Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.03.2018, 23:50 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 5
Witajcie,
Mam pytanko czy na opcji SPORT przy pneumatycznym zawieszeniu autko powinno równo stać ? Jest różnica około 2 cm tył stoi wyżej jak by pikował w dół... Oczywiście na NORMAL stoi równo , a obniżając się zostawia nieco wyżej tył.
PORSCHE CAYENNE 2007r 3,6 V 6


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2018, 0:29 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Pewnie są do wymiany zaworki amortyzatorów. Tania i szybka naprawa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.03.2018, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5203
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To mogą być zaworki, ale auto pewnie wyrzuciło by błąd z zawieszenia
na desce. I teoretycznie nie powinno w trybie normal uzyskać niższego
prześwitu po wyborze na konsoli środkowej. Jeżeli w takim wypadku jest
ok, a tylko na sport jest inaczej to na start trzeba by podłączyć
komputer i popatrzeć w parametry. Nie sądzę żeby auto miało tylko
obniżyć przód w trybie sport.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2018, 19:05 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 5
Witajcie !
Obniża ale jest różnica pomiędzy tyłem , a przodem . Autko stoi z przodu równo i tył równo ale jest różnica pomiędzy tyłem ,a przodem około 2 cm ... może tak ma być ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2018, 19:29 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
A masz jakiś komunikat błędu zawieszenia na wyświetlaczu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2018, 20:26 

Dołączył: 24.10.2017
Posty: 223
Na pewno nie moze tak byc ! Masz cos albo z zaworkami albo kompresor lub przednie miechy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2018, 20:59 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 5
zero info , zero błędów , nowy kompresor , po ustawieniu poziomu w serwisie . Stoi równo co do milimetra z każdej strony tylko dlaczego wyżej ty? może na sporcie tak ma być ? .... Nigdy nie sprawdzałem tego na oko nie widać po prostu zmierzyłem i się zastanawiam ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2018, 21:47 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
kamilos napisał(a):
zero info , zero błędów , nowy kompresor , po ustawieniu poziomu w serwisie . Stoi równo co do milimetra z każdej strony tylko dlaczego wyżej ty? może na sporcie tak ma być ? .... Nigdy nie sprawdzałem tego na oko nie widać po prostu zmierzyłem i się zastanawiam ;)

Powiedz jak to mierzysz,to jutro takim samym sposobem zmierzę swojego i Ci odpowiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2018, 22:42 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 5
Wysokość szczytu opony do błotnika 😬


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2018, 22:47 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
kamilos napisał(a):
Wysokość szczytu opony do błotnika 😬

Ok.Jutro sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2018, 11:40 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Pomiary zrobione,możesz spoć spokojnie. W trybie sport,przód auta jest o 25mm niżej niż tył.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2018, 11:41 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Grzegorz 66 napisał(a):
Pomiary zrobione,możesz spoć spokojnie. W trybie sport,przód auta jest o 25mm niżej niż tył.

Oczywiście:spać a nie spoć. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2018, 12:44 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 5
Super ! Dziękuje 😁Znaczy ze pikuje jak leci w dół 🤪
Pozdrowionka 🤘


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.03.2018, 14:04 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Przód jest niżej,żebyś przy 250/h nie odleciał :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.03.2018, 18:27 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
Podłączę się do temu, jak zjeżdżam dzojstikiem w dół auto się obniża ale jak tylko ruszę wraca do pozycji normal.
Druga sprawa, prawy przód jest wyżej od lewego o dobre 1,5 cm. W każdej pozycji.
Co to może być ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2018, 14:37 

Dołączył: 21.05.2015
Posty: 2
Prosta sprawa. JEstem właścicielem cayenne s na pneumatyce. Zanim kupiłem auto 3 miesiące analizowałem fora ustrerk z całego świata ( łatwiej w ogóle wyszukiwac po touaregu czy q7 w końcu to ta sama fura a problemy czy to zx pneumatem czy podpora wału będą identyczne :)
Powodem błędu zawieszenia na desce ( czerwonego ) jest blokujący się zaworek (tzw residual valve) wpuszczający i upuszczający powietrze do i z poduchy. Działa on na zasadzie roznicy cisnienia i prewencyknie w razie uszkodzenia przewodu ma nam nie spowodowac gwałtownego opadniecia auta bo wiadomo czym by to groziło. Zaworek ten wykonany jest z mosiądzu i wkręcony w poduche a w niego wąż. Tak się składa, że poduchy są aluminiowe i po ...6..10..15 latach eksploatacji mogą leko skorodować wypietrzyć się w okolicy zaworka co powoduje jego przypadkowe blokowanie i uniemożliwia opuszczanie auta. Zdarza się to na jednym czasem dwóch kołach nie ma reguły. Co sie dzieje dokłądnie...
Komp dostaje sygnał opuszczamy.. Zaczyna przód potem tył a tu psikus !!!
Jedno koło sie nie opuszcza bo zaworek się zblokował... I co ?!
Auto będzie krzywo stało a SPRAWNY CZUJNIK wychwyca tą usterkę i albo komp chce dopompować w celu zrównania auta albo po kilku próbach głupieje i wywala błąd.

Naprawa - wymiana zaworka numer oem : 95535873000 lub 95535873002

koszt w chinach ok 70zł u nas na aledrogo nieco drożej.
Od 3ch lat mam 2 chinskie i wszystko działa poprawnie.
Koszt naprawy - 60 zł za godzinę warsztatu i mechanika na wyłącnzość.
Na YT są filmiki jak wyciągnąć spreżynę. 90% w języku angielskim
w razie w dzwońsłużę pomocą przy Cayenne S tiptronic nic nie jest mi obce...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2018, 14:49 

Dołączył: 21.05.2015
Posty: 2
O ile z przodu można to zrobić samemu ( zwroki sa w zasięgu wzroku jak auto uniesiemy na lewarku o tyle z tyłu trzeba wymontowac poduchę bo są tak schowane że nie ma opcji ich wykręcić.
Jak mamy ją na stole to wyrkęcamy powoli zaworek aż zejdzie powietrze wówczas wykręcamy go całkiem i zaślepiamy dziurkę jakąś srubką czy koreczkiem - NIC NIE MOŻE DOSTAĆ SIE DO SRODKA ! Scieramy delikatnie osadzenie papierem ew czymś aby nie było styczności z zaworkliem. Czasem nie ma korozji i wystarczy sama wymiana. ( wiadomo w srodku zaworka elementy gumowe po 5-10 latach maja prawo się zużyć). można scianki zaworka usmarować smarem aby właśnie w tym miesjcu nie korodowało pamietajmy aby nie napchac smaru do poduchy!!!! I OT cała filozofia...
Poduchy same z siebie są na tyle sensownie zabezpieczone że raczej rzadko sie zdarza żeby powietrze sperniczało...toteż i awarie kompresora są rzadkością Chociaż to im wyszło ale to tylko dzieki osłonie dodatkowej. W Audi ALL ROAD TEGO NIE ZROBILI! i wszyscy wiemy jak się to konczy.... Najpierw poduchy puszczaja potem analogicznie kompresor, który nie nadażą z ich co chwilowym napompowywaniem i ustreka gotowa.

Osobiście mojego Cayenne S seriwuję sam 3 lata i koszty utrzymania są niższe niż Matiza na gwarancji....
Oczywiście LPG stag 3000 premium wtryski baraquda butla w kole.
Spalanie LPG na kołach r18 255 /55 przy trasie drogach krajowych zamykam w 17 l/100km a z włączonym ECON ( czyli odpiętym kompresorem klimatyzacji nawet 15,5 l /100km)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.06.2018, 22:28 

Dołączył: 30.05.2016
Posty: 152
No z tymi kosztami serwisu to bez przesady. Dalej jest drogo jak skur...też sam serwisuje bo mam warsztat ale ceny niektórych rzeczy są posrane


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2018, 0:23 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Też bym nie powiedział, że Cayenne należy do tanich w eksploatacji.

Po opisanych objawach nie koniecznie będzie to zaworek.
Primo - przednie zaworki padają dość rzadko
Secundo - uszkodzony zaworek nie pozwala upuszczać powietrza i z reguły auto na danym miechu pozostaje w pozycji maksymalnie w góre lub lekko niżej.
Raczej sprawdziłbym czujniki - tu usterki są dużo częściej spotykane. Ale w ciemno to można sobie wymienić wszystko po kolei a usterka będzie gdzie indziej.
Podłączyć pod kompa i zrobić diagnostykę aktywną układu.

Poza tematem - tylnego miecha nie trzeba wywalać do wymiany zaworka...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum