Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Zakup 997...
PostNapisane: 21.03.2009, 22:27 

Dołączył: 21.03.2009
Posty: 7
Koledzy i kolezanki, rozmyślam nad zakupem 911 ( 997). Moje srednie przebiegi to okolo 40tkm rocznie po Polsce. Jak wytrzymuje zawieszenie w 911, na co zwracac uwage przy zakupie. Napiszcie jakie jest prawdziwe średnie spalanie i cokolwiek co moze mi pomoc w zakupie i podjęciu odpowiedniej decyzji. \Z gory dziekuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 0:48 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jak chcesz kupić to kup! :-)

... tylko nie pytaj o spalanie, przy porsche to naprawdę nie ma sensu.
Już kiedyś był ten temat: po prostu pali tyle ile wlejesz :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 4:03 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
997 to super plan!
Osobiście wybrałbym 4S z PDK :roll: ale to rzecz gustu.
Niech wypowiedzą się użytkownicy, ale myślę że trzeba liczyć się ze spalaniem 15-20l. w zależności od "temperamentu".. :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 8:31 

Dołączył: 21.03.2009
Posty: 7
a jak z wytrzymałościa silnika i zawieszenia. ile wytrzymuje zawieszenie? wiem, ze spalaniem trzeba sie liczyc w granicach 15-20. Wytrzymam 40tkm rocznie w 911 po polskich drogach??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 9:35 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
dusiu napisał(a):
Wytrzymam 40tkm rocznie w 911 po polskich drogach??

Hmm...raczej nie zaryzykowałbym 911 jako jedynego auta, do codziennego ganiania po dziurach.. :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 10:37 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 380
Hej, chyba dasz radę, ja widzę codziennie w Wiesbaden (Niemcy) sporo kobiet które jeżdżą 997 C2 i C4 więc dla prawdziwego fana czy fanki to nie problem.
Nie miałem 911 jeszcze, ale wydaje mi się że na początek Carrera (bez S ;) )będzie w sam raz. W 997 możesz dokupić opcjonalnie PASM - który umożliwia regulację zawieszenia, www.porsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 10:50 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
dusiu napisał(a):
a jak z wytrzymałościa silnika i zawieszenia. ile wytrzymuje zawieszenie? wiem, ze spalaniem trzeba sie liczyc w granicach 15-20. Wytrzymam 40tkm rocznie w 911 po polskich drogach??


Co 20 tys , będziesz zmieniać opony + olej( 8 litrów) + drobiazgi( filtry etc) = 6000 zł.
Jakakolwiek usterka nawet droban zawieszenia ,może wyeliminować auto nawet na 2 tygodnie z użytku( okres oczekiwania na części + terminy)
Jakakolwiek poważniejsza awaria to wyłączenie z ruchu nawet na miesiące ,patrz wyżej.
Najwązniejsze jest jednak to że użytkując auto na plskich drogach , równiżż w zimie (kamienie+ sól) po 3 latach z przebiegiem 120 000 km takie auto będzie już niemal zajezdżone na śmierć( lakier,zwieszenie,układ przeniesienia napędu)
Takie auto przez 3 lata straci ok 60 % wartości i wogóle ciężko będzie go sprzedać ponieważ Porsche moją średni 10 000 km rocznego przebiegu.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 12:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Abelard napisał(a):
Hej, chyba dasz radę, ja widzę codziennie w Wiesbaden (Niemcy) sporo kobiet które jeżdżą 997 C2 i C4 więc dla prawdziwego fana czy fanki to nie problem.
Nie miałem 911 jeszcze, ale wydaje mi się że na początek Carrera (bez S ;) )będzie w sam raz. W 997 możesz dokupić opcjonalnie PASM - który umożliwia regulację zawieszenia, www.porsche.pl


Nie wiem czy zauwazyles, ale jest subtelna roznica miedzy jakoscia drog w okolicy Wiesbaden i w Polsce :shock:




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 13:14 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 380
wit007 napisał(a):
Abelard napisał(a):
Hej, chyba dasz radę, ja widzę codziennie w Wiesbaden (Niemcy) sporo kobiet które jeżdżą 997 C2 i C4 więc dla prawdziwego fana czy fanki to nie problem.
Nie miałem 911 jeszcze, ale wydaje mi się że na początek Carrera (bez S ;) )będzie w sam raz. W 997 możesz dokupić opcjonalnie PASM - który umożliwia regulację zawieszenia, www.porsche.pl


Nie wiem czy zauwazyles, ale jest subtelna roznica miedzy jakoscia drog w okolicy Wiesbaden i w Polsce :shock:


Z mojego doświadczenia, niestety nie. Dziury na dziurach, ładne to są 3-4 największe ulice w centrum ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 19:51 

Dołączył: 21.03.2009
Posty: 7
no to chyba zakup 911 mam z glowy. dzieki wielkie za wszelkie informacje. nie moge sobie pozwolic na przestuj nawet tygodniowy. Polska nie jest jeszcze krajem w ktorym z powodu drog porche 911 moze byc uzywane na codzien. wielka szkoda...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.03.2009, 19:59 

Dołączył: 22.04.2008
Posty: 132
Hmm, nie poddawaj się tak łatwo ;)
Po prostu miej jakieś zapasowe auto w pogotowiu :) Wiele 911 jeździ po Łodzi na codzień i nie wyglądają źle. A Łódź od Wielunia niedaleko :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.03.2009, 22:27 

Dołączył: 27.05.2008
Posty: 52
tych aut nie kupuje sie rozsadkiem...

a chyba wlasnie rozsadnego uzasadnienia szukasz dla marzen.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 1:32 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
kupuj a nie będziesz żałował, nie ma się co martwić na zapas


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 13:11 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Marion napisał(a):
kupuj a nie będziesz żałował, nie ma się co martwić na zapas


Naprawdę myślisz ,że mając do dyspozycji tylko jedno auto czyli Porsche 997 S ,jest sens jeżdic nim okrągły rok i robić 40 000 km??
Pamiętam ,że miałem kiedyś Hondę CRX od nwości i przez 3 lata zrobiłem nią 120 000 km...jak ją sprzedawałem to był niemal wrak .

Pzrecież nawet aby geometrię zrobić ( czyli min 2 x w roku przy takim przebiegu) należy robic to w warsztacie który kalibruje czujnki PSM.Ile jest takich warsztatów?
Bo normalnie nawet na 17 calowych felgach jak się przyjedzie to mają kłopot.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 15:13 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
jurek968 napisał(a):
Pzrecież nawet aby geometrię zrobić ( czyli min 2 x w roku przy takim przebiegu) należy robic to w warsztacie który kalibruje czujnki PSM.Ile jest takich warsztatów?


Czyli geometrie przy PSMie mozna robic tylko w ASO? Na czym ta kalibracja polega?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 17:03 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
uważam że jak najbardziej jest sens kupić nowe auto i po 3 latach najeździć mu 120 tys km.
przynajmniej wiadomo dlaczego Twoje auto straciło na wartości bo jak widzę 2-3 letnie 911 z przebiegiem 9 tys km za 50% ceny nowego to na miejscu właściela bym się popłakał i dziwię się że ktoś to wogóle kupił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 17:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
kl napisał(a):
jurek968 napisał(a):
Pzrecież nawet aby geometrię zrobić ( czyli min 2 x w roku przy takim przebiegu) należy robic to w warsztacie który kalibruje czujnki PSM.Ile jest takich warsztatów?


Czyli geometrie przy PSMie mozna robic tylko w ASO? Na czym ta kalibracja polega?


raczej tak tylko w serwisie czy da się ominąc tą procedurę tego niewiem,czujnik jest na przekłądni kierowniczej więc przestwaia się przy regulacji zbieżności osi przedniej.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.03.2009, 17:59 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Marion napisał(a):
uważam że jak najbardziej jest sens kupić nowe auto i po 3 latach najeździć mu 120 tys km.
przynajmniej wiadomo dlaczego Twoje auto straciło na wartości bo jak widzę 2-3 letnie 911 z przebiegiem 9 tys km za 50% ceny nowego to na miejscu właściela bym się popłakał i dziwię się że ktoś to wogóle kupił.


Zgoda tak mówi logika i rozsądek.
Ale czy rozsądek decyduje przy zakupie 911 tki??
Tak na marginesie niedawno czytałem Buyer s Guide 996/997, gościa który swojego auta szukał przez 6 lat :shock: .Zdązył wydać poradnik zanim auto kupił...tak więc podejścia są różne.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum