Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.07.2017, 0:38 

Dołączył: 27.06.2017
Posty: 13
Witajcie,
Postanowiłem już teraz założyć wątek (dołączyłem do forum PCP w bieżącym tygodniu), ze względu na fakt iż im więcej wątków na forach czytam tym większy mętlik mam w głowie.
Po przeczytaniu wielu wątków na różnych internetowych forach oraz znając swoje limitacje finansowe na tą przyjemność zawęziłem pole poszukiwań do kilku modeli.
Nie wiem tylko które auto najlepiej wpisze się w moje założenia i bardzo prosiłbym o realną ocenę sytuacji oraz czy w założonym budżecie realnym jest znaleźć dobre auto.
1. Budżet jaki przewiduje to 150tyś pln na sam zakup samochodu. W momencie gdy sprzedający wystawia pełną FV 23% mogę traktować tą kwotę jako netto.
2. Do czego potrzebuję auta:
- weekendowe dynamiczne przejażdżki po bocznych drogach,
- wypad z rodziną "na kawę" za miasto/do miasta,
- wypad z żoną we dwoje na weekend w góry/nad morze
- kilka track day'ów w roku w tym na zagraniczne tory i wreszcie chciałbym to robić na kołach a nie z lawetą
3. Moje typy:
- 996 C2 3.6 - w zasadzie od tego zaczęła się moja fascynacja 911 - nigdy nie jeździłem
- 996 C4S - nigdy nie jeździłem i nie wiem czy odnajdę się w aucie 4wd,
- 997.1 Carrera - zacząłem myśleć o tym aucie ze względu na zbliżone ceny 996 i 997, przy czym tym autem jeździłem i bardzo mi pasowało. Jedyne czego mu trochę brakuje to dynamiki. Czy z racji niższej masy (i też mocy) 996 C2 3.6 wydaje się być dużo "mniej" dynamicznym autem?
- 997.1 Carrera S - jeździłem i wiem że auto w pełni by mnie zadowoliło, zastanawiam się jednak czy w moim budżecie jestem w stanie znaleźć ładne auto?
4. Wymagania wspólne:
- tylko i wyłącznie manualna skrzynia
- miejsce dla dziecka z tyłu stąd nie biorę pod uwagę Caymana
- bezwypadkowa przeszłość, i jasna historia serwisowa
- miło byłoby wybrać taki pojazd który będzie najmniej tracił na wartości (z podanych)

Teraz przychodzi część z pytaniami:
- Czy ktoś z Was może w jakiś sposób odnieść się do moich typów (jak na ironię nigdy nie miałem okazji jeździć 996). Zastanawiam się które auto w tym budżecie najlepiej wpisze się w punkt 2. Czy w ogóle budżet o jakim mówię wystarczy na ładne 997?
- Jak wygląda kwestia wymienionych aut i używania ich w track day'ach?
- Czym różnią się silniki wymienionych aut w kontekście "żywotności"? Wydawało mi się - mogę się mylić, że wszystkie wytypowane są dosyć zbliżone do siebie?
- Jaki przebieg jest dla tych jednostek napędowych na tyle duży aby wzbudzić czujność przy oględzinach?
Dodam że jako daily poruszam się, nową "naszpikowaną elektroniką", +300 konną turbo benzyną RWD z automatem, i 911 chcę potraktować jako spełnienie marzeń oraz taki powrót do "analogowej" ale jednak ciągle świeżej motoryzacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2017, 5:34 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1357
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 467
drogi kolego...kieruj sie sercem , a nie rozumem...wybierz model o jakim zawsze marzyles i tyle...a jesli Cie nie stac..to kup 944 lub 928 lub Boxstera do 50 tys pln i tez bedziesz zadowolony...powodzenia)




_________________

IG: barrys.garage.classic.porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2017, 12:32 

Dołączył: 27.06.2017
Posty: 13
bary napisał(a):
drogi kolego...kieruj sie sercem , a nie rozumem...wybierz model o jakim zawsze marzyles i tyle...a jesli Cie nie stac..to kup 944 lub 928 lub Boxstera do 50 tys pln i tez bedziesz zadowolony...powodzenia)


Wiesz kierując się sercem sprzedałbym daily i kupił 996 GT3 jednak byłoby to skrajnie nieodpowiedzialne. Niestety myślę że Boxter, 944 etc nie dadzą mi tego co wiem że 997 oferuje - a nie chce auta które jeździ dużo gorzej od auta które mam na codzień.
Największa niewiadoma to 996 - i jej porównanie do 997 które w jakimś stopniu znam. Druga niewiadoma to budżet - czy wystarczy na sensowne auto. Nie mam doświadczenia z Porsche stąd myślałem że ktoś z doswiadczeniem podpowie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2017, 14:29 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Z tego co piszesz wychodzi 996 4S albo Turbo. O to drugie może być ciężko z tym budżetem




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2017, 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2285
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
jak analogowe to nie 996 -trzeba poszukać w klasykach :)




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2017, 20:21 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1331
Nr klubowicza: 304
Miałem 996,1 3,4 w tiptroniku teraz mam 997,1 3,6 w manualu, Moim zdaniem oprócz stylistyki, mechanicznie nie wiele się różnią. 997 S jest mocniejsze, ale chyba mniej trwałe i głośniejsze w środku. 997 w porównaniu do 996 jest bardziej ergonomiczne, łatwiejsze w obsłudze i przyjemniejsze w jeżdzie na co dzień np ma regulację wysokości kierownicy, czego brakowało mi w 996. Do tego dla mnie wygląda 100 razy lepiej i chyba zawsze powinno być droższe od 996. Ja teraz jednak wybrał bym automat, w manualu ciężej chodzi sprzęgło niż w innych normalnych autach. Jak poznasz tiptronika to łatwo nim sterować i dawał też radę na torze. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jak dużo jeżdzisz w ruchu miejskim to naprawdę rozważ tiptronika. Jak chcesz auto w miarę analogowe, ale nie chcesz rezygnować z nowszych rozwiązań to moim zdanie z tych co wymieniłeś tylko 997. Do 150 powinieneś znależć w miarę rozsądny egzemplarz, jednak może być ciężko co do bezwypadkowości, są to już jednak starsze auta i chyba większość ma w swej historii przynajmniej małe obcierki.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.07.2017, 17:18 

Dołączył: 27.06.2017
Posty: 13
Dzięki za odpowiedzi. W międzyczasie poczytałem więcej, zastanowiłem się i
wniosek jest jeden - poczekam spokojnie i poszukam w zakładanym budżecie 997 Carrery lub Carrery S przed liftem. Ewentualnie pomyślę nad 996 4S, jednak tutaj ten napęd mnie zniechęca odrobinę. Idealnie jakby trafiło się auto z FV wtedy mogę spokojnie zwiększyć budżet do 200k.
Co do tiptronika: mam ZF 8 biegowego na codzień i bardzo sobie cenię to jak współczesne automaty działają (czy to w D, SD czy M) - jednak tutaj zdecydowanie chcę wrócić do manualnej skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.07.2017, 17:50 

Dołączył: 10.08.2016
Posty: 345
Nr klubowicza: 588
ze względu na silnik (niezniszczalny mezger)kup 996 turbo oczywiście w manualu, osiągami bije na głowę wszystkie S i 4S 996, 997 (cenowo można się zbliżyć do twoich 150+; obecnie są 2sztuki godne uwagi wywoławczo za 165 i 178tyś pln-ten ostatni od członka klubu) gwarantuję, że będziesz zadowolony a auto będzie Ci służyć latami :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.07.2017, 17:06 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
Sprzedaj daily car (zgaduje BMW) i kup f80 w manualu. Spokojnie objedziesz te 911 o ktr pisałeś na drodze i na torze. Budżet powinien Ci pozwolić na wersje CS.

Edit :

Miało być F82 CS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.07.2017, 17:44 

Dołączył: 3.08.2015
Posty: 734
Tu akurat racja co do F80. Potwór. Tyle, że niepozorny potwór... Czy bym się skusił na CSL? Raczej nie. Wystarczy normal M3:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.07.2017, 11:55 

Dołączył: 27.06.2017
Posty: 13
O F82 myślałem kupując daily, ale doszedłem do wniosku że mnie nie stać na takie daily. Przebiegi jakie robię, utrata wartości etc. Wiem że M4 jest fantastycznym autem i to nawet bez CS pakietu (bo chyba to miałeś na myśli posząc CSL) ale nie w mojej sytuacji. BMW zawsze miałem jako daily i mam też jakieś "stare graty" których nie chcę sprzedawać, po prostu chce mieć też 911.
996 Turbo to trochę "jednorożec" - pewnie że bym chciał ale boje się że w tym budżecie będą to auta bardzo podmęczone. Poczekam poszukam - nie mam pośpiechu. Coraz częsciej myślę żeby zgłosić się do jednej ze znanych w PL firm specjalizujących się w sprzedaży 911.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 10:07 

Dołączył: 27.06.2017
Posty: 13
Mam po poszukiwaniach kilka przemyśleń i jeszcze jedno pytanie.
996tt odpada: w moim budżecie albo auto z automatyczną przekładnią albo z wątpliwą historią.
Kusi mnie 996 4S ze względu na upodobanie do "budy" ale odstrasza mnie M96. Jestem w stanie nagiąć budżet dla 997 po lifcie z 9A1. Czy 9A1 jest już blokiem closed deck? Bo M96 to open. Jak wygląda awaryjność 9A1? Biorę też opcję zakupu tego 996 i od razu wysyłka silnika do Hartech na rebuild z ich wkładką przerabiającą na closed deck. Czy ktoś na forum posiada silnik z taką modyfikacją?
Jestem bardzo ostrożny z zakupem auta. Ma to być mebel garażowy do weekendowego funu i jestem w stanie wiele wybaczyć ale komoletny remont siknika to skuteczny straszak.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 10:51 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1039
Z ciekawosci zapytam - ile kosztuje taka usluga w Hartech?

9A1 z tego co czytalem jest bezproblemowe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 10:57 

Dołączył: 27.06.2017
Posty: 13
Tutaj masz wszystkie ceny. Jak robi się to zamim coś pierdyknie to ceny są bardzo przystępne https://www.hartech.org/rebuild-prices


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 11:44 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1039
Jesli dobrze czytam to 2.2k plus 2.5k za 6 cylindrow czyli prawie 5k gbp plus vat. Imho lepiej dolozyc do 997.2 bo nie odzyskasz tej kasy jak Ci sie auto znudzi a do tego wciaz pozostaja inne problemy tego silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.09.2017, 12:17 

Dołączył: 27.06.2017
Posty: 13
Zgadza się. Plus jeszcze warto dołożyć do nowego IMS 750GPB. Nie mniej masz nowy silnik z wyeliminowaną wadą. Jest jeszcze opcja gdzie zamiast 2500GPB płacisz za wzmocnienie 80GPB od cylindra. Jednak wątpię że w autach z przelotem +100k taka oszczędność przy całej inwestycji jest mądra.
W moim przypadku jest tak: auto mi się nie znudzi, i jak już kupię to zostanie w garażu. Bardziej się zastanawiam czy po zakupie zakocham się w C4S na tyle żeby nie żałować zakupu. No ale to już sam muszę przegryźć.

Czy ma ktoś info dor 9A1 i konstrukcji bloku? Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć gołego żeby zobazyć czy to closed deck


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.09.2017, 17:08 

Dołączył: 31.08.2017
Posty: 22
Kupiłem niedawno 996 4s (w Szwajcarii) w manualu i jestem b zadowolony. Prowadzi się znakomicie chociaż moje doświadczenia z innymi modelami sa mizerne (kilka przejażdżek).
Jeżlei jesteś z Wawy to zapraszam do kontaktu na priv, pokażę auto


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum