|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Karol_Szczecin
|
Napisane: 20.10.2021, 12:44 |
|
Dołączył: 30.07.2015 Posty: 50
|
Witam,
nie wiem czy to właściwy dział (jeśli nie, to proszę o przeniesienie), ale spróbuję.
Mam możliwość kupna od znajomego Caymana 981 GT4 z 2015 roku w kolorze Racing Yellow. Auto obecnie z przebiegiem 28 tys. km, kupione przez 1 właściciela (też mojego znajomego) nowe w salonie Porsche Centrum Sopot. Auto ma pełne wyposażenie, tj. pakiet Clubsport, ceramika PCCB, Sport Chrono, pełna skóra w środku + alcantara, PCM, PDLS, carbonowe podświetlane progi GT4, itd. no w sumie praktycznie wszystko co do Caymana GT4 szło wpakować. Auto do 2018 roku było serwisowane w PC Sopot (wówczas przebieg 19 tys. km). W 2019 roku auto miało małą stłuczkę lewą stroną (przytarty zderzak przód, błotnik przód, drzwi, błotnik tył, osłona progu i przednia felga). Była to obcierka o barierki na autostradzie, auto było w pełni jezdne, tym bardziej nie miało żadnych poważniejszych uszkodzeń, typu odpalone poduszki, napinacze, itp. Auto zostało naprawione, wygląda jako nowe, ale niestety naprawa była poza ASO i nie ma na nią żadnych kwitów. Auto mogę kupić za cenę ok. 375 tys. zł. Co myślicie o takiej ofercie? Z jednej strony obecnie w PL wystawiony jest tylko jeden 981 GT4 za 399 tys. zł do negocjacji, który ma o 8000 km mniejszy przebieg i jest bezwypadkowy, ale za to nie ma PCCB i paru innych gadżetów. Różnica więc może wynieść ok. 20 tys. zł między autami w pełni bezwypadkowym i bardzo dobrze wyposażonym, a autem po delikatnej przycierce (ale jednak wypadkowym) i w pełni wyposażonym. Będę wdzięczny za wszelkie wasze opinie na ten temat. Cena żółtej GT4 jest już raczej ostateczna...
|
|
Góra |
|
pablo3333
|
Napisane: 20.10.2021, 13:06 |
|
Dołączył: 6.12.2020 Posty: 57
Nr klubowicza: 705
|
A jak z gwarancją Approved ? Ja brałbym ten który ma lub jest w stanie ją mieć.
_________________
992 Turbo S Coupe - Daily 991.2 GT3 - Weekend 991.1 Turbo S Coupe - sprzedane
|
|
Góra |
|
Karol_Szczecin
|
Napisane: 20.10.2021, 14:06 |
|
Dołączył: 30.07.2015 Posty: 50
|
pablo3333 napisał(a): A jak z gwarancją Approved ? Ja brałbym ten który ma lub jest w stanie ją mieć. Jedni mówią, że jakakolwiek naprawa blacharska poza ASO dyskwalifikuje z Porsche Approved, inni że wystarczy by auto przeszło kontrole 111 punktów, która nie obejmuje pomiaru powłoki lakierniczej, a jedynie wizualną ocenę czy auto nosi oznaki wcześniejszych uszkodzeń i napraw. Dzwoniłem dziś rano do jednego z polskich PC i czekam na odpowiedź dealera, gdyż też tak z miejsca nie byli w stanie powiedzieć jak to jest z naprawą blacharską poza ASO, a Approved.
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 20.10.2021, 14:15 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 765
|
Naprawa blacharska musi być w ASO żeby przeszło Approved.
Na 99% pamiętam ten samochód, był na otomoto, bodajże za 225k pln brutto, uszkodzenia jednak były minimalnie większe niż opisujesz z tego co kojarzę. Nie dam ręki, ale wydaje mi się że koło było ruszone. Jeśli to ten sam samochód.
|
|
Góra |
|
Karol_Szczecin
|
Napisane: 20.10.2021, 14:41 |
|
Dołączył: 30.07.2015 Posty: 50
|
KoKoS napisał(a): Naprawa blacharska musi być w ASO żeby przeszło Approved.
Na 99% pamiętam ten samochód, był na otomoto, bodajże za 225k pln brutto, uszkodzenia jednak były minimalnie większe niż opisujesz z tego co kojarzę. Nie dam ręki, ale wydaje mi się że koło było ruszone. Jeśli to ten sam samochód. Bardzo dobrze skojarzyłeś to auto  Cena była niby wystawiona 225k brutto, ale finalnie wyszło że była jednak netto... Wymieniłem wyżej z blacharki co było robione, poza tym były uszkodzone plastiki wokół lewej chłodnicy i przewody, plastiki nadkola i wahacz, stąd koło stało krzywo. Te informacje mam od obecnego właściciela, choć w 2019 roku rozmawiałem o tym aucie z jego 1 właścicielem, bo myślałem że to on miał przygodę - wrzucam niżej kawałek rozmowy.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 20.10.2021, 19:56 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 477
|
przy takiej kwocie brałbym bezwypadkowy...20tys roznicy a pewno mozna jeszcze 5 czy 10 utargować jak przyjedziesz z pieniędzmi.
|
|
Góra |
|
Karol_Szczecin
|
Napisane: 20.10.2021, 23:05 |
|
Dołączył: 30.07.2015 Posty: 50
|
prnit napisał(a): przy takiej kwocie brałbym bezwypadkowy...20tys roznicy a pewno mozna jeszcze 5 czy 10 utargować jak przyjedziesz z pieniędzmi. Obiektywnie ta różnica tu nie ma znaczenia. Problem w tym, że żółty mi się dużo bardziej podoba… nigdy nie byłem fanem niebieskich aut, a znowu taki jaskrawy żółty kolor idealnie mi pasuje do GT4. Ceramika też jest jego dużym plusem, choć już seryjne hamulce w GT4 są bardziej niż wystarczające 😀 Dlatego głównym celem tego posta jest ustalenie wartości tego żółtego, czy te 375k zł ma jakiś sens czy to jednak za dużo… gdyby nie ta historia wypadkowa, myśle że z tym wyposażeniem spokojnie można by go wycenić na 400k+ zł.
|
|
Góra |
|
ryszardoni
|
Napisane: 21.10.2021, 17:29 |
|
Dołączył: 19.04.2019 Posty: 174
|
Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 21.10.2021, 19:09 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 720 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Zawsze mozesz ofoliowac auto.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Karol_Szczecin
|
Napisane: 21.10.2021, 19:58 |
|
Dołączył: 30.07.2015 Posty: 50
|
ryszardoni napisał(a): Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀 I tu mnie rozgryzłeś  Tylko, że sam nie wiem czy to auto jest naprawdę tyle warte... ogólnie jest piękny, natomiast mam świadomość utraty wartości przez tą jego historię... z drugiej strony mogę powiedzieć, że jak na GT4 ma wszystko. Inna sprawa, że jestem ciekaw, w którym kierunku pójdzie rynek GT4... czy jak się unormuje sytuacja z 718 GT4, ceny 981 zaczną spadać, czy jednak 981 GT4 dołek już ma za sobą i tańszy nie bedzie 
|
|
Góra |
|
vandersix
|
Napisane: 22.10.2021, 10:38 |
|
Dołączył: 18.12.2018 Posty: 40
|
Karol_Szczecin napisał(a): ryszardoni napisał(a): Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀 I tu mnie rozgryzłeś  Tylko, że sam nie wiem czy to auto jest naprawdę tyle warte... ogólnie jest piękny, natomiast mam świadomość utraty wartości przez tą jego historię... z drugiej strony mogę powiedzieć, że jak na GT4 ma wszystko. Inna sprawa, że jestem ciekaw, w którym kierunku pójdzie rynek GT4... czy jak się unormuje sytuacja z 718 GT4, ceny 981 zaczną spadać, czy jednak 981 GT4 dołek już ma za sobą i tańszy nie bedzie  Ten konkretny zawsze będzie tańszy od aut bezwypadkowych. Z tego co piszesz, auto miało naprawiany cały bok bez dokumentacji i poza ASO. Inna sprawa, kto nie ma AC na tak świeże auto? Bardziej wygląda to jak przygoda na torze, gdzie AC nie działa i zapewne tak będzie to w przyszłości interpretowane. Ale jest to idealne auto do upalania na torze, nie ma obaw o kolejne przygody. GT4 będą w przyszłości trzymać cenę, szczególnie jak skończy się era silników spalinowych. Ale póki co jest to produkcja masowa i właśnie pojawił się GT4 RS, który "naprodukuje" 981 na rynku wtórnym.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 22.10.2021, 11:43 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 477
|
brać bezwypadkowe i okleić, będzie w kolorze żółtym, mniej stracisz $. Proste.
|
|
Góra |
|
Karol_Szczecin
|
Napisane: 23.10.2021, 2:02 |
|
Dołączył: 30.07.2015 Posty: 50
|
vandersix napisał(a): Karol_Szczecin napisał(a): ryszardoni napisał(a): Rozumiem że już podjąłeś decyzję i chcesz żeby ktoś cię utwierdził, napaliłeś się na żółtego i tyle 😀 I tu mnie rozgryzłeś  Tylko, że sam nie wiem czy to auto jest naprawdę tyle warte... ogólnie jest piękny, natomiast mam świadomość utraty wartości przez tą jego historię... z drugiej strony mogę powiedzieć, że jak na GT4 ma wszystko. Inna sprawa, że jestem ciekaw, w którym kierunku pójdzie rynek GT4... czy jak się unormuje sytuacja z 718 GT4, ceny 981 zaczną spadać, czy jednak 981 GT4 dołek już ma za sobą i tańszy nie bedzie  Ten konkretny zawsze będzie tańszy od aut bezwypadkowych. Z tego co piszesz, auto miało naprawiany cały bok bez dokumentacji i poza ASO. Inna sprawa, kto nie ma AC na tak świeże auto? Bardziej wygląda to jak przygoda na torze, gdzie AC nie działa i zapewne tak będzie to w przyszłości interpretowane. Ale jest to idealne auto do upalania na torze, nie ma obaw o kolejne przygody. GT4 będą w przyszłości trzymać cenę, szczególnie jak skończy się era silników spalinowych. Ale póki co jest to produkcja masowa i właśnie pojawił się GT4 RS, który "naprodukuje" 981 na rynku wtórnym. No taka historia na pewno łatwiej predestynuje go do bycia autem torowym, ale w sumie to już jedno auto na tor mam  Ech, po weekendzie będzie już wszystko wiadomo jaka decyzja... A co do cen, to szczerze wątpię, by GT4 RS jakoś namącił w cenach GT4, szczególnie 981. Już po opublikowanym filmie z Ringu słychać, że tym razem pracuje tam prawilne 4.0 z GT3 (silnik kręci do 9k obr/min), a nie 4.0 z 718 GTS/GT4. Pewno moc będzie ograniczona do jakiś 480 KM (tak szacuje), ale zakładam że cenowo będzie to 150-200k zł więcej od zwykłego GT4. Poza tym myślę, że to będzie krótka seria, ogólnie wątpie by 718 jako model dotrwało do 2025 rok bez zmian - przecież już teraz to auto ma generacyjnie 9 lat, a wtedy to już będzie 13 lat. W końcu 718 to właściwie większy lifting 981... poza tym jeśli GT4 byłby produkowany przez kolejnye 4 lata, to natłuką ich tyle, że wartość kolekcjonerska 718 GT4 byłaby bardzo wątpliwa. De facto 981 GT4 produkowali przez niecałe 1,5 roku, a i tak jest ich w cholerę... 718 już robią ponad 2 lata i jest ich dużo więcej niż 981. Oczywiście to tak oceniając je kolekcjonersko, a nie do zabaw 
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 23.10.2021, 7:43 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 882
|
A czemu gt4 nie ma taniec? Wyszło ich ok 6500 sztuk, pojawiają się kolejne lepsze modele, gt4 będzie się starzał i taniał.. Pomijając bieżące zawirowania cenowe kiedy drożeje wszystko.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|