|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Szolim
|
Napisane: 5.07.2017, 13:00 |
|
Dołączył: 7.06.2017 Posty: 3
|
|
Góra |
|
ravestation
|
Napisane: 5.07.2017, 13:19 |
|
Dołączył: 20.06.2012 Posty: 345
|
poszperaj na forum, silniki 3.8 w przedliftach są uważane przez wielu silnikami wysokiego ryzyka, szczególnie przy przebiegach powyżej 100-120k km
każde z aut, niezależnie które podałeś należałoby sprawdzić w ASO lub innym warsztacie specjalizującym się w porsche, szkoda rozpoczynać przygodę z marką od wrzucenia 30k+ za remont silnika
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 5.07.2017, 15:54 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
ravestation napisał(a): silnikami wysokiego ryzyka, szczególnie przy przebiegach powyżej 100-120k km A co masz na myśli pisząc "wysokiego ryzyka"? Wyłączone wybuchają?
|
|
Góra |
|
ravestation
|
Napisane: 5.07.2017, 15:59 |
|
Dołączył: 20.06.2012 Posty: 345
|
To, że ich żywotność jest niższa, niż w innych oferowanych w danym modelu.
Oczywiście odnoszę się do informacji, które zaczerpnąłem na tym i innych, zagranicznych forach.
Z jakiegoś tajemniczego powodu inni użytkownicy (choćby tego forum) odradzają lub też nakazują wzmożoną czujność w odniesieniu do tego silnika.
|
|
Góra |
|
Szolim
|
Napisane: 5.07.2017, 16:26 |
|
Dołączył: 7.06.2017 Posty: 3
|
Poczytałem troche o przedlftowych 3.8 i strach się bać. To jakie wersje doradzicie? Skończy się pewnie na pierwszym pomyśle, czyli 997.2 z PDK, ale przy takiej kwocie bedę brał go w leasing, czyli jak skończę obecny
|
|
Góra |
|
964coupe
|
Napisane: 5.07.2017, 20:06 |
|
Dołączył: 2.08.2014 Posty: 99
|
Kupując 997.1 sprawdzałem w serwisie czy były krytyczne przekręcenia obrotôw. W obecnej chwili auto ma blisko 200tys.i kolejny właściciel zadowolony. Jak auto nie było pałowane w tym na zimnym to pojezdzi
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 6.07.2017, 11:03 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
"Oczywiście odnoszę się do informacji, które zaczerpnąłem na tym i innych, zagranicznych forach."
No własnie. Wiadomości typu fake news.
Kiedyś to się nazywało paplaniem bez sensu.
Nie ma czegoś takiego jak "padające coś tam" w danym modelu.
Zawsze sprawdza się konkretne auto.
Bo każdy użytkownik jest inny.
Przynajmniej tak robią specjaliści.
Ale kupując co kilka lat ma się prawo nie wiedzieć.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 6.07.2017, 15:05 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Bez urazy, ale Twój wywód nie różni się od tego, co wyśmiewasz. Są silniki, które ulegają awariom częściej niż inne, czasem dużo częściej. I trafiają się takie również w Porsche. Można sprawdzić auto przed kupnem, np. przekroczenia obrotów itp., ale nie daje to żadnej gwarancji, że wszystko z silnikiem będzie OK przez dłuższy czas. A propos 997.1 S - znajomy miał takie auto, dbał, nie katował na zimno, kontrolował stan oleju i robił przeglądy. Sprzedał i kolejnemu właścicielowi silnik padł niemal zaraz po kupnie. Z drugiej strony - w PCW podobno znają raptem dwa czy trzy przypadki awarii silników 3.8 z 997.1. Czyli niewiele. Ale czy ktoś o zdrowych zmysłach oddaje auto z silnikiem do wymiany/remontu do ASO?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 6.07.2017, 15:36 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
Nigdy z żadnym silnikiem przez dłuższy czas nie będzie wszystko OK.
To wynika z ich konstrukcji. Rzeczy mechaniczne zużywają się.
W naturalny sposób wymagają konserwacji i napraw.
Im bardziej złożone urządzenie tym większe ryzyko naprawy.
Ale projektując odpowiednio producent reguluje jego żywotność.
A to o czym piszesz Wit to chyba raczej przypadłość czasów w jakich żyjemy.
Producenci celowo projektują urządzenia które krócej pracują.
Wymagają częstszej konserwacji i szybciej się zużywają.
Niektórzy robią to bardziej ordynarnie inni starają się być w tym subtelniejsi.
Niestety Porsche też do nich dołączyło i niestety nie mamy na to realnego wpływu.
Bardziej chodziło mi o to, że nie można uogólniać tylko każdy przypadek (auto) sprawdzać indywidualnie.
Uogólnianie jest łatwiejsze ale bardzo rozczarowujące i krzywdzące.
Czego można się przekonać także autach.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 7.07.2017, 21:48 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
Serrgiusz napisał(a): Nigdy z żadnym silnikiem przez dłuższy czas nie będzie wszystko OK.
To wynika z ich konstrukcji. Rzeczy mechaniczne zużywają się.
W naturalny sposób wymagają konserwacji i napraw.
Im bardziej złożone urządzenie tym większe ryzyko naprawy.
Ale projektując odpowiednio producent reguluje jego żywotność.
A to o czym piszesz Wit to chyba raczej przypadłość czasów w jakich żyjemy.
Producenci celowo projektują urządzenia które krócej pracują.
Wymagają częstszej konserwacji i szybciej się zużywają.
Niektórzy robią to bardziej ordynarnie inni starają się być w tym subtelniejsi.
Niestety Porsche też do nich dołączyło i niestety nie mamy na to realnego wpływu.
Bardziej chodziło mi o to, że nie można uogólniać tylko każdy przypadek (auto) sprawdzać indywidualnie.
Uogólnianie jest łatwiejsze ale bardzo rozczarowujące i krzywdzące.
Czego można się przekonać także autach. Serrgiusz po tym co piszesz widać, że jeszcze nigdy "nie padłeś" na błędach konstrukcyjnych i technologicznych producentów to znaczy "pomyłkach a nie ich celowym działaniu. To o czym pisze Wit007 to coś zupełnie innego niż Tobie się wydaje. Osobiście też kiedyś myślałem tak jak Ty, do czasu kiedy nabyłem 3 samochody z silnikiem VW 2.0 Tdi (nowe) i we wszystkich dotknęły mnie wszelkie możliwe przypadłości tego napędu (głowice, pompy oleju, turbo, wtryskiwacze). Swoje pierwsze 911 (997.1 Carrera S 3.8 - używane) również kupiłem na "nieświadomce" i potem miałem problemy z jego zbyciem, mimo że ani mnie ani kolejnemu nabywcy dopóki miałem wiedzę silnik problemów nie sprawił. I trudno się temu dziwić skoro można wybrać model statystycznie bezpieczniejszy.
|
|
Góra |
|
Serrgiusz
|
Napisane: 8.07.2017, 8:49 |
|
Dołączył: 24.11.2012 Posty: 249
|
Faktycznie (odpukać) jeszcze mnie to nie dosięgnęło, żeby padł mi silnik w nowym czy używanym aucie.
Znam to jedynie z opowieści i też bliskich znajomych.
Jeżeli już to miałem "problemy" z elektroniką. Może wynika to z tego że w ogóle nie czyje tego tematu.
Przestałem też wierzyć w dobrą wolę i zapewnienia producentów.
Tak czy inaczej nigdy nie staram się uogólniać tylko skupiam na konkretnym egzemplarzu.
Dzięki temu myślę, że minimalizuję ryzyko wpadki.
|
|
Góra |
|
performance_outlaw
|
Napisane: 10.07.2017, 17:41 |
|
Dołączył: 27.06.2017 Posty: 13
|
Temat jest dosyć podobny do mojego w tym dziale ale dotyczy konkretnie 997 - otóż tutaj odradzacie 3.8M97 na rzecz 3.6M96 przy czym na zagranicznych forach uk i us opinie są zwykle odwrotne lub mimo różnic konstrukcji oba silniki są w zakresie bezawaryjnośvi do siebie porównywane 1:1. O co konkretnie chodzi z problemami 3.8? Bo rozumiem że łożysko wałka pośredniego też go dotyczy z tą różnicą że do wymiany robierany jest silnik?
|
|
Góra |
|
BAWARIA M 5
|
Napisane: 10.07.2017, 18:36 |
|
Dołączył: 23.04.2017 Posty: 683
|
Miałem kiedyś Audi A6 ze skrzynią multitronik wszyscy fachowcy łapali się za głowę i chcieli się zakładać że nie dojadę 100.000 i remont. Finał był taki przejechałem 230 i sprzedałem kolejny właściciel dokąd miałem wiedzę zrobił bez awarii skrzyni kolejne 40.000.Nie rozumiem generalizowania jak wszyscy wiecie zależy to od wielu czynników. To tyle.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 10.07.2017, 20:48 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1039
|
Moj kolega z kolei kupil nowe A4 multitronic dawno temu i skrzynie zmienil przy 100k. Tu nie chodzi o generalizowanie a o rachunek prawdopodobienstwa i wartosc oczekiwana zmiennej losowej kosztu eksploatacji
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 10.07.2017, 21:57 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
performance_outlaw napisał(a): Temat jest dosyć podobny do mojego w tym dziale ale dotyczy konkretnie 997 - otóż tutaj odradzacie 3.8M97 na rzecz 3.6M96 przy czym na zagranicznych forach uk i us opinie są zwykle odwrotne lub mimo różnic konstrukcji oba silniki są w zakresie bezawaryjnośvi do siebie porównywane 1:1. O co konkretnie chodzi z problemami 3.8? Bo rozumiem że łożysko wałka pośredniego też go dotyczy z tą różnicą że do wymiany robierany jest silnik? Jak sprzedawałem 997.1 S 3.8 to klient chciał sprawdzić w PCK. Jednym z nich był kolega szefa serwisu. Tam dowiedziałem się, że problem dotyczy smarowania i przycierających się gładzi cylindrów. Wkładali kamerkę żeby z tego co pamiętam sprawdzić czy w kolektorze dolotowym są ślady oleju oraz właśnie stan gładzi. Po całej operacji na podsumowanie pan z serwisu stwierdził do swojego znajomego: "przecież Cię uprzedzałem". Do transakcji w tym przypadku oczywiście nie doszło. Inną bardzo istotną sprawą są warunki eksploatacyjne i przekroczenia dopuszczalnej prędkości obrotowej silnika. Z tego co pamiętam w 997 można odczytać 6 grup zakresów obrotów. Bodajże od 4 grupy zaczynają się zakresy "niebezpieczne" i dyskwalifikujące dany egzemplarz jako wyjątkowo ryzykowny w opinii ASO. Niestety długo się trudziłem z tym pojazdem mimo, że auto zakupione jako nowe w Polsce po jednym właścicielu, 100% fabryczny lakier i bardzo niewielki przebieg. Ostatecznie sprzedałem za marne pieniądze tak byłem tym tematem zmęczony. Te wszystkie sprawy dotknęły mnie na sam koniec przy sprzedaży - wcześniej nie miałem o tym pojęcia i żadnych problemów z autem.
|
|
Góra |
|
profi
|
Napisane: 10.07.2017, 22:30 |
|
Dołączył: 26.02.2010 Posty: 74
|
BAWARIA M 5 napisał(a): Miałem kiedyś Audi A6 ze skrzynią multitronik wszyscy fachowcy łapali się za głowę i chcieli się zakładać że nie dojadę 100.000 i remont. Finał był taki przejechałem 230 i sprzedałem kolejny właściciel dokąd miałem wiedzę zrobił bez awarii skrzyni kolejne 40.000.Nie rozumiem generalizowania jak wszyscy wiecie zależy to od wielu czynników. To tyle. Tak jak napisał Tunix rozmawiamy o prawdopodobieństwie zdarzeń i pomocy w minimalizowaniu potencjalnego ryzyka. Jeśli ktoś lubi się na to ryzyko wystawiać, jego pieniądze, jego sprawa. Wracając do meritum i osobistych doświadczeń szukałbym do skutku sprzętu w należytym stanie z silnikiem 3.6
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|