Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.08.2010, 23:38 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Niedawno kupiłem 4S MY2010.Teraz przyszła pora na zakup kompletu zimowych opon.Wiem,że Porsche proponuje takie rozwiązanie: 235/40R18 na feldze 8Jx18 z przodu oraz 295/35R18 na feldze 11Jx18 z tyłu.I są do wyboru bodaj 3 rodzaje gumy: Michelin i dwa Pirelli SottoZero (I i II).Które polecacie,bo może ktoś już je użytkował?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 13:09 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Polecam na zimę używać opon 19". i tak trzeba uważać na dziury a lepiej mieć 2 komplety felg 19" niż 19" + 18". Polecam kupić felgi na zimę o tym samym wzorze i wtedy masz 8 szt takich samych felg z których po jakimś czasie i tak zostaną tylko 4 szt w miarę proste :D

Jeśli chodzi o opony zimowe to ja miałem zawsze Michelin Pilot Alpin - rewelacja! Niektórzy chwalą też nokiany ale nie miałem więc się nie wypowiadam.

do zimy jeszcze trochę czasu zostało :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 13:38 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Auto kupiłem (wybór z opcji) na 19" Turbo II z oponami 235/35 oraz 305/30 i na oponach Pirelli PZero 87 i 102.Z tego,co mi proponują w salonie to do wyboru opony wymienione w temacie,ale tylko z felgami 18" :? Hamulce mam te wzmocnione czerwone 330mm p/t (seria dla S i 4S).Jeśli bym miał ceramike to wtedy zima na 19",a przy moich hamulcach nie ma co przepłacać - to jest ich odpowiedź...Z tego,co widziałem w niemieckich droszurach to nawet było zdjęcie ceramiki w 4S i felg 18" z łańcuchami - to jednak wchodzą 18" z zimówkami na ceramikę.A salon "że nie wchodzą".I bądź tu mądry.....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 13:42 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
To nie pytaj w salonie, tylko zadzwoń do jakiegoś serwisu specjalizującego się w Porsche, tylko NIECH TO NIE BĘDZIE Szafrański:P.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2010, 13:44 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
I jeszcze inna sprawa to taka,że muszę wybrać zimówki z oferty Porsche,bo jak się coś stanie to gwarancja nie pomoże.A z tego,co wiem to Nokiany nie są w ofercie Porsche... :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 0:23 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
mam u siebie na 997 TT Nokiany 19tki i polecam !!




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 12:18 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Ale które Nokiany - WR czy W+ - i w jakim rozmiarze?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 12:29 

Dołączył: 2.04.2008
Posty: 520
Nokiany WR 235/35 R19 i 295/30 R19 z homologacją N0 są dedykowane do 4S i Turbo, warunek to tylna felga nie szersza niż 11 cali. Z opon zimowych tylko Nokian i Michelin mają homologację Porsche


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 14:40 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Dzwoniąc do serwisu Lellka w Katowicach dostałem odpowiedź: do 4S '10 na standardowych hamulcach typu "S" producent przewiduje felgi 18" oraz opony Pirelli SottoZero i SottoZero II oraz Michelin Pilot Alpin.O Nokianie nawet nie wspomniał.Oczywiście rozmiary 235/40 i 295/35 na szerkokości felg 8 i 11.Ja tak wstępnie ustawiłem się na SottoZero II oczywiście 18"...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 18:19 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 101
Duke napisał(a):
To nie pytaj w salonie, tylko zadzwoń do jakiegoś serwisu specjalizującego się w Porsche, tylko NIECH TO NIE BĘDZIE Szafrański:P.


buehehehe... istnieje uzasadniona obawa, iż zimówki miałbyś do odbioru w środku lata... 2011 ?! Przy tym prawdopodobieństwo reklamacji usługi graniczyło by niemal z pewnością :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 18:25 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Póki co,to wolałbym z oferty Porsche :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2010, 22:08 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
joqshi napisał(a):
Auto kupiłem (wybór z opcji) na 19" Turbo II z oponami 235/35 oraz 305/30 i na oponach Pirelli PZero 87 i 102.Z tego,co mi proponują w salonie to do wyboru opony wymienione w temacie,ale tylko z felgami 18" :? Hamulce mam te wzmocnione czerwone 330mm p/t (seria dla S i 4S).Jeśli bym miał ceramike to wtedy zima na 19",a przy moich hamulcach nie ma co przepłacać - to jest ich odpowiedź...Z tego,co widziałem w niemieckich droszurach to nawet było zdjęcie ceramiki w 4S i felg 18" z łańcuchami - to jednak wchodzą 18" z zimówkami na ceramikę.A salon "że nie wchodzą".I bądź tu mądry.....



U ciebie i z ceramiką weszła by 18" wymiar tarczy przedniej 350mm w turbo-GT2-GT3 przednia to 380mm
tylne zawsze są takie same 350mm

Co do opon to polecam Pirelli SottoZero !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2010, 9:38 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
David, na ceramike nie wchodzi 18tka....
w ogole Porsche nie przewiduje 18tki do Turbo, wchodza na zwykle hamulce, ale Porsche nie oferuje nic do auta, mozna po prostu samemu cos zalozyc i juz...
z tego co mi mowili, to na 380mm ceramike z przodu 18tka nie wchodzi...




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2010, 10:21 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Matschke napisał(a):
David, na ceramike nie wchodzi 18tka....
w ogole Porsche nie przewiduje 18tki do Turbo, wchodza na zwykle hamulce, ale Porsche nie oferuje nic do auta, mozna po prostu samemu cos zalozyc i juz...
z tego co mi mowili, to na 380mm ceramike z przodu 18tka nie wchodzi...


zle mnie zrozumiałeś
do 997 turbo , GT2 , GT3 nie wchodzi 18" bo tarcza jest 380mm

997 carrera 2 , 2s , 4 , 4s jesli ma ceramike to ma tarcze 350mm tak samo jak modele 996 wiec tam wejdzie 18"


:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2010, 11:40 

Dołączył: 15.06.2010
Posty: 30
Ja planowałem swoją targę 4s przykryć pokrowcem i jeździć drugim autem. Czy wypadku takiej zimy jak chociażby zeszłoroczna jest sens wyciągać auto z garażu? Często w ogłoszeniach porsche można spotkać informację, że auto nie było użytkowane zimą(przy moim tak było) Zimą te samochody "obrywają" mocniej niz latem? Chodzi o sól? w Niemczech przeważnie drogi są czyste. Nie za bardzo to rozumiem, ale na wszelki wypadek, w ogolę nie myślałem o zimowych oponach, a teraz nie wiem......


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2010, 21:47 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Musze potwierdzić teze!
Do modeli typu 911 (996 i 997) 2 i 4 montowane są "słabsze" hamulce i standardowo felgi 18",więc problemu nie ma.
Do 911 2S i 4S seryjnie montowane są ciut większe tarcze 330mm z mocniejszymi zacisakmi i seryjnie felgi 19".
Do wszystkich modeli (2,2S,4,4S) można dokupić hamulce ceramiczne 350mm p/t z zaciskami 6 przód i 4 tył.I na te hamulce ceramiczne bez problemu wchodzą felgi 18" z dowolnymi oponami.
W przypadku 911 Turbo 2010 seryjnie są hamulce 350mm p/t i na te hamulce tak samo wchodzą felgi 18" tylko ciut inna szerokość i ET.
Natomiast dla Turbo z ceramiką (standard w Turbo S 2010) już niestety trzeba mieć 19" - a wszystko przez tarcze 380mm z przodu.
Dla GT3 (cywil i RS) oraz GT2 RS standardowo z przodu są 380mm,co wiadomo,że służy tylko 19" - oczywiście w gamie GT3 można zamówić ceramikę,ale 380mm się na szczęście nie zmniejszy :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2010, 21:50 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
:)

mało tego jest opcja założenia 18" do tarczy 380mm ale trzeba specjalne felgi mieć i zacisk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2010, 22:03 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
Czyli trzeba rozebrać cały przód hamulcowy i to w nowem aucie :shock: Nie,nie,jednak trzeba "zjeść" co "serwuje" Porsche :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.08.2010, 22:10 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
joqshi napisał(a):
Czyli trzeba rozebrać cały przód hamulcowy i to w nowem aucie :shock: Nie,nie,jednak trzeba "zjeść" co "serwuje" Porsche :D



śmieje się :) to opcja dla dla ciebie tylko dla tych co chcą jeździć na slickach 18"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.08.2010, 22:04 

Dołączył: 20.08.2010
Posty: 30
No,ja na razie modyfikacji na pełne slicki nie planuję.Jeśli coś to raczej na fabrycznie polecane przez Porsche Michelin Pilot Sport Cup,czyli półslicki :D Ale to dopiero jak zjadę Pirelki :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum