Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.10.2024, 15:05 

Dołączył: 28.10.2024
Posty: 4
Witam, posiadam Porsche Cayenne S 2.9 Bitrubo z 2020 roku sprowadzane z USA, z przebiegiem 70000 km.

Dla własnego świętego spokoju chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów wraz z filtrem oraz (uszczelką? O ile to konieczne, w wycenie ASO spotkałem się nawet z wymianą miski ale nie jestem pewien czy jest taka konieczność, czy to tylko ASO chce zarobić :D )

Oprócz tego myślałem nad wymianą oleju w moście przednim i tylnim oraz w skrzyni rozdzielczej) - czy możecie polecić z jakich produktów powinienem skorzystać? Co polecacie? I czy może znacie jakiś porządny serwis w okolicach trójmiasta ? :)


W silniku olej był wymieniany, ale martwie się trochę o całą resztę

Czy wymiana olejów przy takim przebiegu ma sens? Według mnie tak, bo nie są to jakieś wielkie koszta, a święty spokój też ma swoją cenę! Zapraszam do dyskusji


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2024, 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Przy 70k km jak najbardziej wymiana oleju w skrzyni. Tak samo zrobiłbym to w skrzynce rozdzielczej. W dyferencjałach można skontrolować. Przy skrzyni i skrzynce jest procedura, poszukaj informacji w necie. Musisz monitorować temperaturę. Filtr jest integralną częścią miski, ale skoro auto już po gwarancji to ja bym się skłaniał do zamiennika dobrej jakości.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.10.2024, 22:04 

Dołączył: 16.08.2022
Posty: 46
Jak znajdziesz coś godnego polecenia w 3mieście, to poleć.

Jakitaki napisał(a):
Witam, posiadam Porsche Cayenne S 2.9 Bitrubo z 2020 roku sprowadzane z USA, z przebiegiem 70000 km.

Dla własnego świętego spokoju chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów wraz z filtrem oraz (uszczelką? O ile to konieczne, w wycenie ASO spotkałem się nawet z wymianą miski ale nie jestem pewien czy jest taka konieczność, czy to tylko ASO chce zarobić :D )

Oprócz tego myślałem nad wymianą oleju w moście przednim i tylnim oraz w skrzyni rozdzielczej) - czy możecie polecić z jakich produktów powinienem skorzystać? Co polecacie? I czy może znacie jakiś porządny serwis w okolicach trójmiasta ? :)


W silniku olej był wymieniany, ale martwie się trochę o całą resztę

Czy wymiana olejów przy takim przebiegu ma sens? Według mnie tak, bo nie są to jakieś wielkie koszta, a święty spokój też ma swoją cenę! Zapraszam do dyskusji


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2024, 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
A jaki olej leje ASO do silnika w Cayenne S 2.9 biturbo?




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2024, 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To zależy od ASO, ale Porsche zaleca Mobila.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2024, 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.05.2007
Posty: 319
Lokalizacja: Darłowo
Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
Qbak napisał(a):
To zależy od ASO, ale Porsche zaleca Mobila.


A jaka klasa lepkości?




_________________

Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III
Było: 944 '84


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2024, 11:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Na pewno podają kilka klas lepkości ale podstawowa to pewnie 0W30. Natomiast najbezpieczniej sprawdzać po numerze VIN, bo czasem jest tak, że do danej daty produkcji jest taki olej zalecany, a po jest inny ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2024, 18:33 

Dołączył: 28.10.2024
Posty: 4
Dziękuje za poświęcony czas i odpowiedź.

Czy możecie podać dokładne nazwy olejów do Skrzyni, skrzynki rozdzielczej? - czy wystarczy sprawdzić po VIN u mechanika i będzie wiedział co wlać, czy lepiej samemu coś zasugerować?

Wiem o procedurze przy wymianie w skrzynii, że jest potrzebny PEWIS do procedury oraz do kalibracji sprzęgieł, zastanawiam się czy musi być to tylko i wyłącznie PEWIS czy mogą być też inne programy które posiadają certyfikat diagnostyki Porsche.

Muszę jeszcze znaleść z ciekawości jak wygląda procedura przy wymianie oleju w skrzyni rozdzielczej :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2024, 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Do skrzynki rozdzielczej zalecałbym jednak oryginał. Trzeba konkretne korki odkręcić i wlewać górą. Musi się przelać z jednego, trzeba pojeździć krótko i dolać. Taką procedurę musisz znaleźć.

Do skrzyni najlepiej olej i miskę ZFa. Ja bym na Twoim miejscu nie kalibrował skrzyni po wymianie oleju i filtra. Tym bardziej sprzętem nie oryginalnym. Jeżeli oryginalnym to niech będzie up to date. Sama procedura napełniania jak najbardziej, ale z kalibracją bym się zastanowił. Bywają przypadki że się wysypuje sterownik podczas tej procedury, potem jest kilka godzin walki żeby go od nowa postawić na nogi.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2024, 16:14 

Dołączył: 28.10.2024
Posty: 4
Spotkałem się z opinią, że można wykonać wymianę oleju bez kalibracji sprzęgieł , ale konsekwencją może być lekkie przeciąganie biegów - czy mogłbyś się wypowiedzieć w tej kwestii o ile masz taką wiedzę?

Czy najrozsądniej byłoby znaleść mechanika lub skrzyniarza z PEWIS i jednak dokonać tej kalibracji sprzęgieł czy nie robić z prostej czynności czegoś skomplikowanego; wymienić olej zgodnie z protokołem ( bez kalibracji) i cieszyć się autem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2024, 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5187
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja zrobiłbym bez kalibracji. Jeżeli coś nie będzie Ci pasować - możesz podjechać i zrobić kalibrację potem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum