|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
KiP
|
Napisane: 2.09.2013, 20:43 |
|
Dołączył: 2.09.2013 Posty: 4
|
Witam,
czy są jakieś typowe problemy 997 turbo?
chcę kupić 997 turbo, a kompletnie nie znam tematu Porsche.
z góry dziękuję za odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 2.09.2013, 21:57 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Nie kupuj auta z za malym przebiegiem, dla turbin nie jest to najlepsze....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
KiP
|
Napisane: 2.09.2013, 22:04 |
|
Dołączył: 2.09.2013 Posty: 4
|
jak sprawdzić turbiny, jak są już "słabe" to mają jakieś objawy?
jakieś świsty?
późno wstają? przy jakich obrotach zaczynają pracować?
sprawny silnik chodzi idealnie równo jak np V8 bmw czy lekko rzuca?
przy pełnym gazie może lekko przykopcić na czarno?
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 3.09.2013, 7:33 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
Na tą moc to silnik chodzi bardzo równo ale to jest sportowy samochód a nie limo.
Zgadzam się w 100% aby nie kupowac auta z za malym przebiegiem, dla turbin nie jest to najlepsze....
Sprawdź dobrze zawieszenie i plastiki/nadkola itp.po nich widać czy ktoś jeździł jak wariat po dziurach czy po autostradzie.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 3.09.2013, 8:48 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2285 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Najlepiej to klubowe
|
|
Góra |
|
Minio_78
|
Napisane: 3.09.2013, 15:09 |
|
Dołączył: 17.02.2013 Posty: 75
|
Powiedzcie jak pracuje uklad kierowniczy w 997?
W 996 wg mnie chodzi zdecydowanie zbyt lekko i przy duzych predkosciach jest nie "komfortowo".
Temat 997 Turbo rowniez zaczyna mi sie budowac w planach a wielkim zaskoczeniem dla mnie byla tu opinia ze ma najbardziej miekkie sposrod pozostalych zawieszenie...a nie chcialbym zbyt ostrego twardziela-zabawki. Na naszych slabych drogach czesto wytracajac predkosc doswiadczam ze bezpieczniejszym rozwiazaniem jest jakas skoda niz porsche gdyz zawieszenie nie wybiera takich dziur, fald, kolein itp
O silnik i osiagi nie bede pytal bo temat zapewne rzeka, w kazdym razie tez mam niedosyt z 3.6 996 i Tiptronikiem
(sorki za brak PL)
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 3.09.2013, 19:31 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Co to znaczy "nie kupowac auta z za malym przebiegiem, dla turbin nie jest to najlepsze"? To lepiej jesli ktos inny te kilometry "nabije", niz ja? Czy po prostu cena auta niewspolmiernie spada przy wyzszych przebiegach i oplaca sie bardziej kupic 997 turbo z wyzszym przebiegiem? Nic nie kumam - myslalem, ze jesli mozemy, kupujemy auto z najnizszym przebiegiem, bez wzgledu czy Turbo, czy jakakolwiek inna odmiana (rowniez inne marki)...
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 3.09.2013, 22:18 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
997 Turbo posiada przy kazdej turbinie silowniki, ktore ruszaja sie w gora i dol i jak auto jest malo uzywane i ma maly przebieg, to lubia sie one zapiekac.... mozna to przesmarowac, ale z czasem niestety konczy sie to wymiana turbin
jak auto jezdzi regularnie, to tego problemu raczej nie ma
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 4.09.2013, 13:56 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Ciekawe... Czy dotyczy to rowniez innych modeli Turbo, np. 993?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 4.09.2013, 14:14 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3184
|
w starszych modelach turbiny nie maja zmiennej geometrii wiec problem nie istnieje , natomiast bywa podobny jezeli chodzi o cięgna i same puszki zewnętrznych westegatów ale to dużo dużo mniejszy koszt...
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 4.09.2013, 20:28 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Tak zupełnie teoretycznie, bo nie miałem do czynienia z Turbo , ale temat mnie zaciekawił.
Rozumiem na czym polega problem z tymi silownikami przy turbinach, że jak się mało i rzadko daje w palnik, to pracują one w małym zakresie i jak się do tego dołoży temperaturę i słabe smarowanie, to prędzej czy później coś się przytrze. To jest jasne, ale przecież samochód nie składa się z samych turbin i mam pewne wątpliwości, czy Turbo z przebiegiem np.100kkm będzie lepsze od takiego z 20kkm. Nie wiem jak może w takim przypadku wyglądać rachunek ekonomiczny i czy to co tylko teoretycznie zaoszczędzi się na turbinie (tylko teoretycznie, bo nikt nie da gwarancji, że jak dużo większy przebieg to te siłowniki będę w lepszej kondycji ) nie trzeba będzie oddać z nawiązką bo większy przebieg to bardziej zużyty silnik, zawieszenie, układ kierowniczy, skrzynia, wnętrze, etc.etc.etc........
I druga sprawa, czy aby większego znaczenia od samego przebiegu nie ma tutaj sposób użytkowania ? Można przecież jeździć często i ostro , ale na krótkich dystansach, robiąc w sumie mały przebieg, albo bardzo rzadko, ale jak już to dalekie wycieczki muskając delikatnie gaz. W pierwszym przypadku siłowniki nie będą miały okazji aby się zastać i będą pracowały w pełnym zakresie, a przebieg będzie mały.
|
|
Góra |
|
dariog
|
Napisane: 8.09.2013, 17:16 |
|
Dołączył: 4.02.2010 Posty: 130
|
Czy ten sam problem dotyczy 997 GT2? Jest sporo ofert sprzedaży na mobile.de GT2 z niskimi przebiegami czy to oznacza, że należałoby się ich obawiać?
Pozdrawiam
Darek
|
|
Góra |
|
Matschke
|
Napisane: 8.09.2013, 17:56 |
|
Dołączył: 5.01.2008 Posty: 2134 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
|
Ten sam silnik
Tylko GT2 to zupelnie inny charakter auta....
_________________ Było 997.1 TT - 563 KM Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie
|
|
Góra |
|
dariog
|
Napisane: 8.09.2013, 18:19 |
|
Dołączył: 4.02.2010 Posty: 130
|
No właśnie mam wrażenie, że ze względu na swój charakter GT2 bywa rzadziej użytkowane:) i co wtedy z siłownikami przy turbinie?
D.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|