|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sojs
|
Napisane: 3.02.2014, 19:23 |
|
Dołączył: 2.01.2014 Posty: 149
|
Hej !
Mam pytanie odnośnie wymiany przednich klocków, czy jest potrzebny tak jak np w Mercedesie przy SBC komputer? Czy po prostu standardowa procedura z mechanicznym cofnięciem tłoczka ?
|
|
Góra |
|
Osa
|
Napisane: 3.02.2014, 23:46 |
|
Dołączył: 30.05.2013 Posty: 43
|
Cześć.
U mnie przy wymianie tarcz i klocków plus czujników mechanik nic nie wspominał o komputerze- to chyba standardowo ,chodzi OK.Cayenne S 4.5-2003r.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 4.02.2014, 0:06 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Który rok Cayenne?
Przy wymianie klocków nie trzeba komputera. Zaciski przednie jak i tylne cofasz mechanicznie.
Jesli chcesz wymieniac tarcze tylne to w nowszych autach z elektrycznym hamulcem ręcznym potrzebny komputer do cofnięcia szczek.
|
|
Góra |
|
sojs
|
Napisane: 4.02.2014, 19:26 |
|
Dołączył: 2.01.2014 Posty: 149
|
Dziękuję za odpowiedź !
Jeszcze odnośnie tematu dodam filmik znaleziony w internecie :
http://www.youtube.com/watch?v=lOx4wnkLEy0
Jutro może będę wymieniał je Dziś odebrałem ze sklepu, zamówiłem firmy BOSCH + standardowo czujniczki.
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 5.02.2014, 8:09 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Na przyszłość polecam Textara lub Pagid
To jest produkcja na OE do Porsche ,a swoją drogą jestem ciekaw ,
co Bosch pakuje , pewnie chińszczyznę pozdrawiam ,
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 5.02.2014, 10:50 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Dobry jest też Jurid, Ferodo i ATE.
Z bardziej sportowych polecam EBC (górna półka)
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 5.02.2014, 20:55 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
EBC przereklamowane, Bosh to z chin.
Polecam Ferrodo Premier lub Hawk.
Pozostałe wymienione normalne do codziennej jazdy.
|
|
Góra |
|
sojs
|
Napisane: 5.02.2014, 21:21 |
|
Dołączył: 2.01.2014 Posty: 149
|
Człowiek mądry po szkodzie Następnym razem będę pytał kolegów z forum o poradę w dobraniu części, lecz generalnie wziąłem BOSCHA ponieważ kolega użytkuje i nie narzeka dlatego też nie szukałem dalej, juto o 8 wymiana
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 5.02.2014, 21:23 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Serrgiusz napisał(a): EBC przereklamowane...
Z ciekawości - na jakiejś konkretnej podstawie ten "werdykt"?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 5.02.2014, 21:55 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Serrgiusz napisał(a): EBC przereklamowane, Bosh to z chin.
A co teraz nie jest z chin...
Tez nie miałem problemów z EBC, uważam je za niezłe klocki.
|
|
Góra |
|
porsheburbo
|
Napisane: 6.02.2014, 2:37 |
|
Dołączył: 3.02.2014 Posty: 2
|
Ja też polecam textary, są dość twarde ale nie piszczą, i nie pylą mocno
|
|
Góra |
|
sojs
|
Napisane: 9.02.2014, 23:58 |
|
Dołączył: 2.01.2014 Posty: 149
|
Jeszcze napisze w temacie że zabieg wymiany klocków się udał bez problemu - dziękuję koledzy.
Odnoście klocków BOSCH nie mam żadnych zastrzeżeń.
|
|
Góra |
|
Romgor
|
Napisane: 9.09.2015, 12:46 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 56
|
Witam, odświeżę trochę temat....CAYENNE 4.8S rok 2007 (hamulec ręczny - nożny, nie elektryczny) wymaga wymiany tarcz i klocków tył i przód. Pytania: 1. Czy na pewno nie trzeba komputera do odblokowania zacisków? 2. Czy jakieś trudności sprawi wymiana tarcz i klocków ogarniętemu mechanikowi, który nigdy nie serwisował porsche? 3. Czy cały komplet firmy ATE będzie OK? Czy lepsze Tarcze ZIMMERMANN + Klocki Yellow EBS ( czy są przystosowane do czujników)? Z góry dziękuję za odświeżenie tematu.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 9.09.2015, 15:15 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Odpowiedzi na pytania 1 i 2 nie znam, a 3 - jeśli nie jeździsz na tor lub jakoś specjalnie dynamicznie na pewno nie szedłbym w stronę Yellow EBC. Jeśli już to Red, ale zestaw Ate jest OK.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 9.09.2015, 19:12 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Nie potrzeba komputera do odblokowania hamulca postojowego. Wystarczy manualnie ręką go odblokować.
Tarcze Zimmermana, Ate będą podobnie się sprawdzać. Klocki Ate też. Możesz ewentualnie pomyśleć nad klockami Brembo.
EBC są oczywiście przystosowane do czujników, natomiast nie będą przyjemnie działać z tarczą. Żółte niszczą dość mocno tarczę hamulcową. Może przy jeździe po drodze tego nie będzie, ale na torze tak się zachowują.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romgor
|
Napisane: 15.09.2015, 21:27 |
|
Dołączył: 27.06.2015 Posty: 56
|
Panowie, czy czujniki zużycia klocków tylnych muszą być specjalnie przystosowane do rozmiaru felg? Bo chciałem zakupić, ale jedynie znalazłem do felg 17" i 19", a ja mam 20". Czy czujniki faktycznie czymś różnią się skoro jedne są do 17", inne do 19" ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 15.09.2015, 23:29 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Felgi nie mają znaczenia, ważny jest typ klocka, czyli jaki jest zacisk i tarcza. To w opisach przy Cayenne jest podane rozmiarem felgi i kolorem zacisku. Rozmiarem fabrycznej felgi w danym aucie. Można oczywiście także po kodach opcji dojść. Daj znać na PW który rocznik i jakie opcje masz, ustalimy jakie czujniki są potrzebne.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
kamilwww
|
Napisane: 16.09.2015, 5:33 |
|
Dołączył: 16.10.2014 Posty: 65
|
Witam,
Pozwolę sobie dodać własny komentarz odnośnie EBC Yellow.
Są dwie mieszanki EBC yellow. Moje klocki to: DP41473R, zgodnie z informacją od EBC Brakes Polska, ta mieszanka jest odpowiednia do codziennego użytkowania i jest polecana w Cayenne zamiast RED ze względu na masę samochodu.
Używam ich w Cayenne GTS 2008r (przód) od około roku, tarcze ATE. Od tego czasu przejechałem około 10tyś km. Nie zauważyłem nadmiernego zużycia tarcz, próg nie jest wyraźnie wyczuwalny, tarcza jest gładka.
Same klocki wyglądaja na około 80% fabrycznej grubości więc trawałość jest bardzo dobra. Oczywiście wszystko zależy od sposobu jazdy.
Wyczuwalna jest natomiast różnica w hamowanu na zimno i po rozgrzaniu hamulców. Nie można powiedzieć, że na zimno hamują słabo ale ich skuteczność rośnie w miarę rozgrzewania(oczywiście wszystko ma swoje granice).
Klocki rozgrzewają się dość szybko i podczas hamowania na zimno ze stałym naciskiem na hamulec można wyczuć jak zmienia się (rośnie) ich skuteczność.
Jeżeli ktoś jeździ "dynamicznie" to warto kupic EBC Y w innym razie nie będzie to miało uzasadnienia - cena kompletu kolcków na przód to 1368PLN. Za tą cenę mamy prawie dwa komplety klocków OEM, a EBC raczej nie wytrzyma 2 razy wiekszego przebiegu niż OEM czy inne klocki dobrej marki.
Z tyłu mam hamulce Textar.
Na całość "hamowania" składają się również opony. Ja mam Pirelli PZero 295/35/21.
Nic nie pomoże nawet PCCB jak mamy kiepskie opony czy też nieprawidłowe ciśnienie. Do codziennej jazdy wystaraczą tarcze/klocki OEM lub innej dobrej marki, a róznicę w cenie lepiej przeznaczyc na dobre opony które poprawią nie tylko hamowanie.
Pozdrawiam, Kamil Szczęsny
Cayenne GTS 2008r Audi S6 Avant 2015
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 16.09.2015, 10:37 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Dziękuje za informacje, które są bardzo ciekawe. Z moich doświadczeń żółte przy intensywnym używaniu powodują takie straty. Dobrze wiedzieć że da się w Cayenne spokojnie ich używać
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
polowiak
|
Napisane: 10.11.2015, 14:33 |
|
Dołączył: 5.01.2015 Posty: 114
|
Koledzy Odświeżam temat... Będę wymieniał w najbliższym czasie klocki z przodu (Cayenne S), choć nie mają widocznego zużycia,jednak są zbyt twarde i tracą właściwości po rozgrzaniu.Tarcze zostaną- mają ok 15 tyś. km przebiegu. Co polecacie z autopsji? Auto używane jest na co dzień przez moją żonę, styl jazdy umiarkowany...ja jeżdżę rzadziej ale nie katuję hamulców i nie potrzebuję "wyczynówek". Jednak chciałbym mieć mocny hamulec pod stopą. Zużycie klocków nie stanowi priorytetu wyboru-choć nie miałem okazji jeździć na ceramicznych klockach i chętnie wysłucham opinii użytkowników. Niestety nie wiem jakie mam założone tarcze - gdyż zostały założone przez poprzedniego właściciela, chyba że pomożecie mi rozkodować po nr seryjnym (będę musiał zapewne poluźnić zacisk i zdjąć "dysk")...zaciski oryginalne PORSCHE. Myślałem nad FERODO lub ATE.Jakieś alternatywy?
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|