Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.12.2023, 20:20 

Dołączył: 14.12.2023
Posty: 5
Witajcie!
jestem przed zakupem porsche cayenne. Mam dylemat czy wybrać wersje fuel 353km czy hybrid. Testowałem hybrid i jestem nawet zadowolony ale nie mam pewności co do technologii...nie mam możliwosci ładowania w domu póki co. Budżet mam ustalony na ok 500 tys i fuel bedie lepiej doposażony ale nie wiem czy na tyle lepszy. Może ktoś miał do dyspozycji oba modele i widzi róznicę na korzysc któregoś? Czytałem fora na USA i tam rozne opinie..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.12.2023, 22:38 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
Stałem przed takim samym problemem.
Jeździłem tylko hybrydą ale nie podobało mi się hamowanie, np. Przez rekuperacje jest dziwny "feeling" w trakcie hamowanie. Poza tym silnik benzynowy w trakcie jazdy po mieście raz się włączał, potem wyłączał, ... pewnie można się do tego przyzwyczaić ale to również było mało zachęcające :)
(tak, wiem: można włączyć tryb sport i benzyna zawsze jest włączona ale tutaj chyba nie o to chodzi)

Jeżeli nie masz prądu "za darmo" to wyższa cena (ok. 30.000,- chyba) raczej ci się nigdy nie zwróci. Hybryda ma większą moc systemową ale waga jest również wyższa o ok. 400kg (!) co sporo tej przewagi niweluje. W benzynowym możesz mieć większy bak paliwa, w hybrydzie nie. W hybrydzie (coupe) bagażnik jest mikro! Warto sprawdzić aby się później nie zdziwić :D

Co do doposażenia, nie porównywałem wiec się nie wypowiem. U mnie finalnie V6 Coupe wyszedł 600,- +. Zobaczymy kiedy przyjdzie...

pozdrawiam




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2023, 19:07 

Dołączył: 14.12.2023
Posty: 5
Witaj.
bardzo dziekuję za opinię. Mi to hamowanie nie przeszkadzało i podobał mi sie ten kop, póki była naładowana bateria :lol:
Na 90% przychylam sie do fuel353KM, Dzisiaj rozmawiałem w salonie i cos znowu z tymi hybrydami nie tak bo do lutego 2024 ma ich nie być wcale.
Coupe mi sie lepiej podoba ale biorę klasyczny bo ma otwierany dach a to był must have po boxterze...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.12.2023, 21:04 

Dołączył: 4.05.2017
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 547
tak, z hybrydami jest "chaos", niestety. Jakieś problemy z software.
Niestety, z V6 m również opóźnienia :evil:

Tu masz watek odn. hybryd na niemieckim forum:

https://www.pff.de/thread/2820309-neuer ... zoegerung/




_________________

991.2 4S
993


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.12.2023, 15:33 

Dołączył: 14.12.2023
Posty: 5
super dziękuję.
wygląda to mega nieprofesjonalnie
Jeżeli w Niemczech są takie problemy i tylu niezadowolonych klientów to zaczynam mieć wątpliwości co do wyboru marki... Niestety chyba pokutuje tu polityka całego koncernu VW który ma ogromne kłopoty gdzie się nie spojrzy...
Przynajmniej powinni pomysleć o jakiejś rekompensacie . Może jak się odbierze auto to będzie przynajmniej więcej warte po wyjeździe z salonu jak ROLEX :D jak się tyle czeka...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2024, 13:32 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 65
Cześć!

Miałem okazję pojeździć demo Cayenne V6 przez weekend w sierpniu.
Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył ten V6 bo radzi sobie całkiem sprawnie. Hybrydą nie jeździłem z powodu pewnych ograniczeń w pojemności bagażnika i dodatkowej masy ten wybór jako auta rodzinnego odpada.

Obiektywnie stawiając sprawę to nowe V6 ma lepsze osiągi niż np Cayenne I V8 S czy GTS oraz Cayenne II S V8 więc daje radę. Jako podstawowy silnik to jest to naprawdę dobra oferta.

Odnośnie hybrydy to zależy jak użytkujesz auto, misto/trasa, czy masz możliwość ładowania z własnej ładowarki i jakie robisz przebiegi.
Hybryda jest obłożona niższą akcyzą jeśli Ciebie to dotyczy. Porsche Polska niestety nie uwzględnia tego np w cenniku wyposażenia dodatkowego- liczą te same ceny jak dla auta na pełnej akcyzie. Ceny samego auta nie sprawdzałem pod tym względem. Może się okazać w przypadku hybrydy, że import indywidualny lub zakup u brokera będzie znacznie tańszy ze względu na akcyzę 9,3 zamiast 18,6. Akcyza przekłada się też na VAT (podatek od podatku ☹ ) o ile Ciebie to dotyczy.

Rewelacyjnie sprawdza się układ 4 kół skrętnych, szyby z izolacją akustyczną i zawieszenie pneumatyczne. Konfigurator jest dość obszerny :)
Dla mnie nagłośnienie Bose na minus, mam wrażenie że kiedyś było lepiej.

Ja zamówiłem S bo V8 są już wymierającym gatunkiem i korzystam póki można, ponoć kolejny model Cayenne to już tylko EV ale jak komuś na V8 nie zależy lub zakłada inny budżet to V6 sprawnie radzi sobie z tym autem. Myślałem nad GTS tyle, że nadal nie ma go w ofercie ale pod względem osiągów S mi wystarczy. Oczywiście jest jeszcze Turbo jak ktoś lubi lub potrzebuje... 😊

Pozdrawiam,
Kamil


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2024, 19:57 

Dołączył: 21.07.2024
Posty: 4
podpowiedz co sprawialo dziwne wrazenie przy hamowaniu? Mam e-hybrid i mam dziwne klikanie pod pedalem hamulca, czasem mam tez wrazenienie jakby wolniej reagowal na nacisniecie pedału, najgorsze zas jest to ze w lewym przodzie mam huk przy ostrzejszym hamowaniu. Cayenne 2024 e-hybrid 3.0


Flypet napisał(a):
Stałem przed takim samym problemem.
Jeździłem tylko hybrydą ale nie podobało mi się hamowanie, np. Przez rekuperacje jest dziwny "feeling" w trakcie hamowanie. Poza tym silnik benzynowy w trakcie jazdy po mieście raz się włączał, potem wyłączał, ... pewnie można się do tego przyzwyczaić ale to również było mało zachęcające :)
(tak, wiem: można włączyć tryb sport i benzyna zawsze jest włączona ale tutaj chyba nie o to chodzi)

Jeżeli nie masz prądu "za darmo" to wyższa cena (ok. 30.000,- chyba) raczej ci się nigdy nie zwróci. Hybryda ma większą moc systemową ale waga jest również wyższa o ok. 400kg (!) co sporo tej przewagi niweluje. W benzynowym możesz mieć większy bak paliwa, w hybrydzie nie. W hybrydzie (coupe) bagażnik jest mikro! Warto sprawdzić aby się później nie zdziwić :D

Co do doposażenia, nie porównywałem wiec się nie wypowiem. U mnie finalnie V6 Coupe wyszedł 600,- +. Zobaczymy kiedy przyjdzie...

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron