Prosta sprawa. JEstem właścicielem cayenne s na pneumatyce. Zanim kupiłem auto 3 miesiące analizowałem fora ustrerk z całego świata ( łatwiej w ogóle wyszukiwac po touaregu czy q7 w końcu to ta sama fura a problemy czy to zx pneumatem czy podpora wału będą identyczne
Powodem błędu zawieszenia na desce ( czerwonego ) jest blokujący się zaworek (tzw residual valve) wpuszczający i upuszczający powietrze do i z poduchy. Działa on na zasadzie roznicy cisnienia i prewencyknie w razie uszkodzenia przewodu ma nam nie spowodowac gwałtownego opadniecia auta bo wiadomo czym by to groziło. Zaworek ten wykonany jest z mosiądzu i wkręcony w poduche a w niego wąż. Tak się składa, że poduchy są aluminiowe i po ...6..10..15 latach eksploatacji mogą leko skorodować wypietrzyć się w okolicy zaworka co powoduje jego przypadkowe blokowanie i uniemożliwia opuszczanie auta. Zdarza się to na jednym czasem dwóch kołach nie ma reguły. Co sie dzieje dokłądnie...
Komp dostaje sygnał opuszczamy.. Zaczyna przód potem tył a tu psikus !!!
Jedno koło sie nie opuszcza bo zaworek się zblokował... I co ?!
Auto będzie krzywo stało a SPRAWNY CZUJNIK wychwyca tą usterkę i albo komp chce dopompować w celu zrównania auta albo po kilku próbach głupieje i wywala błąd.
Naprawa - wymiana zaworka numer oem : 95535873000 lub 95535873002
koszt w chinach ok 70zł u nas na aledrogo nieco drożej.
Od 3ch lat mam 2 chinskie i wszystko działa poprawnie.
Koszt naprawy - 60 zł za godzinę warsztatu i mechanika na wyłącnzość.
Na YT są filmiki jak wyciągnąć spreżynę. 90% w języku angielskim
w razie w dzwońsłużę pomocą przy Cayenne S tiptronic nic nie jest mi obce...