Autor |
Wiadomość |
baldur
|
Napisane: 12.01.2017, 8:32 |
|
Dołączył: 26.01.2016 Posty: 8
|
Witajcie,
Ciekawi mnie w jakich modelach występuje fabrycznie szpera 100%? Na forum wyczytałem że fabrycznie jest w 996 40th edition, czy w normalnej 996 także? Domyślam się że modele gt3 i gt2 także ją posiadają? A jak jest z innymi modelami? cayman 987? gt4? boxster 986, 987, 911 4s?
Pozdro!
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 12.01.2017, 11:18 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
W żadnym modelu nie ma szpery 100%. Szpera to raczej raryras niż standard - prawie zawsze była dostępna jako opcja, ewentualnie w montowana w edycjach limitowanych. Bardzo często szpera szczególnie w nowszych modelach to tylko dodatek do elektroniki abs-u. Mechaniczna występuje coraz rzadziej...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 12.01.2017, 12:17 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W 911 4/4S na pewno jest szpera. GT4 chyba też ma.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
majk12
|
Napisane: 12.01.2017, 21:01 |
|
Dołączył: 17.08.2016 Posty: 50
|
Witam
dla mnie jest to skandal żeby w tego typu samochodach nie było standardowo blokady mechanizmu różnicowego. Interesuje mnie włoska motoryzacja i marka AR od początku lat 60-tych do końca 80-tych. W rodzinnych sedanach o pojemnosci 2000 cc, a na zamówienie w 1750 cc było montowane LSD.Do modeli AR z 1996-2006 można dokupić mechanizm Q2 za ok 2 tyś zł i zamontować zamiast fabrycznego W ubiegłym roku kupiłem Boxstera 2,7 z 2000 roku i jakie było moje zdziwienie że brak jest LSD. Trakcyjnie Box bardzo dużo traci z tego powodu, po wyłączeniu TC nie trudno zerwać przyczepnosc w ciasnych łukach.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 12.01.2017, 21:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
W 996/7 gt3/2 jest szpera. W zwyklych i turbo nie ma.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 12.01.2017, 21:17 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jeśli w 997 4S jest to chyba i w Turbo też? PS Do Porsche też można (było) zamówić szperę Także do 924 i 944
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Raihkim
|
Napisane: 12.01.2017, 21:27 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 110
|
964 Turbo w standardzie była
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 12.01.2017, 23:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
wit007 napisał(a): Jeśli w 997 4S jest to chyba i w Turbo też? Nie.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 13.01.2017, 0:27 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
997 turbo mialo szpare jako opcje , roznica ostatnich 2 lub 3 cyfr numery skrzyni biegow , pisze o skrzyniach manualnych oczywiscie , w kazdym razie zadko kiedy ktos domawial i jest ich malo na rynku wtorym - tez nie rouzmiem dlaczego ...
|
|
Góra |
|
pitong
|
Napisane: 14.01.2017, 12:42 |
|
Dołączył: 11.08.2013 Posty: 160
|
A czy w Cayenne występowała szpera? Chociażby taka 50%?
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 14.01.2017, 14:21 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Szpera przy stałym 4x4 ?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
ravestation
|
Napisane: 14.01.2017, 14:46 |
|
Dołączył: 20.06.2012 Posty: 345
|
W evo9, gdzie masz stałe 4x4 w us spec była seryjnie, a ogólnie można dołożyć choćby ralliart'a
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 14.01.2017, 16:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
jesli chodzi o cayenne 958 "W modelu Cayenne montowane są dwa rodzaje napędu 4x4. W wersjach S Diesel, S, Turbo i Turbo S pracuje aktywny napęd czterech kół z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym i automatycznym, hamulcowym mechanizmem różnicowym ABD oraz regulacją poślizgu napędu (ASR). Z kolei w wersjach Diesel i GTS zastosowano stały napęd czterech kół z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i regulacją poślizgu napędu (ASR) oraz zmiennym podziałem momentu obrotowego na tylne koła przez hamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie zakrętu" http://porsche.pl/modele/cayenne/cayenn ... ent-ptm-2/evo 7-9 to bdb przyklad. Ogolnie szpera moze byc zastosowana wszedzie tam gdzie nastepuje rozdzilal napedu wiec na osi prawa/lewa oraz miedzy osiami przod tyl. w evo 7, starszych na poczatku stosowano pasywne tzn tradycyjne lsd, plytkowe. Na tyle, mechaniczne spiecie centralnego dyfra natomiast z przodu byl mechaniz typu torsen. Evo 9 rs i niektore usa to jakby ostatnia evolucja, czyli tyl pasywny/ plytkowy, centralny aktywny (program kom) i przod torsen w sporcie zamieniany na pasywne. w evo 10-ostatni juz wszystko aktywne, oprocz werscji evo 10 rs- tyl pasywny. Przejscie na aktywne lsd wymusily koszty oraz brak potrzeby czestych regulacji spiecia plytek szczegolnie na osi skretnej. Zmiana auta z typu jepy na typu suvy i poruszania sie po gladkich asfalnach eliminuje pasywne dyfry na rzecz aktywnych. Malo kto z uzytkownikow zdaje sobie sprawe ze tka szper w GT3/2 itd po 10/20 k km jest do rewizj poniewaz nie wiadomo jak tam juz z plytkami. To element cierny/pracujacy.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 14.01.2017, 17:43 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
MM-Racing napisał(a): w evo 10-ostatni juz wszystko aktywne, oprocz werscji evo 10 rs- tyl pasywny.
Przejscie na aktywne lsd wymusily koszty oraz brak potrzeby czestych regulacji spiecia plytek szczegolnie na osi skretnej.
Wydaje mi się, że błędnie wrzucasz do jednego worka aktywne dyfry typu Evo czy BMW-M i pseudow szpery "emulowane" przez hamulce. Te pierwsze to zaawansowane konstrukcje których koszt znacznie przekracza koszt zwykłej mechanicznej szpery albo torsena.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 14.01.2017, 17:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
tunix napisał(a): MM-Racing napisał(a): w evo 10-ostatni juz wszystko aktywne, oprocz werscji evo 10 rs- tyl pasywny.
Przejscie na aktywne lsd wymusily koszty oraz brak potrzeby czestych regulacji spiecia plytek szczegolnie na osi skretnej.
Wydaje mi się, że błędnie wrzucasz do jednego worka aktywne dyfry typu Evo czy BMW-M i pseudow szpery "emulowane" przez hamulce. Te pierwsze to zaawansowane konstrukcje których koszt znacznie przekracza koszt zwykłej mechanicznej szpery albo torsena. To Ty, madrixie zakladasz blednie, ze wrzucam do jednego worka. Dalem ogolny zarys. Bez rozkladania na czynniki pierwsze.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 14.01.2017, 18:35 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1038
|
MM-Racing napisał(a): To Ty, madrixie zakladasz blednie, ze wrzucam do jednego worka.
Dalem ogolny zarys. Bez rozkladania na czynniki pierwsze. No tak to zrozumialem, ze aktywny tanszy/gorszy. Ale luz, rozumiem ze nie taka byla intencja.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 14.01.2017, 18:46 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
MM-Racing napisał(a): ... Malo kto z uzytkownikow zdaje sobie sprawe ze tka szper w GT3/2 itd po 10/20 k km jest do rewizj poniewaz nie wiadomo jak tam juz z plytkami. To element cierny/pracujacy.
to tak jak ja... cierny i rewizyjny właśnie się rewiduję no i olej częściej ale to wiadomo
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 14.01.2017, 19:26 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
PS Do Porsche też można (było) zamówić szperę Także do 924 i 944 [/quote] pojawiała się też w standardzie w 928S4 - “For 1990 model year Porsche made a 0-100% variable ratio limited-slip called PSD (Porsche SperrDifferential) standard in both GT and S4 models for all markets. This system is much like the one from the 959 and gives the vehicle even more grip.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 14.01.2017, 19:29 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Marcin pedzisz jak dzik to i koszty generujesz Niestety szpery motosportowe to inna obsluga. Wieksze obciazenia to i serwisy czesciej. ayc w evo jest delikatniejsze i szczegolnie na brudnym nie sprawdza sie. Pekaja obudowy i szpera sie rozlatuje. Nie wytrzyma tez wiekszego spiecia dluzej. Pow 6 kg. https://www.youtube.com/watch?v=h2Ojw8lCZX4
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
majk12
|
Napisane: 15.01.2017, 11:18 |
|
Dołączył: 17.08.2016 Posty: 50
|
Dla osób interesujących się napędami, proponuje zainteresowanie się napędem w Alfie 164 Q4 Proszę pamiętać o tym że pojazd pochodzi z poczatku lat 90-tych. W jaki sposób zostały zgrane wszystkie układy samochodu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|