|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
roswell
|
Napisane: 13.10.2021, 20:42 |
|
Dołączył: 23.01.2021 Posty: 34
|
Witam wszystkich, na wstępie wybaczcie brak konkretów, bardziej chodzi mi o zebranie sugestii i rad od bardziej doświadczonych. Od maja posiadamy nowiutką Panamerę GTS, aktualnie 6k przebiegu. To nasze pierwsze Porsche. Auto jest absolutnie fantastyczne, ale... dość przypadkowo przejechaliśmy się nową 911 4 PDK. No i biorąc pod uwagę, że przez pół roku więcej niż 2 osoby jechały z dwa razy i to, że bieszczadzkie drogi są rzut beretem zaczęła kiełkować myśl wymiany Panamery właśnie na 911, generalnie jako całokształt było optymalne. Była jeszcze koncepcja Caymana jako uzupełnienie, jednakże po przejechaniu się wariantem T było spore rozczarowanie - głównie dźwiękiem, charakterystyką pracy silnika i fotelami. Może 6 cylindrowe z fotelami sportowymi dałoby zupełnie inne odczucia? Silnik 2.0 to nie ta bajka. No i co teraz? Priorytetem jest niezawodność, brak jest czasu i chęci na sprawdzanie jakości ASO, z resztą do najbliższego jest 250 km. Warunek konieczny to napęd 4x4 i PDK, no i komfort nie niższy niż ta 992 Carrera. Czy zakup starszego 911 jako uzupełnienie ma racje bytu i da podobne odczucia do powyższego 992? Jeśli wymienić Panamerę w jaką wersje 911 celować? Może w kilkuletnie Turbo/Turbo S? A może to przerost formy nad treścią? Jeżeli chodzi o budżet to generalnie nie wyższy niż wartość tej Panamery. Auto nie będzie jeździło po torze. To dość luźny temat, żadnej decyzji nie podjąłem, ale będę wdzięczny bo rady doświadczonych mogą wskazać idealne wyjście Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 14.10.2021, 10:06 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Chyba niestety na odległość nikt Ci nie podpowie. Każda kolejna generacja jest bardziej komfortowa więc im od 992 bardziej w tył tym komfortu będzie mniej. Pomyśl z 991 Turbo / Turbo S nie jest zły ale musiałbyś się przejechać. Ja bym zostawił dla komfort panamere i kupił Caymana S/GTS do zabawy (987.2 czy 981) ale ja to ja a Ty to Ty Pozdrawiam Paweł Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
roswell
|
Napisane: 14.10.2021, 17:08 |
|
Dołączył: 23.01.2021 Posty: 34
|
Dziękuję za pierwszą i mam nadzieję nie jedyną odpowiedź. Nie oczekuję tu rozwiania dylematów, ale wszelkie sugestie odnośnie kierunku mile widziane Szkoda np czasu na poszukiwania Turbo, jeśli jest np wyraźnie mniej wygodne, albo generuje jakieś poważne problemu i za tego typu rady byłbym wdzięczny O coraz wyższym komforcie słyszałem, tegoroczna Carrera 4 PDK którą jeździliśmy wydała się pod tym względem idealna i wolałbym nie schodzić niżej. Turbo jest absolutnie wspaniałe, nie mogłem oderwać oczu, tu mówimy właśnie o poprzedniej generacji tylko nie wiem czy nie będzie za mocne, generujące więcej problemów (?). Na co dzień jednak to nie będą autostrady, a np. trasa znana z GSMP - Załuż. Z tego co się orientuje najlepiej utrzymuje cenę, co też jest plusem. Ze starszym Caymanem to jest jakiś pomysł, tylko jak tu z niezawodnością? We własnym zakresie nic tu nie zrobię, do Auto Duszy jest 300 km, do PorschePana jeszcze dalej, a pomijając to trochę szkoda czasu, którego ciągle brak, lepiej cieszyć się jazdą Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
Bengalski
|
Napisane: 14.10.2021, 20:05 |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 372 Lokalizacja: Konstancin
Nr klubowicza: 111
|
roswell, dawno temu, zanim pojawiły się Cayenne i Panamera, Porsche reklamowało się miej więcej tak: Po co ci 2,5 tony, aby wozić 2 osoby? Szukasz radości za kółkiem - kup 911. Jeśli komfort jest istotny - znajdź komfortową (w sensie wyposażenia/dostępnych opcji). Może nagle odkryjesz wiatr we włosach, którego Panamera nie oferuje? Takie tam dziadkowe wynurzenia ... Pozdrawiam Bengalski
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 14.10.2021, 20:22 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Ja bym zrobił tak:
Panamera out
Funcar: używane 991 Targa 4GTS Przedlift jeżeli lubisz wolnossące silniki i ich brzmienie, polift jak wolisz lepsze osiągi i elastyczność Turbo.
Daily: Macan 2.0, ale za to z fajnym, „wygodnym” wyposażeniem
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 14.10.2021, 21:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Fajne dylematy Ja bym zostawił "komfortową" Panamerę i dokupił 991 cabrio jako auto sezonowe. Albo targę. Idealny zestaw. Macana 2.0 to po GTS bym jednak nie proponował...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 14.10.2021, 21:23 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Panamera i 911 to sa tak różne auta że trudno je nawet porównać. Zamiana dużej w miarę wygodnej limuzyny, cichej w trasy, dobrze resurującej z dużą ilością miejsca z przodu, z duzym bagaznikiem itd NA małe auto dwuosobowe, głośne, twarde, niewygodne do wsiadania i wysiadania, bez bagażnika. Dla mnie jest to zupełnie absurdalny pomysł, nie ma znaczenia generacja, oczywiscie 992 jest 5 x cichsza i wygodniejsza od np. 997 ale to dalej będzie tylko głosne twarde sportowe auto. Dla mnie zostaw panamere i kup sobie 911 997 albo 991 w jakiejs normalnej wersji. P.S jest też wersja hardcore, kup 991 turbo s a do jazdy w trasy i jako daily np. normalną octavie w dieslu, taki zestaw wcale nie jest też najgłupszy.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 14.10.2021, 21:31 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
prnit napisał(a): jako daily np. normalną octavie w dieslu, taki zestaw wcale nie jest też najgłupszy. Uch... Pamiętaj, ze w tym daily spędzasz olbrzymią ilość czasu (wielokrotnie więcej niż w funcarze). Ja obiecałem sobie kiedyś, że już więcej do nudnego daily nie wsiądę - więc takie podejście nie mieści mi się w światopoglądzie.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Seb
|
Napisane: 15.10.2021, 8:33 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 22.01.2020 Posty: 825
Nr klubowicza: 667
|
To ja dodam coś od siebie jako użytkownik Panamery GTS ST i 718 Boxstera Jeżdżę pół na pół. Od wiosny do późnej jesieni Boxem a Panamera jak potrzeba gdzieś dalej i w więcej niż 2 osoby i w zime. Kolega napisał ze nie wybrałby Caymana T Hmmm.. co kto lubi i potrzebuje. Ja wybrałem Boxa bo chciałem mieć cabrio, małe zwinne auto, napęd na tył, centralny silnik i dodatkowo mam jeszcze jeden bagażnik Rozumiem ze silnik nie ten i w związku z tym dźwięk tez ale mi to nie przeszkadza a 300KM robi robotę i całkowicie mi wystarcza Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Panamera ST GTS "Żaba", 718 Cayman GTS 4.0, 911 964 Carrera był: 718 Boxster
|
|
Góra |
|
strzela
|
Napisane: 16.10.2021, 0:56 |
|
Dołączył: 2.08.2017 Posty: 61
|
Mam podobnie, ale jestem z Poznania i mam rzut beretem na Tor Poznań. Dlatego na co dzień Macan S i wstępnie zamówiłem GT4 (czekam na alokacje). Aczkolwiek mam wewnątrz takie marzenie żeby latem jeździć do Włoch, Francji Szwajcarii i tutaj Spyder albo Boxster GTS byłyby lepsze dlatego jeszcze myślę. Na Twoim miejscu poszedłbym w dwa różne auta. Do tej pory miałem jedno i to zawsze jest kompromis. Lepiej mieć komfortowe daily i w weekend/ładna pogodę/na tor coś co da Ci zupełnie inny rodzaj frajdy. Jak nie jeździsz na tor to ja bym poszedł w Macana + Boxstera GTS.
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 16.10.2021, 9:36 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
Ja jeżdżę Panamerą GTS jako daily, a Carrera S to dla mnie fun car. Tobie też polecam ten sam setup. Do wyjazdów rodzinnych mam jeszcze V klasę.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 16.10.2021, 11:22 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
piterson napisał(a): prnit napisał(a): jako daily np. normalną octavie w dieslu, taki zestaw wcale nie jest też najgłupszy. Uch... Pamiętaj, ze w tym daily spędzasz olbrzymią ilość czasu (wielokrotnie więcej niż w funcarze). Ja obiecałem sobie kiedyś, że już więcej do nudnego daily nie wsiądę - więc takie podejście nie mieści mi się w światopoglądzie. zgadzam się z Tobą, ja też tak mam ale jakby trzeba było wybrać to bym jezdził octavią, na razie na codzien mam S8D4 które ma pod 700km i nie jest naprawdę nudnym autem (ale idzie powoli do sprzedania)
|
|
Góra |
|
roswell
|
Napisane: 18.01.2022, 17:55 |
|
Dołączył: 23.01.2021 Posty: 34
|
Panowie, chyba dojrzałem do tej decyzji, jakby był ktoś zainteresowany Panamerą GTS odebraną w maju '21 z przebiegiem 9k proszę o priv lub tel. 501-718 zero-trzy-trzy Specyfikacja na 820k katalogowo + folia i ceramika robiona w ASO. http://www.porsche-code.com/PN3SMWR3Jakby ktoś chciał oddać 911 992 również proszę o informację Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
roswell
|
Napisane: 19.01.2022, 11:12 |
|
Dołączył: 23.01.2021 Posty: 34
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|