Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Zakup 997 turbo
PostNapisane: 2.09.2013, 20:43 

Dołączył: 2.09.2013
Posty: 4
Witam,

czy są jakieś typowe problemy 997 turbo?

chcę kupić 997 turbo, a kompletnie nie znam tematu Porsche.

z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2013, 21:57 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Nie kupuj auta z za malym przebiegiem, dla turbin nie jest to najlepsze....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2013, 22:04 

Dołączył: 2.09.2013
Posty: 4
jak sprawdzić turbiny, jak są już "słabe" to mają jakieś objawy?

jakieś świsty?
późno wstają? przy jakich obrotach zaczynają pracować?

sprawny silnik chodzi idealnie równo jak np V8 bmw czy lekko rzuca?

przy pełnym gazie może lekko przykopcić na czarno?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2013, 7:33 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Na tą moc to silnik chodzi bardzo równo ale to jest sportowy samochód a nie limo.

Zgadzam się w 100% aby nie kupowac auta z za malym przebiegiem, dla turbin nie jest to najlepsze....

Sprawdź dobrze zawieszenie i plastiki/nadkola itp.po nich widać czy ktoś jeździł jak wariat po dziurach czy po autostradzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2013, 8:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Najlepiej to klubowe :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2013, 15:09 

Dołączył: 17.02.2013
Posty: 75
Powiedzcie jak pracuje uklad kierowniczy w 997?
W 996 wg mnie chodzi zdecydowanie zbyt lekko i przy duzych predkosciach jest nie "komfortowo".
Temat 997 Turbo rowniez zaczyna mi sie budowac w planach a wielkim zaskoczeniem dla mnie byla tu opinia ze ma najbardziej miekkie sposrod pozostalych zawieszenie...a nie chcialbym zbyt ostrego twardziela-zabawki. Na naszych slabych drogach czesto wytracajac predkosc doswiadczam ze bezpieczniejszym rozwiazaniem jest jakas skoda niz porsche gdyz zawieszenie nie wybiera takich dziur, fald, kolein itp

O silnik i osiagi nie bede pytal bo temat zapewne rzeka, w kazdym razie tez mam niedosyt z 3.6 996 i Tiptronikiem
(sorki za brak PL)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2013, 19:31 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Co to znaczy "nie kupowac auta z za malym przebiegiem, dla turbin nie jest to najlepsze"? To lepiej jesli ktos inny te kilometry "nabije", niz ja? Czy po prostu cena auta niewspolmiernie spada przy wyzszych przebiegach i oplaca sie bardziej kupic 997 turbo z wyzszym przebiegiem? Nic nie kumam - myslalem, ze jesli mozemy, kupujemy auto z najnizszym przebiegiem, bez wzgledu czy Turbo, czy jakakolwiek inna odmiana (rowniez inne marki)... :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.09.2013, 22:18 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
997 Turbo posiada przy kazdej turbinie silowniki, ktore ruszaja sie w gora i dol i jak auto jest malo uzywane i ma maly przebieg, to lubia sie one zapiekac.... mozna to przesmarowac, ale z czasem niestety konczy sie to wymiana turbin :(
jak auto jezdzi regularnie, to tego problemu raczej nie ma ;)




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.09.2013, 13:56 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Ciekawe... Czy dotyczy to rowniez innych modeli Turbo, np. 993?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.09.2013, 14:14 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3184
w starszych modelach turbiny nie maja zmiennej geometrii wiec problem nie istnieje , natomiast bywa podobny jezeli chodzi o cięgna i same puszki zewnętrznych westegatów ale to dużo dużo mniejszy koszt...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.09.2013, 20:28 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Tak zupełnie teoretycznie, bo nie miałem do czynienia z Turbo , ale temat mnie zaciekawił.
Rozumiem na czym polega problem z tymi silownikami przy turbinach, że jak się mało i rzadko daje w palnik, to pracują one w małym zakresie i jak się do tego dołoży temperaturę i słabe smarowanie, to prędzej czy później coś się przytrze. To jest jasne, ale przecież samochód nie składa się z samych turbin i mam pewne wątpliwości, czy Turbo z przebiegiem np.100kkm będzie lepsze od takiego z 20kkm. Nie wiem jak może w takim przypadku wyglądać rachunek ekonomiczny i czy to co tylko teoretycznie zaoszczędzi się na turbinie (tylko teoretycznie, bo nikt nie da gwarancji, że jak dużo większy przebieg to te siłowniki będę w lepszej kondycji ) nie trzeba będzie oddać z nawiązką bo większy przebieg to bardziej zużyty silnik, zawieszenie, układ kierowniczy, skrzynia, wnętrze, etc.etc.etc........
I druga sprawa, czy aby większego znaczenia od samego przebiegu nie ma tutaj sposób użytkowania ? Można przecież jeździć często i ostro , ale na krótkich dystansach, robiąc w sumie mały przebieg, albo bardzo rzadko, ale jak już to dalekie wycieczki muskając delikatnie gaz. W pierwszym przypadku siłowniki nie będą miały okazji aby się zastać i będą pracowały w pełnym zakresie, a przebieg będzie mały.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2013, 17:16 

Dołączył: 4.02.2010
Posty: 130
Czy ten sam problem dotyczy 997 GT2? Jest sporo ofert sprzedaży na mobile.de GT2 z niskimi przebiegami czy to oznacza, że należałoby się ich obawiać?

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2013, 17:56 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
Ten sam silnik ;)
Tylko GT2 to zupelnie inny charakter auta....




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.09.2013, 18:19 

Dołączył: 4.02.2010
Posty: 130
No właśnie mam wrażenie, że ze względu na swój charakter GT2 bywa rzadziej użytkowane:) i co wtedy z siłownikami przy turbinie?

D.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum