Cześć!
Miałem okazję pojeździć demo Cayenne V6 przez weekend w sierpniu.
Muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył ten V6 bo radzi sobie całkiem sprawnie. Hybrydą nie jeździłem z powodu pewnych ograniczeń w pojemności bagażnika i dodatkowej masy ten wybór jako auta rodzinnego odpada.
Obiektywnie stawiając sprawę to nowe V6 ma lepsze osiągi niż np Cayenne I V8 S czy GTS oraz Cayenne II S V8 więc daje radę. Jako podstawowy silnik to jest to naprawdę dobra oferta.
Odnośnie hybrydy to zależy jak użytkujesz auto, misto/trasa, czy masz możliwość ładowania z własnej ładowarki i jakie robisz przebiegi.
Hybryda jest obłożona niższą akcyzą jeśli Ciebie to dotyczy. Porsche Polska niestety nie uwzględnia tego np w cenniku wyposażenia dodatkowego- liczą te same ceny jak dla auta na pełnej akcyzie. Ceny samego auta nie sprawdzałem pod tym względem. Może się okazać w przypadku hybrydy, że import indywidualny lub zakup u brokera będzie znacznie tańszy ze względu na akcyzę 9,3 zamiast 18,6. Akcyza przekłada się też na VAT (podatek od podatku ☹ ) o ile Ciebie to dotyczy.
Rewelacyjnie sprawdza się układ 4 kół skrętnych, szyby z izolacją akustyczną i zawieszenie pneumatyczne. Konfigurator jest dość obszerny
Dla mnie nagłośnienie Bose na minus, mam wrażenie że kiedyś było lepiej.
Ja zamówiłem S bo V8 są już wymierającym gatunkiem i korzystam póki można, ponoć kolejny model Cayenne to już tylko EV ale jak komuś na V8 nie zależy lub zakłada inny budżet to V6 sprawnie radzi sobie z tym autem. Myślałem nad GTS tyle, że nadal nie ma go w ofercie ale pod względem osiągów S mi wystarczy. Oczywiście jest jeszcze Turbo jak ktoś lubi lub potrzebuje... 😊
Pozdrawiam,
Kamil