008, 10:41 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
a ja nigdy nie biorę na poważnie oznaczeń na dystrybutorze bo jesteśmy w Polsce zdarzyło mi się już zatankować ze 2 razy syfu na markowej stacji.
zauważyłem że "na zachodzie" auto pali mniej ale w osiągach nie ma jakiejś znaczącej różnicy, chociaż spalanie też trudno porównać bo są przecież inne warunki do jazdy
|
|
Góra |
|
czayna
|
Napisane: 27.08.2008, 12:23 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 457
|
otóż to koledzy... u nas jest jakas chora akcja na paliwa...takie srakie i owakie...a w Irlandii, gdzie samochody są naogół 2,3 letnie są na stacji tylko 2 dystrybutory diesel i bezołowiowa... czy Bentley czy Porsche...czy starlet wszyscy na równi tankują z jednego pistoletu ale tu nikt nie dolewa gówna ( za przeproszeniem ) do ropy...
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 27.08.2008, 14:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Ostatnio zatankowałem na Chorwacji w podłym miejscu z braku innej możliwości 95 oktan do 911 - i naprawdę było to czuć,mniejsza moc i nawet kilka razy się krztusiło.Potem zatankowałem 98 oktan i wyrażnie lepiej szło ale bez rewelacji.Wreszcie na Słoweni zatankowałem pełen bak chyba 98 lub 100 oktan i nagle niebo a ziemia (może jednak to poprzednie było marne)
Ale najważniejsze info Zapłaciłem za każdy litr najlepszej benzyny (było kilka rodzajów) 1.15 Euro :idea: Była to najdroższa benzyna na stacji...........................................ech czuję ,że nas Orlen i Płock w butelkę nabijają.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 27.08.2008, 15:35 |
|
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 28.08.2008, 9:34 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
Moje odczucia odnosnie stacji:
na orlenach verva wmiare daje rady, jednak po zalaniu vpowera znikają drgania na silniku.
jak wiadomo w oktanach chodzi o moment spalania, za czym idzie mozliwosc wyprzedzenia zaplonu, ale to silnik musi byc troche przystosowany itd itp
wiec jak w kiazce jest napisane lac 98 to lac 98
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 3.09.2008, 20:43 |
|
|
[admin: usunięto]
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 17 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|