Autor |
Wiadomość |
KrzychuH
|
Napisane: 10.01.2016, 9:46 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
Witam,
Przymierzam się do pierwszej przygody z porsche, wybór padł na cayenne ale mam dylemat który silnik wybrać. Chciałem na początku Cayenne S diesel bo ma fajne osiągi jeżeli chodzi o przyspieszanie. Ale pojawił się problem bo jest mało używanych a jak są to cena dosyć wysoka. W tej samej cenie mogę wtedy kupić rocznik który będzie młodszy ale z silnikiem diesla tym słabszym. Czy tym słabszym też jeździ się dynamicznie? Czy nie ma takiej radości z jazdy?
Patrzyłem też na benzynę z silnikiem 4,8 400KM ale boję się że to auto będzie palić jak smok...
Może ktoś ma doświadczenia z jazdy tym słabszym dieslem i podzieli się swoim zdaniem?
Na samochód chcę przeznaczyć max 350tys
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 10.01.2016, 21:15 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Bierz benzyne. Kupujac samochod w tym budzecie na koszta sie przeciez nie patrzy.. Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
Góra |
|
KrzychuH
|
Napisane: 10.01.2016, 21:40 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
tsubasa napisał(a): Bierz benzyne. Kupujac samochod w tym budzecie na koszta sie przeciez nie patrzy.. Sent from my iPhone using Tapatalk he he niby take ale zawsze człowiek chce gdzieś zaoszczędzić Z drugiej strony pewnie radość z jazdy to zrekompensuje
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 10.01.2016, 23:46 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Do takiego czolgu raczej pasuje silnik diesla z duzym momentem, chyba ze wybierzesz wersje GTS lub turbo. Wtedy radosc z jazdy moze ukoic bol spalania. Diesel 3.0 jest umiarkowanie wynamiczny w porownaniu do innych modeli Porsche, ale poprzeczka zostala wysoko ustawiona przez 911, Boxstera, Caymana itp. Umow sie na jazde probna i bedziesz wiedzial, czy Ci wystarczy mocy w 3.0, czy raczej nalezy szukac 4.2. Przy rozsadnej jezdzie 3.0d spala 8-10 l/100 km. W miescie przy mrozach 12. Ostatnio zrobilismy ponad 1600 km cala rodzina w jeden dzien i wyszlo 8,3 l/100 km. Silniki benzynowe spalaja 1,5-2x wiecej przy porownywalnej jezdzie. W rodzinym samochodzie wole czesciej sikac, niz tankowac, dlatego w Cayenne preferuje diesla
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.01.2016, 10:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Też myślę że diesel jest najlepszym wyborem. 3.0 powinien wystarczyć, na pewno da się go lekko "wzmocnić" No chyba że mierzysz w Turbo/GTS jak już ktoś wyżej napisał
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 11.01.2016, 11:28 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Jeśli zdecydujesz sie na benzynę, to tylko V8 wiec według mnie obowiązkowo z gwarancja Approved bo silniki te maja wady. Także plusem diesli jest to ze są mniej awaryjne, chociaż approved i tak sie może przydać Na twoim miejscu z tym budżetem, spróbowałbym szukać juz jakiegoś polifta 3.0D, świeższe auto, a do silnika zawsze można zrobic boxa z Techart'a i tez daje rade. Chyba ze masz jakies rajdowe zapęde...
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 11.01.2016, 15:13 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Gwarancja to podstawa zeby Ci portfela nie rozdmuchalo pozniej...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.01.2016, 15:30 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
W Warszawie, w Porsche Centrum masz trzy sztuki Cayenne Diesel, niemal nowe. Dwa mają ceny blisko Twojego budżetu, powinno się udać znaleźć kompromis
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
KrzychuH
|
Napisane: 12.01.2016, 0:37 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
No właśnie wybieram się do wawki obejrzeć, chyba lepiej ciut dołożyć i mieć nowe z gwarancją Przekonaliście mnie do tego diesla obecnie też jeżdzę dieslem i jestem zadowolony. Kusi mnie ten diesel S bo ma leprze przyspieszanie ale wtedy musiał bym celować w używane.. Więc chyba lepiej nowe ze zwykłym dieslem ps. co to boxa z Techart'a?
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 12.01.2016, 9:46 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
Techart to niemiecki tuner Porsche Tak jak Brabus dla Mercedesa Gdybys chciał wiecej info to pisz PW Ad. Cayennow jeszcze, nie koniecznie musisz kupic zupelnie nowego aby mieć gwarancje. Tak wogole to w Porsche gwarancje mozna przedłużać bodajże do 10 lat. Wiec od biedy możesz kupic nawet 2-3 latka z gwarancja, tylko ze osobiście celowałbym juz w model po face lifcie.
|
|
Góra |
|
KrzychuH
|
Napisane: 20.01.2016, 11:58 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
|
Góra |
|
KMT
|
Napisane: 20.01.2016, 18:32 |
|
Dołączył: 30.04.2015 Posty: 71
|
Hmmm...wygląda znajomo.) Tylko środek i koła mam czarne Spalanie? Przy normalnym użytkowaniu nigdy nie dotknąłem 20l ) GTS z 2008r pali więcej Notabene kupiony u TEGO sprzedawcy )
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 21.01.2016, 16:57 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
W Turbo 20l będzie cięzko osiągnąć - raczej nie zejdziesz do takiego niskiego wyniku
|
|
Góra |
|
KrzychuH
|
Napisane: 21.01.2016, 19:56 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
No to chyba wolę diesla Dziś byłem w porsche w wawie i jeździłem cayenn i macan, odczucia z jazdy fajniejsze w macan tylko wydaje mi się że jest mała jak dla rodziny.. I znowu jestem w punkcie wyjścia bo nastawiałem się na cayenn ale jazdą zachwycił mnie macan. Może dlatego że miały te same silniki diesla a macan jest lżejszy i ma inną skrzynie?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 21.01.2016, 23:08 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Nie wiem którym jeździłeś Macanem, ale różnica w masie nie jest aż tak duża między np. Macanem Turbo a Cayenne S. Macan ma podobno sprawiać wrażenie takiego sportowego suv-a. Moim zdaniem za mały dla rodziny. Często obcuje z MB GLK, który jest w tej samej klasie i nie jest przesadnie przestronny. Macanem jeździłem, jest bardzo podobny gabarytowo. Jak chcesz coś co się dobrze prowadzi to Cayman GT4 byłby dobrym wyborem
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 22.01.2016, 0:41 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Mam chwilowo 2013 cayenne diesel. Powiem Tobie ze bardzo przyjemne auto. Brakuje mi wyposazenia z Panamy ale to dlatego ze cayenne nie jest wypasem a panamere mam doposazona. Spalanie z 1100km tras/miast etc to 8,3/100. Polecam
|
|
Góra |
|
KrzychuH
|
Napisane: 22.01.2016, 10:13 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
Qbak napisał(a): Nie wiem którym jeździłeś Macanem, ale różnica w masie nie jest aż tak duża między np. Macanem Turbo a Cayenne S. Macan ma podobno sprawiać wrażenie takiego sportowego suv-a. Moim zdaniem za mały dla rodziny. Często obcuje z MB GLK, który jest w tej samej klasie i nie jest przesadnie przestronny. Macanem jeździłem, jest bardzo podobny gabarytowo. Jak chcesz coś co się dobrze prowadzi to Cayman GT4 byłby dobrym wyborem Cayman nie dla rodziny Co do macany mam to samo uczucie że dzieciaki będą miały ciasno na tyle w fotelikach... Jeździłem Macanem S diesel i cayenne Diesel. Czyli bardziej musiał bym wybrać cayenne ale w tej cenie to nie wiem czy nie lepiej celować w audi Q7 z 3 rzędem siedzeń wtedy jest szansa jeszcze kogoś zabrać jak mamy dzieciaki z fotelikami. I w Audi Q7 wydawało mi się że lepiej się zbiera ale może to mylne odczucie..
|
|
Góra |
|
KrzychuH
|
Napisane: 22.01.2016, 10:14 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
hubi_pl napisał(a): Mam chwilowo 2013 cayenne diesel. Powiem Tobie ze bardzo przyjemne auto. Brakuje mi wyposazenia z Panamy ale to dlatego ze cayenne nie jest wypasem a panamere mam doposazona. Spalanie z 1100km tras/miast etc to 8,3/100. Polecam Dzięki za info
|
|
Góra |
|
bialykk
|
Napisane: 22.01.2016, 12:59 |
|
Dołączył: 28.02.2015 Posty: 275 Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Nr klubowicza: 469
|
Jeżeli chodzi o spalanie w Cayenne 3.0 D to te 8.3 l/100km jest realne do osiągnięcia ale to naprawdę trzeba gaz tylko lizać . Mam takie auto już jakiś czas i średnie spalanie ale to prawdziwe nie to co pokazuje komputer pokładowy w liczniku , jest na poziomie 10-11 l. Ale to i tak wynik nie do osiągnięcia w Cayenne benzynowym
_________________ Tomek Fajne 911 i auto fryzjera. www.autotechnika.info
|
|
Góra |
|
KrzychuH
|
Napisane: 22.01.2016, 13:08 |
|
Dołączył: 10.01.2016 Posty: 9
|
bialykk napisał(a): Jeżeli chodzi o spalanie w Cayenne 3.0 D to te 8.3 l/100km jest realne do osiągnięcia ale to naprawdę trzeba gaz tylko lizać . Mam takie auto już jakiś czas i średnie spalanie ale to prawdziwe nie to co pokazuje komputer pokładowy w liczniku , jest na poziomie 10-11 l. Ale to i tak wynik nie do osiągnięcia w Cayenne benzynowym 10-11 litrów ropy nie ma tragedii W benzynie jak by spalił mi 15L też nie było by źle ale jak ma Palić 20 po mieście to dziękuję ;-) Wolę coś innego, np q7 lub cayenne dieslu
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|