|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kaar
|
Napisane: 31.03.2018, 13:50 |
|
Dołączył: 30.07.2017 Posty: 4
|
Cześć , wczoraj oglądałem Porsche Panamera 4 3.6 300KM, zdecydowałem się na zakup (dałem zaliczkę), jednak wszedłem na forum i zacząłem czytać. Przejrzałem 70 stron wątków, w których było zawarte słowo Panamera. I wbiło mnie w fotel... Z tych wszystkich opinii wynika, że rzadko te auta przejeżdżają 100k km bez remontu silnika, skrzyni czy pneumatyki. Pozwoliłem sobie zadzwonić do p. Michała z Porsche Pano i też nie jestem zachwycony tym co usłyszałem. Bardzo dziękuje z tego miejsca za poświęcony, w sobotni poranek, czas. Porsche z 2012 roku, zarejestrowane w kwietniu 2013. Przebieg auta znikomy (55k km) w stosunku do tego co oferuje rynek, cena uzgodniona ze sprzedającym. Wszystkie dane się zgadzają, auto bez najmniejszej ryski, jak nowe. Zestawienie kolorystyczne idealne. Wyposażone bardzo dobre i funkcjonalnie. Serwisowane sumiennie w Porsche Poznań, Pan jest faktycznie pierwszym właścicielem, kupił je w salonie w Poznaniu. Nie ma kombinacji. Negocjacja ceny - super. Drugi komplet kół. Wszystko byłoby pięknie, żeby nie te wszystkie opinie o problemach. Auto do 7 kwietnia jest na gwarancji. Serwis w Warszawie potwierdza fakt, że na auto można wykupić Porsche Approved, po jakiejś inspekcji. Czy to faktycznie taki dramat serwisowy i trzeba mieć z tyłu głowy, że rodzinny wyjazd na weekend, może skończyć się na koszt ubezpieczyciela w przydrożnym hotelu? Liczyłem, że Porsche chociaż do 150k km jeździ w miarę bezawaryjnie. Auto ma być używane jako 3 w rodzinie. Z przebiegami rzędu 15-20k rocznie. Jestem przyzwyczajony do kosztów serwisowych marek premium (Q7, RR Sport, A7, CLS), ale już nie do wymian silników i remontów skrzyń biegów czy pneumatyki. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc!
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 31.03.2018, 14:39 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Bardzo ladne auto. Z tymi komentarzami i historiami jest troche tak że Ci zadowoleni rzadko piszą Miałem GTS-a i powiem krótko - świetne auto. Gwarancję kupiłem ale raczej dla świętego spokoju. Samochod użytkowałem jakis czas i sprzedałem, mam kontakt z nowym właścicielem i od ponad roku jego użytkowania również nic sie nie dzieje. Jeżeli sprawdziles w aso i wszystko jest ok to kupuj i ciesz sie fajnym samochodem. Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
kaar
|
Napisane: 31.03.2018, 15:46 |
|
Dołączył: 30.07.2017 Posty: 4
|
Dzięki Michale.
W ASO nie sprawdzałem bo nie było takiej możliwości. Auto oglądałem we Wrocławiu bo sprzedający jest tam w okresie świąt. Uprzedzę od razu pytania czemu taki pośpiech, czemu nie sprawdziłem fizycznie auta w ASO, tylko telefonicznie, niestety musiałem ze względu na rozliczenia kwartalne w firmie.
Sprawdzaliśmy tylko telefonicznie i wszystko się zgadza. Jestem umówiony w Warszawie po zakupie na przegląd sprawdzający przed Porsche Approved. Z informacji uzyskanych od serwisu w Warszawie, jeśli gwarancja kończy się 7 kwietnia a auto trafi do nich 4 kwietnia to jeśli będzie coś do zrobienia co obejmuje obecna gwarancja to będzie to zrobione.
Obecny właściciel pojazdu oczywiście zgadza się i zaleca nawet sprawdzenie w serwisie, ale sam potwierdza, że od ostatniego serwisu przejechane zostało 2 000 km i to też się zgadzało.
Generelnie wszystko jest bardzo jasne i klarowne, więc nie mam podstaw, żeby nie wierzyć w to co mówi Pan, który sprzedaje auto.
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 31.03.2018, 17:47 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
W zasadzie masz racje. Samochód ma approved wiec w razie usterki spokojnie ją usuniesz. Jezeli jest bezwypadkowy i tak jak powiedziałeś sprawny techniczne to ja bym też zostawił zaliczke Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
albi
|
Napisane: 31.03.2018, 22:08 |
|
Dołączył: 3.11.2013 Posty: 167 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 387
|
Miałem Panamerę GTS przez prawie cztery lata. Zrobiłem nią ok 125 tys km. Nigdy mnie nie zawiodła, psuły się tylko bzdety typu tylny spoiler. Oczywiście dla świetego spokoju miałem Approved. Nie ma się czego bać, jeździć, serwisować i cieszyć się z super auta. Zresztą poszukaj sobie gdzieś na forum, bo z tego co pamietam zdarzali się użytkownicy Panamery (np. Kuba Giermaziak) którzy przejechali sporo ponad 200000 km. Pozdrawiam
_________________
911 996 3.8 CUP - 1:41.7 911 GT2RS 991.2
|
|
Góra |
|
Bristol
|
Napisane: 31.03.2018, 22:52 |
|
Dołączył: 5.05.2016 Posty: 580
|
Bo mieliście Panamery z przebiegami w miarę spokojnymi... Panamera po 150 kkm to Skarbonka bez dna. Powyżej lub w okolicach 200 kkm MEGA CIĘŻKO jest ją sprzedać. Lub Sprzedasz ale za bezcen.
Dlatego jak łatwo zauważyć właściciele trzymają je do przebiegu max 150 kkm.
Co do auta po K. Giermaziaku to czysty przykład. Ile już się sprzedaje w dodatku co chwile z niższą ceną? Ponad rok lub nawet dłużej... Właściciel startował od 200 kpln a teraz jest wystawiona za 149 kpln o ile się nie mylę.
Sam miałem 2 Panamery także wiem co mówię. Łatwo kupić a ciężko potem sprzedać nie mówiąc już o kosztach serwisu.
Wystarczy prywatna rozmowa po godzinach pracy z mechanikami ASO Porsche i śmiało można powiedzieć że po zakupie Panamery powinni dawać zniżkę na lawetę na start.
Wystarczy zresztą przeczytać forum. Panamera jest super dopóki się nie psuje. A je*ie się niemiłosiernie. Zaczynając od elektryki kończąc na silniku.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 31.03.2018, 23:02 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Jak takie auto Ci się podoba to bierz. Na pewno wykup approved. Koszty serwisu na pewno będą większe, pewnie sporo większe niż Audi czy Mercedesa. Jeżeli oczekujesz frajdy z jazdy to będzie dobrze, trzeba tylko pamiętać że może być różnie, nie są to auta bezawaryjne. Może będzie dobrze, ale moze też przydarzyć się wymiana silnika, ale jak masz gwarancję to nie ma co się bać.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 1.04.2018, 6:41 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Wez na przeglad approved przed zakupem jak przejdzie i auto dostanie przedluzke to zaplac i podziekuj. Bo to ze teraz ma gwarancje do 7 nie oznacza ze przejdzie inspekcje bezproblemowo i dostanie przedluzke.
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
rrrogal
|
Napisane: 1.04.2018, 8:59 |
|
Dołączył: 1.09.2015 Posty: 14
|
Nalatałem 230k + panamera. Nie mam porsche approved. Generalnie do niedawna 10k km przejechanych przekladalo sie na 10-15 k pln w serwis. - komputer - stacyjka - przeguby - katalizatory - dolot z klapkami - zamki w drzwiach - amorki pociekly znacznie wczesniej niz powinny - wariator w silniku puscil, wymienione dwa - pompa oleju - w aso powiedzieli ze mi sie lampka od cisnienia oleju pali na desce bo pompy koncowka i silnik sie zatrze. 18 k pln najlepsze ze po wymianie lampka sie dalej swieci. - ciegna spojlera juz sie nie wysuwa - maglownica - odma - cewki Generalnie fajnie sie jezdzi, dosc ok auto, fajnie hamuje, skreca. Serwis mnie drazni pare razy uslyszalem takie zdanie ze powinni stracic klienta na zawsze a calosc nalezaloby opublikowac w internecie. Nastepne bedzie tez porsche. Jak masz jakies pytania - wal smialo
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 1.04.2018, 9:28 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
rrrogal napisał(a): Nalatałem 230k + panamera. Nie mam porsche approved. Generalnie do niedawna 10k km przejechanych przekladalo sie na 10-15 k pln w serwis.
Wygląda przerażająco W którym serwisie go naprawiasz? Ja mam 98 tys km przebiegu, naprawy do tej pory: - chłodnica klimatyzacji (uszkodzenie mechaniczne od kamienia, ponoć częste ze względu na umiejscowienie) - głośnik w drzwiach (usmażyła się cewka) - tuleja wahacza i tuleja łącznika stabilizatora (przednie zawieszenie skrzypiało na nierównościach)
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
rrrogal
|
Napisane: 1.04.2018, 10:38 |
|
Dołączył: 1.09.2015 Posty: 14
|
venglin napisał(a): rrrogal napisał(a): Nalatałem 230k + panamera. Nie mam porsche approved. Generalnie do niedawna 10k km przejechanych przekladalo sie na 10-15 k pln w serwis.
Wygląda przerażająco W którym serwisie go naprawiasz? Ja mam 98 tys km przebiegu, naprawy do tej pory: - chłodnica klimatyzacji (uszkodzenie mechaniczne od kamienia, ponoć częste ze względu na umiejscowienie) - głośnik w drzwiach (usmażyła się cewka) - tuleja wahacza i tuleja łącznika stabilizatora (przednie zawieszenie skrzypiało na nierównościach) Zapomnialem o tulejach wahacza - tez to robilem z tym ze mialem toczone na zamowienie, podobno wieczne, obecnie maja 70k przelotu. - poduszki silnika, niestety koniecznosc wymiany sanek bo nowe poduszki nie pasuja do starych (+10k do kosztu poduszek ) Co do serwisu - na poczatku oficjalny wawa, ale nie psowalo mi podejscie. Potem tylko Pan Jacek z red race z józefowa. Prawdziwy pasjonat, mam wrazenie ze robi wszystko tylko ze wzgledu na hobby. Wszystko od malych napraw po silniki i skrzynie biegow. Podoba mi sie jego podejscie, np kupil porsche z tym samym silnikiem co moje tylko po to zeby poglebiac wiedze. Polecam
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 1.04.2018, 13:39 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 688
|
rrrogal napisał(a): Nalatałem 230k + panamera. Nie mam porsche approved. Generalnie do niedawna 10k km przejechanych przekladalo sie na 10-15 k pln w serwis. - komputer - stacyjka - przeguby - katalizatory - dolot z klapkami - zamki w drzwiach - amorki pociekly znacznie wczesniej niz powinny - wariator w silniku puscil, wymienione dwa - pompa oleju - w aso powiedzieli ze mi sie lampka od cisnienia oleju pali na desce bo pompy koncowka i silnik sie zatrze. 18 k pln najlepsze ze po wymianie lampka sie dalej swieci. - ciegna spojlera juz sie nie wysuwa - maglownica - odma - cewki Generalnie fajnie sie jezdzi, dosc ok auto, fajnie hamuje, skreca. Serwis mnie drazni pare razy uslyszalem takie zdanie ze powinni stracic klienta na zawsze a calosc nalezaloby opublikowac w internecie. Nastepne bedzie tez porsche. Jak masz jakies pytania - wal smialo Lista usterek jest SZOKUJĄCA Szczególnie dla takiej marki jak Porsche. Od niemal 20 lat jeżdżę autami klasy premium (Audi & Mercedes), większością z nich dobiłem (od nowości) do 150k-200k km, i usterki owszem się zdarzały, ale były to jakieś pojedyncze sprawy. A to jakaś cewka, a to cięgno lub siłownik do otwierania drzwi. Tak naprawdę to każde auto miało max 2-3 drobne usterki do tych 200k km. Z grubszych rzeczy to tylko raz w E-Klasie W211 musiałem wymienić elektroniczną stacyjkę przy 190kkm, a teraz w S5 mam klapki w kolektorze do zrobienia. Na 20 lat, 6 samochodów i ponad 1 mln kilometrów ! Ile z tych rzeczy podchodzi pod przedłużoną gwarancję Porsche, a za ile trzeba płacić samemu ? Szczerze mówiąc sam się zacząłem zastanawiać, czy nie zamienić swojego S5 na Panamerę, ale to co tu czytam każe mi się zastanowić nad sensownością takiej zamiany.
|
|
Góra |
|
rrrogal
|
Napisane: 1.04.2018, 14:10 |
|
Dołączył: 1.09.2015 Posty: 14
|
Elberoth napisał(a): rrrogal napisał(a): Nalatałem 230k + panamera. Nie mam porsche approved. Generalnie do niedawna 10k km przejechanych przekladalo sie na 10-15 k pln w serwis. - komputer - stacyjka - przeguby - katalizatory - dolot z klapkami - zamki w drzwiach - amorki pociekly znacznie wczesniej niz powinny - wariator w silniku puscil, wymienione dwa - pompa oleju - w aso powiedzieli ze mi sie lampka od cisnienia oleju pali na desce bo pompy koncowka i silnik sie zatrze. 18 k pln najlepsze ze po wymianie lampka sie dalej swieci. - ciegna spojlera juz sie nie wysuwa - maglownica - odma - cewki Generalnie fajnie sie jezdzi, dosc ok auto, fajnie hamuje, skreca. Serwis mnie drazni pare razy uslyszalem takie zdanie ze powinni stracic klienta na zawsze a calosc nalezaloby opublikowac w internecie. Nastepne bedzie tez porsche. Jak masz jakies pytania - wal smialo Lista usterek jest SZOKUJĄCA Szczególnie dla takiej marki jak Porsche. Od niemal 20 lat jeżdżę autami klasy premium (Audi & Mercedes), większością z nich dobiłem (od nowości) do 150k-200k km, i usterki owszem się zdarzały, ale były to jakieś pojedyncze sprawy. A to jakaś cewka, a to cięgno lub siłownik do otwierania drzwi. Tak naprawdę to każde auto miało max 2-3 drobne usterki do tych 200k km. Z grubszych rzeczy to tylko raz w E-Klasie W211 musiałem wymienić elektroniczną stacyjkę przy 190kkm, a teraz w S5 mam klapki w kolektorze do zrobienia. Na 20 lat, 6 samochodów i ponad 1 mln kilometrów ! Ile z tych rzeczy podchodzi pod przedłużoną gwarancję Porsche, a za ile trzeba płacić samemu ? Szczerze mówiąc sam się zacząłem zastanawiać, czy nie zamienić swojego S5 na Panamerę, ale to co tu czytam każe mi się zastanowić nad sensownością takiej zamiany. Moze mam pecha, w211 przy 220k km pekl tlok jak mialem 200 na budziku Z gwarancja porsche jest tak ze jest 100 opcji zeby sie wykrecic. Np. Masz gwarance porsche approved, cos Ci walnie, zajedziesz do serwisu, serwis powie ze widzi tam slady grzebania przez kogos innego, w zwiazku z tym nie naprawia. Potem batalia i niepewny finisz. Nie chce nikogo oczerniac, ale tak to wyglada. Walnal mi wariator okazuje sie ze jest akcja serwisowa z tego powodu w innych krajach, ja zajezdzam do serwisu porozmawic a Pan S z polczynskiej mnie gasi ze ja oczekuje “prezentu od firmy porsche”. Zrobilem to we wlasnym zakresie a po pewnym czasie dowiaduje sie ze jednak innej osobie ogarneli auto bo np. miala dwa porsche w rodzinie, wazniejszy klient... slabo to wyglada generalnie.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 1.04.2018, 19:32 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 688
|
rrrogal napisał(a): Moze mam pecha, w211 przy 220k km pekl tlok jak mialem 200 na budziku Bo obecnie produkowane auta trzeba sprzedawać <200k km Coś czuję, że gdybym kupił Panamerę to chyba byśmy często się z Porsche Polska na sali sądowej widywali. Aż by się nauczyli
|
|
Góra |
|
kaar
|
Napisane: 1.04.2018, 23:04 |
|
Dołączył: 30.07.2017 Posty: 4
|
Dzięki za opinie, czytam czytam i się wierzyć nie chce. Prześpię się jeszcze z tematem w takim razie. Bo widzę, że Porsche jest daleko w tyle za Peugeotem...
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 1.04.2018, 23:07 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
Cytuj: Co do auta po K. Giermaziaku to czysty przykład. Ile już się sprzedaje w dodatku co chwile z niższą ceną? Ponad rok lub nawet dłużej... Roku jeszcze nie ma Auto jest cały czas w eksploatacji (niedługo będzie magiczne 300k ). Serwisowane na Approved w ASO, poza gwarancją w PorschePana. Jest trochę mankamentów, ale Porsche nie kupuje się rozumem, tylko sercem Usterki i serwis, co prawda nie są najprzyjemniejszą kwestią, ale za to wsiadanie za kierownicę i 4 sekundy do setki w zupełności to rekompensuje (oczywiście zalet jest dużo dużo więcej: fenomenalne prowadzenie, "ceramiczne" hamowanie, itd. ). @kaar W Warszawie możemy się spotkać albo zdzwonić się - dokładnie Ci opowiem na co zwrócić uwagę, jak wyglądał u mnie serwis od 1km, koszty, itd. Jeśli zdecydujesz się na zakup Porsche to Serdecznie Zapraszam do wstąpienia do klubu (Wspólna pasja, pomoc, a jeśli chodzi o część materialną to jest nawet do 25% rabatu w ASO!) http://cms.porsche-clubs.com/PorscheClu ... 7A004333CF
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 2.04.2018, 9:20 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 688
|
25% zniżki na części czy robociznę ?
W każdym ASO czy tylko wybranych ?
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 2.04.2018, 10:19 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
kaar napisał(a): Dzięki za opinie, czytam czytam i się wierzyć nie chce. Prześpię się jeszcze z tematem w takim razie. Bo widzę, że Porsche jest daleko w tyle za Peugeotem... Nie przejmuj sie, serio. Jak kupowalem moje pierwsze porsche i na tym forum poprosiłem o pomoc to koledzy polecili mi audi rs5 lub bmw m3 - to nie żart. Jezeli samochód Ci sie podoba i jest ok to kupuj i nie wnikaj, napisz potem kilka postów dla potomnych z informacją jak dobra jest Panamera i będzie nas dwóch Najlepszego. Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
rrrogal
|
Napisane: 2.04.2018, 10:37 |
|
Dołączył: 1.09.2015 Posty: 14
|
Zeby byla jasnosc - ja tez uwazam ze panamera to fajne auto i na pewno bede trzymal sie porsche. A serwisowanie wyglada jak wyglada.
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 2.04.2018, 13:04 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
Elberoth napisał(a): 25% zniżki na części czy robociznę ?
W każdym ASO czy tylko wybranych ? 0-25% na części w zależności od grupy asortymentowej do której jest przypisana dana część zamienna (tylko PCW); 10-15% na wszystko w zależności od konkretnego Porsche Centrum Spoglądając tylko czysto finansowo, opłata członkowska w Porsche Club Poland zwraca się już praktycznie po pierwszej wizycie (i/lub zakupie części) w ASO @Mic182 Cytuj: z informacją jak dobra jest Panamera i będzie nas dwóch trzech Pozdrawiam Serdecznie, chris_3
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 20 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|