Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 13.01.2013, 10:46 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Moje 996 TT z 2001r ma już przejechane 220.000 km. Sam zrobiłem ponad polowe. Raczej nie ścigam się od świateł do świateł ale jak jadę w trasę na pewno nie oszczędzam samochód

Nie licząc normalnego wymianie oleju,filtry, świeć i ostatnio cewki zapłonowe to nie miałem żadnego powodu aby co cokolwiek robić przy silniku. Generalnie w ogóle samochód jest bardzo mało awaryjny.

I terasz się zastanawiam jak długo tak pojeżdżę i jak mi padnie silnik to czy
1. kupić np. 996 Turbo S,
2. wymienić silnik
3. czy regenerować obecny silnik (ewentualnie przerobić na 3.8 z Turbo
4. ???

Czy ktoś miał taki sam dylemat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2013, 12:55 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Tam gdzie się udzielam są samochody z przebiegami i 300 tyś km więc 200 tyś to nie limit -znam samochód który ma 320 tyś i jeździ jak moje 90 tyś.
To jest naprawdę bardzo mocny silnik.
Co do Twoich dylematów ja osobiście zrobiłbym tak:
wykonał wszystkie możliwe pomiary które można zrobić na silniku w samochodzie, i zrobił analizę oleju - z analizy oleju można zobaczyć w jakim stanie są niektore elementy silnika ak pierścienie, łóżyska itp- tak robią za oceanem - czy u nas da się zrobić analizę oleju? jak sprawdzałem kiedyś jest firma która dla maszyn ciężkich i cieżarówek robi takie testy poszukaj w necie.
Jeżeli było by coś nie tak to zrobiłbym rewizję silnika - i pomierzyłbym tolerancje i wtedy wiesz co trzeba zrobić.
Remont czy silnik:
Ostatnio jest dużo silników w DE na ebay od 6 do 25 tyś Euro (25 to podobno za silnik z 0 km z gt2 - i to byłaby super cena za nowy silnik ale za 40 tyś Euro masz już gt2 )
Z drugiej strony nie wiesz co kupisz chyba że z gwarancją.
Modyfikacja przy remoncie jest kusząca tu znów wiesz co masz! Każda z tych opcji ma swoje pro i kontra . Obie są kosztowne .
Tu trudno doradzać , jeżeli chcesz trzymać samochód !
To takie moje trzy grosze w temacie.
P.S.
A może 996 Turbo S lub GT2 w dobrej cenie? to też do myślenia póki te samochody są jeszcze w dobrych cenach.
Pamiętam jak 930 i 965 były za bezcen tj. 20-30 Euro lub w Usa tyle samo w dolarach i w ciągu dwóch lat wyciągneły ceny 100% w górę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2013, 12:56 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Tromer troche zjadę z tematu na jakim oleju jeździsz ? i co ile robisz wymianę ? Z tego co słyszałem od speca, który naprawia silniki Porsche w Polsce i w Niemczech jest to silnik jeden z najlepszych jeżeli chodzi o 996 i o 997 Wszystko tak naprawde zależy jak się obchodzimy z nim...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2013, 21:52 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Wymieniam olej raz do roku, przed sezonem, co znaczy co (około) 10.000 km.
Ale moja specyfika jazdy jest taka ze w lecie (zaraz po wymianie oleju) robię długie trazy w szybkim tempie po Europie. Do południowej Francji w 15 godzin, Dania poniższej 9 itp
A resztę roku to tak bardziej spokojnie po Polsce. O ile nie spotkam klubowicza na A1 :twisted:
Jeździłem na Motulu i uważam ze to super olej. Jednak pan Irek z Gdanska mi wlał Mobil i od ponad 3 lata jeżdżę na Mobilu.
Aby było ciekawiej na trasie Warszawa-Marsylia-Warszawa bierze mi troche więcej nisz 1 litr oleju a kilometrów jest 4000.
W ubiegłym roku pojechałem na narty do Zillertal w Austrii. I nawet nie dolałem kropli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 13.01.2013, 22:39 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Tomasz gdzie Ty byłeś jak Cie nie było :-)
Rzadko ostatnio bywasz na forum.
Fajna ta Twoja Turbina, oglądałem kilka razy!
Skoro silnik chodzi bez problemów to sie nie zastanawiaj co gdyby...., moim zdaniem nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2013, 9:11 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
miałem inne sprawie na głowie ale Porsche chyba jest jeden z najbardziej trwałych towarzyszy mojego życia :D
A cały czas chodzi mi po głowie aby kiedyś znowu kupić 944 T


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2013, 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Z tego co wiem, Twoje 944T jest na sprzedaż aktualnie :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2013, 8:56 

Dołączył: 4.05.2007
Posty: 479
Qbak: a gdzie i za ile?? i jakim stanie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2013, 10:18 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
pytaj porsz'a - z tego co pamiętam auto jest teraz u niego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2013, 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Dokładnie tak jak napisał Simprez, Porsz z tego forum oraz 924.pl
je teraz ma i sprzedaje :) Tel przesyłam na PW, mam nadzieje że
się Proszu nie obrazisz :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.01.2013, 16:21 

Dołączył: 16.10.2007
Posty: 181
nie ma problemu,auto jest na sprzedaż :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum