|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
cayenne v6
|
Napisane: 21.11.2017, 20:25 |
|
Dołączył: 27.03.2015 Posty: 42
|
Witam
W cayennie 2007r co ile lat , lub jaki przebieg powino się wymieniać filtr i olej w skrzyni biegów automatycznej ?? W księżce serwisowej pisze że co 16 lat lub 240 tys km. W AUTO DUSZY mi powiedzili że się nie sugerować tym .. przykład: mowią że w księżce serwisowej panamery piszę że wymiana co 180 tys km a podobno skrzynia wytrzymyje do 130 tys km .... więć co ile wymieniacie ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 21.11.2017, 20:48 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ja myślę, że 60k km to jest bardzo dużo dla 7 litrów oleju przy tych obciążeniach, ale częściej rzadko kto chce wymieniać. Oczywiście można iść według manuala, ale potem leci dosłownie szlam z miski. Zdarzają się już awarie płyty sterującej gdzie olej był bardzo zużyty, a zawsze miałem opinie że te skrzynie są niezniszczalne. Tylko jeżeli to jest pierwsza wymiana po tylu latach to nie ma co się dziwić. Tyle z praktyki.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
CayenneT
|
Napisane: 21.11.2017, 22:24 |
|
Dołączył: 24.10.2017 Posty: 223
|
Wymiana co 50tkm jest zalecana przez wiekszosc serwisow skrzyn biegow automatycznych . Ja mam moje Porsche z przebiegiem ponad 200tkm i chyba wczesniej nikt nie wymieniał wiec nie czekałem dłuzej i wymieniłem , w drugim mam co prawda 51tkm i nic sie nie dzieje aczkolwiek wymiana zaplanowana na wiosne
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 21.11.2017, 22:44 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Witam, sorka że się w temat wepne... Od jakiegoś czasu zauważyłem że dziwnie mi redukuje biegi, tzn dojeżdżam np do ronda, z 6 biegu z redukuje do np 4 a mam na liczniku około 20 mil/h jakieś 32km i tak jakby się dławił, wiecie o co mi chodzi, jak w manuału na 5-6 biegu chcesz wkręcić na wysokie obroty, jak sprzęgła nie wciśniesz to zgaśnie, tutaj podobnie, może nie aż tak drastycznie ale czuć lekkie drganie i niepokoi mnie to... Czy to może być od oleju, auto ma przejechane 120k mil, z tego co wyczytałem w papierach, olej był wymieniany przy około 70k mil, wymieniali bo obudowa chyba była pęknięta, a po chwili znowu wymieniali bo ciekło z uszczelki... Nie wiem czy olej wymienić plus filtry etc czy może mechaniczne uszkodzenie ? Aha jeszcze jedno zauważyłem, pierwsze odpalenie rusza z jedynki, za nim wrzuci drugi bieg trochę trza przejechać, parę dobrych metrów... Jak się nagrzeje to już rusza z drugiego, ale to podobno normalne, mnie niepokoi to że przy zmianie biegu , szarpie, czasem tak jakby mi ktoś w dupę wjechał, s czasem płynnie... Zależy jak jadę, jak wystartuje i dam wyższe obroty, to płynniej zmieni i szybciej, ale zaraz jak zwolnię to znowu na jedynkę i szarpnięcie, ale tak jakby szybciej olej po skrzyni się rozlał... Czasem jak powolutku jadę to dłużej i też płynnie, a jak szybciej, wolniej to szarpie... Sorka za chaotycznie napisane, ale nie wiemjak to opisać... Pytanie też mam ile kosztuje wymiana oleju w PL ? Auto to 3.2 2004 z LPG... I czy to będzie dobry olej: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2072706807
|
|
Góra |
|
CayenneT
|
Napisane: 22.11.2017, 1:22 |
|
Dołączył: 24.10.2017 Posty: 223
|
Z doswiadczenia wiem ze wymiana oleju tu nic nie pomoze sorki . Najprawdopodobniej converter dokonał zywota w wersji light lub skrzynia ma wolne i tzreba ja wymienic razem z conwerterem Jesli masz dobrego mechanika to mozesz jeszcze sprawdzic kompem i wyzerowac skrzynie , po tym zabiegu przez jakis czas znowu nauczyc skrzynie Jesli ta operacja nie przyniesie oczekiwanego efektu remont lub wymiana nie unikniona !
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 22.11.2017, 7:48 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Częstotliwość wymiany oleju w skrzyni zależy także od charakterystyki jazdy miasto/trasa. Jak więcej miasta to częściej wymieniać co 45-50tys km. Jak więcej trasy to 60tys km bez problemu olej wytrzyma. Oczywiście wytrzyma i dłużej, ale zużycie skrzyni nastąpi znacznie szybciej. ps. Delikatne szarpnięcia wyeliminowałem wymianą oleju w skrzyni w Touaregu. Tylko pamiętaj o dynamicznej wymianie.
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 22.11.2017, 10:13 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Czy to jest ten converter czy co innego ? Mam ten kabel z chin, niby tam czyta coś, ale pewnie nim nic nie zrobię... Najlepiej piwis, muszę podjechać do gościa i zapytać ile za sprawdzenie, a ta nauka skrzyni, jest gdzieś tutaj wątek żeby poczytać, nie chce zaśmiecać... Dzięki https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2905054618Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka Dobra to też nie konwerter... Byłem u kolesi co Porsche robią, boshe jakie fury tam stały ehhh koleś mówi tak, na początek podpiąć kompa, najtańsza opcja, później olej, wymiana £400 plus VAT, ale olej filtry etc wszystko z Porsche... Mówi że może byc płytka sterująca, ale koszt płytki to £2500 plus VAT ehhh chyba auto sprzedam lub gdzieś w rozliczeniu dam a miało być tak pięknie ehhh A ten konwerter to jak to wygląda, czy to jakieś koła tak jak zamachowe czy może to ta płytka, bo na google za dużo różnych rzeczy wyskakuje
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 23.11.2017, 10:24 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Pytanie jeszcze mam, czy do wymiany oleju jest potrzebny komputer etc ? Czy zwykły mechanik to ogarnie ? Mam znajomego co ma warsztat i podnośnik więc dojście bez problemu, tylko czy nie trza czegoś specjalnego do wymiany? No i czy ten zestaw jest ok, niby do mojej skrzyni jest, czemu tylko 6L oleju ? https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2072706807Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
CayenneT
|
Napisane: 23.11.2017, 12:41 |
|
Dołączył: 24.10.2017 Posty: 223
|
Do wymiany oleju nie potrzeba komputera ,ogarnie to twoj mechanik a ten zestaw jest ok , 6L oleju dlatego ze z konwertera nie wylejesz ojeju i z chlodnicy rowniez oraz przewodow tylko przy dynamicznej wymianie wchodzi łacznie ok 15L oleju . Napisz skad jestes z UK bo mam tam kolege ktory na codzien naprawia Porscche i czesto wysyłam mu czesci
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 23.11.2017, 13:14 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Dzięki za info, Telford okolice Birmingham i Wolverhampton... To czyli dobrze mi koleś mówił że 17L oleju wchodzi, i £17 za litr plus VAT to będzie około £20 całość £500 Czyli wystarczy odkręcić korek, zlać olej, odkręcić obudowę, wymienić filtr, nowa uszczelka i skręcać no i zalać, a zalewać jak, jest obok gdzieś jakiś wlew ? Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka Właśnie gadałem z mechanikiem i mówił mi że za wymianę by wziął około £40-50 więc luz, całość niech wyjdzie nawet 200 s nie 500 oby to pomogło
|
|
Góra |
|
CayenneT
|
Napisane: 23.11.2017, 21:06 |
|
Dołączył: 24.10.2017 Posty: 223
|
Uszczelka moze nie byc potrzebna bo jest metalowa Reszta jak napisałes mozesz troche wczesniej zagrzac olej wiecej wyleci W razie czego moge Ci sprzedac i wysłac taka skrzynie uzywana lub po regeneracji , troche tych czesci u mnie jest do Anglikow tez sie znajda Powodzenia Ewentualnie wyslij na PW swoj nr tel w razie czegos
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 23.11.2017, 22:16 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
CayenneT, nie słyszałem o uszczelka metalowej pod miskę w Cayenne. W żadnym Cayenne. W której uszczelce piszecie? Jakiś numer?
Mniej więcej 7 litrów trzeba liczyć oleju przy wymianie jak to opisuje Porsche w manualu serwisowym. Teoretycznie bez komputera się da to zrobić, ale praktycznie trzeba sprawdzać temp. oleju w skrzyni, bo tylko w danym okienku ilość oleju jest właściwa -> wylewa się z okienka inspekcyjnego przy danym zakresie temperatur.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 24.11.2017, 0:31 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
W skrzyni Aisina jest gumowa uszczelka. Jest zazwyczaj w zwstawie z filtrem
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 24.11.2017, 1:16 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Cayenne T a w jakiej części UK mieszkasz, ile za tą skrzynie w razie co i co masz za części jeszcze...
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 24.11.2017, 1:17 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
I gdzie ten kolega mieszka ???
|
|
Góra |
|
CayenneT
|
Napisane: 24.11.2017, 10:20 |
|
Dołączył: 24.10.2017 Posty: 223
|
Ja mieszkam w PL ale co tydzien jezdza znajomi do Uk wiec jesli co to moge ci podesłac co trzeba wiecej na PW
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 24.11.2017, 14:30 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Spoko, a kolega gdzie mieszka? Fajnie by było jak w okolicy Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
polowiak
|
Napisane: 24.11.2017, 16:08 |
|
Dołączył: 5.01.2015 Posty: 114
|
Qbak napisał(a): Ja myślę, że 60k km to jest bardzo dużo dla 7 litrów oleju przy tych obciążeniach, ale częściej rzadko kto chce wymieniać. Oczywiście można iść według manuala, ale potem leci dosłownie szlam z miski. Zdarzają się już awarie płyty sterującej gdzie olej był bardzo zużyty, a zawsze miałem opinie że te skrzynie są niezniszczalne. Tylko jeżeli to jest pierwsza wymiana po tylu latach to nie ma co się dziwić. Tyle z praktyki. Qbak ma rację...wszystkie wyspecjalizowane firmy w naprawach ASB rekomendują wymianę co 60 tyś. km (na pewno wszystkie skrzynie ZDF-a). W ASO nie zaleca się wcześniejszej wymiany - bo skrzynia biegów to podzespół który wymienia się w całości na nowy, np tak jak alternator czy rozrusznik. Wtedy można adekwatnie wykasować klienta - ot cała tajemnica...należy pamiętać że im większa moc samochodu tym większe obciążenia/naprężenia w ASB panują.Stąd też przy samochodach powyżej 400/500 KM zaleca się jeszcze częstszą wymianę oleju niż 60 tyś. Bo późniejsze naprawy mogą nawet kosztować kilkadziesiąt razy więcej niż sama eksploatacja.
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 25.11.2017, 14:27 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Byłem na kompie dzisiaj, że skrzynią nic nie pokazało, zatoki milion innych błędów, ale prawdopodobnie dlatego że bateria była wymieniana... Co najlepsze za podłączenie wziął tylko £25 i jakbym miał kabel do tempomat podłączony to w cenie by mi to zrobił hehe No ale wracając do skrzyni, on proponuję wymienić olej bo to może być przyczyną, filtr zapchany, mała kompresja i problem z biegami... Kurcze a na garażu same 911 więc mam dwie opcje, albo olej z eBay i kolega mechanik i £150 bez kompa albo wszystko z Porsche i £480 no i komp w razie czego... Wielki ten piwis Pokazałem mu ten zestaw z eBay i mówi że syf, za mały filtr, za mało oleju... Mowi że oczywiście że filtr będzie pasował ale ten że zdjęcia ma inny kształt i chyba jest mniejszy... Co do oleju to mówi że minimum 8.5L ale można wymienić 13L a całość to 17.5L on zamawia chyba 14L plus oryginalny filtr i uszczelka z Porsche... A z ciekawości zadzwonię do Porsche i zapytam ile wymiana oleju Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
buczi82
|
Napisane: 27.11.2017, 14:54 |
|
Dołączył: 25.11.2015 Posty: 109
|
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu Porsche, wymiana oleju prawie £800 i wymieniają 14L, więc chyba pozostaje mi iść do pseudo garażu Porsche i wymienić za £500 :/
Wysłane z mojego X900+ przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|