Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Wycena 981 GT4
PostNapisane: 20.10.2021, 12:44 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
Witam,

nie wiem czy to właściwy dział (jeśli nie, to proszę o przeniesienie), ale spróbuję.

Mam możliwość kupna od znajomego Caymana 981 GT4 z 2015 roku w kolorze Racing Yellow. Auto obecnie z przebiegiem 28 tys. km, kupione przez 1 właściciela (też mojego znajomego) nowe w salonie Porsche Centrum Sopot. Auto ma pełne wyposażenie, tj. pakiet Clubsport, ceramika PCCB, Sport Chrono, pełna skóra w środku + alcantara, PCM, PDLS, carbonowe podświetlane progi GT4, itd. no w sumie praktycznie wszystko co do Caymana GT4 szło wpakować. Auto do 2018 roku było serwisowane w PC Sopot (wówczas przebieg 19 tys. km).
W 2019 roku auto miało małą stłuczkę lewą stroną (przytarty zderzak przód, błotnik przód, drzwi, błotnik tył, osłona progu i przednia felga). Była to obcierka o barierki na autostradzie, auto było w pełni jezdne, tym bardziej nie miało żadnych poważniejszych uszkodzeń, typu odpalone poduszki, napinacze, itp. Auto zostało naprawione, wygląda jako nowe, ale niestety naprawa była poza ASO i nie ma na nią żadnych kwitów.
Auto mogę kupić za cenę ok. 375 tys. zł. Co myślicie o takiej ofercie? Z jednej strony obecnie w PL wystawiony jest tylko jeden 981 GT4 za 399 tys. zł do negocjacji, który ma o 8000 km mniejszy przebieg i jest bezwypadkowy, ale za to nie ma PCCB i paru innych gadżetów. Różnica więc może wynieść ok. 20 tys. zł między autami w pełni bezwypadkowym i bardzo dobrze wyposażonym, a autem po delikatnej przycierce (ale jednak wypadkowym) i w pełni wyposażonym.
Będę wdzięczny za wszelkie wasze opinie na ten temat. Cena żółtej GT4 jest już raczej ostateczna...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2021, 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 6.12.2020
Posty: 53
Nr klubowicza: 705
A jak z gwarancją Approved ? Ja brałbym ten który ma lub jest w stanie ją mieć.




_________________

992 Turbo S Coupe - Daily
991.2 GT3 - Weekend
991.1 Turbo S Coupe - sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2021, 14:06 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
pablo3333 napisał(a):
A jak z gwarancją Approved ? Ja brałbym ten który ma lub jest w stanie ją mieć.

Jedni mówią, że jakakolwiek naprawa blacharska poza ASO dyskwalifikuje z Porsche Approved, inni że wystarczy by auto przeszło kontrole 111 punktów, która nie obejmuje pomiaru powłoki lakierniczej, a jedynie wizualną ocenę czy auto nosi oznaki wcześniejszych uszkodzeń i napraw.
Dzwoniłem dziś rano do jednego z polskich PC i czekam na odpowiedź dealera, gdyż też tak z miejsca nie byli w stanie powiedzieć jak to jest z naprawą blacharską poza ASO, a Approved.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2021, 14:15 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Naprawa blacharska musi być w ASO żeby przeszło Approved.

Na 99% pamiętam ten samochód, był na otomoto, bodajże za 225k pln brutto, uszkodzenia jednak były minimalnie większe niż opisujesz z tego co kojarzę. Nie dam ręki, ale wydaje mi się że koło było ruszone. Jeśli to ten sam samochód.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2021, 14:41 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
KoKoS napisał(a):
Naprawa blacharska musi być w ASO żeby przeszło Approved.

Na 99% pamiętam ten samochód, był na otomoto, bodajże za 225k pln brutto, uszkodzenia jednak były minimalnie większe niż opisujesz z tego co kojarzę. Nie dam ręki, ale wydaje mi się że koło było ruszone. Jeśli to ten sam samochód.


Bardzo dobrze skojarzyłeś to auto :) Cena była niby wystawiona 225k brutto, ale finalnie wyszło że była jednak netto...
Wymieniłem wyżej z blacharki co było robione, poza tym były uszkodzone plastiki wokół lewej chłodnicy i przewody, plastiki nadkola i wahacz, stąd koło stało krzywo. Te informacje mam od obecnego właściciela, choć w 2019 roku rozmawiałem o tym aucie z jego 1 właścicielem, bo myślałem że to on miał przygodę - wrzucam niżej kawałek rozmowy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2021, 19:56 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
przy takiej kwocie brałbym bezwypadkowy...20tys roznicy a pewno mozna jeszcze 5 czy 10 utargować jak przyjedziesz z pieniędzmi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2021, 23:05 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
prnit napisał(a):
przy takiej kwocie brałbym bezwypadkowy...20tys roznicy a pewno mozna jeszcze 5 czy 10 utargować jak przyjedziesz z pieniędzmi.

Obiektywnie ta różnica tu nie ma znaczenia. Problem w tym, że żółty mi się dużo bardziej podoba… nigdy nie byłem fanem niebieskich aut, a znowu taki jaskrawy żółty kolor idealnie mi pasuje do GT4. Ceramika też jest jego dużym plusem, choć już seryjne hamulce w GT4 są bardziej niż wystarczające 😀
Dlatego głównym celem tego posta jest ustalenie wartości tego żółtego, czy te 375k zł ma jakiś sens czy to jednak za dużo… gdyby nie ta historia wypadkowa, myśle że z tym wyposażeniem spokojnie można by go wycenić na 400k+ zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 17:29 

Dołączył: 19.04.2019
Posty: 174
Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Zawsze mozesz ofoliowac auto.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2021, 19:58 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
ryszardoni napisał(a):
Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀

I tu mnie rozgryzłeś :P Tylko, że sam nie wiem czy to auto jest naprawdę tyle warte... ogólnie jest piękny, natomiast mam świadomość utraty wartości przez tą jego historię... z drugiej strony mogę powiedzieć, że jak na GT4 ma wszystko.
Inna sprawa, że jestem ciekaw, w którym kierunku pójdzie rynek GT4... czy jak się unormuje sytuacja z 718 GT4, ceny 981 zaczną spadać, czy jednak 981 GT4 dołek już ma za sobą i tańszy nie bedzie :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2021, 10:38 

Dołączył: 18.12.2018
Posty: 39
Karol_Szczecin napisał(a):
ryszardoni napisał(a):
Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀

I tu mnie rozgryzłeś :P Tylko, że sam nie wiem czy to auto jest naprawdę tyle warte... ogólnie jest piękny, natomiast mam świadomość utraty wartości przez tą jego historię... z drugiej strony mogę powiedzieć, że jak na GT4 ma wszystko.
Inna sprawa, że jestem ciekaw, w którym kierunku pójdzie rynek GT4... czy jak się unormuje sytuacja z 718 GT4, ceny 981 zaczną spadać, czy jednak 981 GT4 dołek już ma za sobą i tańszy nie bedzie :P


Ten konkretny zawsze będzie tańszy od aut bezwypadkowych. Z tego co piszesz, auto miało naprawiany cały bok bez dokumentacji i poza ASO. Inna sprawa, kto nie ma AC na tak świeże auto? Bardziej wygląda to jak przygoda na torze, gdzie AC nie działa i zapewne tak będzie to w przyszłości interpretowane.
Ale jest to idealne auto do upalania na torze, nie ma obaw o kolejne przygody.
GT4 będą w przyszłości trzymać cenę, szczególnie jak skończy się era silników spalinowych. Ale póki co jest to produkcja masowa i właśnie pojawił się GT4 RS, który "naprodukuje" 981 na rynku wtórnym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2021, 11:43 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
brać bezwypadkowe i okleić, będzie w kolorze żółtym, mniej stracisz $. Proste.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2021, 2:02 

Dołączył: 30.07.2015
Posty: 50
vandersix napisał(a):
Karol_Szczecin napisał(a):
ryszardoni napisał(a):
Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀

I tu mnie rozgryzłeś :P Tylko, że sam nie wiem czy to auto jest naprawdę tyle warte... ogólnie jest piękny, natomiast mam świadomość utraty wartości przez tą jego historię... z drugiej strony mogę powiedzieć, że jak na GT4 ma wszystko.
Inna sprawa, że jestem ciekaw, w którym kierunku pójdzie rynek GT4... czy jak się unormuje sytuacja z 718 GT4, ceny 981 zaczną spadać, czy jednak 981 GT4 dołek już ma za sobą i tańszy nie bedzie :P


Ten konkretny zawsze będzie tańszy od aut bezwypadkowych. Z tego co piszesz, auto miało naprawiany cały bok bez dokumentacji i poza ASO. Inna sprawa, kto nie ma AC na tak świeże auto? Bardziej wygląda to jak przygoda na torze, gdzie AC nie działa i zapewne tak będzie to w przyszłości interpretowane.
Ale jest to idealne auto do upalania na torze, nie ma obaw o kolejne przygody.
GT4 będą w przyszłości trzymać cenę, szczególnie jak skończy się era silników spalinowych. Ale póki co jest to produkcja masowa i właśnie pojawił się GT4 RS, który "naprodukuje" 981 na rynku wtórnym.

No taka historia na pewno łatwiej predestynuje go do bycia autem torowym, ale w sumie to już jedno auto na tor mam :P Ech, po weekendzie będzie już wszystko wiadomo jaka decyzja...

A co do cen, to szczerze wątpię, by GT4 RS jakoś namącił w cenach GT4, szczególnie 981. Już po opublikowanym filmie z Ringu słychać, że tym razem pracuje tam prawilne 4.0 z GT3 (silnik kręci do 9k obr/min), a nie 4.0 z 718 GTS/GT4. Pewno moc będzie ograniczona do jakiś 480 KM (tak szacuje), ale zakładam że cenowo będzie to 150-200k zł więcej od zwykłego GT4. Poza tym myślę, że to będzie krótka seria, ogólnie wątpie by 718 jako model dotrwało do 2025 rok bez zmian - przecież już teraz to auto ma generacyjnie 9 lat, a wtedy to już będzie 13 lat. W końcu 718 to właściwie większy lifting 981... poza tym jeśli GT4 byłby produkowany przez kolejnye 4 lata, to natłuką ich tyle, że wartość kolekcjonerska 718 GT4 byłaby bardzo wątpliwa. De facto 981 GT4 produkowali przez niecałe 1,5 roku, a i tak jest ich w cholerę... 718 już robią ponad 2 lata i jest ich dużo więcej niż 981. Oczywiście to tak oceniając je kolekcjonersko, a nie do zabaw :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.10.2021, 7:43 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 870
A czemu gt4 nie ma taniec? Wyszło ich ok 6500 sztuk, pojawiają się kolejne lepsze modele, gt4 będzie się starzał i taniał.. Pomijając bieżące zawirowania cenowe kiedy drożeje wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum