Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.01.2012, 21:19 

Dołączył: 24.01.2012
Posty: 7
Dzień dobry :)

To mój pierwszy post więc serdecznie witam wszystkich.
Jestem na etapie szukania 997 Turbo, a że nie miałem większego kontaktu z tym samochodem mam kilka pytań, i od razu z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.


Czy ktoś może opisać jak w praktyce sprawuje się Tiptronic/ręczna w 997 T?
Czy warto się spinać i kupić auto po lifcie?
Na jakie dodatkowe wyposażenie zwrócić uwagę przy zakupie?

Co do skrzyni:
Raczej na model posiadający PDK nie będzie mnie stać, więc pozostaje Tiptronic albo ręczna skrzynia.
Tiptronic znam jedynie z modelu 964 C2 i nie jestem zachwycony pracą tej skrzyni. W mej ocenie jest ona najsłabszym punktem tego wspaniałego samochodu.

pozdrawiam serdecznie
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.01.2012, 8:55 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
witaj

tiptronic w 997 4s sprawuje się bardzo dobrze, jak nie chcesz często wymieniać sprzęgła to lepiej tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.01.2012, 10:31 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Cześć,

Według mnie tiptronic to podstawa! :)
Chociaż nie mam nic przeciwko automatowi w 964 (wręcz przeciwnie) ;) ewolucja tiptronika przez kilkanaście lat naprawde poszła do przodu...

Powodzenia! 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.01.2012, 10:34 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jak nie chcesz palić gum na starcie, wybitnie wyczynowo jeździć na torze to tiptronic ma tylko zalety w tym modelu.
PDK jest lepsza skrzynia ale koszt zakupu auta z ta skrzynia to około dwukrotny wydatek w porównaniu z modelem przed liftem.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.01.2012, 13:58 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Jasmin napisał(a):
Jak nie chcesz palić gum na starcie, wybitnie wyczynowo jeździć na torze to tiptronic ma tylko zalety w tym modelu.
PDK jest lepsza skrzynia ale koszt zakupu auta z ta skrzynia to około dwukrotny wydatek w porównaniu z modelem przed liftem.


+1
ja mam 997TT tiptronic i daje rade ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.01.2012, 21:46 

Dołączył: 15.11.2007
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 224
Jasmin napisał(a):
Jak nie chcesz palić gum na starcie, wybitnie wyczynowo jeździć na torze to tiptronic ma tylko zalety w tym modelu.
PDK jest lepsza skrzynia ale koszt zakupu auta z ta skrzynia to około dwukrotny wydatek w porównaniu z modelem przed liftem.


Jurek wierz mi w Tip też można spalić gumy i to na slikach :D

Najważniejsze żeby auto nie było po wypadkowe, fajnie jak ma pakiet chrono, pownieważ wtedy jest procedura startu i chwilowe zwiekszenie doładowania w serii.




_________________

Pozdrawiam

Paweł

911 997 TURBO :) 1/4 mili- 10.583 s > PCP Włocławek 2014
911 964 TURBO :)
Macan III GTS :)

http://www.willa911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2012, 14:07 

Dołączył: 10.09.2011
Posty: 307
dlaczego myślisz nad turbo a nie innym ? ile i jak będziesz użytkował auto?
o turbine trzeba dbać, miałem ten sam dylemat .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2012, 14:56 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Nie rozumiem stwierdzenia 'o turbo trzeba dbać'
O 4S nie trzeba?
:shock:




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2012, 15:39 

Dołączył: 10.09.2011
Posty: 307
Turbina jest drozsza w utrzymaniu i trzeba nia jezdzic, bo inaczej szybko pojawia sie problemy z turbinami i ich sterowaniem.... o to mi chodziło. źle sformułowałem "trzeba dbać"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.02.2012, 16:00 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
oj tam, bez przesady z tymi turbinami, palowac auto i bedzie ok :) wazne, zeby turbina nie jezdzic nonstop spokojnie....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 6.02.2012, 9:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
Miałem już 4 sztuki 997 Turbo w tym 1 x Tiptr.
Wszystko jest ok i nawet ten automat daje radę ( czasami przymula ) ale jestem pozytywnie zaskoczony jak turbo jeździ .
Jedynym poważnym mamkamentem jest to że za często przez pomyłkę przez nieuwagę dotykałem "łopatki" na kierownicy i to było denerwujące.
Manual jest przyjemniejszy ale tylko poza miastem i na torze - jeśli w mieście i dużym powolnym ruchu to jest udręką .
Powiem tak : obojętnie co wybierzesz będziesz miał mega fun !




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.03.2012, 12:01 

Dołączył: 24.01.2012
Posty: 7
Dziękuję wszystkim za cenne informacje.
Kupiłem 911 Turbo S z 2010 roku czyli jednak PDK :) Postaram się wrzucić zdjęcia w najbliższym czasie.

pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 12:17 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Wow!
No to prawdziwy potwór!

0-100 chyba robi poniżej 3 sekund?


Gratulacje i koniecznie sie pochwal zdjęciami !!!




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 15:04 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Jasmin napisał(a):

0-100 chyba robi poniżej 3 sekund?
!


nieee, bez przesady, normalnie robi wysoki 3.xx
z Launch Control (start z 5000 obr.) zrobisz niskie 3.xx
ale potencjal w aucie jest, setup wydech i remap to ok. 600 KM i 2.8s do setki ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 19:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Seria powinna zrobić z LC bez problemu 3,1 a przy pewnym szczęściu 2,9-3,0 s.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 19:59 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
wit007 napisał(a):
Seria powinna zrobić z LC bez problemu 3,1 a przy pewnym szczęściu 2,9-3,0 s.


Testowali kilka sztuk w auto bild sportscars w 2010 roku i najlepszy wynik byl 3.08.....
Turbo S z moca 620 KM robilo 2.78s




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.03.2012, 20:25 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Mi ludzie z Porsche mówili, że najlepsze 997 TT PDK (bez S) jakie mierzyli, robiło 3,09. Więc najlepsze S na pewno zejdzie poniżej 3.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum