Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.10.2021, 20:42 

Dołączył: 23.01.2021
Posty: 34
Witam wszystkich,

na wstępie wybaczcie brak konkretów, bardziej chodzi mi o zebranie sugestii i rad od bardziej doświadczonych.

Od maja posiadamy nowiutką Panamerę GTS, aktualnie 6k przebiegu. To nasze pierwsze Porsche. Auto jest absolutnie fantastyczne, ale...

dość przypadkowo przejechaliśmy się nową 911 4 PDK. No i biorąc pod uwagę, że przez pół roku więcej niż 2 osoby jechały z dwa razy i to, że bieszczadzkie drogi są rzut beretem zaczęła kiełkować myśl wymiany Panamery właśnie na 911, generalnie jako całokształt było optymalne.

Była jeszcze koncepcja Caymana jako uzupełnienie, jednakże po przejechaniu się wariantem T było spore rozczarowanie - głównie dźwiękiem, charakterystyką pracy silnika i fotelami. Może 6 cylindrowe z fotelami sportowymi dałoby zupełnie inne odczucia? Silnik 2.0 to nie ta bajka.

No i co teraz? Priorytetem jest niezawodność, brak jest czasu i chęci na sprawdzanie jakości ASO, z resztą do najbliższego jest 250 km. Warunek konieczny to napęd 4x4 i PDK, no i komfort nie niższy niż ta 992 Carrera.

Czy zakup starszego 911 jako uzupełnienie ma racje bytu i da podobne odczucia do powyższego 992? Jeśli wymienić Panamerę w jaką wersje 911 celować? Może w kilkuletnie Turbo/Turbo S? A może to przerost formy nad treścią? Jeżeli chodzi o budżet to generalnie nie wyższy niż wartość tej Panamery. Auto nie będzie jeździło po torze.

To dość luźny temat, żadnej decyzji nie podjąłem, ale będę wdzięczny bo rady doświadczonych mogą wskazać idealne wyjście :)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2021, 10:06 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Chyba niestety na odległość nikt Ci nie podpowie.

Każda kolejna generacja jest bardziej komfortowa więc im od 992 bardziej w tył tym komfortu będzie mniej.

Pomyśl z 991 Turbo / Turbo S nie jest zły ale musiałbyś się przejechać.

Ja bym zostawił dla komfort panamere i kupił Caymana S/GTS do zabawy (987.2 czy 981) ale ja to ja a Ty to Ty :)

Pozdrawiam
Paweł

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2021, 17:08 

Dołączył: 23.01.2021
Posty: 34
Dziękuję za pierwszą i mam nadzieję nie jedyną odpowiedź.
Nie oczekuję tu rozwiania dylematów, ale wszelkie sugestie odnośnie kierunku mile widziane

Szkoda np czasu na poszukiwania Turbo, jeśli jest np wyraźnie mniej wygodne, albo generuje jakieś poważne problemu i za tego typu rady byłbym wdzięczny

O coraz wyższym komforcie słyszałem, tegoroczna Carrera 4 PDK którą jeździliśmy wydała się pod tym względem idealna i wolałbym nie schodzić niżej.

Turbo jest absolutnie wspaniałe, nie mogłem oderwać oczu, tu mówimy właśnie o poprzedniej generacji tylko nie wiem czy nie będzie za mocne, generujące więcej problemów (?). Na co dzień jednak to nie będą autostrady, a np. trasa znana z GSMP - Załuż. Z tego co się orientuje najlepiej utrzymuje cenę, co też jest plusem.

Ze starszym Caymanem to jest jakiś pomysł, tylko jak tu z niezawodnością? We własnym zakresie nic tu nie zrobię, do Auto Duszy jest 300 km, do PorschePana jeszcze dalej, a pomijając to trochę szkoda czasu, którego ciągle brak, lepiej cieszyć się jazdą ;)


Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2021, 20:05 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 372
Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
roswell,
dawno temu, zanim pojawiły się Cayenne i Panamera, Porsche reklamowało się miej więcej tak: Po co ci 2,5 tony, aby wozić 2 osoby?
Szukasz radości za kółkiem - kup 911. Jeśli komfort jest istotny - znajdź komfortową (w sensie wyposażenia/dostępnych opcji). Może nagle odkryjesz wiatr we włosach, którego Panamera nie oferuje?
Takie tam dziadkowe wynurzenia ...
Pozdrawiam
Bengalski


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2021, 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Ja bym zrobił tak:

Panamera out

Funcar: używane 991 Targa 4GTS
Przedlift jeżeli lubisz wolnossące silniki i ich brzmienie, polift jak wolisz lepsze osiągi i elastyczność Turbo.

Daily: Macan 2.0, ale za to z fajnym, „wygodnym” wyposażeniem




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2021, 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Fajne dylematy ;)

Ja bym zostawił "komfortową" Panamerę i dokupił 991 cabrio jako auto sezonowe. Albo targę. Idealny zestaw.

Macana 2.0 to po GTS bym jednak nie proponował...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2021, 21:23 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Panamera i 911 to sa tak różne auta że trudno je nawet porównać. Zamiana dużej w miarę wygodnej limuzyny, cichej w trasy, dobrze resurującej z dużą ilością miejsca z przodu, z duzym bagaznikiem itd NA małe auto dwuosobowe, głośne, twarde, niewygodne do wsiadania i wysiadania, bez bagażnika. Dla mnie jest to zupełnie absurdalny pomysł, nie ma znaczenia generacja, oczywiscie 992 jest 5 x cichsza i wygodniejsza od np. 997 ale to dalej będzie tylko głosne twarde sportowe auto. Dla mnie zostaw panamere i kup sobie 911 997 albo 991 w jakiejs normalnej wersji. P.S jest też wersja hardcore, kup 991 turbo s a do jazdy w trasy i jako daily np. normalną octavie w dieslu, taki zestaw wcale nie jest też najgłupszy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.10.2021, 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
prnit napisał(a):
jako daily np. normalną octavie w dieslu, taki zestaw wcale nie jest też najgłupszy.


Uch...
Pamiętaj, ze w tym daily spędzasz olbrzymią ilość czasu (wielokrotnie więcej niż w funcarze). Ja obiecałem sobie kiedyś, że już więcej do nudnego daily nie wsiądę - więc takie podejście nie mieści mi się w światopoglądzie.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.10.2021, 8:33 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 22.01.2020
Posty: 825
Nr klubowicza: 667
To ja dodam coś od siebie jako użytkownik Panamery GTS ST i 718 Boxstera
Jeżdżę pół na pół. Od wiosny do późnej jesieni Boxem a Panamera jak potrzeba gdzieś dalej i w więcej niż 2 osoby i w zime.
Kolega napisał ze nie wybrałby Caymana T Hmmm.. co kto lubi i potrzebuje. Ja wybrałem Boxa bo chciałem mieć cabrio, małe zwinne auto, napęd na tył, centralny silnik i dodatkowo mam jeszcze jeden bagażnik
Rozumiem ze silnik nie ten i w związku z tym dźwięk tez ale mi to nie przeszkadza a 300KM robi robotę i całkowicie mi wystarcza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera
był:
718 Boxster


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2021, 0:56 

Dołączył: 2.08.2017
Posty: 61
Mam podobnie, ale jestem z Poznania i mam rzut beretem na Tor Poznań.
Dlatego na co dzień Macan S i wstępnie zamówiłem GT4 (czekam na alokacje).
Aczkolwiek mam wewnątrz takie marzenie żeby latem jeździć do Włoch, Francji Szwajcarii i tutaj Spyder albo Boxster GTS byłyby lepsze dlatego jeszcze myślę.
Na Twoim miejscu poszedłbym w dwa różne auta. Do tej pory miałem jedno i to zawsze jest kompromis. Lepiej mieć komfortowe daily i w weekend/ładna pogodę/na tor coś co da Ci zupełnie inny rodzaj frajdy.
Jak nie jeździsz na tor to ja bym poszedł w Macana + Boxstera GTS.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2021, 9:36 

Dołączył: 24.01.2017
Posty: 144
Nr klubowicza: 560
Ja jeżdżę Panamerą GTS jako daily, a Carrera S to dla mnie fun car. Tobie też polecam ten sam setup. Do wyjazdów rodzinnych mam jeszcze V klasę.




_________________

Taycan 4S 2022
991.2 Carrera S 2015
Panamera GTS 2013


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.10.2021, 11:22 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
piterson napisał(a):
prnit napisał(a):
jako daily np. normalną octavie w dieslu, taki zestaw wcale nie jest też najgłupszy.


Uch...
Pamiętaj, ze w tym daily spędzasz olbrzymią ilość czasu (wielokrotnie więcej niż w funcarze). Ja obiecałem sobie kiedyś, że już więcej do nudnego daily nie wsiądę - więc takie podejście nie mieści mi się w światopoglądzie.


zgadzam się z Tobą, ja też tak mam ale jakby trzeba było wybrać to bym jezdził octavią, na razie na codzien mam S8D4 które ma pod 700km i nie jest naprawdę nudnym autem (ale idzie powoli do sprzedania)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.01.2022, 17:55 

Dołączył: 23.01.2021
Posty: 34
Panowie, chyba dojrzałem do tej decyzji, jakby był ktoś zainteresowany Panamerą GTS odebraną w maju '21 z przebiegiem 9k proszę o priv lub tel. 501-718 zero-trzy-trzy

Specyfikacja na 820k katalogowo + folia i ceramika robiona w ASO.
http://www.porsche-code.com/PN3SMWR3

Jakby ktoś chciał oddać 911 992 również proszę o informację

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.01.2022, 11:12 

Dołączył: 23.01.2021
Posty: 34
Film z odbioru: https://eu.citnow.com/vsmSLny2cZU


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum